Tour de instruktør


BuildingMe
 Share

Recommended Posts

Hej spinners,

jeg vil rigtigt gerne høre om jeres erfaring med specielt dagens spinninginstruktører i Fitnessdk ...

Jeg har valgt at spendere den nette sum af 7.090 kr. på instruktørskolens basis+cykel kursus - og da jeg har læst mig til hvad folk kan synes om den slags kurser herinde, så vil jeg bestemt ikke rippe op i den diskussion igen ... men jeg har valgt at gøre det fordi jeg dels gerne vil vide en smule mere om min egen krop, og fandt at basiskurset måske kunne give mig en smule af den ønskede indsigt ... og da jeg spinner en hel del efterhånden - ca. 8 timer pr. uge (ja, jeg ved at jeg er en spinning-junkie ...) så har jeg valgt også at lære mere om spinningen samtidigt.

Det er ikke fordi jeg egentigt har en vild interesse lige nu i at blive instruktør selv, men man ved jo aldrig hvor det kan føre hen ... og så er fakta at jeg synes, at jeg ligesom også jeg har forpligtet mig til at gøre et godt forarbejde før jeg rammer "skolebænken", og derfor er begyndt at tage "land og rige" rundt for at prøve timer med forskellige instruktører ... specielt de, som jeg f.eks. læser om her på MOL.

Min bøn er derfor at nogle af jer, der har favoritinstruktører, kunne fortælle hvad det specielt er der gør jeres favorit værdig til den titlel og hvorfor I kommer igen time efter time ... Jeg er specielt interesseret i instruktører fra fitnessdk - for det er der jeg er medlem, og jeg ville jo gerne kunne tage ud og afprøve dem på egen krop ... nævn også meget gerne hvor og hvornår i træner med dem ; )

Håber at I kan/vil hjælpe mig her ...

Edited by BuildingMe
Link to comment
Share on other sites

Jeg har sagt det før og jeg siger det gerne igen:

Christina Wulff :wub: - kører normalt mandag og lørdag i ABC (på Frederiksberg). Hun kan træde en cykel!

Andre steder at få tæsk:

Præsten aka. Tanja Hall kører en del i Royal - hun får også ros for hendes timer. Michael Hammer, Henrik Withen, Chris McD, Henrik Pabst, Lasse Träff er legender i spinningverdenen som alle taler om. Der er masser af inspiration at hente derude.

Spock og andre fra SATS kan måske lokkes til at give en prøvetime :wink:

Ellers er der jo MOL spinning-træf!

En ting er intervaller og opbygning af timen, noget andet er hvordan det bliver serveret! Med hvilken musik og stemning. Vi har alle vores grunde til at have netop vores favorit instruktør(er).

Edited by Bagmanden
Link to comment
Share on other sites

Christina Wulff ... hende har jeg ikke prøvet at køre med ... det må jeg straks få lavet om på!

Tanja Hall har jeg kørt nogle timer med, efter opfordring fra kæresten som havde kørt med hende i SATS, og jeg er bestemt med på fanholdet der - de timer jeg har oplevet var tekniske, hårde og bestemt god træning!

Michal Hammer, fik jeg anbefalet igår af Kim Huusfelt - så ham må jeg jo også prøve af ...

Henrik Withen, har jeg kun kørt to timer (i streg) med ... hårdt tungt og særdeles effektivt !!! ... så ham forstår jeg også udemærket at folk vælger at spinne med!

Chris MacDonald er vel den mest "kendte" af dem du nævner, og jeg har da også prøvet hans timer af ... igen dog kun to sammenhængende timer - min Tour de instruktør er jo kun lige begyndt ... han virkede bestemt oplagt, og er også til det tekniske og hådre, jeg var godt tilfreds og slet ikke skuffet - hvad man jo nemt bliver, når man har sat forventingerne højt, så ham vil jeg bestemt gerne prøve at køre med igen! ... eneste anke var vel at jeg fik styret min lyst til at høre Pet Shop boys for et godt stykke tid ... ehhh ... lidt som efter 80'erne ... ; )

Henrik Pabst kender jeg intet til ... men det kan jeg jo komme til ; )

Lasse Träff er bestemt en af mine personlige favoritter, med buddistisk lommefilosofi, ind-og-mærk-dig-selv-coaching og fokus! fokus! fokus! ... er han fast inventar i min træningskalender ... hver søndag på frederiksberg til en øvet time, efterfulgt af en 1,5 times elite udholdenhed. Han kører enkle og hårde intervaller, som giver mulighed for fordybelse i træningen, noget jeg føler giver mig en seriøst god træning.

