Tinapigens log!


Tinapigen
 Share

Recommended Posts

Mandag d. 18. juni

Hold-genoptræning

Mange hoppe-og løbeøvelser, dribleboldøvelser + lidt balancetræning 2+2, vmo, hase, mave, ryg. Udstrækning.

Knæet var ok på det meste bl.a. gadedrengehop og nogenlunde til forlænsløb m. bold.

Afsluttede med 5 mins stille løb på løbebånd (displayet i udu).

17-ugersstatus/ 4 mdrs-status

Lige et hurtigt sammendrag...redigere måske senere...

Den sidste halvanden uge er det virkelig gået en etape fremad med knæet igen :4thumbup: Det føles stærkere og mere brugbart. Det er dog meget svingende med gode og dårlige perioder!

Kan så småt løbe fremad (dog stadig bedste på løbebånd) - har løbet 5-700 m.

Kan løbe sidelæns, baglæns.

Er netop begyndt at kunne gadedrengehop.

Trappeløb: fint opad - bedring nedad - inkl 2-trins - dog afhængigt af hvor friskt knæet er - når nået træthedsgrænsen - begynder det at brokke sig og tingene går dårligere igen.

Kan friskt og i gode perioder gå nogenlunde normalt frit op og ned af trapper et trin ad gangen. Bliver dog hurtigt træt i knæet - endnu mere, hvis der bæres på noget.

Hoppeøvelser: nogle går fint, nogle er forsigtige og ikke helt gode endnu.

Hinkning: kan hoppe enkelte forsigtige hink, men det er endnu ikke nogen succes.

Kan side helt på hug (men det spænder så lidt i knæet).

Kan sidde helt på knæ - men det spænder lidt, hvis knæet ikke er opvarmet og strukket igennem inden.

Kan ekstendere fuldt.

Føler en rimelig god balance.

Gangen: går bedre - men ikke "helt rent": varierer også meget med trætheden i knæet.

Cykling: kan cykle til og længere distancer: ofte gange føles det stadig bedre at gå

ned i både gear og tempo.

Squatøvelser m/vægt ej helt godt.

Kan ca. gå halvt ned i "pistolsøvelsen".

Er så småt begyndt at føle "vmo-musklen" komme til syne igen.

"Arvævsdannelsen" "niver" lidt og generer ind i mellem - men sjældent de "jag" som i starten - dog klart nok til at hæmme! Synes faktisk der er mere krepitetion og enkelte dage, har denne krepitetion kunne mærkes, når der gås rundt uden at holde en finger henover :sneaky2:

Knæet hæver stadig en smule i knæhasen ind i mellem.

Træning i HSF

På trods af endnu en ødelagt nattesøvn (hoste), var der god energi til en gang træning idag :smile:

Andre må ha' følt på samme måde, for der var godt fyldt i hulen af friske sportsfolk.

Bænk m. elastik - 1. gang

2x12x40

Og så med elastik...

1x7x40

1x5x50

1x3x60

1x3x65 Egentlig forholdvis let, men stødte vist ind i stativet - så skal lige finde banen :tongue:

1x4x55

1x3x55

1x3x55

Military press

1x8x30

3x5x32,5

Dips

1x10xbw+15 kg

1x6xbw+20 kg

1x2xbw+30 kg

1x2xbw+30 kg

1x2xbw+30 kg :4thumbup:

Fransk pres

1x10xstang+17 kg

2x10xstang+19,5 kg

Super med

Leg curls

1x15x10 (begge ben)

2x8+8x5 (enkelt ben) ingen gener

Chins

1x5xbw

3x3xbw+25 kg :smile:

Blev inspireret og måtte lige prøve

Dragon flags

1x4x½

1x5x½

1x4x½

Men styrken og teknikken er ikke helt til det på nuværende tidspunkt, så de blev kun udført "halvt". Så må vi se, om jeg kan (og har overskud til at :innocent: ) lære dem helt...

Cykling 12 km

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 19. juni

Cykling 4 km - lang arb.s dag.

Onsdag d. 20. juni

Hold-genoptræning - "midtvejsevaluering"

½ times blandede tæppeflisøvelser og løbeøvelser.

Testning: .... (fremgang). Skal lige ha' set nærmere på, hvor der skal fokuseres mest fremover.

Kajak

Fridag :bigsmile:

Så direkte ned efter genoptræning og ro en tur i det pragtfulde vejr - der blev længere end oprindeligt planlagt.

