Er jeg en fusker?


Goldendreams
 Share

Recommended Posts

Kære Mol'boere,

Har brug for Jeres inputs da jeg netop er blevet kaldt en fusker og gerne vil høre forskellige meninger, hvis der er nogen...

Sagen er den at min veninde spurgte mig om jeg ville hjælpe hende igang med at træne - i realiteten har hun brug for et ordentligt los bagi og mener åbenbart at jeg var den rette :innocent:

Hun har kort til FitnessDK og har haft det længe uden at bruge det (som så mange andre). Jeg selv træner et helt andet sted. Hun har så meldt mig ind i FitnessDK for den korteste mulige periode som var 3mdr. selvom vi i realiteten nok kun havde brug for 1mdr. netop for at der ikke skulle være nogle problemer.

Vi har de sidste 14 dage trænet 1-2 gange ugentligt i et center, hvor jeg har hjulpet hende med øvelsesvalg og vist hende hvordan de skulle udføres og det har været uden problemer. Idag var vi så i et andet center og efter en ½times træning kom en fyr over og præsenterede sig som centerchef og forklarede at det vi lavede var fusk og spurgte til om jeg var personlig træner - vi forklarede ham at jeg var medlem og blot hjalp min veninde, men han fortsatte med at det vi lavede var fusk og at hvis jeg var personlig træner kunne jeg enten blive tilknyttet FitDK eller lease mig ind - jeg prøvede så IGEN at forklare ham at jeg IKKE er personlig træner og blot hjalp min veninde, så begyndte han at fable om advarsler på vores kort osv. osv. osv.

Det skal understreges at der absolut INGEN penge er mellem os - jeg gør det her som en venindetjeneste og at det ikke er noget der skal fortsætte over en længerevarende periode.

Jeg har selvfølgelig forståelse for at FitDK er en forretning der skal tjene penge men min veninde ville ALDRIG poste penge i en personlig træner og derfor virker det på mig som enormt småligt og med fokus på profit.

Jeg kan også godt se at han må have været udsat for en hel del svindel og humbug siden han overhovedet ikke ville høre hvad vi sagde...

Nu er mit spørgsmål så ER JEG EN FUSKER??

GD :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder da godt nok helt fucked up!!

Hvis man nu ikke må hjælpe sine venner/Vennerinder med at træne i et center, så ville jeg aldrig nogensinde betræde mine ben i det center mere. :blink:

Kæft, hvor ville den mand der stod at fortalte mig det få en sviner uden lige. Det ligner simpelthen ikke noget...

Så NEJ. Du er IKKE en fusker.

Link to comment
Share on other sites

Kære Mol'boere,

Har brug for Jeres inputs da jeg netop er blevet kaldt en fusker og gerne vil høre forskellige meninger, hvis der er nogen...

Sagen er den at min veninde spurgte mig om jeg ville hjælpe hende igang med at træne - i realiteten har hun brug for et ordentligt los bagi og mener åbenbart at jeg var den rette :innocent:

Hun har kort til FitnessDK og har haft det længe uden at bruge det (som så mange andre). Jeg selv træner et helt andet sted. Hun har så meldt mig ind i FitnessDK for den korteste mulige periode som var 3mdr. selvom vi i realiteten nok kun havde brug for 1mdr. netop for at der ikke skulle være nogle problemer.

Vi har de sidste 14 dage trænet 1-2 gange ugentligt i et center, hvor jeg har hjulpet hende med øvelsesvalg og vist hende hvordan de skulle udføres og det har været uden problemer. Idag var vi så i et andet center og efter en ½times træning kom en fyr over og præsenterede sig som centerchef og forklarede at det vi lavede var fusk og spurgte til om jeg var personlig træner - vi forklarede ham at jeg var medlem og blot hjalp min veninde, men han fortsatte med at det vi lavede var fusk og at hvis jeg var personlig træner kunne jeg enten blive tilknyttet FitDK eller lease mig ind - jeg prøvede så IGEN at forklare ham at jeg IKKE er personlig træner og blot hjalp min veninde, så begyndte han at fable om advarsler på vores kort osv. osv. osv.

