Har I tager på i julen ?


Lone16
 Share

Recommended Posts

Gaske som overskriften siger - har I taget på i julen ? Har jeres vægt forandret sig ? Eftersom jeg selv er på kur (mål næsten nået), er jeg meget obs på min vægt, og ud fra at jeg lørdag morgen vejede 49,8 og idag vejede 51,8, vil det sige jeg har taget 2 kg på på 2 dage. Surt :(

Trods det jeg søndag og idag løb/gik 10 km.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Du kan ikke tage 2 kg fedt på på 2 dage!!

Julemad er ofte meget salt hvorfor du holder væske, det samme gælder kulhydraterne i maden - disse vil også binde væske - specielt hvis du går direkte fra diæt til julemad, så vil du lagre ekstra kulhydrater i kroppen hvorfor din vægt stiger yderligt!!

... soooooo - do not worry! Forsæt blot i samme gode diætstil som hidtil og så er du helt sikkert de 2 kg kvit næste weekend senest :smile:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Alligevel har jeg regnet ud at jeg ihvertfald har indtaget 3000 kcal lørdag og søndag og det er jo ihvertfald det dobbelte, mindst, af hvad jeg skal have.

Og 1 kg fedt er så vidt jeg ved 7000 kcal - vil det så sige at jeg har erhvervet mig ½ kg ekstra fedt og så resten blot er væske ?

Link to comment
Share on other sites

Alligevel har jeg regnet ud at jeg ihvertfald har indtaget 3000 kcal lørdag og søndag og det er jo ihvertfald det dobbelte, mindst, af hvad jeg skal have.

Og 1 kg fedt er så vidt jeg ved 7000 kcal - vil det så sige at jeg har erhvervet mig ½ kg ekstra fedt og så resten blot er væske ?

Du kan ikke stille det så firkantet op!

Hvis du har været på diæt lige op til dine 2 spisedage så vil størstedelen af det du har spist højst sandsynligt have sat sig som energi i musklerne og ikke som fedt!

Med din størrelse og det du har lavet så har du i hvert tilfælde brugt omkring 2000 kalorier og så kan du godt regne med at det resterende overskud på 1000 kalorier de to dage primært er gået til lagring i musklerne og ikke som fedt! Ved tømte glykogenlagre i musklerne kan du lagre så meget som 500-600 gr kulhydrat med din størrelse hvilket svarer til 2400 kalorier ... altså langt over de 2000 kalorier du er i overskud for de to dage... så tror ikke på at du har lavet noget væsentligt fedtlagring!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har personligt lige imiteret gravid for min kæreste og familien den sidste halve times tid, og det gik faktisk rigtigt godt på trods af, at jeg er af hankøn. Sixpack er erstattet af 6 maver i lag. Men nu må jeg smutte, da jeg skal spise igen, og derefter sove, så jeg kan komme op og spise og drikke igen i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Jul er jul og vægt er banlyst!

Alene af denne grund: HVORFOR? Jeg er af den holdning at et par dages madorgie i en festlig ånd ikke skal få mig ti at tænke over min vægt, for det er jo ikke sådan jeg normalt ville leve mit liv. Det er ikke til "fest" man skal være på diet, men til hverdag (i form af en generelt sund livsstil).

:smile:

PS. LÆNGE LEVE CHOKOLADE! :tongue:

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

Gaske som overskriften siger - har I taget på i julen ? Har jeres vægt forandret sig ? Eftersom jeg selv er på kur (mål næsten nået), er jeg meget obs på min vægt, og ud fra at jeg lørdag morgen vejede 49,8 og idag vejede 51,8, vil det sige jeg har taget 2 kg på på 2 dage. Surt :(

Trods det jeg søndag og idag løb/gik 10 km.

Du vejer 50 kg og har lige været på diæt og er super obs på tallet på vægten... Det lyder for mig som om du godt ku komme ud på et skråplan med hensyn til din kropsopfattelse, håber jeg tager fejl, men der er fandme så mange piger der kæmper med spiseforstyrrelser :cry:

Link to comment
Share on other sites

Jul er jul og vægt er banlyst!

Alene af denne grund: HVORFOR? Jeg er af den holdning at et par dages madorgie i en festlig ånd ikke skal få mig ti at tænke over min vægt, for det er jo ikke sådan jeg normalt ville leve mit liv. Det er ikke til "fest" man skal være på diet, men til hverdag (i form af en generelt sund livsstil).

:smile:

PS. LÆNGE LEVE CHOKOLADE! :tongue:

Præcis, hvis man har en sund livsstil til hverdag skal man sku også ku svine sig til uden at tænk over det!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share