23 km - ind til og rundt i Københavns kanaler og rundt om Holmen...

Pause m. blåbærmuffins og kakao v/ Chr.havns torv :4mewantfood:

Roligt tempo meget af vejen, men vi fik presset tempoet op på hjemvejen...pyha -men hun kan jo lade være med at starte :tongue:

Træt og en anelse sukkerkold på det sidste stykke, men lækker, lækker tur.

Cykling 16 km

Torsdag d. 21. juni

Styrketræning i kajakklubben

Igen en lang arb.sdag - det er utroligt som tingene kan forandre sig på få timer...

Så lidt træt... øv

Bænkpres

2x10x30

1x6x50

3x5x65

2x4x67,5

Supersættet med

Dragonflags

1x3x½

1x4x½

1x5x½ Et par til ca. 45 grader

1x4x½ Et par til ca. 30 grader - en enkelt næsten helt ned.

Dips

4x5xbw+20 kg

Supersættet med

"Læg-vip"

3x15+15

Chins

5x3xbw+20 kg

Hammer curl

4x6x11

Cykling 13 km

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

:blush:Fredag d. 22. juni

Hold-genoptræning

Fik plasket mig gennem regnen til en god omgang genoptræning.

Cykling alm. + spinningscykling.

Den stod på en masse tæppeflisøvelser, løbeøvelser, hinkning ud til trappen (kan blive bedre), trappeløb og et par andre trappetrinsøvelser og så tilbage og lave forskellige boldøvelser: drible (m. både ben og hænder) zig zag i div. retninger om ærteposer, kaste bold - hoppe op og gribe den osv., vmo-øvelse.

Sluttede selv af med lige at lunte en tur på løbebåndet. Det blev til 1 km uden gener :4thumbup: Tempoet stille og roligt på 9,6 km/t.

Udstrækning og ultralyd på mit arvæv - der havde drillet lidt (følt sig lidt "klemt") nogle gange undervejs i træningen. Men, ellers en god, hård genoptræning med meget løb.

Testosteron-fredag i fælledparken

Fløj hjem efter arb. og direkte videre til Fælledparken for at være med til sjov og spas med tungt metal i forskellige udformninger :devil:

Det tilbud kan hun jo ikke sige nej til.

Det blev en dejlig, dejlig eftermiddag og aften i selskab med Kauf, MaxP, DBM, Mushasi, Candygirl og Rosa Viola.

Selvom træningsintensiteten ikke var helt så høj, (mit energiniveau var heller ikke på det højeste, så det passede mig udmærket :blush: ) blev det da til lidt alligevel og jeg blev introduceret til flere nye øvelser.

Udendørs træning er i det hele taget bare SUPER NICE.

Der er fine referater i ovennævntes logge, så låner lige en smule herunder:

Af grej var der til rådighed:

COCs #1,2 og 3

2 x Clubbells af 12,5kg

Kettelbells til og med 40kg

Dipstativ m bælte

Pullupstativ m bælte

Sledge m tov

Sledgehammer i rustfrit stål af 12,5kg.

Et par hundrede kg sand

Evil wheel

4 x vægtvest af 10kg

25kg håndvægt

25kg ekstra vægt

Til den "organiserede" stationstræning i starten dannede jeg par med DBM. Vi startede med at tæve en sandbunke med sledgehammeren...

Der er vist en grund til at kvinder ikke går rundt og slår med køller, men har vlagt andre områder at excellere i - min teknik var ihvertfald ikke imponerende :tongue:

Men skægt var det - og især at opmuntre DBM til at BRØLE :laugh:

Derudover lidt

Sledgepulling

Burpees

Evil wheel

Clubbel mills - egentlig også en meget rar øvelse, når den lige læres (kræver lige lidt træning)

Pullups 1x12xbw, 1x1xbw+24 kg kettlebell

Chinup 1x1xbw+32 kg kettebell, 1x1xbw+40 kg kettlebell med en anelse hjælp + 1x4xbw+24 kg kettlebel + det løse

Bar Muscleup ...sådan ca. Også en meget fed øvelse

Lidt Dips

Lidt kettlebell: prøvede lidt pushpress - lykkedes med 16 kg, men ikke med 24 kg + samt tekniktræning. Den halter ret meget - Her er det klart Rosa-Viola og Candygirl, der styrer!

