Tinapigens log!


Tinapigen
 Share

Recommended Posts

TOUGH bænket idag det er edermame godt gået i din Debut når du ikke vejede ind på mere en 62 kg VIRKELIG FLOT!!! :devil:

Mon ikke der gemmer sig noget internationalt i dig :devil:

:bigsmile: :bigsmile: :bigsmile: Tusind tak for alle de rosende ord (allesammen).

Synes det var en fornøjelse at være til stævne i dag - kan man tillade sig at være andet end tilfreds - selvom målet med de 100 kg endnu mangler :wink:

Nu skal I få en opdatering fra min side.

SM i bænkpres 8. september 2007

Min bænkpresstævne-debut!

Havde selvfølgelig et par sommerfugle i maven - men ikke slemt. Omgivelserne var jo hyglige og velkendte - og alle meget, meget flinke :smile:

Indvejning lidt over 10: vægt: præcis 62 kg. Lidt mindre end forventet.

Fik bl.a. hilst og snakket en del med Kathrine Bak - min konkurrent. Hygligt at møde dig også!

Blev oplyst af mine kære klubkammerater - at det er et krav til stævner, at man SKAL løfte i trikot. Troede egentlig først det var gas - men endte med at låne formandens, som først skulle løfte i anden afdeling. Godt at vi er "ca. samme størrelse" :laugh:

Blev endvidere fra kvindelig side oplyst om, at man ikke må løfte i bøjle-bh og g-streng? Ved ikke lige præcis hvorfor - men måske nogen vil uddybe?

Det er en fantastisk oplevelse først at finde ud af sådanne regler på selve stævnedagen... Havde ellers prøvet at se om der stod nærmere specificeret angånede stævner i forbindelse med stævnebeskrivelsen - men det sprang i hvertfald ikke i øjnene.

Nåh - småting skal man jo ikke hænge sig i.

BP-opvarmning:

1x15x20

1x5x40 m. stop

1x3x60 m. stop

1x1x70 m. stop

Trøje på

1x1x80 m. signal

Stævnestart kl. 12.

Konkurrenceløft:

1. løft: 85 kg - godkendt.

2. løft: 92,5 - godkendt

3. løft: 97,5 - stativet var indstillet forkert - alt for højt, så måtte af bænken igen inden start.

Fik vist løftet mærkeligt - stødte ind i "safety-stangen," som også var for høj, hvilket ikke var blev opdaget - så endte med at få tildelt et omløft.

3. løft - 2. gang: 97,5 - godkendt. PR!

Ingen af løftene føltes helt vildt tunge. Der er stadig en del at forbedre rent teknikmæssigt. Skal især fokusere på delen, hvor stangen føres til brystet og bunden af løftet - der mærkelig nok - går meget langsommere end i toppen. Og huske FULD KONCENTRATION OG OPSPÆND HELE TIDEN.

Men, alt i alt var det udmærkede løft i mine øjne.

Wilks point: 105,99.

Placeringsmæssigt gav det guld i min vægtklasse (-67,5) og bedste kvindelige løfter (guld). Dertil guld som bedste klub til stævnet. Ih, altså. Hvilken medaljeregn. :bigsmile::wink:

Tak for rigtig god opbakning under alle løftene!

Til "afterparty" fik Kathrine og jeg opmuntret hinanden til en 10-min's-challenge i push-ups.

Og det ER jo sjovt og god træning...

Havde på det tidspunkt indtaget 3 guldøl :nonono:

Lagde selvfølgelig for hårdt ud - men hva'..

Det blev til 164 smalle push-ups udført i god stil på knoerne for mit vedkommende. (2x15+6x10+13x5+4+5).

Mod 176 til K. (brede).

Erfaring til en anden gang (til stor overraskelse :wink: )- tag færre af gangen. Start gerne på faste tidsintervaller. Ha' trænet push-ups "alm." nogle gange inden 10-min's-challenges, bl.a. bl.a. :tongue:

(torsdag d. 6. august

cykling 16 km

Fredag d. 7. august

cykling 12 km)

Link to comment
Share on other sites

Til "afterparty" fik Kathrine og jeg opmuntret hinanden til en 10-min's-challenge i push-ups.

Og det ER jo sjovt og god træning...

Havde på det tidspunkt indtaget 3 guldøl :nonono:

Lagde selvfølgelig for hårdt ud - men hva'..