Personligt har jeg også en stor favorit i Benjamin Owe, som pt. kører på Nørrebro tirsdag 17:30 og 18:30 samt søndag 10:30 og 11:30, og Frederiksberg fredag 17:00 og 18:00. Hans timer er klart mere på underholdningsiden end på det rent cykeltekniske, men hans gode humør og blændende enthusiasme, blandet med hvad jeg synes er brilliant musikvalg, gør det ud for en række supermotiverende og ikke mindst underholdende timer, der med hans egne ord altid er vildere end du regnede med ; )

Han kan sikkert pisse enkelte teknik interesserede spinnere af, med sin voice-dj-agtig-drengede stil, men hos mig er han en mere end velkommen addition til min træning, ham Mr. 110% !!!

Mht. MOL spinning træf Vol. 2 så har naturligvis også meldt mig under fanerne - så måske vi ses der, hvis ikke et andet sted ude i spinningland ; )

Jeg er helt enig omkring hvad det er der gør forskellen, det handler nok for mig mest af alt om hvordan det bliver serveret ... og det er netop det jeg har ønsket at prøve at finde ud af ... hvordan vil folk gerne have deres spinningtræning langet over disken ...

Jeg takker mange gange for Bagmandens anbefalinger, og håber at andre også vil melde ud omrking deres favoritter og hvad det lige er der trigger dem til at møde op til de sveddryppende timer, med netop disse instruktører

Edited by BuildingMe
Link to comment
Share on other sites

God tråd - jeg ved godt at det har været oppe før, men der sker jo også en vis udskiftning i instruktørerne - så tak for tippene.

Jeg er selv forholdsvis nyt medlem i Fitness.dk og kommer mest i Adelsgade. I den forbindelse har jeg kørt nogle (4) gange hos Henrik Pabst, og jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår hans "Legende-status".

Manden er utvivlsomt en dygtig cykelrytter, men for mig virker det som om timerne blot er noget der skal overstås. Han fortæller intet om "dagens program", ligesom man kan være 2-3 minutter inde i et interval, før han melder ud om hvor længe det skal vare. Han siger ikke mange ord i løbet af timen, og mellemtider kommer der - stort set - heller ikke nogen af. Musikken synes at være en tilfældig CD fra bunken og der bliver ikke skiftet sange mellem de enkelte intervaller.

Det kan godt være at det bare er mig(?), og det kan også godt være at instruktørerne bare har svært ved at mande sig op i Adelgade, da "publikum" til spinningtimerne består meget af diverse "kontortyper" uden den store teknik og ikke særligt meget af øvede spinnere...?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke selv prøvet Adelgade ... på trods af at jeg faktisk er en af de der kontortyper, og arbejder på Kgs Nytorv ; ) ... Men jeg vil da give det en chance en af de nærmeste dage ... Selv foretrækker jeg også at de andre deltagere er en smule øvede og er tændt på deres træning, det er som om at hold hvor folk ser ud som om de skulle kæmpe med sig selv hele vejen hen til træning, ikke er helt lige så motiverende som hold, hvor man kan mærke at ihvertfald de forreste rækker er superchargede og er villige til at give alt hvad de har ... det virker også som

Din beskrivelse af Henrik Pabst er jo ikke ligefrem flaterende ... og jeg har ingen erfaring med hans timer, men jeg vil da give ham en chance - uden at tage fordomme med i salen, og gerne melde tilbage med min opfattelse af de timer : )

Jeg vil specielt anbefale dig at prøve Benjamin Owe på en fredag i fitnessdk på frederiksberg, hvis du savner tændthed og et bevidst musikvalg ; ) - Og hvis du vil mærke hvordan godt øvede spinnere mødes til hård træning, så er det Lasse Träffs søndagsgudstjenester også på flakoner plads på frederiksberg!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes tråden her (som er en rigtig god idé) udvikler sig lidt til en rose-tråd, og det er selvfølgelig fint nok, med det forbehold at ikke alle er enige i rosen.

Med hensyn til Benjamin Owe må jeg sige, at han i høj grad er en enten-eller instruktør. Enten er man vild med ham, eller også kan man ikke snuppe ham. Personligt hører jeg til den sidste kategori. Jeg synes han er en selvsmagende distanceblænder, hvor fokus i timerne ikke er på træning, men mere på se-mig, se-mig fra Benjamins side. Jeg skal lige indskyde, at jeg ikke kender Benjamin personligt, så han kan for så vidt være verdens flinkeste fyr, men jeg synes han er en pain-in-the-ass som instruktør. I samme kategori kan nævnes Diana på Frb og Silas samme sted.

