Anita Rye's log


Anita Rye
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger

Anita :bigsmile:

Nu hvor vi har fulgt med i din log frem mod VM :tongue: Så vil vi sku`Se billeder NU :poking:

Og lad da ikke gå på af dem der skriver i din log :wink:

De skal nok holde kæft når du vinder guld til DM 2008 :strat::strat::strat:

Hilsen Keld :superman:

Edited by Keld Erland
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

IMO er man da iøvrigt ikke nogen imponerende verdensmester rent mentalitetsmæssigt,

hvis man kun vil nyde sejrens sødme, og så tror man er hævet over kritik fordi

man ikke lige har lyst til det. Beklager, men hvis vil lege på det niveau så må

man også indstille sig på at der vil være flere holdninger til ens præstation.

Sikke dog noget savl. Anita og Norah svarer jo 100% fattet og sagligt på BamBam`s første kritik indlæg. Sågar også det andet. Men det er ikke nok hverken for dig eller BamBam, det skal pensles mere ud. Hun er stadig glad for hendes præstation, men det må hun tydeligvis ikke være for i bliver jo ved? Hvad er målet? Det må da være til at forstå at man som ny kårret vinder , måske ikke har super meget lyst til at se ens Log omformet til den debat omkring det forbunds regler i de forskellige kategorier? Men på trods af det evner Anita rent faktisk at tage det rimelig afslappet. Men alligevel skal vi se 10 indlæg om det der pensler ud hvor lidt respekt i har for det. Havde det været 1-2 indlæg, så fint nok, så var pointen kommet ud. Men nu nærmer det sig hetz.

Kom videre

Link to comment
Share on other sites

Er for tiden rimeligt tavs på dette forum, men jeres "angreb" på Anita kan jeg ikke bare lige sådan lade gå forbi, uden at jeg er nød til at kommentere det.

Tænk at nogle folk vil synke så dybt, at begynde at miskreditere Anita's flotte bedrift. Fakta er at Anita var den bedste under de givne forhold, kriterier og betingelser i den konkurrence hun stillede op til. Har nogen et problem med dette, ja så må de jo bare kravle i poserings tøjet og bevise de kan gøre det endnu bedre.

Har man endvidere et problem med forbundet, stævnet osv. - ja, så skriv da til dem der arrangere det, eller endnu bedre gå selv aktivt ind sporten/forbundet/forbundene og se om i kan lave det bedre i stedet for at kæfte op her i tråden. Det tjener jo intet formål !

Synd at der findes så mange brodne kar i denne sport...

Rigtigt flot form du fremviste og et super flot og velfortjent resultat - De andre er bare misundelige, så tag dig ikke af dem, men nyd titel og resultatet i fulde drag..

Edited by Mr. Bond
Link to comment
Share on other sites

Puha jeg har haft meget at se til de sidste dage.... Men nu har jeg endelig tid til at sidde lidt ved min PC og har derfor også fået sorteret/redigeret lidt i billederne fra konkurrencen i NY... !!

Men først vil jeg gerne sige MANGE TAK for lykkeønskningerne fra:

Muss 1984, T, KongKent, Guarden, Søren W, SNF, Havneren, Fitness-iver, Danfanatiker, Conne, Holsting, M.A. Keld Erland, Backie og Mr. Bond

En stor del af billederne kommer i min beretning, som jeg regner med at få tid til at skrive i de kommende dage... Men indtil har jeg valgt lidt forskelligt ud... !!

Første billede er af ryggen... taget under min walk..

Anita%20walk%202a.JPG

Et backstage billede mens jeg venter på at komme ind til finalen..

Diverse%204.JPG

En sideposering fra finalen..

Anita%20overall%204a.JPG

Og til sidst et billede taget på hotellet om aften efter konkurrencen..

Spejlsal%201.JPG

Jeg havde egentlig flere billeder... men de 4 billeder af line-up kan jeg ikke finde ud af at oploade ordenligt, enten bliver det via MOL's uploaded i lille skod kvalitet, eller også er det flotte store billeder, som Myspace, esnips eller picasa så skalere ned til lille bitte størelse :laugh: Har brugt hele eftermiddagen på det nu, og gider simpelthen ikke mere.. så i må klare jer med den kvalitet jeg har postet nu.. og når jeg finde ud af hvordan jeg kan få de andre ind i stor, skal jeg nok smide dem ind...

Midlertidig kan I se dem her...

http://www.esnips.com/web/INBFFigureVMiNewYork2007

Hvor der ud over dem jeg har postet i dette indlæg, er 4 billeder af dem i min klasse.... 1 med alle 10 deltager, 1 af os der stod i midten og 2 billeder med top 5 atleterne.. !!

Stort knus til alle jer søde loglæsere...

Kram Nita

Edited by Anita Rye
Link to comment
Share on other sites

Stort tillykke - gode billeder.

Bruun

Mange tak skal du have :bigsmile:

:cool: Nice pics du har fået taget. Og et flot bikinisæt du har på.

Og den popo der er i bikini på det sidste billede, kan du sagtens være bekendt :tongue4:

Håber at turen har givet dig mere blod på tanden og at i har hygget jer. :smile:

Mange tak skal du have Champ... !!!

Du kan tro turen har givet mig blod på tanden og det er 100% sikker jeg smutter til udlandet igen næste år.. !! Hvor langt væk det bliver kommer an på økonomien og sponsor :blush:

Ses i OBBC

Kram Nita

Link to comment
Share on other sites

Hej Anita

Mens du lige var en tur i N.Y. læste jeg hele din log, cover-to-cover og det giver altså et rigtig sjovt billede (ikke sjovt ha-ha, men sjovt interessant at se hvilken udvikling du egentlig har været igennem på meget kort tid.) De første indlæg hvor du tydeligvis hverken kendte Bambi-Pia eller Nora, over den tid hvor du skiftede til OBBC og lærte Norah at kende - citat: "Du var da dagens positive overraskelse" og følge den intense træning og disciplin du selv gik ind i hele projektet med.

Fra de første "jooohh jeg har taget nogle billeder, men jeg skal altså lige tage mod til mig før jeg tør offentliggøre dem " citeret frit fra hukommelsen.. til det uforglemmeligt smukke billede fra Nyborg en tidlig morgen med Norah bag kameraet.

Det viser også at kombinationen af gode gener (det MÅ du simpelthen også have), viljestyrke, ihærdig-hed og målbevidsthed, den rette vejleder og en fandens masse hårdt arbejde i særklasse kan bringe gode resultater på meget kort tid. Jeg havde sådan håbet du ville vinde, for det ville på en fin måde afslutte kapitlet på den mest hollywoodske måde, og selvfølgelig gjorde du det! Og det er der ingen i verden der kan tage fra dig. Flot klaret. Jeg glæder mig til at følge dig, også fremover - hvis jeg ellers kan finde din træningslog på bodybuilding.dk, for det er ikke lykkedes endnu.. :sneaky2:

Den største buket lykønskninger fra mig til dig!!

Link to comment
Share on other sites

Hej Anita

Mens du lige var en tur i N.Y. læste jeg hele din log, cover-to-cover og det giver altså et rigtig sjovt billede (ikke sjovt ha-ha, men sjovt interessant at se hvilken udvikling du egentlig har været igennem på meget kort tid.) De første indlæg hvor du tydeligvis hverken kendte Bambi-Pia eller Nora, over den tid hvor du skiftede til OBBC og lærte Norah at kende - citat: "Du var da dagens positive overraskelse" og følge den intense træning og disciplin du selv gik ind i hele projektet med.

