Bedste alternativ til Triceps Pressdown med kabel


whc
 Share

Recommended Posts

Skal have solgt min maskine da jeg ik rigtigt får brugt den til andet end Triceps Pressdown og ROW. Derfor vil jeg hellere bruge pladsen til nogle vægtlodder og stænger osv.

Men hvilken øvelse er bedst alternativ til Triceps Pressdown, gerne med DB. Prøvede den hvor man ligger på en flad bænk med overarmen lodret og underarmen vandret og så løfte DB op meg underarmen til vandret, men syntes ikke den er så god som Triceps Pressdown. Nogle gode forslag?

Link to comment
Share on other sites

Den kan vel næppe kaldes en decideret tricepsøvelse...

Det kan du måske have ret i.

Men hvis jeg skulle styrke mine triceps ville jeg til hver en tid vælge floor presses, board presses eller dips fremfor diverse isolationsøvelser.

Det ville heller ikke komme bag på mig, hvis samtlige af de tre overstående øvelser har højere værdier ved EMG målinger.

Link to comment
Share on other sites

Det kan du måske have ret i.

Men hvis jeg skulle styrke mine triceps ville jeg til hver en tid vælge floor presses, board presses eller dips fremfor diverse isolationsøvelser.

Vi kan hurtigt blive enige om, at øvelser hvor der indvoldveres mere end et led oftest er at foretrække. Men lige netop floor presses er jo ofte en øvelse, hvor de fleste vil træne med mindre vægt end i almindlig bænk fordi den koncentriske fase knækkes.

Det ville heller ikke komme bag på mig, hvis samtlige af de tre overstående øvelser har højere værdier ved EMG målinger.

Det har de nu næppe, da det ofte er isolationsøvelser der scorer højest på EMG. Så vidt jeg husker er den tricepsøvelse der scorer højest reverse-grip pushdown med en arm. Dette gør jo ikke øvelsen til den bedste tricepsøvelse. Det viser nærmere, at man ikke kan bruge EMG-målinger til alverden.

Link to comment
Share on other sites

Hvilken dips er bedst, front eller bænk?

Det jeg søger er en isolerende øvelse, laver selv div. bænkpræs øvelser med DB, og plejer så at slutte af med 1-2 isolerende øvelser til tricepsen, der har pressdown været øvelsen som jeg fast har lavet altid, men er bare i tvivl om hvilken øvelse som skal erstatte den.

Dips mellem bænke er ret god syntes jeg, seated DB extension, kickback er også nogle jeg plejer at lave, men lige pressdown, hvilken øvelse kan erstatte den????

Edited by whc
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Hvilken dips er bedst, front eller bænk?

Det jeg søger er en isolerende øvelse, laver selv div. bænkpræs øvelser med DB, og plejer så at slutte af med 1-2 isolerende øvelser til tricepsen, der har pressdown været øvelsen som jeg fast har lavet altid, men er bare i tvivl om hvilken øvelse som skal erstatte den.

Dips mellem bænke er ret god syntes jeg, seated DB extension, kickback er også nogle jeg plejer at lave, men lige pressdown, hvilken øvelse kan erstatte den????

Det var utrolig så mange øvelser :4winkkiss: Jeg holder på én decideret tricepsøvelse (hvis man absolut skal "isolere") og så hvis man gerne vil banke den helt død, så kør tungt, få gentagelser og masser af sæt (eller omvendt hvis det giver bedre for den enkelte).

Jeg mener at dips og closegrip BP er gode bud!

Edited by Thestrup
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share