Det skal understreges at der absolut INGEN penge er mellem os - jeg gør det her som en venindetjeneste og at det ikke er noget der skal fortsætte over en længerevarende periode.

Jeg har selvfølgelig forståelse for at FitDK er en forretning der skal tjene penge men min veninde ville ALDRIG poste penge i en personlig træner og derfor virker det på mig som enormt småligt og med fokus på profit.

Jeg kan også godt se at han må have været udsat for en hel del svindel og humbug siden han overhovedet ikke ville høre hvad vi sagde...

Nu er mit spørgsmål så ER JEG EN FUSKER??

GD :elvis:

Nu er jeg selv indehaver af et center og jeg synes da bare at han er en idiot, så kort kan det siges. Hvis folk ikke må hjælpe hinanden mere med deres træning er det da for langt ude. Det vil så sige at man heller ikke må bruge en "spotter" mere? Hvis jeg var dig ville jeg smutte over i et andet center hvor i kan træne i fred og ro.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk tænkt på det samme mange gange. Har utallige gange haft forskellige venner med oppe i centeret for at hjælpe dem med øvelser og har lagt programmer for dem, og er også selv kommet i tvivl om hvorvidt det er iorden med centerets politik.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk tænkt på det samme mange gange. Har utallige gange haft forskellige venner med oppe i centeret for at hjælpe dem med øvelser og har lagt programmer for dem, og er også selv kommet i tvivl om hvorvidt det er iorden med centerets politik.

Jamen fint nok, men centret kan da kun være interesseret i at så mange som muligt er glade for at træne og får noget ud af det hvad enten det er dig eller en af centrets instruktører som hjælper.

Link to comment
Share on other sites

det er forbudt at give gode råd i FDK :laugh::laugh::laugh:

gad godt at se kontrakten hvor det står :tongue:

men sådan seriøst så kan det da umuligt være fusk. hvis du tjente penge på det kunne det være i skulle have en aftale - det ved jeg ikke. men at hjælpe en veninde kan umuligt være ulovligt :cool:

Link to comment
Share on other sites

Kære Mol'boere,

Har brug for Jeres inputs da jeg netop er blevet kaldt en fusker og gerne vil høre forskellige meninger, hvis der er nogen...

Sagen er den at min veninde spurgte mig om jeg ville hjælpe hende igang med at træne - i realiteten har hun brug for et ordentligt los bagi og mener åbenbart at jeg var den rette :innocent:

Hun har kort til FitnessDK og har haft det længe uden at bruge det (som så mange andre). Jeg selv træner et helt andet sted. Hun har så meldt mig ind i FitnessDK for den korteste mulige periode som var 3mdr. selvom vi i realiteten nok kun havde brug for 1mdr. netop for at der ikke skulle være nogle problemer.

Vi har de sidste 14 dage trænet 1-2 gange ugentligt i et center, hvor jeg har hjulpet hende med øvelsesvalg og vist hende hvordan de skulle udføres og det har været uden problemer. Idag var vi så i et andet center og efter en ½times træning kom en fyr over og præsenterede sig som centerchef og forklarede at det vi lavede var fusk og spurgte til om jeg var personlig træner - vi forklarede ham at jeg var medlem og blot hjalp min veninde, men han fortsatte med at det vi lavede var fusk og at hvis jeg var personlig træner kunne jeg enten blive tilknyttet FitDK eller lease mig ind - jeg prøvede så IGEN at forklare ham at jeg IKKE er personlig træner og blot hjalp min veninde, så begyndte han at fable om advarsler på vores kort osv. osv. osv.

Det skal understreges at der absolut INGEN penge er mellem os - jeg gør det her som en venindetjeneste og at det ikke er noget der skal fortsætte over en længerevarende periode.