Fra de første "jooohh jeg har taget nogle billeder, men jeg skal altså lige tage mod til mig før jeg tør offentliggøre dem " citeret frit fra hukommelsen.. til det uforglemmeligt smukke billede fra Nyborg en tidlig morgen med Norah bag kameraet.

Det viser også at kombinationen af gode gener (det MÅ du simpelthen også have), viljestyrke, ihærdig-hed og målbevidsthed, den rette vejleder og en fandens masse hårdt arbejde i særklasse kan bringe gode resultater på meget kort tid. Jeg havde sådan håbet du ville vinde, for det ville på en fin måde afslutte kapitlet på den mest hollywoodske måde, og selvfølgelig gjorde du det! Og det er der ingen i verden der kan tage fra dig. Flot klaret. Jeg glæder mig til at følge dig, også fremover - hvis jeg ellers kan finde din træningslog på bodybuilding.dk, for det er ikke lykkedes endnu.. :sneaky2:

Den største buket lykønskninger fra mig til dig!!

Hejsa Razzmatazz

Mange tak og sikke en sød besked :banana:

Jeg synes det er imponerende du har læst det hele igennem, men dejligt at du synes det har været så spændende :bigsmile: Jeg må også indrømme der er sket RIGTIG meget siden jeg oprettede logbogen for 1 år siden :blush: og det må være et godt bevis på, at hvor der er vilje er der vej :w00t: Jeg havde ALDRIG i min vildeste fantasi troet jeg kunne nå så langt på så kort tid, men der må jeg nok også give en stor tak til Norah, som har støtte og hjulpet mig hele vejen.

Angående min log på BB.dk, så fik jeg af personlige årsager slettet den igen samme dag (man bliver lidt utilregnelig i slutningen af diæten :laugh: ), så det er nok derfor du ikke kan finde den.. !!

Knuz Anita

Link to comment
Share on other sites

Efter flere måneder hvor kroppen er blevet presset til det yderste er det på tide med et nyt træningsprogram, som passer til den næste periode.. !!

Jeg har planer om at skære træningen ned til 4 ugentlige træning indtil 1 januar, så kroppen kan få lov at komme sig og jeg kan få lidt ekstra tid til familie, venner, arbejde og julehygge.. !! Derefter skruer jeg gevaldig op for træningen med 5-6 træninger om ugen frem mod diætstart... !!

Jeg har nogle ting jeg gerne vil forbedre til næste års konkurrence og det er der så småt taget højde for i de næste måneders program, men jeg skruer endnu mere op for fokus områderne når der kommer flere ugentlige træninger til januar. Fokusområderne er for- og sideskulder, læg, for- og yderlår, mave og bryst... derudover skal resten af kroppen selvfølgelig have så meget tæsk som mulig, så de resterende muskelgrupper også kan blive forbedret.. !!

Grundskitsen til de næste måneder kan ses nedenfor... men mon ikke jeg retter lidt til i den i løbet af de første uger, alt efter hvor godt det fungere i praktis...!!

Dag 1 (mandag): Triceps, skulder (side + for), bryst

• DB lateral raise

• Dips

• DB skulderpres eller DB arnold press

• Kabel triceps pulldown (one arm, reverse eller almindelig) eller DB triceps kickback

• DB front raise, DB UH front raise eller DB incline front raise

• BB bænkpres eller DB bænkpres

• BB fransk pres eller BB CG bænkpres

• BB upright row

Dag 2 (onsdag): Ben (hamstrings), ryg, læg (gastrocnemius)

• BB stivbenet dødløft fra podie

• Chins

• Liggende leg curl

• Donkey calf raise eller seated calf rotation

• DB one arm row

• Kabel stivarmet pull-down

• DB pronerede incline shrugs

Dag 3 (fredag): Bryst, skulder (side + back), biceps

• DB seated lateral raise

• BD bænkpres eller BB bænkpres

• DB skrå UH front raise

• DB rear deloid laterals

• DB curl, BB curl eller kabel curl

• DB incline bænkpres

• Bagskuldermaskine

• Maskin flyes

• Variations curl (preacher, spider, hammer, seated)

Dag 4 (lørdag/søndag): Ben (quadriceps), læg (soleus), mave

• 45° leg press eller squat (OL eller power)

• Front squat, OH squat eller hack squat

• Lunges, box squat eller liggende 1 bens hack squat

• Leg extension

• Hip adduction

• Hip abduction

• Seated calf raise

• ABS – abdominal

• ABS – torso rotation

Weekend træningen kan evt. deles op så mave og læg tages separat med cardio den ene dag og bentræningen tages den anden dag.

//Anita

Edited by Anita Rye
Link to comment
Share on other sites

INBF Figure VM i New York 2007 - del 1

Rejsedagen:

Uret ringede klokken 5, hvor jeg sjovt nok ikke havde problemer med at komme ud af sengen og gøre mig klar til taxa’en hentede mig 6.45 og kørte mig til Odense banegård, hvor jeg skulle mødes med Norah og Nina.

Inden jeg fik set mig om var vi ved Københavns hovedbanegård, hvor vi skulle skifte tog og videre til Kastrup Lufthavn. Nina gik over for at tjekke hvilket spor toget gik fra og da der ikke var tid til at gå tilbage til os, ringede hun og fortalte at vi havde få minutter til, at komme over til det modsatte spor. Jeg havde 2 kufferter og 1 sportstaske med mig og var ikke den mest rutineret i at gå med det, sammenlignet med Norah som havde lige så meget bagage. Til vores skræk stod rulletrapperne stille og vi derfor måtte løbe op og ned af trapperne med fuld opbakning, og ikke nok med det, så nåede vi lige præcis at se dørene til toget lukke for næsen af os. Heldigvis kørte der et nyt tog kort til efter, dog fra modsat spor, så vi måtte op og ned af trapperne igen.

Efter lidt venten i Kastrup Lufthavn ankom Maria, hvorefter vi kunne tjekke ind og komme af med noget af alt vores bagage, hvilket var en stor lettelse for mig. Jeg fik dog hurtigt mit at slæbe på igen, da jeg jo skulle drikke +12L væske i løbet af dagen og derfor måtte fylde 2 poser med cola light og kildevand til ventetiden i lufthavnen og den efterfølgende flyvetur.

Billede%201.JPG

Norah, Nina og jeg venter på Maria i Kastrup lufthavn.

Vi havde en del venten i Kastrup, både fordi Norah og jeg ikke havde nerver til at komme i sidste øjeblik, men også fordi vores fly var nogle timer forsinket. Vi gjorde lejr ved nogle bløde sæder tæt på et wc. Ventetiden brugte jeg på at drikke godt igennem, så jeg til gengæld kunne tillade mig at skrue lidt ned for tempoet i flyet.

Vi havde fået 4 sæder i flyets midterrække, hvilket var meget praktisk, for så kunne Norah og jeg begge sidde yders og derved have nem adgang til toiletterne. Alle havde et lille fjernsyn, hvor de kunne se film, spille spil og høre musik, hvilket en stor del af Nina’s og min tid gik med. Norah og Maria havde på et tidspunkt meget sjovt ud af at læse vores horoskoper, som generelt lød for godt til at være sandt.

Jeg havde fået anbefalet at benytte støttestrømper af Norah, for at undgå for meget væske i benene under flyveturen. Det gik dog hen og blev ret smertefuld i slutningen af rejsen, da jeg grundet det høje væskeindtag var så væsket, at min hud på bagdelen bevægede sig ud gennem de små huller i støttestrømperne og da det er meningen støttestrømperne ikke skal kunne give sig, kom min hud i klemme i de små huller når jeg rejser mig op, mon ikke I selv kan forestille jer hvordan det føltes, indtil huden kommer fri.

