Tinapigens log!


Tinapigen
 Share

Recommended Posts

Formålet med denne log var bl.a. at få styr/overblik over min træning samt konkretisere nogle mål.

Jeg starter med at sætte nogle nogenlunde realistiske mål (succes-oplevelser er en dejlig ting). Så må jeg sætte nogle nye hårdere mål, hvis jeg når dem inden udløbsfristen (hvor kajak-sæsonen virkelig går igang igen).

Styrketræningsmål indtil 1. Maj 2007

:pumpin:

Bænkpres:

80 kg (PR 70 kg d. 18/11-06)

- Føler faktisk dette mål er lidt højt, men på den anden side er jeg gået ca 10 kg frem i max på de 2 mdr, hvor jeg har trænet det mere seriøst, så nu må jeg se :smile:

Chin-Ups:

BW+50% (31 kg)

25 reps

105 i MOL's 10 minutters challenge

- Har på forunderlig vis haft ret hurtig fremgang i denne øvelse, så nu håber jeg på det bliver ved - selvom jeg synes rent max rep-mæssigt jeg er stagneret lidt. Min PR sidste år var 22 og den har jeg kun tangeret i år på trods af mere Chin-Up træning. Tror nu på det nok skal lykkes :4sport:

Pull-Ups:

20 reps

100 i MOL's 10 minutters challenge

Dips:

30 reps

BW+50% (31 kg)

125 i MOL's 10 minutters challenge

Leger med tanken om at træne mig op til en one-armed chin-up, men ved ikke om det er realistisk. Ville bare være SÅ Über sejt... :superman:

Nu håber jeg min krop vil tage godt imod mine nye udfordringer og bare løfte det jeg giver den besked på :4whip::4whip::laugh:

:4boxing: Tinapigen

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 21. november

I morges.

Chins:

1x5xbw + 20 kg

4x4xbw + 20 kg

1x10xbw+10 kg

Styrketræning i kajakklubben

BP:

1x15x30

1x10x50

4x8x55

Dips:

2x20xbw (De sidste 5 i 2. sæt pænt hårde.)

3x8xbw+10 kg

Knæbøjninger:

3x50

Dødløft:

3x10x35 Stadig ved at vænne mig til denne øvelse.

Military press:

1x5x30

1x7x30 (2 normale- resten udført som push-press)

1x5x30 (3 normale -"-)

1x7x30 (2 normale -"-)

Lateral raises

4x10x6 Rimelig syret til i skuldrene efter sidste sæt - men føles dejligt :crazy:

Et-bens små knæbøjninger:

3x30

DB-curls:

1x5x13,5

1x6x13,5

1x1x16 PR i denne øvelse :smile:

1x6x13,5

1x1x16 Skulle lige efterprøve om det virkelig passede - den var go' nok :bigsmile:

1x2x13,5

Reverse curls:

1x4x25

2x6x22,5

1x4x22,5

Back extensions:

3x12xbw+ 10 kg

Lateral extensions:

3x20

Dagens cykling 12 km

Det var vist dagens træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 24. november

Dagens træning blev til et par 10-min's challenge hjemme.

Har ellers fået undersøgt mit knæ nærmere idag - selvom der ikke er nogen endelig konklusion endnu. Røntgen om 2 uger - mistanke om et overrevet forreste korsbånd og mus (bruskskade)...

Fik forresten målt mit blodtryk og puls: 122/74, puls: 45 :smile:

Startede med 10-min's Pull-Up challenge:

13x4

5x3

9x2

7x1

= 92 - PR

Et skridt nærmere målet! :bigsmile::bigsmile::bigsmile:

10 min's pause og så for træningens skyld endnu en 10-min's challenge i Push-Ups :crazy:

21x10

1x5

= 215

Hanging leg raises

3x5

I ikke særlig fin stil. Er ikke trænet i denne øvelse, har vist svært ved at få benene strakt i toppositionen...Er der mon nogen, der har et par gode fif?

Cykling ca 24 km

:4boxing: Tinapigen

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Ja, må sgu nok sige at der bliver løftet igennem herinde da..! Puha.. :devil:

Du er godt nok pænt stærk af en tøs af være.. :tongue: (eller hedder det en kvinde. hehe...) Men bliver spændende at følge da.. :smile: (jeg tør ikke prøve at slå dig i 10-min challenge i hvert fald. puha)

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

Du er godt nok pænt stærk af en tøs af være.. :tongue: (eller hedder det en kvinde. hehe...)