Pistols - kan næsten komme helt ned på det operede ben igen :4thumbup:

Knæet dog lidt påvirket henad aftenen... :nonono:

Måtte nøjes med at kigge på tovtrækning og salsaundervisning - men det kan nu også være underholdende nok :blink:

Da salsamusikken stoppede og vi brød op, var jeg lige nogle timer videre til et par enkelte øl og fejre med nogle andre venner.

Cykling 31 km

Ups - tiden flyver..Skt.Hansarrangement kalder...

Tak endu engang for en dejlig "testosteron-fredag" og jeg er da klart med på at gentage det!

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 23. juni - Skt. Hans

Øv- krillerhosten vendt tilbage med lidt fornyet styrke...

Taget en slapperdag og forgæves prøve at sove for hosten - endte med at ty til apoteket og investere i lidt hostemedicin - som hurra hjalp en hel del. Hvorfor tænkte hun ikke på det lidt før!

Cykling 3 km

En pæn gåtur langs stranden for at kigge bål og nyde fyrværkerishow :smile:

Knæet dog ikke helt tilfreds til sidst - har været lidt træt efter gårsdagen.

Søndag d. 24. juni

Pull-Ups

Ladder til 10 og ned igen :smile:

Kajaktur i to'er

Aftentur: 12 km i godt tempo! De første 6 km uden pause. Derefter 2x500 m interval med 500 m pause. Jævnt tempo derefter samt en god, hurtig slutspurt.

Det føltes bare helt godt at være i en to'er igen og afsted derudaf! :4thumbup:

En rigtig god træningstur i smukt vejr.

Klokken desværre alt for meget til andet end en lille smule styrketræning.

Bænkpres

1x10x30

4x5x50

2x3x55

Fokus på ekplosivitet - men var noget træt, så det var ikke imponerende eksplosivt...

Dragonflags

1x3x½

2x4x½

Military press

1x5x32,5

1x2x32,5 Prøvede at rette lidt teknik og håndafstand - men var altfor træt og kørte helt død.

1x3x32,5

Cykling 10 km

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 25. juni

Hold-genoptræning

Brugte nogle min. på at strække knæet helt ud, da det er på nippet til at blive lidt "stift" igen. Udstrækningen skal stadig holdes lidt ved lige...

Tæppeflisøvelser, løbeøvelser, zig zag løb om ærteposer, vmo-øvelser, balanceøvelser, udstrækning.

Valgte ikke at løbe løbebånd, da vi havde løbet en del undervejs og knæet ikke følte for at løbe yderligere.

Ultralyd.

Cykling 10 km

Tirsdag d. 26. juni

Cykling 4 km

En aftengåtur

Onsdag d. 27. juni

Træning i HSF

Haft alt for mange aftaler, arb., genoptræning og projekter i luften den senste tid, så har ikke fået slappet tilstrækkeligt af og restitueret ordentligt, og derfor været afsindig træt på det sidste ... det måtte der rådes bod på - så aflyste den tidlige genoptræning og valgte at sove ud + middagslur (så megen søvn egentlig ikke planlagt - men åbenbart tiltrængt) og var så nogenlunde klar til en gang træning om eftermiddagen. Vejret indbød heldigvis også mest til hygge og afslapning indendørs :innocent:

Tung træningsdag :devil::bigsmile:

Bænkpres

2x10x40

1x5x60

1x3x70

1x3x72,5 Lidt teknikretning vejtrækningsmæssigt - (hold vejret også, når stangen føres ned mod brystet :tongue: )

1x3x75

1x2x77,5 PR

1x6x60

Chins

1x8xbw

4x3xbw+25 kg

1x1xbw+35 kg PR

Må snart ku' ta' de 40 kg HELT selv :showoff::smile:

Dips

5x5xbw+20 kg

Cykling 7 km

Link to comment
Share on other sites

Tilykke miss PR! Skal du ikke snart til at lave nogle pullups i stedet for alle de chins! Tænk nu når civilisationen bryder sammen og du skal hive dig selv (og de par stykker der hænger i dine ben) op fra en klippeafsats :superman: Så er pullups langt mere funktionelt!

Link to comment
Share on other sites

Tilykke miss PR! Skal du ikke snart til at lave nogle pullups i stedet for alle de chins! Tænk nu når civilisationen bryder sammen og du skal hive dig selv (og de par stykker der hænger i dine ben) op fra en klippeafsats :superman: Så er pullups langt mere funktionelt!

Hej mr. Pullup :smile:

Tak!