Personligt foretrækker jeg instruktører, hvor træningen er i fokus, og hvor instruktøren rammer balancen mellem at sætte sig selv for meget i centrum, men stadig formår at opmuntre og presse deltagerne. Der er nævnt flere gode i den kategori, Chris MacD, Henrik Withen, Lasse Träff og Michael Hammer, og jeg kan tilføje Kim Sjøgren. Generelt kan jeg fraråde samtlige instruktører i Field's, det center er simpelthen ikke et besøg værd, hvis man går efter spinning.

Henrik B

Link to comment
Share on other sites

Som jeg vist også nævnte, er jeg sikker på at der er en del "seriøse" spinnere, som ikke er til Benjamins stil - og fred være med det ... vi er jo i den heldige situation at vi som medlemmer i Fitnessdk har masser af god spinning at vælge mellem. Og jeg er sikker på at du har ret i at Benjamin er en enten/eller instruktør ... For mig er han bare enten! Jeg nævner ham fordi jeg synes han er en rigtig god motivator for mig ... og bestemt nr. 1 i underholdningskategorien ... jeg synes det er alt for morsomt at han kører den stil han gør ... og jeg går altid derfra i godt humør!

Men jeg er glad for dit indlæg - som jo netop viser hvad du IKKE kan lide, og hvad du tænder på, og således er helt i tråd med det som jeg ønsker at forespørge på med dette indlæg!

Jeg kender jo en del af dem du nævner, men kunne du måske uddybe hvad Kim Sjøgren kan som tænder dig - for ham kender jeg ikke, og hvis du gad fortælle lidt om timer med Michale Hammer, ville det bestemt også være påskønnet.

Edited by BuildingMe
Link to comment
Share on other sites

Hej

Michael Hammer er en super instruktør - mærkværdig på sin egen måde.. han siger ikke særlig meget i løbet af en time, men når han gør, er man ikke i tvivl om det :smile: Ekstrem feee' musik - hvis man er til den slags.

Men jeg vil dog fremhæve en instruktør, hvor jeg kommer :innocent::blush: engang imellem :blush::innocent::laugh::tongue: - Kim Greisen ! Når han nu ikke vil selv, så må jeg :tongue:

.. KG er ultra-triathlet og har i sommer gennemført 10-dobbelt ironman. Det meste af hans cykeltræning op til denne konkurrence bestod af (mange) spinningtimer - som er noget anderledes end de fleste andre instruktørers timer i fit.dk, som jeg har prøvet.

I de timer, er det ikke vigtigt om man holder enkelt eller mellemtakten, men at man kører med høj intensitet istedet. Dejligt varierende timer - varierende musik (og periodevis meget tung musik ), og lydhør overfor "lytterønsker" om man så må sige :smile: Motiverende som instruktør.

KG kører i stort set alle centre i København :smile:

just my 5-cent :wink:

Link to comment
Share on other sites

Christina Wulff ... hende har jeg ikke prøvet at køre med ... det må jeg straks få lavet om på!

Tanja Hall har jeg kørt nogle timer med, efter opfordring fra kæresten som havde kørt med hende i SATS, og jeg er bestemt med på fanholdet der - de timer jeg har oplevet var tekniske, hårde og bestemt god træning!

Michal Hammer, fik jeg anbefalet igår af Kim Huusfelt - så ham må jeg jo også prøve af ...

Henrik Withen, har jeg kun kørt to timer (i streg) med ... hårdt tungt og særdeles effektivt !!! ... så ham forstår jeg også udemærket at folk vælger at spinne med!

Chris MacDonald er vel den mest "kendte" af dem du nævner, og jeg har da også prøvet hans timer af ... igen dog kun to sammenhængende timer - min Tour de instruktør er jo kun lige begyndt ... han virkede bestemt oplagt, og er også til det tekniske og hådre, jeg var godt tilfreds og slet ikke skuffet - hvad man jo nemt bliver, når man har sat forventingerne højt, så ham vil jeg bestemt gerne prøve at køre med igen! ... eneste anke var vel at jeg fik styret min lyst til at høre Pet Shop boys for et godt stykke tid ... ehhh ... lidt som efter 80'erne ... ; )

Henrik Pabst kender jeg intet til ... men det kan jeg jo komme til ; )

Lasse Träff er bestemt en af mine personlige favoritter, med buddistisk lommefilosofi, ind-og-mærk-dig-selv-coaching og fokus! fokus! fokus! ... er han fast inventar i min træningskalender ... hver søndag på frederiksberg til en øvet time, efterfulgt af en 1,5 times elite udholdenhed. Han kører enkle og hårde intervaller, som giver mulighed for fordybelse i træningen, noget jeg føler giver mig en seriøst god træning.