De 9 timers flyveturen gik utroligt hurtig og inden jeg fik set mig om var vi i Newark lufthavn, hvor vi blev mødt af en masse høflige mennesker, som var meget interesseret i at hjælpe os og spørge ind til hvad vi skulle i USA, hvilket jeg slet ikke havde forestillet mig. Jeg havde troet amerikanere var et mere egoistiske folkefærd, men jeg blev bestemt klogere i løbet af de dage vi var der.

Grundet alt vores bagage, havde vi lejet en shuttle (mini bus), som kunne transportere os til vores hotel i New York.

NewYorkerHotel_large.jpg

New Yorker hotel som vi boede på.

Det første jeg så da jeg kom ind på hotellet var 2 store gladkrystalkroner i lobbyen, som hurtigt gav et indtryk af, at det var et meget fint hotel vi skulle bo på.

hotel7.jpg

De flotte glaskrystalkroner i lobbyen.

Men i det elevatordøren gik op på 19. etage, hvor vi skulle bo, fik vi hurtigt et andet indtryk. Her var der på ingen måder glaskrystaller, døren til elevatorskakten havde noget der lignede et skudhul, det grønternede gulvtæppet var nedslidt og vægge havde vist engang været hvide. Spændingen var ret stor da vi stod og skulle åbne døren ind til vores værelse, som heldigvis viste sig at være ganske udmærket. Det var ikke luksus, men der var godt med plads, de ting vi skulle bruge og et badeværelse som kunne bruges til indfarvning.

Billede%203.JPGBillede%204.JPG

Nina og Norah på værelset hvor vi boede.

Jeg var både træt efter den lange rejse og afkræftet grundet et kalorieindtag på sølle 1200 kcal fordelt over en dag der var 6 timer længere pga. tidsforskellen, men jeg valgte alligevel at gå med Maria og Norah ned og handle ind til de næste dages carp-up, da jeg var nysgerrig efter at komme ud og se lidt af New York by night, inden jeg skulle ligge på hotelværelset med benene i vejret de næste dage. Inden sengetid fik Norah og jeg lavet en hurtig omgang fullbody med elastikker på hotelværelset.

Link to comment
Share on other sites

INBF Figure VM i New York 2007 – del 2

1 carb-up dag:

Det havde været en meget lang nat, hvor jeg havde lagt vågen siden klokken 2, så da klokken blev 5.30 kunne jeg tillade mig at stå op, hvorefter gik jeg ud på badeværelset for at få barberet hårene af kroppen.

Maria og Nina tog ud på deres første shoppetur, mens Norah og jeg brugte tiden på at hjælpe hinanden med første lag selvbruner og fylde de første kulhydrater på systemet. Jeg var pænt træt efter en nat uden meget søvn, så i løbet af dagen fik jeg mig nogle timers velfortjent søvn.

Vi havde aften forinden købt en slow cooker, så vi kunne koge pasta og lave saltfri kødsovs. Til kødsovsen havde vi købt en løg/hvidløgs blanding for at give det lidt smag, hvilket resulterede i at hele vores etage lugtede at hvidløg, for ikke at glemme vores værelse som havde en kraftig indelukket duns af hvidløg og riskager, hvilket var lige i overkanten for Nina, da de kom hjem fra dagens shoppetur.

Billede%206.JPGBillede%207.JPG

Vores madbord og slow cookeren igang med at lave første portion kødret.

Hen på eftermiddagen tog vi alle 4 en gåtur ned til en fotobutik hvor Norah skulle købe fotoudstyr. Det var utroligt dejligt at komme lidt ud og ikke mindst spændende at se byen i dagslys og med aktivitet på gaderne.

Inden sengetid fik Norah lag 2. lag selvbruner af Maria, hvorefter hun lå mit 2. lag og så var det ellers på hoved i seng.

Billede%208.JPG

En træt Nita der ligger og slapper af mellem farvninger.

2 carb-up dag:

Efter en god nats søvn stod jeg op klokken 6 for at komme i bad og få vaske selvbrunerens overfarve af, det var samtidig mit sidste bad før 1. lag protan og derved også sidste bad før konkurrencen.

For at hjælpe musklerne med bedre at optage kulhydraterne, startede vi begge dagen med en omgang fullbody med elastikker på hotelværelset, hvorefter første portion kulhydrater blev indtaget.

Mens Nina og Maria igen smuttede på shoppetur, skulle Norah og jeg til indregistrering klokken 11, hvor der samtidig skulle afgives urinprøve (WNBF) og laves polygraftest (INBF og WNBF). Vi var begge to meget nervøse, da vi ikke rigtig vidste hvad vi skulle forvente og samtidig havde en stor frygt for at ”dumpe” polygraftesten, selv om vi ikke havde nogen grund til at frygte den.

Vores nervøsitet gik dog hurtigt væk, da vi fra første sekund blev mødt af den mest afslappede atmosfære og da vi fortalte vi var de to piger fra Danmark, kunne Nancy der tog imod os, endda både vores fornavn, mellemnavn og efternavn, hvilket jeg var dybt imponeret over. Indregistreringen foregik ikke på samme sløve måde som i DK, hvor alle skal sidde og vente på alle, men i stedet havde de folk siddende i 2 dage, hvor der så var 10-15 atleter nede af gangen. Dem der skulle tisse fik lov til at gå direkte ud og afgive urinprøve og skulle de være så uheldige de ikke kunne tisse, ja så kunne de bare komme tilbage igen lidt senere. Inden polygraftesten skulle vi udfylde diverse papirer og fik samtidig mulighed for at snakke med dem der står for det praktiske i forbindelse med forbundet, hvor jeg samtidig fik oplyst, at der var 28 piger tilmeldt i min klasse.

Inden polygraftesten fik vi enkeltvis forklaret hvordan en polygraftest foregår og en gennemgang af spørgsmålene, så de var sikker på vi forstod dem, hvilket jeg var meget glad for, da mit ordforråd i engelsk ikke er så stort og jeg derfor ville risikere, at jeg ikke forstod spørgsmålene.

Mens vi ventet på det blev vores tur til polygraftesten fik vi snakket med nogle af de andre atleter og allerede her kunne vi mærke stor forskel på konkurrencementaliteten, sammenlignet med den man ser i Danmark, der var slet ikke den samme nedladende holdning til hinanden, som man ofte møder i Danmark.

Enkeltvis blev vi kaldt ind i et lille lokale, hvor vi fik 2 bånd omkring maven, som havde til formål at tjekke vejrtrækningen. En blodtryksmåler blev fastspændt på overarmen, til kontrol af blodtryk og puls. To små ledningsevnemålere fastspændt på to af fingrene, for at måle saltindholdet i vores sved. Herefter blev spørgsmålene stillet i en vilkårlig rækkefølge, hvor man skulle svare enten ja eller nej. Jeg bestod testen uden problemer, selvom jeg gik fuldstændig kold ved et af spørgsmålene og overhoved ikke kunne huske hvad det betød på dansk og derfor heller ikke vidste hvad jeg skulle svare før efter en lille tænkepause.

polytest.jpg

Et billede der illustrerer hvordan polygraftesten foregik.

