natarbejde


terrace_lad
 Share

Recommended Posts

Ved ikke om mit indlæg passer ind i denne kategori, nuvel, fortæller lidt om mig selv her.

Startede for 1år 3mdr siden på styrketræning (2split med bryst,triceps,skuldre på dag1 og så ryg,biceps,ben på dag2. Siden blev det 3-split) jeg vejede på det tidspunkt 58kg ca (178cm høj) jeg begyndte også samtidig at spise heftigt som min mere erfarne træningskammerat beskrev, ville være optimalt. Efter 7-8 mdr havde jeg gainet ca 10kg og armene var vokset 5cm. Der begynder jeg så på natarbejde i stedet for alm. dagarbejde. Jeg synes at jeg spiser nøjagtig lige meget og træner på samme måde osv, men jeg taber alligevel 5kg på det næste halve års tid og er altså gået fra 58-68-63kg, sådan ca. Så kommer mit spørgsmål, har I andre nogen erfaringer med nat/skifteholdsarbejde, træning og vægt?

Link to comment
Share on other sites

At du arbejder om natten bør ikke have nogen effekt på din vægt, det er udelukkende fordi du ikke har de samme madvaner som du plejer. Måske er dit nye natarbejde mere fysisk krævende?

Enten forbrænder du flere kcal end du gjorde før, ellers indtager du ikke så mange som før.

Link to comment
Share on other sites

At du arbejder om natten bør ikke have nogen effekt på din vægt, det er udelukkende fordi du ikke har de samme madvaner som du plejer. Måske er dit nye natarbejde mere fysisk krævende?

Enten forbrænder du flere kcal end du gjorde før, ellers indtager du ikke så mange som før.

nej jeg kan godt se at det rent logisk ikke skulle ha nogen betydning, men jeg sover heller ik lige så godt om dagen. Jeg skal i øvrigt starte på mit gamle arbejde om dagen igen, så er lidt spændt på om jeg begynder at gaine vægt igen

Link to comment
Share on other sites

Hejsa :xmas:

Jeg tabte mig også da jeg arbejdede nat,tror måske det har lidt at gøre med at man ikke sover så godt

og og til tider alt for lidt.

Da jeg startede på dagtur tog jeg små 5 kg på :wink:

Men maden har jo også en del at sige.

ja helt klart, jeg glæder mig også til at starte på daghold igen, kan slet ik forstå at der er så meget forskel på at arbejde om dagen og natten

Link to comment
Share on other sites

En fisk?

En 50er : :nissegrin:

Bortset fra det, er der noget nattearbejde i kan anbefale evt i weekenderne? Jeg har været ansat i føtex fiskeafdeling i seks år og det er suverænt godt fritidsarbejde men arbejder 10 timer hver lørdag 7-17. Det er ikke selve arbejdet der er noget galt med, men er begynd at have smerter i knæet fordi jeg tror jeg overstrækker det når jeg bøjer mig ind over disken pga den er så bred.

Overvejer at finde mig noget andet, selvom jeg egentlig ikke rigtig har lyst. Men så skal det i hvert fald være noget der giver godt i timen for siger jeg mit job i fisken op så siger jeg også farvel til super billigt oksekød og kylling :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share