Det blev til 164 smalle push-ups udført i god stil på knoerne for mit vedkommende. (2x15+6x10+13x5+4+5).

Mod 176 til K. (brede).

På listen holdt jeg mig naturligvis til Sunes første optælling på 178. :innocent: Jeg startede også lidt smallere, men 'kæft mine triceps var ristede! I et af sættet fik jeg lavet to reps og måtte ned at kysse gulvet, som Sune udtrykte det, på den tredje. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 9. september

Vågnede alt for tidligt og uudhvilet (kæresten havde tilladt sig at have en tidlig morgenaftale søndag morgen... :nonono::wink: )

- men til hvilken blå, blå himmel med strålende sol :sun: :sun: :sun: Så kunne ikke falde i søvn igen, men blev lokket ud af det gode vejr.

Løbetur

Først 5 min's opvarmningsøvelser til ære for knæet.

Distance: ca. 4 km - tid: 20 min Ca. halvdelen på græs, halvdelen på asfalt.

Knæ-mæssigt føles det bedre og bedre :bigsmile:

Tog af sted efter indtagelse af et glas mælk, men inden morgenmaden...

Havde planlagt at øge distancen lidt og var løbet længere end "normalt" inden vending, men så fik jeg det alt for varmt og gik fuldstændig "sukkerkold" (det kan tydeligvis lade sig gøre selv på så kort en distance :hmmm: ). På trods af ihærdige forsøg på at overtale mig selv til "bare" lige at løbe det sidste stykke - så OVERFALDT svagheden mig, så jeg endte med at nyde den sidste ekstra-km som nedtrapning i gang :dry:

:4whip: :4whip: :4whip: Lad det ikke blive en vane.

Humøret dog højt nok til at kunne nyde turen og smile til alle morgenhundelufterne :smile:

Træning i kajakklubben

Har været lidt træt i dag, så kom ikke ud at ro denne dag alligevel.

Squat

1x10x10

1x10x25

1x10x30

1x8x35

2x6x40

Pistols

3x8+8 (½ på h. ben)

Back extensions+lateral extensions

1x15xbw

2x15xbw+10 kg (lat. ex. uden vægt)

Mave - skråbænk

3x8xbw+10 kg

Lateral raises

3x10x7 Kan af en eller anden grund godt lide at lave denne øvelse

One-leg toe raises

1x12xbw+10 kg

1x20xbw+10 kg

H. knæ meget let hævet, så måtte hellere stoppe :dry: . Ej ømt. (Gik meget hurtigt væk.)

Cykling 9 km

Hmm...triceps m.v. forøvrigt lettere ømme efter gårsdagens challenge... :rolleyes:

Fik forøvrigt en up-date fra nogle af klubbens roere, der netop var hjemvendt efter dette års Tour-de-Gudenåen (to-dages kajakløb på 120 km). Blæst med 18 m/sek om lørdagen, løbet om lørdagen stoppet før tid for de flestes vedkommende. Søndag havde dykkere måtte fiske omkring 80 kajakker op af Juul sø. Selv havkajakker var væltet... Bliver spændende at høre mere. Kan glæde mig over selv at have tilbragt tiden i HSF :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke! :4thumbup: Men husk nu.... de 100kg i bænken kan du ikke bruge til armbar escape o.lign! :wink: Med andre ord: skal du snart rulle igen?

Hej D! :bigsmile:

De 100 kg i bænk kan bl.a. bruges til at løfte modstanderen op, lige få smuttet en fod ind under hoften og vippet ham/hende lettere af/over :laugh: (da de fleste er lidt tungere end mig, er det absolut en fordel ikke at være for svag - især indtil teknikkerne bliver oparbejdet).

Vil RIGTIG GERNE SNART rulle igen!!! Og skal også nok komme igen.

Tør dog nok ikke før om et lille ½ års tid :crybaby: . De kloge (?) fysioterapeuter og doktorer anbefaler ikke at vende tilbage til brydning (o. lign. altså BJJ) før efter 12 mdr. (før er korsbåndet ikke stærkt nok) - og det er meget frustrerende, da jeg føler at jeg glemmer alt, jeg netop var ved at lære - samt savner det, da det er supere skægt :4thumbup:

Men, har ikke lyst til at ofre det ved at starte for tidligt - og lige nu må jeg tilstå, at på trods af markant fremgang, så kan det ikke tåle så meget som jeg ønsker det kan.