Personligt har jeg også en stor favorit i Benjamin Owe, som pt. kører på Nørrebro tirsdag 17:30 og 18:30 samt søndag 10:30 og 11:30, og Frederiksberg fredag 17:00 og 18:00. Hans timer er klart mere på underholdningsiden end på det rent cykeltekniske, men hans gode humør og blændende enthusiasme, blandet med hvad jeg synes er brilliant musikvalg, gør det ud for en række supermotiverende og ikke mindst underholdende timer, der med hans egne ord altid er vildere end du regnede med ; )

Han kan sikkert pisse enkelte teknik interesserede spinnere af, med sin voice-dj-agtig-drengede stil, men hos mig er han en mere end velkommen addition til min træning, ham Mr. 110% !!!

Mht. MOL spinning træf Vol. 2 så har naturligvis også meldt mig under fanerne - så måske vi ses der, hvis ikke et andet sted ude i spinningland ; )

Jeg er helt enig omkring hvad det er der gør forskellen, det handler nok for mig mest af alt om hvordan det bliver serveret ... og det er netop det jeg har ønsket at prøve at finde ud af ... hvordan vil folk gerne have deres spinningtræning langet over disken ...

Jeg takker mange gange for Bagmandens anbefalinger, og håber at andre også vil melde ud omrking deres favoritter og hvad det lige er der trigger dem til at møde op til de sveddryppende timer, med netop disse instruktører

Benjamin Owe er uden tvivl min favorit (bunder selvfølgelig også i et venskab), men han kan træde en cykel, vanvitttigt tempo og en energi ikke mange andre kan præstere. Spinning skal efter min mening ikke være indsmurt i tekniske passager og lignende, dét er langt mere effektivt på landevejen og nærmest ubrugeligt i en sal (nu er jeg selv instruktør og rytter). De mest basale stillinger kan hurtigt læres, hvorefter fokus klart bør være på musik, stemning, evne til at motivere og hårdhed. Jeg har efterhånden gjort mig en del erfaring og finder faktisk i de fleste tilfælde, at specielt de gode udendørs cykelryttere absolut ikke kan motivere mig indendørs, fx. Lasse Träff.

Der er selvfølgelig også Kim Greisner, hvis erfaring med en 10- dobbelt ironman trækker. :)

Derfor: tirsdag og søndag - Nørrebro samt fredag - Frederiksberg.

Link to comment
Share on other sites

Benjamin bliver vi helt sikkert aldrig enige om, men det er jo heldigvis også fløjtende ligegyldigt, så længe vi begge får stillet vores træningslyst.

Michael Hammer er, som Vivsen skriver i sit indlæg, en spøjs fyr, der ikke lægger skjul på, at han bestemmer i de 60 minutter timen varer. Nærmest aggressiv og sur, men personligt giver det mig en kæmpe motivation á la "nu skal jeg fanme vise ham". Musikken er relativt hård tecno, så det skal man være parat til at lægge ører til. Intervallerne er lange og benhårde, og jeg føler mig godt og grundigt brugt efter en time med Michael Hammer. Samtidig har han ca. 10 års erfaring, og det kan man tydeligt mærke.

Kim Sjøberg er sportsmand, og giver den selv gas, hvilket er en meget vigtig faktor for mig. Kim er af cykelrytter-skolen, så der er ikke plads til de mere aerobic-agtige tiltag som man ellers ser ind imellem. Kim er også tidligere officer i hæren, så når han siger 60 sekunder, så stopper intervallet på sekundet, hverken før eller efter, hvilket hjælper mig med at disponere min indsats.

Henrik B

Link to comment
Share on other sites

Jeg har efterhånden gjort mig en del erfaring og finder faktisk i de fleste tilfælde, at specielt de gode udendørs cykelryttere absolut ikke kan motivere mig indendørs, fx. Lasse Träff.

Der er selvfølgelig også Kim Greisner, hvis erfaring med en 10- dobbelt ironman trækker. :)

Det forstår jeg slet ikke det der, for Kim Greisen er da om nogen eksponent for en udendørs cykelstil overført til spinninglokalet. Men det er selvfølgelig lidt blæret når han (inden hver eneste time) lige føler trang til at nævne sin 10-dobbelte ironman.

Henrik B

Link to comment
Share on other sites

Se så blev det fredag og der kom godt gang i skriveriet ... super lækkert spinners!!!