:smile: (jeg tør ikke prøve at slå dig i 10-min challenge i hvert fald. puha)

Det er daaaaiiiliiigt at være pænt stærk - selvom man er en tøs/kvinde :wink::smile: Tøs/ kvinde...tja... det betyder ikke det store for mig. Kan vel være begge dele... :w00t:

Selvfølgelig skal du prøve en 10-min's challenge. Man kan blive positivt overrasket over sig selv (som er ens primære konkurrent?) - og ellers er det kanon træning :bigsmile:

Men, velkommen til min log. Håber du kan få lidt ud af at følge den.

Glade hilsner

Tinapigen

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 24. november

Styrketræning i kajakklubben

Dødløft:

4x10x40

One-arm DB rows:

4x6x26

Military press:

1x8x30 (1 push-press)

1x6x30 (2 push-press)

1x8x30 (3 push-press)

1x5x30 (1 push-press) Skal lige passe på min h.skulder.... uspecifikt, men...

Knæbøjninger:

3x50

Lateral raises:

3x10x6

Back extensions:

3x12xbw + 10

Lateral extensions:

3x20xbw

DB- curls:

3x6x13,5

Maveøvelser:

ca 5 min

Cykling 12 km

Puha... kan mærke både mine triceps og mave fra igår... og biceps er også stadig lidt trætte :tongue: havde hun været klogere (? :w00t: )

så havde hun slappet mere af idag, men det var hun ikke :tongue::devil: Det er ikke nemt at "træne forud" :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 25. november

BJJ: Godt to timers træning med bl.a. nedtagninger, kimura fra sidemount etc - og masser af sparringsrunder pyyha - det gi'r sved på panden :blink: Dejlig træning :4thumbup: - selvom det er pænt irriterende at min krop tilsyneladende ikke kan huske særlig mange teknikker ordentligt endnu :dry: Men, har ikke givet op, kæmper fortsat videre og synes det er smadder skægt :smile::smile:

BP:

1x6x60

1x4x60

1x6x60

1x4x60

Dips:

25

18

18

14

Cykling 18 km indtil videre...--> 36 km + partydancing :devil::devil:

Og så skal der :cheer: :4drunk: :partytime2: til julefrokost i aften :bigsmile:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

du kommer sgu godt omkring med træningen. Både god styrke og kampsport og det hele! Nasty.. :wink::superman:

Mht 10-min challenge, så kan du(i?) evt prøve en 20-sekunders challenge et par bekendte og jeg lavede engang. Går bare ud på at se hvor mange armbøjninger man kan nå at lave på 20 sek. Helt op og helt ned at røre en "dommers" flade hånd på gulvet for at gentagelsen gælder. Her fik jeg lavet 34 stk, og nummer to kom ind med 29 mener jeg.. 20 sekunder der kan jeg godt være med. Men alt over et minut, så skal jeg vist have et saltvandsdrop m.m. :innocent:

Mvh Francis

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 27. november

Chins:

3x5xbw + 20 kg

Ikke tid til flere, da træningen kaldte... burde også ha' varmet op :nonono:

BJJ: 1 times introtræning samt 1,5 times gi-træning. Min første gi-træning... :4thumbup: Men, meget anderledes (man hænger jo hele tiden fast :tongue: ) og temmelig varmt...pyyyha

Cykling 18 km

:4boxing: Tinapigen

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 27. november

Chins:

3x5xbw + 20 kg

Ikke tid til flere, da træningen kaldte... burde også ha' varmet op :nonono:

BJJ: 1 times introtræning samt 1,5 times gi-træning. Min første gi-træning... :4thumbup: Men, meget anderledes (man hænger jo hele tiden fast :tongue: ) og temmelig varmt...pyyyha

Cykling 18 km

:4boxing: Tinapigen

Er du stiv mand... :blink:

Slap af en styrke... ska da vist lure lidt mere med her... pisse lede chins :devil:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 28. november

Knæbøjninger:

3x50

kombineret med nedenstående

Måtte lige prøve Francis' 20 sekunders pushup-test...selvom det blev uden dommer - men kan afsløre, at som tøs er man ikke i tvivl om, hvornår man rør gulvet :wink::wink:

Det er dog lidt sværere at tage tid samtidig på så kort et interval, men tror det lykkedes.

Hurtighed er ikke min force, så det blev vist til ca 25 reps indenfor de 20 sek i både 1. og 2. sæt.

Fortsatte dog reps'ne så det blev til 3x40 pushups i alt.

(- sidste sæt på ca 45 sek-hvoraf de sidste gentagelser tog markant længere tid :blink: )

Et-bensknæbøjninger, blødt underlag:

3x50

Må jo holde pullupformen ved lige også, og da der nok ikke bliver mulighed for dette de næste dage, så fortsatte hun :innocent:

Pull-Ups:

1x16xbw

1x3xbw + 20 kg Det er sat'me tungt :crazy:

1x8xbw + 10 kg Føles SÅ meget bedre efter foregående sæt :bigsmile:

1x6xbw + 10 kg

1x6xbw + 10 kg

Og så med en aftenvægt på 63 kg....