Laver skam også pullups! Men, da min krop nu bedre kan li' at lave chins (chins er jo en RAR øvelse :devil: ), da chins giver en ganske udmærket rygtræning m.m. - og da jeg primært træner for min fornøjelses skyld (og ikke fordi jeg er panisk angst for civilisationens sammenbrud + ej befinder mig i et område tæt besat med grufulde klippeafsatser :tongue: :tongue: ) - så skal jeg nok klare den på trods af den lidt mindre funktionalitet :laugh:

I en stresset nødsituation situation kan kroppen ofte langt mere end sædvanligt - og efterhånden kan mange af de folk jeg omgiver mig med efterhånden selv lave chins/pulls... - så de selv kan klare sig :innocent::tongue::laugh:

Torsdag d. 28. juni

Cykling 4 km

Gåtur

Pistols: 1x8 på v. ben + 1x8 "½" på h.ben.

En smule vippebræt.

Fredag d. 29. juni

Hold-genoptræning

Udstrækning.

Tæppeflisøvelser - forlæns, baglæns, sidelæns, kryds, skøjteløb, lange dybe, små hurtige...

Løbeøvelser indendørs + udendørs trappeløbsøvelser. Går rigtig fint - mærker dog stadig en "sammenklemningssmerte" fra "arvævet" - der generer lidt.

Kirsebærplukning på et ben - mums :4mewantfood:

Hasetræning. Udstrækning.

Knæet fint gennemvarmt - men dog ikke klar på ekstraløb på løbebånd oveni.

Cykling 17 km

Lørdag d. 30. juni

Cykling 8 km

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 1. juli

Vestbadet

Mødtes med en gammel kammerat, som jeg ikke har set i laaang tid :smile: Der gik lidt søndagsstemning i den, så det gik desværre lidt udover træningen, som ikke blev helt så lang og intensiv som ønsket... :blush::4whip:

Men, der blev fulgt op på mangt og meget mundtligt :nonono: og megahygligt var det!

Løbebånd: 750 m - stille og roligt (10 km/t). Syntes ikke knæet var til mere, og vil hellere trappe langsomt op.

Bænkpres

1x15x30

1x8x50

2x5x65

3x5x70

Et virkelig dårligt stativ mht. at placere stangen i det - kun to indstillinger - en for høj og en for lav :sneaky2:

Supersættet med

Leg press

3x15x60

Savner sådan en, hvor jeg normalt træner - så starter lige roligt ud.

VMO-squat m/bold

2 sæt

Military pres

4x6x32,5

Lidt vippebræt imellem

Træk til hage

3x7x35

Supersættet med

Leg curl

1x15x10

2x10x15

Dips

3x20xbw

Lidt crawl og plasken rundt i udendørsbassinet i dejligt solskin :4thumbup:

Cykling: 8 km (ender nok på 28)

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 3. juli

Hold-genoptræning

Tæppeflisøvelser - løbeøvelser inkl. med reaktionsøvelser, englehop og armstrækkere. Zig zagløb, hop, hinkning med og uden bold om ærteposer.

Haseøvelser. Udstrækning.

Går ganske udmærket. Hinkning dog stadig meget anstrengende - men kan lige lade sig gøre :smile:

Cykling 12 km

Tirsdag d. 4. juli

Træning i Kajakklubben

Kajaktur i to'er: 5 km - inkl. en spurt (mod T) - det rykker bare :4thumbup: - og hvor er det dejligt med to'erture - det glider bare derudaf :4thumbup:

Prøvede lige en hurtig tur rundt i havnen i en kapkajak - der måske bliver min senere på sommeren - en flot, ældre, lidt tungere model - men den virkede helt passende til mig og mit brug!

Chins

4x4xbw + 25 kg :bigsmile:

3x1xbw + 30 kg :bigsmile:

Dragonflags

3x3x½

DB curls, siddende

4x5x13,5

Cykling 12 km

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 4. juli

Hold-genoptræning

Næsten med personlig træner, da vi kun var to :smile:

Div. løbeøvelser, retningsskift, m/ bold etc.

Stående intervalcykling. "Hesten": forlæns med små hurtige skridt - rigtig hårdt for konditionen :tongue: Baglæns, lange seje skridt.

Pistols - ½ på operede ben stående på sammenfoldet måtte.

Balanceøvelser på sammenfoldet måtte.

Udstrækning.

Løbebånd 1 km - ingen gener fra knæet idag :4thumbup: - men hvor er min løbekondition dog ringe...

Cykling 30 km

Været en tur inde i KBH og været kulturel.