Da vi igen var tilbage på hotelværelset, fik jeg passet min bikini til, som var blevet lidt for stor enkelte steder, da jeg jo havde tabt mig en del siden DM. Derefter fik jeg i løbet af dagen lag de første mange lag protan af Norah eller Maria med 2 timers mellemrum og som man kan se på billederne foregik alt farvning i hotellets badekar med væggene pakket ind i plastik.

Billede%209.JPGBillede%2010.JPG

Billeder af badeværelset og badekaret taget efter en farvning.

Om aften skulle de professionelle til informationsmøde, samme sted som vi havde været til indregistrering tidligere på dagen. Vi tog alle 4 der ned og igen blev vi mødt af en masse venlige og snaksagelige atleter, men da mødet foregik i et meget lille lokale, ventede Nina og jeg sammen med en masse andre atleter ude på gangen.

Edited by Anita Rye
Link to comment
Share on other sites

INBF Figure VM i New York 2007 – del 3.1

Konkurrencedagen:

Klokken meget tidlig smuttede Maria ud i bad, så hun kunne blive klar til at lægge sidste lag protan på Norah og mig, efterfulgte af dreamtan og til slut konkurrence make-up. Når Maria ikke havde fat i os, var vi i stedet i kløerne på Nina, som klarede glatning af håret.

Billede%2011.JPG

Maria igang med at lægge make-up på Norah.

Det var en super hyggelig morgen og noget mere afslappet end til DM, hvilket nok skyldes at vi alle vidste hvad vi skulle og at vi samtidig skulle være senere færdige.

Konkurrencen startede klokken 9 med alle de professionelle bodybuilder og da Norah og jeg ikke kan lide at være sent på den, var vi tidligt ude på skolen hvor konkurrencen fandt sted. Det viste sig også at være godt vi var i god tid, for vi havde ikke fået opvarmer adgangsarmbåndene med, som efter sigende skulle have været mit ansvar, da det var mig der havde købt dem, men min diæthjerne var vist ikke den rette til det ansvar og jeg vidste faktisk heller ikke rigtig hvor jeg havde gjort af dem, mindes jeg havde givet dem til Maria og Nina, hvilket så ikke var tilfældet. Mens Nina hoppede i en taxa og kørte hjem og rode hotelværelset igennem, fik Maria midlertidig tilladelse til at gå med ind i atletrummet, hvor vi fandt os en plads og de begyndte at gøre Norah klar til de professionelles figur klasse, mens jeg lå og kogte med benene i vejret.

Billede%2012.JPG

Maria der hjælper Norah med at blive klar til forbedømmelsen.

De næste timer foregik meget hver for sig. Nina var for det meste inde i salen hvor hun øvede sig med den nye store linse Norah havde købt til hendes kamera, så hun kunne tage nogle gode billeder af os. Maria og Norah knoklede på med at få Norah gjort færdig og jeg skulle til indregistrering med amatørerne klokken 10. Indregistreringen gik hurtig, men de kunne ikke oplyse hvilken højdeklasse jeg kom i, og derved heller ikke give mig et nummer, før alle havde tjekket ind og fået målt deres højde, men de ville give os besked når de vidste mere.

Jeg satte mig ud i salen sammen med Nina for at se lidt af showet før Norah skulle på, jeg har fra mange hørt at Norahs udstråling er i en klasse for sig, og jeg glædede mig derfor som en sindssyg til at se hende på scenen. Og hvad sker der så, ligesom den lave professionelle figur klasse skulle til at gå på, bliver der over højtalerne sagt, at alle amatører skal mødes i forhallen, så vi kan få vores numre. Nøj hvor var jeg gal og ked af det, men håbede inderligt på det ville gå stærkt, så jeg kunne nå tilbage inden den høje klasse med Norah gik på scenen.

Men ude i forhallen var der et stort kaos af atleter og ikke mindst arrangør, som slet ikke var klar til at give os vores klasser og numre, så jeg kunne hurtigt fornemme det kom til at tage lang tid. Lige så meget som de havde styr på det hos de professionelle aften før, lige så lidt havde de styr på det nu. Man kunne tydeligt mærke at atleterne, specielt pigerne, begyndte at miste tålmodigheden, da man i USA venter med at lægge make-up og ordne hår til man kommer ned i atletrummet og der var ikke specielt lang tid til de første piger skulle på scenen.

Efter min klasse endelig havde fået vores numre, blev vi bedt om at blive indtil de andre klasser også havde fået deres nummer, da de ikke var færdige med os. Men af frygt for ikke at se Norah på scenen, aftale jeg med en af pigerne fra min klasse, at hun ville komme ind i salen efter mig, hvis de skulle bruge mig til noget vigtigt. Norah havde desværre været på med hendes walk, men jeg nåede heldigvis lige at komme og se forbedømmelsen. Det var rigtig lærerigt at se hende på scenen og dejligt endelig at få lov at se hende i aktion, nu hvor jeg havde hørt så meget om hendes sceneudstråling og hun klarede sig bestemt godt på scenen.

Billede%2013.JPG

Norah under forbedømmelsen ved de professionelle.

Herefter kom der lidt stres på, da både Norah og jeg havde brug for Maria’s hjælp på samme tid. Da Norah snart skulle på med Ms. Fitbody og jeg lige efter skulle ind med min walk efterfulgt af forbedømmelsen. Men da Maria er en ubeskrivelig blæksprutte, formåede hun at holde styr på trådene og få os begge klar til tiden.

Jeg havde ikke fået øvet min walk andet end en gang i OBBC og da de havde ændret lidt i reglerne, måtte jeg improvisere lidt. Heldigvis var jeg nummer 6, så jeg havde mulighed for at se de 5 foregåendes walk før det blev min tur. Ud over at mine ben rystede under mig, var jeg faktisk ikke særlig nervøs, trods min første tur på scenen foregik på enmandshånd. En del af pigerne virkede meget usikre under deres walk, da de gik meget langsom, som om de ikke kunne gå i skoene og brugte lang tid på at få sat poseringerne på plads (rulle med skulderne osv.). Jeg bestemt mig for, at havde flow på min walk og ikke bruge unødigt tid på at sætte mine poseringer på plads, men i stedet virkede som om jeg havde total styr på det hele, selv om mine poseringer så måske ikke ville blive så gode. Det var bestemt en god beslutning, da hele salen vågnede op og heppede på livet løs da jeg kom ind, så jeg var ikke i tvivl om at jeg havde vist både udstråling og overskud. Bagefter sagde Bjørn at mine poseringer havde set rigtig godt ud, men om det er rigtig kan jeg først svare på efter jeg har set det på DVD.

Billede%2014.JPGBillede%2015.JPGBillede%2016.JPG

Billeder taget under min walk.

Da alle 28 piger havde været inde og vise deres walk, skulle den lave klasse, som jeg var med i, ind til forbedømmelsen. Forbedømmelsen foregik på en lidt anden måde end i Danmark, hvor man kaldes frem til sammenligning i mindre grupper, skulle vi i stedet skifte plads med hinanden, så vi kom til at stå i rækkefølge efter form, hvor de bedste blev placeret i midten og de dårligste ude i siderne. Efter min mening var det en behagelig måde at blive vurderet på, da alle fik lov at stå fremme på scenen hele tiden og man samtidig havde en ret god fornemmelse for hvordan dommerne vurderede de enkeltes form. Jeg stod i midten fra starten da jeg havde nummer 6 ud af 10 deltager, så jeg håbede bare jeg fik lov at holde min plads. I slutningen blev mit nummer råbt op, men heldigvis skulle jeg kun bytte plads med den der stor på plads nummer 5, hvilket jeg var meget godt tilfreds med, da det jo var lige så meget i midten som plads nr. 6.