Jeg har selvfølgelig forståelse for at FitDK er en forretning der skal tjene penge men min veninde ville ALDRIG poste penge i en personlig træner og derfor virker det på mig som enormt småligt og med fokus på profit.

Jeg kan også godt se at han må have været udsat for en hel del svindel og humbug siden han overhovedet ikke ville høre hvad vi sagde...

Nu er mit spørgsmål så ER JEG EN FUSKER??

GD :elvis:

Hvad blev resultatet af dig og ham guttens snak? Er det siden fulgt op på det?

Jeg synes også klart du skal skrive et brev til ledelsen og få at vide hvad det er for noget fis! :w00t:

That's what friends are for! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kære Mol'boere,

Har brug for Jeres inputs da jeg netop er blevet kaldt en fusker og gerne vil høre forskellige meninger, hvis der er nogen...

Sagen er den at min veninde spurgte mig om jeg ville hjælpe hende igang med at træne - i realiteten har hun brug for et ordentligt los bagi og mener åbenbart at jeg var den rette :innocent:

Hun har kort til FitnessDK og har haft det længe uden at bruge det (som så mange andre). Jeg selv træner et helt andet sted. Hun har så meldt mig ind i FitnessDK for den korteste mulige periode som var 3mdr. selvom vi i realiteten nok kun havde brug for 1mdr. netop for at der ikke skulle være nogle problemer.

Vi har de sidste 14 dage trænet 1-2 gange ugentligt i et center, hvor jeg har hjulpet hende med øvelsesvalg og vist hende hvordan de skulle udføres og det har været uden problemer. Idag var vi så i et andet center og efter en ½times træning kom en fyr over og præsenterede sig som centerchef og forklarede at det vi lavede var fusk og spurgte til om jeg var personlig træner - vi forklarede ham at jeg var medlem og blot hjalp min veninde, men han fortsatte med at det vi lavede var fusk og at hvis jeg var personlig træner kunne jeg enten blive tilknyttet FitDK eller lease mig ind - jeg prøvede så IGEN at forklare ham at jeg IKKE er personlig træner og blot hjalp min veninde, så begyndte han at fable om advarsler på vores kort osv. osv. osv.

Det skal understreges at der absolut INGEN penge er mellem os - jeg gør det her som en venindetjeneste og at det ikke er noget der skal fortsætte over en længerevarende periode.

Jeg har selvfølgelig forståelse for at FitDK er en forretning der skal tjene penge men min veninde ville ALDRIG poste penge i en personlig træner og derfor virker det på mig som enormt småligt og med fokus på profit.

Jeg kan også godt se at han må have været udsat for en hel del svindel og humbug siden han overhovedet ikke ville høre hvad vi sagde...

Nu er mit spørgsmål så ER JEG EN FUSKER??

GD :elvis:

Tænk at du kan leve med dig selv :nonono:

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tænk at du kan leve med dig selv :nonono:

:tongue:

Ja Tun - jeg skammer også helt... :unsure::w00t:

Kan da se at jeg ikke var helt off i min mening om ham Mr. Centerchef... Det skete her til morgen og min veninde, som i øvrigt er indkøber af fitness til sin virksomhed på små 300 mand, er HELT oppe og støde :4boxing: så mandag morgen går hun aktion :bruce: godt det ikke er mig der står for tur, for det bliver ik' kønt.... :laugh:

Personligt tager jeg det da som den vildeste kompliment - jeg må jo simpelthen ligne en super proffesionel personlig træner siden han har følt sin forretning truet :slut::superman::w00t:

Skal nok update på udfaldet...

GD :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Ja Tun - jeg skammer også helt... :unsure::w00t:

Kan da se at jeg ikke var helt off i min mening om ham Mr. Centerchef... Det skete her til morgen og min veninde, som i øvrigt er indkøber af fitness til sin virksomhed på små 300 mand, er HELT oppe og støde :4boxing: så mandag morgen går hun aktion :bruce: godt det ikke er mig der står for tur, for det bliver ik' kønt.... :laugh:

Personligt tager jeg det da som den vildeste kompliment - jeg må jo simpelthen ligne en super proffesionel personlig træner siden han har følt sin forretning truet :slut::superman::w00t:

Skal nok update på udfaldet...