Knæet begyndte at brokke sig lidt og føles en anelse hævet, lige da vi kom derind, så har måttet tage nogle siddende pauser undervejs.

Statens museum for kunst har en ganske, ganske interessant, vellavet makaber skulpturudstilling...Tjek den ud! Gratis indgang.

Frokost i solskin i Kongens have med lækre hjemmelavede laksebaguettes. Muums!

Træning i HSF

Trøjetræning og opstart på dødløft.

Bænkpres

2x10x40

1x4x50

1x3x60

Trøjen på...den er stadig lidt for stor :tongue:

Løft med signal:

5x1x80 Teknikken langsomt bedre - synes de to sidste løft var hæderlige :smile:

1x1x90

1x1x92,5 øv, fik løftet enden ganske kortvarigt :nonono:

1x1x92,5 Ok, men ikke helt pænt

Dødløft

Må jo hellere se at komme igang igen...fået ok fra fys'en.

1x5x50

3x6x50

Dips

3x6xbw+20 kg

1x1xbw+30 kg (prøvede 2, men gik død på nr. 2)

Fik lige Dragonflagsmeisteren til at vise dem igen :smile:

Der er lidt vej dertil endnu for mig ...

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 5. juli

cykling 4 km

Fredag d. 6. juli

cykling 4 km

Lørdag d. 7. juli

Træning i kajakklubben

Udendørsløb: 2 km, tid 10 min. Kunne mærkes lidt i knæområdet, men gik ellers udmærket :4thumbup:

Det er SÅ meget bedre at løbe udendørs. Løb halvt på græs halvt på asfalt.

Bænkpres

2x10x30

2x5x50 m/pause på brystet - fokus på eksplosivitet og teknik

4x6x60 ditto

Military press

5x3x35

Supersættet m/ etbenssquat og vippebræt

Etbens squat over bænk

1x10+10

2x10 h. ben - pistols v.ben

Træk til hage

3x5x35

Supersættet med dragonflags

Dragonflags

3x3x½ hmm, ikke så veludførte idag.

Fransk pres m/ H-stativ

1x10xH+17

1x10xH+20

1x5xH+25

Supersættet med vippebræt m/lukkede øjne: klar forbedring!

Laterals

2x8x8

1x10x7

Cykling 20 km - sikke en medvind - det er mange måneder siden jeg har kunnet cykle over 30 km/t på flad vej uden synderlig anstrengelse :smile:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 8. juli

Pull-Ups

1-2-3-4-5-4-3-2-1 x bw + 16,5 kg (rygsæk)

(Mon civilisationen/mig er bedre rustet til overlevelse, nu jeg har trænet pull-ups? :tongue: )

Var ude at se Copenhagen cable park an...det ser sjovt ud... tør desværre ikke belaste knæet sådant endnu (er helt nybegynder i vandskisportens o.lign's verden)

Mandag d. 9. juli

Hold-genoptræning

Fornemt, kun to "aktivister" + en ny, der var til testning.

Div. øvelser "på stedet" løbeøvelser i lang tid, "hesten" forlæns+baglæsn (ret tung makker at trække idag - pyha), balanceøvelser m. at skubbe hinanden, elastikøvelser, haseøvelser m/ elastik.

Udstrækning.

Ret hård træning, der gav sved på panden og god stemning, hvor der blev lavet masser af sjov med hinanden.

Cykling 8 km

Og fik endelig taget mig sammen :4thumbup: til at holde min cykel lidt ved lige med rensning og smøring af de ædlere dele.... :innocent: Det skal gøres MEGET oftere :4whip: :4whip: :4whip::nonono:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 8. juli

Pull-Ups

1-2-3-4-5-4-3-2-1 x bw + 16,5 kg (rygsæk)

(Mon civilisationen/mig er bedre rustet til overlevelse, nu jeg har trænet pull-ups? :tongue: )

Var ude at se Copenhagen cable park an...det ser sjovt ud... tør desværre ikke belaste knæet sådant endnu (er helt nybegynder i vandskisportens o.lign's verden)

Mandag d. 9. juli

Hold-genoptræning

Fornemt, kun to "aktivister" + en ny, der var til testning.

Div. øvelser "på stedet" løbeøvelser i lang tid, "hesten" forlæns+baglæsn (ret tung makker at trække idag - pyha), balanceøvelser m. at skubbe hinanden, elastikøvelser, haseøvelser m/ elastik.

Udstrækning.

Ret hård træning, der gav sved på panden og god stemning, hvor der blev lavet masser af sjov med hinanden.