Og tak for jeres vildt gode respons, det er rart at læse hvad der tænder jer, og prøve at sætte sig ind i hvad I andre får ud af at sidde på cyklen bagved eller ved siden af ... Jeg håber flere vil byde ind, og til jer der allerede har budt ind, kommer I på flere instruktører som I mener bør nævnes her så fyr den auf - jeg lover at jeg tager ud og kører med dem alle som en !!!

Jeg har heller ikke noget mod, at vi her måske også diskutrer hvad vi absolut ikke kan lide, så længe vi ikke direkte bliver personligt hadske ... ikke fordi det ikke er tilladt at nævne instuktørers navn i samme omgang, men lad os holde det konstruktivt ... Det kan jo også være at instruktøren selv læser indlæget og gennemtænker kritikken.

For eksempel kan jeg ikke lide når jeg ikke føler mig udfordret ... og altså føler, at de to timer jeg har sat af til at give den gas, så er spildt på en umotiveret instruktør, lidt i stil med det som PFR nævner længere oppe ... - tag ikke fejl - jeg tager bestemt selv ansvar for min træning, og vil instruktøreren ikke motivere mig, kan det i sig selv også blive en motivation til at køre mit helt eget løb, og med en smule irritationen over situationen, giver jeg den jo bare endnu mere gas ; ) Men jeg synes det er surt når det (heldigvis kun en sjælden gang imellem) sker.

Ikke-motiverende for mig er når jeg tydeligt kan mærke at instruktøreren ikke giver den gas selv, men "lader som om" ... det er lidt som hvis ens partner fakede sin orgasme ... ikke særligt motiverende ... Man kigger op på instruktøren, der efter 11 mins opvarmning og første interval stadig ikke har svedt en eneste dråbe på gulvet ...

En anden vildt de-motiverende ting er når timen slutter efter 43 minutter ... en time som desuden har været fuld af intervaller der blev kortet af iforhold til det instruktøren meldte ud ... hvad sker der for det ?! ... Jeg har dog heldigvis kun oplevet det en enkelt gang, og jeg håber at det var en fejl, men ved ikke om den pågældende instruktør bare var i så dårlig form at han ikke orkede mere, eller måske han bare ikke kunne regne, og derfor ; )

Fantastisk fredag til jer alle ... og ja, jeg vil bestemt være at finde på frederiksberg fra 17-19 - for det er fredag og naboen holder hest ; )

Link to comment
Share on other sites

Det forstår jeg slet ikke det der, for Kim Greisen er da om nogen eksponent for en udendørs cykelstil overført til spinninglokalet. Men det er selvfølgelig lidt blæret når han (inden hver eneste time) lige føler trang til at nævne sin 10-dobbelte ironman.

Henrik B

Nu er Kim G. ikke én af mine personlige favoritter, tillod mig at nævne ham, desværre for sent, da VIV kom mig i forkøbet.

For mig handler spinning om hård træning på en sjov, udfordrende og inspirerende måde. Mener ikke, at du decideret kan træne til spinning. Derfor er instruktører med en alt for seriøs træningsmæssig tilgang i mine øjne ikke så interssante. Når gennemsnittet af min puls er tilpas høj, er jeg tilfreds.

Link to comment
Share on other sites

Nu er Kim G. ikke én af mine personlige favoritter, tillod mig at nævne ham, desværre for sent, da VIV kom mig i forkøbet.

For mig handler spinning om hård træning på en sjov, udfordrende og inspirerende måde. Mener ikke, at du decideret kan træne til spinning. Derfor er instruktører med en alt for seriøs træningsmæssig tilgang i mine øjne ikke så interssante. Når gennemsnittet af min puls er tilpas høj, er jeg tilfreds.

Jeg har kun kørt hos Kim 'pre 10 dobbelt ironman' men jeg var faktisk meget begejstret for hans timer - jeg tror de hårdeste timer jeg har kørt, har været hos Kim.

Jeg er en af dem, der ikke er voldsomt begejstret for Chris MacDonalds timer (bl.a. noget med hans musik jeg ikke rigtig kan med), men når det så er sagt, så synes jeg at instruktører, som har gjort noget ekstraordinært rent sportsligt (som Chris og Kim begge har) er en ufatteligt god ting. Jeg kan godt lide at de gider undervise i fitnesscentre, og at de på den måde gider rende rundt og være forbilleder blandt os mere almindelige motionister. Jeg synes det er vigtigt at have præstationer at se op til, så man kan se, at nogle mennesker når ufatteligt høje mål med målrettet træning og viljestyrke, og at de går frit rundt i fitnesscentrene, så man kan tale med dem og få lidt fif fra fifkassen :tongue::wink: er for mig at se et kæmpe plus.