Billede%2017.JPGBillede%2018.JPG

Billeder fra forbedømmelsen.

Jeg havde selv en rigtig god fornemmelse bagefter, både min walk og forbedømmelsen var gået over alle forventninger og jeg følte selv at top 5 var hjemme og at top 3 var realistisk, hvilket jeg kun kunne være yderst tilfreds med. Så nu var der ikke andet for end at vente til aftenshowet gik i gang.

Der var en del timers venten da aftenshowet først startede klokken 19.30. Vi valgte at opholde os i atletrummet, hvilket vi var de eneste der gjorde. Vi undrede os meget over hvor alle folk var henne, generelt opholdte de sig kun i rummet 1 time før de skulle på scenen, hvorefter de pakkede deres ting sammen, så der blev plads til næste klasse og satte sig i stedet ud som tilskuer i salen, indtil der var pause før aftenshowet, hvor en del så i stedet gik ned i byen for at få noget at spise.

Jeg brugte stor set alt ventetiden på at ligge med benene oppe, mens Norah fik taget en del billeder og gjort sig klar til hun skulle på scenen i gallakjole til aftenshowet. Ud over en del riskager fik jeg også 3 Mc Donalds burger, da jeg grundet saltmangel døjet med kramper i alle muskler og rystende ben på scenen tidligere på dagen.

Billede%2019.JPG

Norah der udnytter ventetiden til at få taget lidt billeder.

Da aftenshowet startede satte jeg mig ud i salen sammen med Bjørn og Nina, og hold da fast en åbningsceremoni de havde lavet. Først kom sidste års mandlige overall vinder af bodybuilding klassen ind og lavede fri rutine, jeg var dybt imponeret, da jeg aldrig har set så flot en fri rutine før (jeg har dog heller ikke set så mange), derefter blev nogle af dem der havde vundet noget i årets løb præsenteret, efterfulgt af alle figur atleterne i gallakjole, deriblandt Norah, der alle på skift blev ført ind af mænd fra marinekorpset. Det var så ubeskrivelig flot at sidde og kigge på, med det store amerikanske flag som baggrund. Overraskende nok var folk ikke blege for at heppe på atleter de ikke kendte, hvis de syntes de var gode, Norah havde i hvert fald et helt amerikansk heppekort nede i salen, som flittigt råbte hendes navn.

Billede%2020.JPG

Norah der laver walk i aftenkjole med marinesoldaterne i baggrunden.

Bagefter skulle top 5 bodybuilderne på med deres frie rutiner, hvilket var en noget andet og mere underholdende oplevelse end vi kender i Danmark, da de ud over at bruge rekvisitter også var noget mere show orienteret, samtidig med at de lavede nogle fedeste poseringer. Jeg blev dog kun nede i salen og se de første 5 frie rutiner, da jeg var ved at være for dehydreret til, at jeg kunne holde ud at sidde i den varme sal. Bjørn kommenterede også på et tidspunkt, at han ligefrem kunne mærke varmestrålingen fra min krop.

Link to comment
Share on other sites

INBF Figure VM i New York 2007 – del 3.2

Backstage var Norah ved at gøre sig klar til finalerunden med de professionelle, men da runderne med bodybuilderne tog længere tid end forventet, havde vi tid til at gå rundt og snakke med folk. Jeg kom på et tidspunkt i snak med en af dem fra marinekorpset, som roste min scene præsentation, han synes jeg havde haft en god udstråling og set ud til at være både stærk og sund, hvilket jeg havde på fornemmelsen han gik og sagde til alle pigerne, da jeg havde svært ved at tro på at han virkelig kunne huske mig. Senere ser Norah og jeg, at han står og snakker med Maria, hvor vi nysgerrigt tager del i samtalen. Han roser denne gang også Norah og vi spørger derfor hvorfor han kan huske os, hvorefter han svarede, jamen jeg var da en af dommerne og i gjorde det jo rigtig godt begge to. I kan være helt sikre på, at vi for et kort øjeblik blev mundlamme begge to.

Billede%2022.JPGBillede%2021.JPG

Norah og mig der får taget lidt billeder backstage, mens vi venter på vi skal ind med amatørene.

Langt om længe blev det Norahs tur til at indtage scenen til finalen med de professionelle og ud fra hendes placering på scenen under forbedømmelsen, var jeg ikke i tvivl om at hun ville komme i top 5 og få en god placering. Maria og jeg stod i backstage området ved scenens venstre side og var ved at råbe kæberne af led, da vi fandt ud af at hun fik en flot 3. plads, som medførte at vores marinedommerven overrakte hende en stor flot medalje og et gavekort på 300$. Personligt havde jeg vurderet hende til en højere placering, da hendes udstråling og specielt muskeludvikling på mange områder var bedre end de to andres, men walk’ene tæller jo en del af pointene og det er meget muligt de to andre var mere rutinerede i den del.

Billede%2023.JPG

Top 5 i Norahs klasse.

Maria fik gjort både Norah og mig klar til finalerne med amatørerne. Maria og jeg vurderede at min make-up og farve ikke trængte til en opfriskning, da der ikke var nogle ridser eller lignende i farven, til trods for at jeg havde gået rundt hele dagen, men da jeg kom ind i spotlyset senere, viste det sig at min farve var mat at se på i forhold til de andre, så vi burde havde friske mig op, men det ved vi nu til en anden gang.

Klokken var ved at nærme sig 21 tiden og endelig var det amatørerne der skulle på og for mit vedkommende føltes ventetiden ekstrem lang, da jeg var så ubeskrivelig tørstig og det eneste jeg tænkte på var, at jeg måtte drikke en stor portion væske før jeg skulle på scenen igen. De kvindelige bodybuildere var de første der skulle på, hvorefter det var Norahs tur med Ms. fitbody klassen. Jeg havde ikke set Norah på scenen med denne klasse, da de havde været på lige før jeg selv skulle på, men ud fra det jeg havde hørt og set fra siden af scenen, var jeg ikke et sekund i tvivl om at hun ville vinde hendes klasse. At hun så går hen og vinder både hendes klasse og overall’en var jo bare alt for vild og det heppen Maria og jeg havde lavet backstage da hun fik præmien hos de professionelle var ingenting i forhold til nu.

Billede%2024.JPG

Norah som overall vinder.

Og sikke nogle pokaler hun fik, den ene var jo større end den anden og den første tanke vi fik var, hvordan dælen får vi de 2 store pokaler med hjem til Danmark. Jeg hjalp Norah med at bære den store pokal med ind i atletrummet, hvilket medførte at alle jeg mødte ønskede mig tillykke, hvor jeg så pænt måtte forklare at det altså ikke var mig der havde vundet denne store flotte pokal.

Jeg havde mens Norah var på scenen drukket en stor del væske, spist 100g chokolade og pumpet godt op, så jeg var klar til at indtage scenen bagefter. Men det var åbenbart ikke min klasses tur endnu, først skulle de mandlige bodybuilder på scenen og vise både deres frie rutiner og have præmieoverrækkelse, hvilket ikke harmonerede særlig godt med at jeg allerede havde drukket meget væske.

Billede%2025.JPG

Backstage billede af mig og den uundværlige Maria, som var en super hjælper.