Cykling 8 km

Og fik endelig taget mig sammen :4thumbup: til at holde min cykel lidt ved lige med rensning og smøring af de ædlere dele.... :innocent: Det skal gøres MEGET oftere :4whip: :4whip: :4whip::nonono:

'

Det var da et dybt underligt spørgsmål..... Selvfølgelig er du/vi da det :4thumbup:

Imponerende med din pullup-power. HÅber dit knæ snart er på toppen igen.

/Jacob

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 10. juli

Træning i HSF

Det er skønt, når der er aktive mennesker udenfor "normale" åbningstider :smile:

Så er det nemmere at få passet træningen ind.

Bænkpres

2x10x40

1x5x60

1x3x70 m. 2 klodser

1x3x80 m. 2 klodser

1x3x85 m. 2 klodser - dårlig stil...

1x3x85 m. 3 klodser - en smule bedre, husk skuldrene holdes i bænken, opspændet holdes HELE tiden, ikke armene for højt op mod hovedet.

1x3x85 m. 3 klodser - midterste rep. super - må tænke positivt :tongue:

1x3x85 m. 3 klodser - 2 gode reps. (- og en ufattelig dårlig, shh)

1x3x85 m. 3 klodser

Kom teknik, kom til mine arme :tongue:

Nå, lidt flere træninger m. klods, så kommer det nok...

Chins

1x10xbw

1x4xbw+25 kg

1x3xbw+25 kg

1x2xbw+30 kg

1x1xbw+30 kg

1x8xbw+15 kg

Og på nuværende tidspunkt føles kroppen allerede godt brugt :nonono: På den gode måde :smile:

Dødløft

2x8x50 Føles let

1x6x60 Føles ej let

1x6x60 m. teknikspotning, er måske en anelse for tung endnu?

1x3x50 ok teknik

Dips

3x10xbw+10 kg

Hammercurl

2x10x11

Cykling 7 km

'Det var da et dybt underligt spørgsmål..... Selvfølgelig er du/vi da det :4thumbup:

Imponerende med din pullup-power. HÅber dit knæ snart er på toppen igen.

/Jacob

Godt, sku' lige ha bekræftet :laugh:

Tak, og ja det ser ud til at knæet er på vej fremad! :bigsmile:

MaxP:

???? Nope, ingen BJJ til mig de første mange månederne endnu, men er begyndt at overveje kettlebells måske... Tid - kom her :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 11. juli

Hold-genoptræning

En god, hård blandet omgang genoptræning m. diverse hoppe-løbeøvelser, balancetræning i hold på vippebræt, haseøvelser etc.

Cykling 13 km

Torsdag d. 12. juli

Cykling 4 km

Fredag d. 13. juli

½ hold-genoptræning

Er ikke overtroisk, men var virkelig en møgdag :unhappy: :unhappy: :unhappy:

Træningsrelateret: Lavede en forkert bevægelse i ryggen under nogle høje hop med samlede ben til genoptræningen. Det gjorde mega ondt (omkring lænderegionen, en smule til venstre side) og ryggen føltes helt låst et stykke tid. Fys'erne kunne ikke mærke nogen låste facetled eller lign, jeg kunne bevæge ryggen i forskellige retninger og efter lidt tid gik det meget bedre.

Var med til lidt mere af genoptræningen (for synes ikke rigtig det gjorde ondt mere) - inkl trappeløb og hink, men endte med at slappe af, strække ud og ligge med is til sidst. Havde nok stadig en svag, udefinerbar uspecifik smerte "ca inde i sacralregionen".

Havde ellers glædet mig til træning efter arb., men måtte hellere give ryggen fuldstændig hvile...

Det er desværre ikke blevet bedre i løbet af aftenen og natten trods let massage, smertestillende og ro -faktisk værre :unhappy:

Nu gør det ondt, når overkroppen bliver lænet bare en smule fremover inkl. cykling (sku' lige hente nye forsyninger på apoteket). Det er SÅ frustrerende og irriterende!!!

Smertestillende har dog taget det værste og jeg kan (nu) bøje og strække mig, hvor det kun mærkes moderat.

Håber det går hurtigt over!

Har heldigvis masser af spændende læsestof m.m. at kaste mig over - væk med alle de ødelæggende negative tanker :tongue:

Solen skinner :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 15. juli

Ryggen bedre :smile: - men desværre ikke helt god endnu.