Hanging leg raises:

1x4

2x5

Cykling: bare 4 km.

p.s. Kan forresten tilføje mht pushups, at jeg laver dem "smalle" og på knoerne (på blødt underlag - jeg er jo en tøs :tongue: ) - da jeg engang havde lidt problemer med håndledene og fandt ud af, at det hjalp at strække dem.

:4boxing: Tinapigen

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 29. november

(På Fyn - fitness4all)

Styrketræning

Opvarmning: Romaskine - 1 km

Back extensions:

3x12xbw + 10 kg

Lateral extensions:

3x20xbw

BP:

1x10x35

1x8x55

1x2x70 (tror der var lidt hjælp på den sidste)

1x1x72,5 PR - :4thumbup: men der var absolut heller ikke mere at gi' af.

1x2x60

Dips:

1x10xbw + 10 kg

1x4xbw + 20 kg - har ikke prøvet med 20 kg før, men nu jeg havde muligheden, måtte der lige prøves et trin op :smile:

1x2xbw + 25 kg PR

2x10xbw + 10 kg

Dødløft:

3x8x45 Hmm- begynder at føles tungt...

Laterals:

1x15x6

1x5x8

1x8x8

1x5x8

DB-curls:

3x5x14

1x3x14

Reverse curls:

Stang (10/12 kg?) + 12,5 kg: 1x4

+ 10 kg 1x7

+ 10 kg 2x8

Fik også lige målt min fedtprocent (elektronisk vægttype): 16,8 % målt som atletic eller 23,4 % som normal - BMI: 22,9 (vægt 62,5 kg uden sko). Ved nu ikke hvor meget man kan regne med de præcise tal, men har prøvet at få målt et par gange tidligere på året - så er det meget skægt at se ændringerne :smile:

:4boxing: Tinapigen

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 30. november

Adskillige timers absolut hård koncertaktivitet til Gogol Bordello :cheer: :4band: :cheer::cheer::cheer::wootdance::wootdance: :banana3: :banana:

Cykling 5 km

Lørdag d. 2. december

BJJ:

2 timers træning - meget grundig gennemgang og træning af nedtagninger - "dobbel legs" efterfulgt af submissiontræning.

BP:

1x10x50

1x5x60

1x5x60

1x8x55

Cykling 14 km

:4boxing: Tinapigen

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 4. december :nissegrin:

Glædelig decembermåned - yndlingsmåneden :Mrs_Claus::Mrs_Claus::Mrs_Claus:

Hmmm...passet sit sociale liv inkl tilhørende berusende drikke og minimalt med søvn siden torsdag... absolut bedre for sindet end for helbredet :nissetunge:

Chins:

1x21xbw (63,5 kg med kluns)

5x4xbw + 20 kg (samlet vægt 83,8 kg :santa2: ) Villet gerne ha' vær't oppe på 5-6 reps, men så skal man ihvertfald som minimum ikke ta' maxreps inden...

1x18xbw

1x17xbw

BJJ:

1 times intro: bl.a. med guardeescapes og om at holde guarden.

1,5 times BJJ: guardearb - inkl hvor gi'en udnyttes - det er meget skægt :nissegrin:

Cykling 18 km

:4boxing: Tinapigen

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 5. december

Styrkeløfttræning i kajakklubben

:xmas: :xmas: :xmas:

Havde en god ven (styrkeløfter) med til at rette/lære teknik idag. Tusind tak! Det var mægtigt! Og fantastisk hygligt :nissegrin:

Og som altid god opmuntring, tiltro og pres fra min irriterende, (og på mine vegne :nissetunge: ambitiøse) kæreste :inlove: :Mrs_Claus: :4heart:

BP:

3x10x35

1x1x50

1x1x60

1x1x70

1x1x75 PR

2x0x77,5 :annoyed: Tæt på, men ville ikke op... Skal vist lære at køre stangen længere ned på brystet og holde opspændet :blush:

1x4x55 Forsøgt udført mere eksplosivt

1x4x50 Ditto

Dødløft:

Lidt teknikløft med 35 kg...

Er vist min femte dødløfttræning :nissegrin:

Superfedt med en til at spotte og tilrette teknikken, så der ikke kommer nogen skader ved de tunge løft!

2x5x50

1x3x60

1x2x70

1x2x80

1x1x90

1x1x100 PR

Sådant et dejligt rundt tal :4winkkiss:

- Det var temmelig tungt, og det tog lidt tid inden vægtstangen lettede fra gulvet, men derefter gik det "relativt nemt" - der skal arbejdes mere med bl.a. grebstyrke. Og skal endnu blive mere tryg ved og vant til denne øvelse.