Små sur og irriteret lå jeg mig ind på madrassen med benene opad, i håb om at væsken ikke nåede at sætte sig for meget i underhuden. Heldigvis var det kun 1-2 af de mandlige bodybuilder klasser der skulle på i denne omgang og inden jeg fik set mig om var det min tur. Jeg har ikke noget god tidsfornemmelse, men klokken må have været omkring 22 på dette tidspunkt.

Efter et kort ophold på scenen med visning af de 4 anatomiske sider, blev top 5 atleterne kaldt ind på scenen og som jeg havde forventet ud fra min sceneplacering i forbedømmelsen, var jeg iblandt de 5 atleter. Jeg håbede inderligt på at jeg havde fået en top 3 placering, men jeg var samtidig godt klar over, at jeg skulle være rigtig glad hvis jeg fik en 3. plads.

Billede%2026.JPGBillede%2027.JPG

Top 5 i min klasse, fordelt over 2 billeder.

Så da både 5. og 4. pladsen var råbt op, stod jeg med smil til op over begge øre og var klar på at modtage min 3. plads. Men til stor overraskelse var den slet ikke til mig, hvorefter en masse tanker nåede at flyve gennem mit hoved, for hvad nu hvis 2. pladsen heller ikke var til mig, hvordan skulle jeg så lige reagere, jeg havde jo på ingen tidspunkter overvejet, at det kunne blive en 1. plads. Næste nummer der blev råbt op, var heller ikke mit, hvilket jo placerede mig som vinder og tro mig, det havde jeg bestemt ikke regnet med. Med et ansigt der nærmest lignende en glad julegris og udstyret med en kæmpe pokal overfaldt jeg Maria med knus backstage.

Jeg havde fået besked på at vente ved siden af scene, da jeg skulle ind til overall med vinderen af den høje klasse, når de var færdig med præmieoverrækkelsen i den høje klasse. Den Sweiziske pige som vandt klassen, var også hende jeg havde vurderet til at være den bedste og jeg var indstillet på, at det ville være hende der vandt overall’en. Vi blev bedt om at vise de 4 anatomiske sider, mens dommerne vurderede hvem der skulle vinde.

Billede%2029.JPG

Sideposering i overall med den Sweiziske pige.

Da vi igen står med front til dommerne og venter på deres afgørelsen, hører jeg højlydt en af dem sige ”number 6” hvorefter han smed sin kuglepen fra sig. Jeg kunne hurtigt regne ud at han stemte på mig, hvilket kom meget bag på mig og igen kom der en masse tanker, for tænk nu hvis der var flere dommere der stemte ligesom ham. Afgørelsens time var kommet og til min store overraskelse, var det mit nummer der blev råbt op og jeg fik overrakt en endnu større pokal. Hold da fast hvor var jeg glad og overrasket, jeg havde på ingen måder forventet at få de placeringer.

Billede%2030.JPG

Min store pokal i overall'en.

Efter en masse krammen, lykkeønskninger og ikke mindst indtag af væske, kom næste dilemma, en ting var 2 store pokaler, men hvordan dælen skulle vi få 4 store pokaler med hjem til Danmark og ikke nok med det, hvordan skulle vi 5 voksne med oppakning og 4 store pokaler være i 1 taxa tilbage til hotellet. Glade og meget trætte pakkede vi vores ting sammen og tog derefter 2 taxa’er tilbage til hotellet, hvor folk kiggede en del, da vi kom anstigende med vores pokaler.

Billede%2031.JPG

De store fangst.

Link to comment
Share on other sites

INBF Figure VM i New York 2007 – del 3.3

Selv om klokken var mange og vi ikke rigtig følte for fotografering, var vi også klar over, at det ikke var noget vi kunne udskyde til dagen efter, derfor iklædte vi os vores bikinier og stiletter. Med en pokal i hver hånd og selskab af Nina bærende det store kamera, tog vi elevatoren til 2 sal, som er krystalsalen, hvor vi havde håbet på nogle gode billeder. Desværre blev resultatet slet ikke som forventet da gulvet var skævt, det røde gulvtæppe var for rødt til den grønlige farve på væggene og effekten af glaskrystallerne kan slet ikke ses på billederne.

Billede%2032.JPGBillede%2033.JPG

Den lækre fotograf og et af billederne fra krystalsalen.

Derefter tog vi elevatoren til 4 sal, hvor vi havde observeret en gang med spejle, hvor vi var overbevist om, at man kunne få nogle fede billeder. Men igen var effekten slet ikke som forventet, kombineret med at vi alle var ved at være trætte. Hvis ikke Nina trykkede for hurtigt på knappen, havde vi lukke øjne eller i det hele taget stod på en måde som lignede noget der var løgn, så vi valgte at stoppe. Efterfølgende viste det sig dog, at der kom enkelte gode billeder ud af det og det er jo bedre end ingenting.

Billede%2034.JPG

Billede%2035.JPG

Det havde været en lang men god dag, som jeg aldrig nogen siden glemmer. Da Norah skulle til fotoshoot kl. 9 dagen efter og klokken allerede var mange, valgte vi at nøjes med noget is til natmad. Jeg købte selvfølgelig de 2 is der så mest fristende ud, men til alles morskab, havde jeg fået købte en kaloriefri og en fedtfattig is, så når jeg igen har sul på kroppen, er det vist ikke det måltid jeg kan give skylden.

Link to comment
Share on other sites

INBF Figure VM i New York 2007 – del 4

Resten af tiden i New York:

Søndag:

Som tidligere nævnt var Norah inviteret til et fotoshoot i et nærliggende træningscenter, sammen med nogle af de andre professionelle atleter. Maria og jeg tog med der op og fik selv trænet lidt, mens Norah ventede på at de blev hendes tur. Norah var dog flere gange ved at miste tålmodigheden og mente vi skulle gå uden hun nåede at blive fotograferet, så vi i stedet kunne komme ud og se New York City, men Maria og jeg var nu meget enige om, at den chance/oplevelse var værd at vente på og hun ville fortryde det bagefter hvis ikke hun ventede. Og ja det var værd at vente på, for der gik ikke lang tid før det blev hendes tur og det var bestemt en oplevelse for livet, at se Norah stå og træne med 5 punds håndvægte, specielt da hun blev bedt om at lave lunges med dem. Men når det er sagt, så blev det helt sikkert nogle flotte billeder, som vil egne sig godt til træningsblade for kvinder, hvor det jo ikke er striber ned af brystet de vil se.

Billede%2036.JPGBillede%2037.JPG

Maria under træningen og Norah igang med hendes fotoshoot.

Resten af dagen brugte vi på siteseeing med Bjørn som guide, hvilket han var rigtig god til. Turen gik på gåben fra hotellet til ”Ground Zero”, hvorefter vi gik videre til ”Battery Park” hvor vi kunne se frihedsgudinden sammen med en smuk solnedgang. På vej tilbage gik vi igennem ”Wall Street” hvorefter vi tog undergrunden tilbage for at se ”Times Square by night”.

Billede%2038.jpg

Gruppebillede, hvor vi er så smarte at vi dækker for frihedsgudindne, som er lige begved os.

Vi sagde farvel til Bjørn som boede på Times Square og gik derefter tilbage til hotellet i samlet flok, hvor aften blev sluttet af med fælles burgermad på hotellets dinner. Vi var dog meget uheldige med vores tjener, kæft han fattede ikke en meter, så han fik nul og niks drikkepenge.

Mandag:

Da Maria og Nina gerne ville en smut i ”Outlet”, et stort center der lå 1 times kørsel fra hotellet, mens Norah og jeg gerne ville ud og shoppe i New York, aftalte vi at gå hver for sig og mødes på hotellet igen kl. 16.