Men bortset fra det (og mere i tråd med trådens oprindelige tema :wink: ) så betyder musik nærmest alverden for mig til spinning. Jeg kan køre mig gennem næsten hvad som helst, hvis der er god musik. En halvdårlig time kan for mig sagtens blive god hvis musikken er i vinkel. Instruktører, som får demonstreret at de ikke rigtig har styr på intensitetsstigning og -fald sammenholdt med belastning, kadence osv. irriterer mig helt vildt. De må jo helt selv bestemme om de vil køre på pulsur, men når jeg både kan se og mærke, at der er noget galt med deres anvisninger i forhold til hvordan min puls udvikler sig, så synes det er irriterende. Og jeg har faktisk oplevet det (heldigvis ikke så tit) - selv hos garvede instruktører. En gang overvejede jeg at forære et eksemplar af min efterhånden omfattende vognpark af aflagte pulsure til instruktøren :wink:

Link to comment
Share on other sites

Personlige favoritter i KbH:

1.Tanja Hall - ok en meget nær ven og det spiller ind - men hun er suveræn i sin brug af musik og har en kanon positiv udstråling og siger nogle sjove ting -og så køre hun aldrig en dårlig time.

2. Chris MacDonald. Når Chris er på toppen - især de dage hvor han er lidt sur - så kommer intet i nærheden. Han berømte "BIKESPEED" time i Parken er vi nok 50-60 mennesker der aldrig glemmer. Ingen kan få mig til at knokle igennem som han kan... Han har desvære en vane med at køre nogle ligegyldige timer ind imellem og han har nogle musikalske hjerneblødninger og er begyndt at søge den brede smag lidt for meget

3. Mette Klyver Jørgensen - Impuls Holte og snart SATS igen. Min første spinninginstruktør. Mette har en unik positiv udstråling og det er sjovt at køre hendes timer. Der er massere af udfordringer... For mange vil den største udfordring være Mettes glæde ved glad pop - herunder Grand Prix

4. Lasse Traff: Kanon instruktør med den mest fantastiske musik. Når han er bedst er han sublim. Undertiden bliver det desvære for floskelpræget "Jeg levere redskaberne - i levere resultaterne" - den har jeg hørt for tidt.....

5. Lars Rye Jeppesen - spock her på MOL. Lars er i den grad sig selv og er meget motiverende. Og musikken er uovertruffen i sin kvalitet

Link to comment
Share on other sites

Ja, hvis ikke man kan tåle kritik, så skal man ikke sætte sig op på den instruktørcykel :crazy:.

Jeg er nød til at nævne et af mine store forbilleder Kristian Rønne, som af og til kører timer i Fitnessdk Ro´s Torv, og så skal vi heller ikke se bort fra Ronnie Larsen som underviser i Equinox i Valby.

Edited by Benjamin Owe
Link to comment
Share on other sites

Ja, hvis ikke man kan tåle kritik, så skal man ikke sætte sig op på den instruktørcykel :crazy:.

Jeg er nød til at nævne et af mine store forbilleder Kristian Rønne, som af og til kører timer i Fitnessdk Ro´s Torv, og så skal vi heller ikke se bort fra Ronnie Larsen som underviser i Equinox i Valby.

Jeg har kun prøvet at køre med Ronnie Larsen en gang... og da var hans musik valg ikke lige mig... men der er man jo også meget forskellig.. hans intervaller var hårde og gode men de var lavet så han havde mulighed for lige at vise sig lidt...

miss female

Link to comment
Share on other sites

2. Chris MacDonald. Når Chris er på toppen - især de dage hvor han er lidt sur - så kommer intet i nærheden. Han berømte "BIKESPEED" time i Parken er vi nok 50-60 mennesker der aldrig glemmer. Ingen kan få mig til at knokle igennem som han kan... Han har desvære en vane med at køre nogle ligegyldige timer ind imellem og han har nogle musikalske hjerneblødninger og er begyndt at søge den brede smag lidt for meget

Hej Arne

Jeg synes du stiller meget store og lidt urimelige krav til Chris. Det må være et vilkår her i livet, at hvis en ting skal være sublim, så må der være en ting der ikke er. Efter min mening er Chris altid sublim, hvis du sammenligner ham med gennemsnits-instruktøren, men det er ikke det du gør, du sammenligner Chris med Chris. Hvis der ikke var negative udsving, hvordan ville du så vide, at toppen var nær?