GD :elvis:

Hvilken FDK var det i?

Og nej du er bestemt ikke en fusker...En sjov historie btw.

Link to comment
Share on other sites

Hvis folk bruger hans forretning til at gøre egen forretning og tjene penge i, så kan jeg da godt forstå hvorfor centeret vil have sin del af kagen enten ved at en personlig træner skal tilknyttes eller lease sig ind. Problemet opstår så når der er tale om vennetjenester hvor ingen penge er involveret, og her må det jo handle om tillid, en tillid folk vel og mærke kan misbruge, og det er måske netop hans erfaring.

Når man tænker på at det er et fitness center der er tale om, synes jeg dog at det er en tvivl der altid skal komme kunden til gode.

Link to comment
Share on other sites

Haha, så skulle de gå rundt og tjekke alle:

FDK-spasser: "Hvad er det du laver der?"

Kunde: "Det er squat...?"

FDK-spasser: "Er det noget en instruktør har lært dig?"

Kunde: "Nej... Jeg kører bare noget 5x5, som jeg læste om på MOL..."

FDK-spasser: "det er FUSK!! Du skylder nu for et års instruktørtimer!!"

:crazy:

Edited by pugilist
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej Molboere,

Jeg lovede at vende retur når der var kommet en afklaring og det er der endelig!

Efter en hel del 180graders vendinger alt efter hvornår min veninde talte med FitDK er afgørelsen blevet at VI GERNE MÅ gøre som vi gør - i ALLE FitDK centre :4thumbup: "Klaphatten's" distriktchef tager sig en snak med ham og forklarer ham hvordan sagen er og forhåbentligt også hvordan kunder skal behandles :dry:

Så i morgen skal min veninde og jeg træne i det famøse center igen og det bliver da spændende om han har fået beskeden - eller er min veninde helt sikkert klar på at fortælle ham det :bruce::w00t:

GD :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Det er da dårlig forretnings sans..

Nå ja, han har et indtjeningspotentiale som privat instruktør der går tabt (Og det gør det jo alligevel ikke, eftersom din veninde ikke ville smide penge efter sådan noget juks, smart pige) Men på sigt får han da meget mere ud af at hun får noget vejledning og kommer i gang med at træne, og nå så medlemsskabet udløber.. Så fornyer hun det!! Så kan det sku da være lige meget hvem der hjælper hende igang.

Men med den fremgangsmåde han valgte at bruge skræmmer han jo bare folk væk.. Ja ja, fjolser er der nok af, også i træningscentre...

Link to comment
Share on other sites

Hvis folk bruger hans forretning til at gøre egen forretning og tjene penge i, så kan jeg da godt forstå hvorfor centeret vil have sin del af kagen enten ved at en personlig træner skal tilknyttes eller lease sig ind.
Ja grådigheden har mange facetter... :laugh:

Får centeret ikke rigeligt i form af de 2 kontingenter, og så sparer de endda tid til at instruere...

Måske kunne de endda ved at se på, få nogle gratis tips til deres egen instruktion.

Mange gode forretninger bliver kun endnu bedre ved at kunder, brugere osv.

også laver forretning.

Det får mig til at tænke på forumet her.

Det vil efter min mening heller ikke blive dårligere, hvis vi fik lov til frit at diskutere kosttilskud,

specielt ikke når det ikke sælges her.

Men vi må selvfølgelig respektere ejerne af forretningernes regler, og finde en anden butik, hvis vi ikke er enige.

Samtidig synes jeg det er god tone, at gøre dem opmærksom på det, så de har chancer for at vide hvorfor vi evt. går andre steder hen.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share