Kessler vs. Calzaghe?


RunnersHigh
 Share

Recommended Posts

Der er snak om en mulig kamp i februar 2007. Kan Kessler vinde, får han ikke bare 4 bælter, men også en plads i top 10 over verdens bedste boksere (pound-for-pound).

Det er super spændende perspektiver det her. Med Kessler har Danmark i sandhed fået en ægte verdensklasse fighter der kan bringe os helt op i boksningens super-liga.

Your thoughts? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Your thoughts? :smile:

Ikke så meget. Er enig i hvad du skriver. Sidder bare og tramper med fusserne mens jeg venter på kampen bliver offentliggjort. :wub::blush:

For det kunne da være SÅ fedt at se de to i ringen. Den kamp kunne de godt sælge til mig i Parken for 500+ kroner. :cool:

Og selvfølgelig vinder Kessler. Nu ved han hvordan han kommer i sin ondeste form. Et nemt titelforsvar, lidt afslapning og så en optimal forberedelse = Calzaghe KO'et inden 8. omgang. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Det er bare en skam at fødekæden er hakket over. Efter Kessler går der MEGET lang tid før vi ser endnu et talent. Amatørboksningen har simpelthen for trange kår, og Mogens Palle snupper dem generelt for unge og urutinerede. Som at save den gren over man selv sidder på...

Korrekt. Jeg kan huske jeg så et stævne i Aalborg tilbage i 1998. Her boksede både SuperBrian, Mads Larsen, Jesper D. Jensen og Mikkel Kessler, så vidt jeg husker. Det var da Brian og Mads var de store, og Mikkel en ung knøs mange forventede sig mere af. I dag er der bare ikke den der unge knøs... rigtig ærgerligt... :dry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke helt sikker på at Kessler vinder :unsure: Han er måske nok en bedre bokser, men det jeg har set med Calzaghe, er at han virkelig bokser med hjerte og det kan måske blive afgørende. Man skal også lige huske at det er lykkedes Calzaghe at forsvare sin titel 20 gange.

Link to comment
Share on other sites

Det bliver en rigtig spændende kamp det bliver stort hvis det kommer dertil :4thumbup:

Jeg hørte dog Kessler udtale sig om at der var nogen som havde retten til at udfordre ham før han kunne møde Calzaghe, jeg mener der var to og den ene var ihvertfald Mundine men kan nu ikke lige huske den anden. Så et titelforsvar eller to ser vi jo nok. Men alle tiders at Danmark endelig har fået en ordentlig bokser og ikke sådan en som Super Brian eller fimse Mads Larsen.

Link to comment
Share on other sites

Mogens Palle har sandsynligvis ret, når han siger, at Kessler aldrig kommer til at møde Calzaghe. Calzaghe er helt sikkert en bokser af høj klasse, men han har været på toppen i mange år og er tæt på at være over-the-hill.

Han har aldrig ville bokse noget af betydning udenfor sin egen hjemmebane, og når han nu pludselig begynder at snakke om at tage til USA ligner det mistænkeligt et forsøg på at presse citronen for de sidste dollar, inden karrieren er slut. Hvorfor vil han ellers til at møde en bokser som Bernard Hopkins efter at denne tidligere meget stærke bokser som 41-årig er begyndt at tabe, og nu er begyndt at fable om et angreb på sværvægtstronen?

Nej, desværre. Calzaghe (eller hans manager Frank Warren) er alt for dygtige til at sætte en gigantisk bunke grønne dollarsedler på spil ved at møde Mikkel Kessler.

Link to comment
Share on other sites

Der er aldrig noget titelforsvar, der er nemt; specielt ikke med 4 bælter på spil og måske på Calaghes hjemmebane.

Kessler er go, rigtig go endda, men i boksning kan alt ske, specielt på udebane!

Ahh... det jeg mente var ikke kampem mod Calzaghe. Det var en kamp FØR kampen mod Calzaghe. Altså et titelforsvar af Kesslers egne to bælter. Og nej, der er pr. definition aldrig et "nemt" titelforsvar, da bokserne jo som regel er rangeret til en udfordrin af en grund. Jeg mente bare, at en sejr kunne være med til at styrke Kesslers selvtillid af. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mogens Palle har sandsynligvis ret, når han siger, at Kessler aldrig kommer til at møde Calzaghe. Calzaghe er helt sikkert en bokser af høj klasse, men han har været på toppen i mange år og er tæt på at være over-the-hill.

Han har aldrig ville bokse noget af betydning udenfor sin egen hjemmebane, og når han nu pludselig begynder at snakke om at tage til USA ligner det mistænkeligt et forsøg på at presse citronen for de sidste dollar, inden karrieren er slut. Hvorfor vil han ellers til at møde en bokser som Bernard Hopkins efter at denne tidligere meget stærke bokser som 41-årig er begyndt at tabe, og nu er begyndt at fable om et angreb på sværvægtstronen?

Nej, desværre. Calzaghe (eller hans manager Frank Warren) er alt for dygtige til at sætte en gigantisk bunke grønne dollarsedler på spil ved at møde Mikkel Kessler.

jeg tror desværre også at du har fuldstændig ret. men så må kessler jo vinde de to bælter ved at k.o. to andre boksere!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Glæder mig allerede....bare synd at det skal være penge der afgøre hvornår Mikkel får smæk :laugh::laugh::laugh::laugh:

Kan du huske dengang Mads Larsen blev KTFO i anden omgang, af Trevor Ambrose (med så prangende en rekordliste som 11 sejre 18 nederlag :4thumbup: )?? :devil::laugh:

"jeg vil have 10 millioner for at møde Kessler" - bare synd det er penge der reddede Mads fra at få smæk :laugh::laugh::laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Slettet bruger
Kan du huske dengang Mads Larsen blev KTFO i anden omgang, af Trevor Ambrose (med så prangende en rekordliste som 11 sejre 18 nederlag :4thumbup: )?? :devil::laugh:

"jeg vil have 10 millioner for at møde Kessler" - bare synd det er penge der reddede Mads fra at få smæk :laugh::laugh::laugh::laugh:

Tror Mads vil gøre det gratis :laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share