Henrik B

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Jeg synes du stiller meget store og lidt urimelige krav til Chris. Det må være et vilkår her i livet, at hvis en ting skal være sublim, så må der være en ting der ikke er. Efter min mening er Chris altid sublim, hvis du sammenligner ham med gennemsnits-instruktøren, men det er ikke det du gør, du sammenligner Chris med Chris. Hvis der ikke var negative udsving, hvordan ville du så vide, at toppen var nær?

Henrik B

Jeg er en stor fan af Chris timer. Faktum er at han ind imellem køre timer med løs musik og hvor han ikke siger et kvæk - det må naturligvis skuffe når han ellers e så god.. Men alt i alt er han da fantastisk :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så har jeg fået prøvet en del flere instruktører af, og herunder en del af de som er blevet anbefalet her.

Så lad os se hvem jeg lige kan nå at nævne før jeg skal se at komme videre ...

Kim Greisen - Bestemt den instruktør, som ser ud til at træde hårdest i pedalerne - og bestemt også ham der ser mest ud som om han har naturlig coke i årerne. Hårde seje timer med forståelige intervaller, og lange musiknumre det tæller rigtigt godt hos mig, og jeg forstår udemærket at nogle af jer har anbefalet ham. Jeg tager en tur mere med ham tirsdag eftermiddag i Falkoner!

Kristian Rønne - Han kører egentligt slet ikke pt. men jeg var heldig nok at fange et spinningevent på Ro's Torv, hvor Kristian gav den gas i tretimer, med et mindre udstyrsstykke bestående af parykker, masker og cykelhjelm - virkelig en underholdende fyr, og selvom man ikke skal skue grisen blot på dens fest-hår så, skal vil jeg bestemt møde op til hans timer hvis han, som han bebudede, kommer og tager timer på falkoner.

Så kan jeg ikke lige nå flere lige nu ...

Men jeg vender straks tilbage når jeg har en ledig stund ... og jeg prøver Adelgade for første gang imorgen, hvor der står Kim Sjøberg på to timer ; )

Jeg håber også at I andre vil anbefale flere instruktører, da jeg ellers nok snart løber tør for folk at prøve af ...

Edited by BuildingMe
Link to comment
Share on other sites

Tak for tippet!

Jeg er sikker på at du har syntes om Kim Sjøberg - personligt har jeg i hvert fald glæde af hans timer. Musikken er måske lige lovlig "stille", men der er ingen tvivl om, at manden ved hvad han har med at gøre, og at der ligger tanker og planlægning bag timerne.

I mellemtiden har jeg også haft lejlighed til at køre hos Michael Buksti og det var til gengæld ikke noget for mig: Manden havde stående dobbeltakt på programmet 3 minutter inde i opvarmningen og få minutter efter stod den på intervaller med hård stående enkelttakt efterfulgt af siddende (samme modstand) inden han dikterede, at tempoet skulle fyres af (han var tilsyneladende selv i stand til at øge tempoet til det dobbelte) i 1 minut - stadig siddende og med samme modstand (!). Dette ekstemt hårde interval hører (i det omfang det overhovedet lader sig udføre i praksis) efter min bedtse overbevisning ikke hjemme i starten af en time.

Det blev ikke bedre af, at han selv har en meget besynderlig - og ret distraherende - cykelstil samtidig med at han "faker" hele timen igennem bl.a. illustreret ved, at være i stand til at gå fra jernhård siddende enkelttakt til pause hvor der trilles og drikkes vand uden at røre modstandsknappen (!).

Nå det var blot min mening - smag og behag er jo heldigvis forskellig, og jeg hører naturligvis gerne om der er andre som har en anden holdning.

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvet Morten Thaarup?

Han er efter min mening den cooleste instruktør jeg længe har kørt med.

Han har undervist de sidste 8 år i det tidligere Hard Work og nu i fitness dk. Han er bl.a andet også en af underviserne på spinning uddannelsen på instruktørskolen.

Hans stil er meget speciel, og er efter min mening cool på hans helt egen måde, uden at være smart. Det er meget vigtigt for ham at folk får noget ud af deres træning og at de selv er villige til at rykke sig.

Musikken er helt i top, meget varieret med alt fra house, trance og diverse andre fede mix.

Timerne er meget interval præget, nogle gange er timerne med ret få pauser alt efter hvor gode dem på timen er og han lægger meget vægt på at bruge takten og musikken. Han giver folk på timen tid til at finde mellemtakten, hvis de ikke lige kan finde den.

Der er ikke super mange på hans time, men det har nok noget at gøre med at han har været væk et stykke tid. Nogle gange har han en skarp tunge, hvis folk kommer væltende ind forsent, eller sidder og ikke laver noget. :devil:

Tror vist nok han læser til fysioterapeut og han er altid venlig til at svare på spørgsmål hvis man har spørgsmål.