Norah og jeg startede med at slæbe alle pokalerne over til en butik, som lå lige overfor hotellet, hvor vi havde fået af vide, at vi kunne sende pokalerne hjem med UPS, men det foregik bestemt ikke som vi havde regnet med. For det første gad ekspedienterne slet ikke hjælpe os, det var vores eget problem at få dem pakket forsvarlig ind og materialerne kunne vi købe for dyre penge i deres butik. Nå, men det lod vi os ikke slå ud af og gik straks i gang med at finde nogle kasser, men det viste sig, at de største kasser, kun var store nok til de små pokaler. Det hjalp dog ikke at spørge dem til hjælps, for eneste kommentar vi fik var: desværre vi har kun denne størrelse. Heldigvis opdagede Norah, at der på øverste hylde, stod en stor kasse med varer, som vi med nød og næppe fik dem overtalt til, at vi måtte få. Manden som kom for at hjælpe os med at få kassen ned, havde dog bedre humor end ekspedienterne og prøvede derfor at bilde Norah ind at kassen kostede 100$ (500 kr), hvilket Norah slet ikke kunne se det sjove i, så hun var lige ved at gå amok, indtil hun opdagede at vi begge to stod og smilte.

Billede%2039.JPG

Norah og mig igang med at pakke vores pokaler ind.

Langt om længe havde vi fået det hele pakket ind og var klar til at få dem sendt af sted, men vores del af arbejdet var åbenbart ikke slut endnu, da vi selv skulle stå ved PC’en og udfylde alle formularerne, hvilket man ikke lige er vand til i Danmark. Norahs og min tålmodighed var bestemt sluppet op, da vi efter 1 times ophold i butikken, nåede frem til betalingen, hvor de ville have omkring 500-900$ (2500-4500 kr) for den store pakke og 400-800$ (2000-4000 kr) for den lille pakke, alt efter om de skulle være i Danmark onsdag eller torsdag. Vi var godt nok tæt på at fortryde handlen, men vi orkede nærmest heller ikke tanken om hvordan vi så skulle få dem med hjem, så jeg fandt mit dankort frem og trykkede godkend til 1024$ (~5200 kr) for indpakningsmateriale og fragt hjem.

Vi begav os ud på shoppetur, men måtte hurtigt erkende at vi havde mistet alt lysten og egentlig hellere ville hjem på hotellet og fede den. Vi valgte dog at gå ind på hotellets dinner og få lidt frokost først, i håb om det kunne vende stemningen. Besøget på dinneren var en noget andet oplevelse end aftenen før, da vores tjener behandlede os som gudinder og vi samtidig fik det bedste mad man kunne forestille sig. Vores humør røg helt i top igen og der blev ikke sparet på drikkepengene.

De andre dage havde vi fulgt efter vores guider Bjørn eller Maria, så vi var egentlig lidt på herrens mark, da ingen af os kunne finde rundt i NY og vi havde heller ikke en ide om hvor de forskellige butikker lå. Men det lod vi os ikke slå ud af, så vi fandt en retning og gik så ellers bare der ud af, indtil vi blev mødt af en masse flot lys og følte os ret så dumme da det efter noget tid gik op for os, at vi stod midt på Times Square uden at været klar over det.

Der gik ikke lang tid før vores blik opdagede en stor lysende tavle i den anden ende af Times Square, hvorpå der var en dansede blå m&m’s. Vi var ikke i tvivl om, at vi havde fundet en af de butikker vi gerne ville ind og se, nemlig en m&m’s butik og ikke nok med det, ved siden af lå en Hershey chokoladebutik. Jeg behøver vist ikke fortælle hvor mange penge vi brugte og hvad vi levede af resten af dagen.

0169-0703-2605-5251_SM.jpg23538314_b1468fcf26.jpg

Billederne taler vist for sig selv... Nøj vi var i paradis...

Derefter væltede det frem med butikker vi var på udkig efter, så som en sportsbutik med Under Armour tøj hvor vi fik brugt ret mange penge (specielt Christians penge). Vi sluttede shoppeturen af med et besøg på ”Donkey Donuts” hvor jeg havde set frem til at få en donuts med lyserød glasur og farvet krymmel, ligesom Homer får i Simpsons.

Billede%2041.JPGBillede%2040.JPG

Endnu engang taler billederne for sig selv og vi var igen i paradis...

Eftermiddagen var der nogle piger der havde set meget frem til, da vi skulle besøge en Mac make-up butik, hvor vi ud over at det var billigere i USA også kunne få 40% rabat, da Maria har et MacPro kort. Jeg er ikke så tøset på det område og da jeg samtidig var begyndt at få en del svimmelhed grundet ”krystaller i ørene” fra flyveturen, sad jeg en stor del af tiden på en stol og lod mig underholde med at kigge på mennesker.

Begrebet ”krystaller i øren” kræver nok en nærmere forklaring, da der nok er andre der ligesom jeg ikke har hørt om det før. Begrebet kaldes også BPPV (godartet positionssvimmelhed), som f.eks. kan opstå når øret udsættes for trykforandringer, ligesom på en flyvetur, hvorefter saltvæsken i øret udkrystalliserer. Denne udkrystallisation går efterfølgende ind og påvirker ens balance, specielt når man står stille. Jeg var fra mandag eftermiddag og resten af dagene i NY hård ramt af denne tilstand, og havde til tider svært ved helt at få mine ben til at gøre som jeg bedte dem om. Hvilket også mundede ud i at jeg konstant kom bagud under shoppeturene, men heldigvis er der komme ro på efter jeg er kommet hjem til Danmark.

Tirsdag:

Det var egentlig slet ikke meningen vi skulle have været på fælles shoppetur den dag, men da Norah ved en fejl ikke havde fået alle sine Mac produkterne med hjem, Nina og jeg allerede ville bytte nogle af vores produkter og Maria skulle shoppe for en veninde, måtte vi en tur forbi Mac butikken igen. Det tog os dog en ½ dag overhoved at nå frem til butikken, da vi på vejen blev fanget af en masse butikker.

Mens Maria og Nina shoppede videre gik Norah og jeg tilbage, da vi hellere ville et smut forbi supermarkedet og shoppe lidt, inden vi gik tilbage til hotellet og hyggede os med nogle af de købte varer.

Inden Norah, Nina og jeg gik på hotellets dinner, for at få et forrygende aftenmåltid, var Maria, Nina og jeg et smut i en stor sportsbutik, hvor de havde alt hvad hjertet kan begære af sportstøj, hvilket gik hen og blev lidt smådyr for mit vedkommende.

Hjemrejsedagen:

Nina og jeg startede dagen med maner på hotellets dinner, hvor vi fik rigtig amerikanske pandekager med sirup, det er første gang jeg smager det og hold da fast det smager godt. Da vi kom tilbage til hotellet var Maria taget af sted på hendes shoppetur og vi andre gjorde os klar til vores shoppetur, hvor vi primært skulle forbi sportsbutikken igen, da jeg skulle have taget alarm af noget af det tøj jeg købte dagen forinden og Norah samtidig gerne ville en smut der ned og se på kasketter.

Herefter fik vi pakket de sidste ting sammen og gjort os klar til vores Shuttle kom og hentede os klokken 13.15, hvorefter turen gik til JFK lufthavn, hvor vi havde planmæssig afgang ved 17 tiden.