Da jeg også kan lide at styrketræne (og og og ...) og det jo går meget godt, så er det jo fint bruge tiden til det nu.

Jeg tror forøvrigt godt at sportsgrenene kan kombineres!

Stor hilsen til dig og alle i CSA :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med det

Det er da et rigtig fot resultat, specielt når det er dit første stævne.

Mange tak :bigsmile: Du er også "pænt stærk" :1356:

Synes egentlig også selv det er ganske udmærket, især når der sammenlignes med andre danske løftere - og det egentlig har været "lidt for sjov" (men dog med seriøs nok træning)!

Link to comment
Share on other sites

Hmm...triceps m.v. forøvrigt lettere ømme efter gårsdagens challenge... :rolleyes:

Jeg har intet mærket i triceps, og kun meget lidt i brystet. :blink: Til gengæld har jeg fået meeega massive doms i maven - især de skrå- og indre mavemuskler - samt doms i lats. :raisebrow: Det må godt nok være nogle underlige pushups, jeg laver. :laugh: (Men dine var jo også pænere. :blush:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har intet mærket i triceps, og kun meget lidt i brystet. :blink: Til gengæld har jeg fået meeega massive doms i maven - især de skrå- og indre mavemuskler - samt doms i lats. :raisebrow: Det må godt nok være nogle underlige pushups, jeg laver. :laugh: (Men dine var jo også pænere. :blush:)

Hej Kathrine :smile:

Var selv travlt optaget af mine egne push-ups, så kan ikke udtale mig nærmere om dine :blush:

Men, har også i dag sagtens kunne mærke eftervirkningerne :dry: - i Triceps samt lidt i Teres m. og Deltoideus. Synes ellers det er sjældent, at jeg bliver særlig øm :innocent:

Mandag d. 10. september

Træning i HSF

Bænkpres

1x20x20

1x8x40

1x2x40 m. kæder (18. led fra kædebunken). Lidt for tungt, da jeg egentlig mest følte for en let bænktræning. Brugte herefter nogen tid, på at få justeret kæder og vægte til passende niveau for eksplosive reps samtidig med "balancetræning" fra kæderne.

2x3x40 m. kæder (20. led) Stadig temmelig tungt.

1x3x40 m. kæder (22. led) Fint nok, men synes ikke kæderne blev løftet ret meget, så prøvede at justere vægten ned herefter...

1x3x25 m. kæder (17. led) Kæderne for løftede...

1x3x25 m. kæder (18. led)

1x3x30 m. kæder (18. led) Fint til let, eksplosiv træning m. pause.

Så kom hr. Prehn og dikterede hypertrofitræning - og det siger jeg da ikke nej til :wink:

4x8x55

Chins

1x22xbw Rep'se kørte så nemt og eksplosivt til de ca. 15, at jeg lige måtte se hvor mange jeg egentlig havde i mig for tiden.

Rasmus blev inspireret og måtte også lige tjekke sin form af - 24 stk - desværre for mig :tongue: Kunne der mon have være presset 2 mere på, hvis jeg virkelig havde villet det og besluttet mig til maxrep fra start?.... (sikkert ikke)

1x3xbw+25 kg Blev hovedrystende orienteret om, at hypertrofitræningen ikke kun galdt bænktræningen :bottom::tongue: Hmm.. jeg er vist ikke helt nem at træne :laugh:

2x6xbw+10 kg

Dette var dagen, "Træktårnets venner" :laugh: (en lille ny klub stiftet efter HSF for nylig har indkøbt et træktårn) arrangerede

Træktårns trekamp

Kom til at melde mig til - og så gik resten af træningen med denne meget underholdende dyst! :laugh:

med max. i 6.rep

1. disciplin: Closegrip pulldowns

1x6x55

1x6x60

1x6x70

2. disciplin: Pressdowns

1x6x30

1x0x35 Alt for stort spring for mig til mine stakkels triceps

3. disciplin: Widegrip pulldowns

Der blev sat mærker for bredden, den buede stang skulle røre brystet, tilladt at læne sig langt tilbage...