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg fået prøvet en del flere instruktører af, og herunder en del af de som er blevet anbefalet her.

Så lad os se hvem jeg lige kan nå at nævne før jeg skal se at komme videre ...

Kim Greisen - Bestemt den instruktør, som ser ud til at træde hårdest i pedalerne - og bestemt også ham der ser mest ud som om han har naturlig coke i årerne. Hårde seje timer med forståelige intervaller, og lange musiknumre det tæller rigtigt godt hos mig, og jeg forstår udemærket at nogle af jer har anbefalet ham. Jeg tager en tur mere med ham tirsdag eftermiddag i Falkoner!

Kristian Rønne - Han kører egentligt slet ikke pt. men jeg var heldig nok at fange et spinningevent på Ro's Torv, hvor Kristian gav den gas i tretimer, med et mindre udstyrsstykke bestående af parykker, masker og cykelhjelm - virkelig en underholdende fyr, og selvom man ikke skal skue grisen blot på dens fest-hår så, skal vil jeg bestemt møde op til hans timer hvis han, som han bebudede, kommer og tager timer på falkoner.

Så kan jeg ikke lige nå flere lige nu ...

Men jeg vender straks tilbage når jeg har en ledig stund ... og jeg prøver Adelgade for første gang imorgen, hvor der står Kim Sjøberg på to timer ; )

Jeg håber også at I andre vil anbefale flere instruktører, da jeg ellers nok snart løber tør for folk at prøve af ...

Edited by kristiantal
Link to comment
Share on other sites

Hej spinners,

jeg vil rigtigt gerne høre om jeres erfaring med specielt dagens spinninginstruktører i Fitnessdk ...

Jeg har valgt at spendere den nette sum af 7.090 kr. på instruktørskolens basis+cykel kursus - og da jeg har læst mig til hvad folk kan synes om den slags kurser herinde, så vil jeg bestemt ikke rippe op i den diskussion igen ... men jeg har valgt at gøre det fordi jeg dels gerne vil vide en smule mere om min egen krop, og fandt at basiskurset måske kunne give mig en smule af den ønskede indsigt ... og da jeg spinner en hel del efterhånden - ca. 8 timer pr. uge (ja, jeg ved at jeg er en spinning-junkie ...) så har jeg valgt også at lære mere om spinningen samtidigt.

Det er ikke fordi jeg egentigt har en vild interesse lige nu i at blive instruktør selv, men man ved jo aldrig hvor det kan føre hen ... og så er fakta at jeg synes, at jeg ligesom også jeg har forpligtet mig til at gøre et godt forarbejde før jeg rammer "skolebænken", og derfor er begyndt at tage "land og rige" rundt for at prøve timer med forskellige instruktører ... specielt de, som jeg f.eks. læser om her på MOL.

Min bøn er derfor at nogle af jer, der har favoritinstruktører, kunne fortælle hvad det specielt er der gør jeres favorit værdig til den titlel og hvorfor I kommer igen time efter time ... Jeg er specielt interesseret i instruktører fra fitnessdk - for det er der jeg er medlem, og jeg ville jo gerne kunne tage ud og afprøve dem på egen krop ... nævn også meget gerne hvor og hvornår i træner med dem ; )

Håber at I kan/vil hjælpe mig her ...

Har du prøvet Morten Thaarup?

Han er efter min mening den cooleste instruktør jeg længe har kørt med.

Han har undervist de sidste 8 år i det tidligere Hard Work og nu i fitness dk. Han er bl.a andet også en af underviserne på spinning uddannelsen på instruktørskolen.

Hans stil er meget speciel, og er efter min mening cool på hans helt egen måde, uden at være smart. Det er meget vigtigt for ham at folk får noget ud af deres træning og at de selv er villige til at rykke sig.

Musikken er helt i top, meget varieret med alt fra house, trance og diverse andre fede mix.

Timerne er meget interval præget, nogle gange er timerne med ret få pauser alt efter hvor gode dem på timen er og han lægger meget vægt på at bruge takten og musikken. Han giver folk på timen tid til at finde mellemtakten, hvis de ikke lige kan finde den.

Der er ikke super mange på hans time, men det har nok noget at gøre med at han har været væk et stykke tid. Nogle gange har han en skarp tunge, hvis folk kommer væltende ind forsent, eller sidder og ikke laver noget.

Tror vist nok han læser til fysioterapeut og han er altid venlig til at svare på spørgsmål hvis man har spørgsmål.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share