Turen hjem i flyet gik forholdsvis hurtig da jeg fik sovet lidt undervejs. Jeg havde valgt ikke at tage mine støttestrømper på, da jeg havde en del væske i kroppen efter konkurrencen og derfor ikke ville igennem samme smerte helvede som på flyveturen der over. Det viste sig dog at være en meget dårlig beslutning, for da vi skulle skifte fly i München og jeg vil tage mine sko på, opdager jeg at mine fødder kun med nød og næppe kan være i skoene. 8 timer efter var mine fødder knap så væsket, men trods det kunne jeg ikke se knoglerne på mine ankler for bare væske.

Vi var kun lidt forsinket da vi landende i Kastrup, men til vores skræk og rædsel var det kun 4 af de 7 kufferter der dukkede op på transportbåndet, den ene af mine og begge Norahs kufferter mangles. Vi sendte Nina og Maria ud gennem tolden, så Maria kunne få hentet sin bil mens Nina hold øje med deres bagage, mens vi trætte og irriterede stillede vi os i kø der hvor man skal henvende sig hvis ens bagage ikke dukker op. Lige før det blev vores tur, komme taskerne heldigvis til syne på et andet bånd, sammen med alle de andres manglende kufferter. Vi er ret sikre på det skyldes, at vores tasker var gennem sikkerhedskontrol, da man kunne se de havde været åbnet. Vi skyndte os ud til de andre, fik sagt farvel til Maria og skyndte os ned til toget, som kørte få minutter efter. Heldigvis var jeg blevet lidt mere rutineret i at transportere mig rundt med alle kuffertnerne, men da jeg skal af ruletrappen går det helt galt. En mand presser på bagfra for at komme forbi mig, hviket var umuligt med alt min bagage, dog prøver jeg at flytte mig, hviket ender i at jeg ikke er så opmærksom da jeg skal af rulletrappen, så mit bukseben sætter sig fast i ruletrappen, hvorefter jeg væltende med kufferter mere eller mindre står i bar røv med et par bukser der gerne vil med rulletrappen viderer ned under jorden og en mand der fortsat har meget travlt med at komme forbi mig. Nå, men jeg fik hevet bukserne op og derefter fri fra rulletrappen, så vi kunne komme med toget hjem ti Odense.

I Odense fik jeg sagt farvel til Nina og Norah, hvorefter jeg gik ned og tog bybussen hjem. Da jeg var hjemme ved mig selv, var klokken 14.30 dansk tid, hvilket var 19½ time senere end vi tog fra hotellet i NY og samtidig vejede jeg 7 kg mere grundet den høje væskeophobning jeg havde i kroppen, dog var vægten allerede faldet 3-4 kg dagen efter.

Som I kan se ud fra beretningen har det været en rigtig god tur, som har været svær at få forklaret med få ord, da der er sket så meget spændende både hvad angår konkurrencen men bestemt også de dage hvor vi bare hyggede os i NY. Jeg kan varmt anbefale USA både i forbindelse med konkurrence, men bestemt også som feriemål og en ting er helt sikker, jeg vil gøre alt hvad jeg kan for endnu en udenlandsk konkurrence næste år og hvem ved, måske skal vi over og forsvare vores titler, med mindre jeg får lyst til at stille op som professionel, hvilket jeg efter sigende burde have ret til, da vinderne af amatørklasserne til dette stævne får et profkort som giver adgang til de professionelle stævner i WNBF.

//Anita

Edited by Anita Rye
Link to comment
Share on other sites

Weekend træningen kan evt. deles op så mave og læg tages separat med cardio den ene dag og bentræningen tages den anden dag.

Det afhænger vel af, hvor meget kæwe der kommer på programmet :laugh:

Jeg har været væk fra mol i en længere periode, og så kommer jeg lige ind i din log og WTF :w00t: :4thumbup: . Kæmpe tillykke. Rigtig godt gået. Jeg glæder mig ti at læse din beretning :superman:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med det. :4thumbup:

Puha det er hårdt at stå op og skulle på arbejde når man har siddet oppe ved sin PC indtil 2.30 i nat :sleeping:

Der røg så lige en halv time med at læse det hele.

Mange tak Klaus

Enormt spændende læsning! Fantastisk tur, I har været på! Og et forsinket tillykke med sejren! :smile:

Mange tak og jeg er glad for du synes det var spændende, synes selv jeg havde skrvet noget der mindede om en roman i stedet for en beretning, men har bare ikke kunne få alt med på mindre plads :laugh:

Altså Anita...! Du tager en tur til USA, vinder hele molevitten, har en kæmpe oplevelse og så tager du BUSSEN hjem :laugh::laugh::laugh::laugh:

Tak for en spændende beretning!

:laugh:

Pokalernes hjemtur tog alle de penge jeg ikke havde, så det måtte blive på mattigmandsbekostning da jeg selv skulle hjem :laugh:

Fantastisk beretning... :devil: Nøj kan nok være jeg er svært midsundelig over den tur i har haft...

Endnu en gang - stort tillykke...

:4thumbup:

1000 takker Iver - det var også bare en uforglemmelig fed tur :bigsmile:

Det afhænger vel af, hvor meget kæwe der kommer på programmet :laugh:

Jeg har været væk fra mol i en længere periode, og så kommer jeg lige ind i din log og WTF :w00t: :4thumbup: . Kæmpe tillykke. Rigtig godt gået. Jeg glæder mig ti at læse din beretning :superman:

:smile:

Mange tak Rasmus og velkommen tilbage til MOL...

Kæwen siger du... Jeg kæwer da aldrig under træning :blink::laugh:

Kun i enkelte tilfælde når OBBC får fint Kjøbenhavner besøg :tongue:

KnuZ Nita

Til dem der allerede har læst beretningen, så har jeg tilføjet en lille sød del som jeg havde glemt at få med i farten... en rigtig klassisk Anita historie :nonono::laugh:

Vi skyndte os ud til de andre, fik sagt farvel til Maria og skyndte os ned til toget, som kørte få minutter efter. Heldigvis var jeg blevet lidt mere rutineret i at transportere mig rundt med alle kuffertnerne, men da jeg skal af ruletrappen går det helt galt. En mand presser på bagfra for at komme forbi mig, hviket var umuligt med alt min bagage, dog prøver jeg at flytte mig, hviket ender i at jeg ikke er så opmærksom da jeg skal af rulletrappen, så mit bukseben sætter sig fast i ruletrappen, hvorefter jeg væltende med kufferter mere eller mindre står i bar røv med et par bukser der gerne vil med rulletrappen viderer ned under jorden og en mand der fortsat har meget travlt med at komme forbi mig. Nå, men jeg fik hevet bukserne op og derefter fri fra rulletrappen, så vi kunne komme med toget hjem ti Odense.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Vi skyndte os ud til de andre, fik sagt farvel til Maria og skyndte os ned til toget, som kørte få minutter efter. Heldigvis var jeg blevet lidt mere rutineret i at transportere mig rundt med alle kuffertnerne, men da jeg skal af ruletrappen går det helt galt. En mand presser på bagfra for at komme forbi mig, hviket var umuligt med alt min bagage, dog prøver jeg at flytte mig, hviket ender i at jeg ikke er så opmærksom da jeg skal af rulletrappen, så mit bukseben sætter sig fast i ruletrappen, hvorefter jeg væltende med kufferter mere eller mindre står i bar røv med et par bukser der gerne vil med rulletrappen viderer ned under jorden og en mand der fortsat har meget travlt med at komme forbi mig. Nå, men jeg fik hevet bukserne op og derefter fri fra rulletrappen, så vi kunne komme med toget hjem ti Odense.

Verdensklasse :laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share