1x6x35

1x6x45

1x6x60

1x6x65 Stilen ej køn, der bliver bouncet op med brystet for at møde stangen :laugh: Effektivt trick :wink:

1x3x70

Samlet 165 point

Barbell curl

3x5xstang+2x11 kg Mens, der ventedes på de sidste afgørende sæt mellem konkurenterne

Cykling 8 km

Link to comment
Share on other sites

Mange tak :bigsmile: Du er også "pænt stærk" :1356:

Synes egentlig også selv det er ganske udmærket, især når der sammenlignes med andre danske løftere - og det egentlig har været "lidt for sjov" (men dog med seriøs nok træning)!

Mange tak

Du må jo bare blive ved, så skal du nok nå langt.

Hvordan med trekamp

Link to comment
Share on other sites

Du må jo bare blive ved, så skal du nok nå langt.

Hvordan med trekamp

Tjah... overvejer da at prøve DM i bænk med til nov.... :devil:

Mht. trekamp - så er mit h. knæ kun så småt ved at kunne tåle squat og dødløft efter en korsbåndsoperation for 6½ mdr siden.

Har ikke tidligere trænet hverken squat eller DL ret meget, så ved ikke hvordan mit niveau er i disse discipliner - samt hvor lang tid det evt. vil tage at bygge en form op fra nul. Men, måske (med den rette opbakning) kan det være en dag???

Det er dog nogle gode effektive øvelser, som jeg agter at træne fremover :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 11. september

Cykling 10 km

Onsdag d. 12. september

Cykling 20 km

Træning i HSF

Squat

1x10x20

1x10x30

3x6x40

1x6x42,5

1x6x45 :smile: Ingen smerter i knæet. Føler dog stadig at squat og DL er hård kost for knæet (ikke så meget selve øvelserne, men mere alle de kg, knæet belastes med samlet set?), så kan stadig ikke helt greje, præcist hvor meget det kan tåle og hvor hurtigt, der må øges. Tror dog det er ok, så fortsætter bare stille og roligt.

Bænkpres

1x20x20

1x8x40

5x6x60

Dips

4x8xbw+10 kg Pyh, dips'ne lidt hårde. Triceps'ne dog stadig lidt ristede fra lørdag og mandag.

Supported rowing

3x6x52,5

Shrugs

1x15x20

1x8x60

3x8x80

Dødløft-konventionel

1x10x50

2x6x60 2. sæt føltes dejligt let :smile:

1x6x62,5

Laterals

1x10x7

1x9x7

1x10x7

DB-curls

3x10x11

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 13. september

Cykling 3 km.

Lille aftengåtur.

Onsdagstræningen har åbenbart været lige i overkanten for knæet :unhappy:

Har været let hævet i knæhasen efterfølgende og lidt irriteret i det i dag. Begyndte faktisk decideret at gøre ondt til allersidst på gåturen, var heldigvis næsten hjemme ...aarrrgh - hvor er det irriterende!!! :4ranting: . Kunne ellers overhovedet intet mærke under selve udførelsen af øvelserne i onsdags. Men, må jo tage hensyn til det og gå langsommere fremad igen. Suk!

Fredag d. 14. september

Knæet bedre, men ej helt på toppen. Løbetur udskudt.

10 min på vippebræt.

Træning i HSF

Bænkpres

1x20x20

1x8x40

5x8x55 m. lille pause på brystet

Pull-Ups

3x8xbw+10 kg

2x3xbw+15 kg

Military pres

1x10x30

1x5x30

3x4x35 Hmm...blevet tungt

Uprigth rowing - bredt greb

3x5x40

1x6x40

Dips

1x10xbw

3x6xbw+15 kg

Barbell curl

3x8xstang+2x11 kg

Mave-skråbænk

20

2x15

BP - reverse blå bånd

1x10x70 Har aldrig prøvet denne øvelse og fik lige tilbudt at prøve en gang. Båndene tager godt nok meget af vægten - kunne stort set ikke mærkes ved denne vægt

1x8x90 Fløj op. Sjovt nok prøve.

Gun-chins

1x12xbw - langsom nedsænkning

3x6xbw+10 kg

Cykling 8 km

Fin træning - haft ok overskud i dag :smile: Er ikke øm i triceps længere :tongue:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 15. september

Kajaktur i blæsevejr

De fleste fornuftigere :tongue: kajakroere havde åbenbart valgt at blive hjemme fra lørdagstræningen, så troede egentlig jeg skulle ud en tur alene og havde gjort mig klar til det med en fornuftig, stabil turbåd - men så kom Th. F lige (med en samtidig aflysning fra hans roaftale, så det passede jo perfekt sammen) og gjorde mig selskab.

