Løbetræning rundt om Søerne


RunnersHigh
 Share

Recommended Posts

(Lidt off-topic, men jeg føler det er værd at nævne)

(Jeg går ud fra du snakker om søerne inde i byen)

Jeg har prøvet at løbe rundt om søerne. Den første halvdel er rigtig lækker at løbe på, men så snart man løber parallelt med østersøgade, synes jeg det friske udendørsløb mister sin charme.

Når man løber der, med 10000 lunger fulde af luft / bil-os i minuttet er det for ulækkert.

En af mine gode venners far er læge og han fortalte at hhan kendte en ung mand, der var ikke-ryger, som midt i 20erne fik konstateret lungekræft. Primært fordi han havde suset rundt om søerne et par gange om ugen.

(Jeg ved godt, at 'min vens far, som kender en, som har hørt om og blabla', ikke er argumentation nok. Deruover er der ingen der udelukker at knægten har været udsat for passiv rygning hele sit liv. Jeg synes bare man skal tænke lidt over det - søerne er måske ikke det bedste sted at løbe, hvis man løber for at være sund).

:P

Link to comment
Share on other sites

En af mine gode venners far er læge og han fortalte at hhan kendte en ung mand, der var ikke-ryger, som midt i 20erne fik konstateret lungekræft. Primært fordi han havde suset rundt om søerne et par gange om ugen.

Det kunne ham lægen liiiige konstatere?

At det primært skyldtes at han havde løbet rundt om søerne et par gange om ugen? :laugh::nonono:

Han skal vist tilbage til Panum igen, den mand... der må være et par kurser der skal gås om, eller også ligger han inde med revolutionerende nye diagnosticeringsværktøjer som Verden hidtil ikke har set :wink:

Hvis DET virkelig var rigtigt, hvorfor er der så ekstremt få personer i 20erne der får lungekræft?

Det står vist ikke liiiiiiiiiige mål med antallet af personer der løber om søerne?

Sur og trist skæbne for den unge mand, men det er næppe hans ugentlige løbeture der har gjort udslaget..

Link to comment
Share on other sites

Det kunne ham lægen liiiige konstatere?

At det primært skyldtes at han havde løbet rundt om søerne et par gange om ugen? :laugh::nonono:

Han skal vist tilbage til Panum igen, den mand... der må være et par kurser der skal gås om, eller også ligger han inde med revolutionerende nye diagnosticeringsværktøjer som Verden hidtil ikke har set :wink:

Hvis DET virkelig var rigtigt, hvorfor er der så ekstremt få personer i 20erne der får lungekræft?

Det står vist ikke liiiiiiiiiige mål med antallet af personer der løber om søerne?

Sur og trist skæbne for den unge mand, men det er næppe hans ugentlige løbeture der har gjort udslaget..

Ja jeg kender også den historie - dog i en lidt anden version, hvor der er tale om en ung mand der er til lægen for lungeproblemer. Lægen anbefaler ham så at holde op med at ryge, hvilket han aldrig har gjort, hvorefter de i fællesskab finder frem til at den eneste massive påvirkning af hans lunger udefra, øjensynligt kommer når han løber rundt om søerne... Unægteligt en noget anden vinkling end den anden :-D

Link to comment
Share on other sites

Hohoh der kan man bare se!

(Også derfor jeg skrev i () at jeg godt var klar over det ikke er argumentation nok)

Men jeg mener stadig at der er sundere alternativer, fordi man tager sgu nogle flere og større lunger når man løber end når man trasker afsted.

Edited by Viggo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share