Dips:

1x15xbw

2x6xbw+10 kg

Var ikke lige i stødet til at træne seriøs dips efter ovenstående :blush:

Cykling 14 km

Alt i alt en fed træning - december styrer! :nissegrin::nissegrin::nissegrin:

:4boxing: Tinapigen

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 5. december

:xmas: :xmas: :xmas:

Havde en god ven (styrkeløfter) med til at rette/lære teknik idag. Tusind tak! Det var mægtigt! Og fantastisk hygligt :nissegrin:

Og som altid god opmuntring, tiltro og pres fra min irriterende, (og på mine vegne :nissetunge: ambitiøse) kæreste :inlove: :Mrs_Claus: :4heart:

Hov, hov - jeg er absolut ikke irriterende når jeg presser og ambitionerer dig :nonono:. Jeg sikre mig blot at du bliver endnu stærkere, så når jeg selv går ned på næstsidste etape i næste års TorTour de Gudenå, så kan du trække de sidste par kilometer selv, mens jeg sidder og nyder resten af turen fra bagsædet, og kommer med opmuntrende tilråb :4whip::4whip::tongue4::nahnah:

Men i hvert fald - TILLYKKE med de flotte løft!!!!!! Det er virkeligt vildt - specielt taget i betragtning af hvor kort tid du egentligt har trænet på dem. Du er sej og stærk ud over det sædvanlige - alt for grineren at vi nærmest fysisk måtte bære dig væk fra bænkpressen, fordi du stædigt nægtede at stoppe før du havde løftet 77,5 kg :nissegrin: :inlove: :heartpump::man_in_love:

Glæder mig til at komme ud og vinterro lidt mere seriøst...dvs. bare i det hele taget komme på vandet :blush:

PS...Hvad skal der ske med de der one-arm chins? :nissegrin::nissetunge:

Edited by Oberon
Link to comment
Share on other sites

... Jeg sikre mig blot at du bliver endnu stærkere...., så kan du trække de sidste par kilometer selv, mens jeg sidder og nyder resten af turen fra bagsædet..

Så selvopofrende "træningscoach" skal man lede længe efter, takker :wink::rudolph: Typisk mænd at overlade slæbet til kvinderne :nissetunge:

- alt for grineren at vi nærmest fysisk måtte bære dig væk fra bænkpressen, fordi du stædigt nægtede at stoppe før du havde løftet 77,5 kg :nissegrin: :inlove: :heartpump::man_in_love:

Ha ha... skægt... normalt har man da 3 forsøg - så hvis bare ... :wink::nissegrin:

Hvis der ikke trænes ordentligt, når man endelig har mulighed for det - sker der jo ingen fremskridt :weight_lift:

PS...Hvad skal der ske med de der one-arm chins? :nissegrin::nissetunge:

Overvejer stadig... :nissetunge: Virker stadig "uopnåeligt"... :crybaby: Kræver absolut mere :4whip: ...

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 6. december

Røntgenundersøgelse af knæ gav ingen videre clue til årsagen. Fine knogler og ledflader, ingen mus eller schleroseringer...

Der blev fundet positivt pivot shift og et "slæk" på 10 mm for mit h.knæ mht. løshed af forreste korsbånd, hvor v.knæ var 6 mm (normalværdier 2-6 mm).

En MR-scanning (dog flere år siden) viste let knogleødem på femurkondylerne samt et tyndt korsbånd, men ellers intet.

Dvs. "løst", tyndt forreste korsbånd, men det er ikke sprunget...så det laves ikke...

Det skulle genoptræning kunne løse - har dog prøvet dette tidligere uden effekt :annoyed:

Overvejer mht. kikkertundersøgelse nu (lægen selv i tvivl...), eller om genoptræning skal have en chance til først... og så hvis ingen bedring, kikkertop om ½ års tid... Tænkeboks :blink:

:annoyed: :dry::mad:

Råd og erfaringer modtages gerne!

Cykling 18 km

Link to comment
Share on other sites

Overvejer stadig... :nissetunge: Virker stadig "uopnåeligt"... :crybaby: Kræver absolut mere :4whip: ...

Hvis man skal se objektivt på det, så er du den her på MOL der er/har været tættest på i forhold til at chinne med mest ekstravægt i forhold til BW. Og emnet har været "hot" i flere perioder i løbet af de år jeg har boet her; undertegnede har selv tidligere leget med tanken men har erkendt at det er et ultimativt krav at høvle kraftigt af BW og det kommer næppe til at ske :annoyed:

Men du har utvivlsomt ret i at kommer kommer til at koste hårdt arbejde :evilsmiley03:

Også forsinkede tillykker med alle dine PRs, tror Mortens server går ned hvis du skal roses hver gang. Det kan du sikkert heller ikke tåle :flipa:

:nissetunge:

:nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share