Cyklede en tur til stranden i det skønne solskinsvejr - og fik forsigtigt svømmet nogle få hundrede meter, som jeg tror har løsnet lidt op samt kastet lidt bold.

Det føles okay at cykle igen - i alt ca 17 km.

Enkelte forsigtige rygøvelser på gulvet samt 20 pushups. Prøvede to pullups - men venter...

Mandag d. 16. juli

Ryggen endnu ikke helt klar til holdtræningen, så den blev aflyst til fordel for en smule forsigtig hjemmetræning.

Lavede nogle forskellige rygbøjninger og andre rygøvelser.

VMO-øvelse m/bold - knæbøjninger, etbensknæbøjninger på vippebræt, vippebrætøv i 10 min samt div. elastikøv.

Træning i HSF

Besluttede lige at prøve en let træning (men det er også for varmt til meget andet :innocent: )

Fik dertil skrevet mig på tilmeldingslisten til SM i bænk, så må vi se...

Bænkpres

2x10x40

8x3x40 m. elastik

Fik hilst på Conscience, der trænede i trøje på bænken ved siden af :bigsmile:

Chins

1x15xbw - hmm...det går vist okay

3x5xbw+20 kg

2x4xbw+20 kg

Leg-curl

1x4x10 - øv, kan mærkes i lænden

DB-curl (siddende, uden rygstøtte)

3x8x11

Cykling 8 km

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 17. juli

Cykling 4 km

- Kan mærke en snert af "noget" i ryggen stadig - men det er blevet meget bedre :smile:

Lidt rygøvelser.

Onsdag d. 18. juli

Vågnede godt nok i nat med bl.a. lidt irritation i lænden, så endte med at stå op og tage 2 ipren'er - så der ku' soves igen. Det hjalp. (Har ellers ikke været nødvendigt de sidste par dage :4thumbup:)

Jeg har et ambivalent forhold til medicin til mig selv. Jeg ved, hvilken gavnlig effekt visse præparater har på visse tilstande, - men... er egentlig helst fri - men på den anden side, er det også dumt ikke at nedsætte skadesvirkninger og restitutionstiden, når muligt...

Havde det fint om morgenen (pånær en anelse trætte øjne :blink: ), så besluttede at tage til genoptræning...

Hold-genoptræning

Gik rigtig fint!

Div. opvarmningsøvelser - løb indenfor+udenfor med pushupspauser, englehop og reaktionsøvelser (sprang sidstnævnte over), samt temposkift og opbremsninger.

Vippebræt, "hesten", trappehop: samlede ben, blød landing - totrin ad gangen m.m.

Et-bens squat (pistols v.ben 10 stk).

VMO-øvelser, haseøvelser, "sidespændingsøvelse" (længe siden sidst - udmærket øvelse).

Udstrækning.

Cykling 13 km

Træning i HSF

Bænkpres

2x10x40

1x5x60

4x2x67,5 m. pause på brystet. Gik udmærket- men var noget tungt, så farten var ikke alt for høj.

1x3x67,5 ups - glemte pausen på den 1. - så måtte jo ta' en ekstra.

Bænktræk/ sup. rowing

1x13x20

4x5x50

1x6x50 - de to sidste ikke helt op.

Har spurgt om vejledning til træningsplan op til stævnet - dejligt med hjælp og råd!

Desværre er dips m.m. ikke velanset lige p.t.....- det er jeg ikke helt tilfreds med :nonono:

Men, jeg skal nok prøve at høre efter... skal lige vænne mig til tanken...

Fik allernådigst lov at træne chins - blev måske lidt tungere end fornuftigt :blush:

Chins

1x6xbw+20 kg

Pulls

1x2xbw+20 kg (pulls er bare hårdere for mig)

Chins

1x6xbw+20 kg

Pulls

1x3xbw+15 kg

Barbell shrugs

Ny øvelse for mig. Føles ikke som om jeg får "løftet" helt højt nok, fordi det er tungt, men skulle vist se udmærket ud.

1x6x60

1x6x70

3x6x80 ca

2x6x90 alternate grip (hedder det det?)

Så må hun mærke efter om hun bliver øm i nakken eller skal smide mere vægt på - selvom det føltes meget tungt.