Roede ned til Fugleøen, langs Valbyparken i kanon medvind og om og rundt i læ i "kanalen" hen til Sjællandsbroen - samme vej tilbage. Der var sat en masse fiskegarn op, hvor man kommer ud fra kanalen og skal dreje rundt om pynten, vi lige måtte ro udenom. Her var vinden allerværst i stiv mega stærk modvind. Min kajak ville ikke rykke sig fremad, jeg fik pludselig bølgerne skævt ind på og roret ville ikke reagere, så var temmelig udfordret :nonono::laugh: Slap dog for en langvarig vild kamp med elementerne, da vi lagde bådene sammen og fik rundet pynten i fælleskab. Really nice :blush:

Så stod den på en frisk tur hjemad i modvind - der var dømt lav pagajføring under de værste vindstød.

Men, alt i alt en spændende tur på omkring 8 km - med underholdende referat fra Tour de Gudenåen, hvor det havde blæst tilsvarende.

Cykling 17 km

Søndag d. 16. september

Løbetur

Distance: 5 km (på hårdt underlag). Tid: ca. 26 min. Føltes ganske udmærket i dag :smile:

En tur i Kongens Have til social hygge i solskinnet :bigsmile:

Træning i kajakklubben

Havde selskab i starten af en ny dansktalende roer fra (Øst)Tyskland - der skal være her et ½ år.

Senere kom ungdomsroerne.

Bænkpres

1x15x25

1x8x40

6x6x60

Supported rowing

1x6x50

1x6x55 Lette

1x6x60 Noget tunge, ej helt op - men næsten.

1x6x55 Lette :blink: ?

Widegrip pulldowns

1x10x50

1x6x60

2x8x55

Cable pressdowns

3x8x22,5 Hmm...der er forskel på træktårne. Prøvede på 30, men var alt for tunge til reps.

Lateral extensions

3x10x8 kørt med hænderne ind foran kroppen

DB curls - stående

3x8x13,5

Cykling 25 km

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 17. september

(Biffen)

Cykling 17 km

Tirsdag d. 18. september

Cykling 20 km

(Teateret)

Onsdag d. 19. september

Morgenløbetur

Havde stor trang til at få lidt frisk morgenluft, mens solen skinnede - havde lige tid til en kort tur inden morgenmaden.

Distance: 2,8 km Tid: ca. 12 min Havde besluttet at løbe en lidt kortere tur, men i lidt højere tempo. Det gik ganske fint - og føltes lækkert i dag :bigsmile:

Cykling 23 km

Træning i HSF

Bænkpres

1x20x20

1x10x40

3x8x55

3x8x57,5

Squat

1x10x20

1x10x30

4x8x40

Military press

1x10x20

1x8x30

2x6x32,5

Chins

1x15xbw

3x8xbw+15 kg :smile:

1x6xbw+15 kg

Supersættet med leg curl

Leg curl

1x20x10

1x10x15

1x6x20 Føltes meget tungt - nødvendigt i starten med lille "tilløb"

1x10x15

Dips

1x5xbw Føltes ikke helt perfekt for skuldrene, så valgte at droppe denne øvelse.

Cable pressdowns

3x6x25

Mave-langsomme bensænk: lige samt skrå

3x10+10+10

Upright rowing - bredt greb

1x10x20

3x6x40

Hammer curl

1x10x11

2x6x11

Pulldowns-smalt greb-OH

1x10x45

1x8x50

Hmmm....synes skuldrene føles som om, de er ved at være på nippet til at blive overbelastede (hvad bilder de sig ind - bare fordi de er blevet brugt "lidt" :nonono: ), så vælger nok lige at skære kraftigt ned på en del øvelser den næste uges (?) tid og give dem lidt ro og hvile :dry:

Ellers en udmærket træning.

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 20. september

Cykling 4 km

Fredag d. 21. september

Træning i HSF

Bænkpres

1x20x20

1x8x40

7x6x60

Dødløft

1x10x50

2x8x60

1x8x62,5

1x8x65

1x6x70

Kørte rigtigt godt i dag :bigsmile:

Leg curl

4x10x15

Supersættet med maveøv.

Maveøvelser

3x15xbw skråbænk, hænder bag nakken

+blandede gulvøvelser

Cykling 8 km

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share