Link to comment
Share on other sites

Det bliver spændende! :4thumbup: Så er spørgsmålet vist bare, hvor mange kg, du giver mig røvfuld med... :4whip::devil::superman:

Hey :bigsmile: :bigsmile: :bigsmile:

Glæder mig til at møde dig :smile:

Ja, meget spændende! Håber da på nogle gode løft :devil: :4boxing:

Lad os nu se... Til gengæld kan du være helt rolig mht. squat og DL :surrender::wink:

Kauf

Hejsa :bigsmile::bigsmile: :bigsmile:

Ryggen ved at være god igen (heldigvis) :smile: Men, du skal ha' MANGE TAK for tilbudet!

Du er vist også ved at være vel igen! (?)

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 19. juli

Cykling 4 km

Gennemgang af grej og nyt telt med et par venner, da vi snart (start aug.) skal af sted på klatreferie i Frankrig :4thumbup:

Fredag d. 20. juli

Hold-genoptræning

Knæet bare super i dag :superman:

Alm. cykel+kondicykelopvarmning som sædvanligt.

Hoppeøvelser, løbeøvelser, udendørsløb fra side til side og ned at røre ærteposer, trappeløb: hop m/ samlede ben 3 trin op, 2 ned, hinke op og ned - hårdt på opererede ben, men går meget mere flydende, m.m.

VMO-øvelser, haseøvelser på bold, statiske stab. øvelser på albuer og tæer, udstrækning.

Træning i HSF - let bænkdag

Bænkpres

1x20x20

5x3x40 m/elastik (lilla, smal)

5x3x40 m/elastik (lilla, smal) m/ pause

Fik til sidst efterhånden bedre fart på, synes jeg :smile:

Fik lige opsummeret lidt "basisviden" omkring elastiktræning etc. af B. Thanks!

Squat

3x10x20

1x12x20

Slet ingen gener fra knæet (føltes ej hårdt/belastende for knæet) - hvor er det SKØNT :4thumbup:

Dødløft

3x8x50

Cykling 18 km

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 21. juli

Løb

Distance: 3 km

Tid: ca. 16 min

Både blødt+hårdt underlag.

Puls, da stoppede: 174

Kan mærkes lidt i knæet hele tiden - men ikke på en "faretruende måde" :smile: Koncentrerer mig dog om stabilt afsæt og blød landing.

Knæet blev endda en smule bedre den sidste ½ km - så følte knæet sagtens kunne fortsætte :4thumbup:

Så er det bare konditionen, der skal følge med - føltes allerede bedre end sidste løbetur, men ret hårdt til sidst.

Rygøvelser + maveøvelser på gulv

Cykling 18 km

5 mdr's status (efter korsbåndsoperation)

Kan løbe et par km - kan dog mærkes lidt i knæet, og der løbes forsigtigt.

Trapper: går normalt både op og ned uden større besvær - men mange trapper trætter.

Kan løbe gadedrengehop (en smule forskel i "hinkehøjden" på h. og v. ben), baglæns, sidelæns etc.

Kan hinke - også op og ned af trapper - markant hårdere for opererede ben.

Cykling ubesværet, højt/lavt gear underordnet.

Kan hoppe med samlede ben uden at mærke forskel på knæene.

Kan udføre div. hoppeøvelser: bliver dog hurtigere træt i opererede knæ.

Kan ikke lave en pistol på opererede knæ endnu. Kan lige sidde nede i bundpositionen - men ej komme op eller helt ned uden støtte.

Kan sidde på knæene og læne ryggen helt fladt tilbage over jorden uden gener fra knæet.

Kan ekstendere/flekse knæet fuldt. Ved ekstension føles strækket i knæhasen.

Kan squate 10 reps med 20 kg (har ej prøvet med mere).

Hasemusklerne meget forkskellige styrkemæssigt...

Balancemæssigt føles ikke den helt store forskel.

Knæet bliver træt og ind i mellem ganske let hævet i knæhasen, når det har været brugt (for) meget.

Synes gangen er rimelig - men får ind i mellem kommentarer om, at jeg halter... mere udtalt, hvis knæet har været brugt meget.

Synes endnu ikke affjedringen i knæet er helt optimal endnu.

Udstræk af ballen, liggende på ryggen med knæet flekset og anklen henover modsatte lår føles ikke rart med det opererede knæ.

Er begyndt at kunne se min lårmuskulatur igen - ikke så markant forskel på de to ben mere (ca ½-1,5 cm afhængigt af hvor højt over knæskallen, der måles) :smile:

Har stadig krepiterende "arvæv" lateralt på knæet - det føles "klemt" ved nogle øvelser - lidt varierende fra dag til dag - men synes aftagende i smerteniveau. Synes det er "dette fænomen," der generer mig allermest!

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share