Morten D - Zen training


Morten D
 Share

Recommended Posts

Ikke nogen dårlig plan. :smilejap:

Hmm... Hvorfor er du så selv holdt op? :tongue:

Nej, jeg håber meget det får en gavnlig effekt for navnlig hofte, baglår og skuldre, som er mine mindst fleksible områder, så mit aldrende korpus kan holde til de intense wods.

F.eks. gårsdagens wod i Århus Crossfit:

5 runder på tid á:

5 L-Pullups

10 Ringdips

15 Pushpress (30 kg.)

20 KB Swings (24 kg.)

Tid: 14:58

Okay tid, men den var lidt letkøbt: kørte kun det første sæt som ringdips, resten som benchdips og mine swings var med meget lille rom pga. lændeproblemer.

Ellers rigtig hård wod - specielt med pushpress lige efter dips, da jeg ikke rigtig kunne få gang i mit legdrive.

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Hvorfor er du så selv holdt op? :tongue:

Nej, jeg håber meget det får en gavnlig effekt for navnlig hofte, baglår og skuldre, som er mine mindst fleksible områder, så mit aldrende korpus kan holde til de intense wods.

Crossfit var sjovere og jeg kunne ikke rigtigt retfærdiggøre overfor hverken mig selv eller andre at køre både crossfit og astanga 3-4 gange om ugen hver.

3 solhilsner i går overbevidste mig dog forhåbentlig om at jeg trænger til at lave lidt i det mindste. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Crossfit var sjovere og jeg kunne ikke rigtigt retfærdiggøre overfor hverken mig selv eller andre at køre både crossfit og astanga 3-4 gange om ugen hver.

3 solhilsner i går overbevidste mig dog forhåbentlig om at jeg trænger til at lave lidt i det mindste. :crazy:

Det er jeg helt på linie med, og jeg vil også til hver en tid vælge Crossfit over yoga, og for mit eget vedkommende bliver det formodentlig også kun til et par kortvarige gange om ugen - i stedet for at se noget ligegyldigt i tv.

Link to comment
Share on other sites

Har været nogle dage i Berlin, men i går blev det til lidt yoga og i dag en crazy-hård workout i Århus Crossfit. :crazy:

Opvarmning var 3 runder med 1 min. ved hver station:

Figure 8 to a hold

Walking Frontbridge

Tire Slams

Ball Slams

Hele ugen bliver åbenbart dedikeret til faldne soldater, og i dag var det så wod'en "Jay":

100 squat

5 pullups

75 squat

10 pullups

50 squat

15 pullups

25 squat

20 pullups

Den var nasty! :crazy: Jeg er svært godt tilfreds med, at jeg var disciplineret med stilen på samtlige squats - ikke mindst når jeg havde udsigt til en gut, der lavede kvarte reps. :nonono:

Og som "bonus" fik vi lige:

100 Double Unders / 200 singles

50 box jumps (hvoraf et frivilligt antal skulle være til ca. 1 meters højde - jeg lavede 4!)

100 DU / 200 singles

20 pistols

Så var der dømt budding-ben. Jeg er begyndt at føle mig i bedre form, men den her kommer jeg vist til at føle i understellet de næste par dage... :4crutches:

Link to comment
Share on other sites

Mine quads var først klar til leg om lørdagen, efter ovenstående workout.

Derfor er det kun blevet til yoga og moderat hjemmetræning indtil i dag, hvor den i Århus Crossfit stod på:

5 Power Cleans (50 kg).

10 Pushups

15 Knees to Elbows

20 min. max anta runder

Jeg fik 5 eller 6 runder (var for omtåget til at tælle). Knees to Elbows var nasty.

Power Clean-teknikken var ikke helt skidt, selvom det er lang tid siden jeg trænede den regelmæssigt.

Link to comment
Share on other sites

Siden sidst lidt hjemme-crossfit, grease-the-groove og noget yoga.

I dag i Århus Crossfit (sakset fra en anden log, tak for det KimP):

Opvarmning

10 m sprint

Situps

Backextensions

Øvelsesskift ved fløjt

WOD: "Cardiohell!"

150 sjip eller 50 Double unders

20 Burpees

5 runder

Tid: 17 min

Jeg havde fået fat i et for kort sjippetov (og der var ikke flere), så jeg fik lagt håret ned. Det udelukkede double unders (som jeg nok ikke havde lavet alligevel).

Bonus workout

20 Pullups på tid

Jeg fik kun 11, inden jeg måtte slippe. Ret skuffende, da jeg pt. burde være god for en del mere, men mine bagskuldre var helt færdige efter 750 sjip.

5 varianter af Frontbridge

Lidt nederen træning (jeg kan bedst lide, når der er nogle vægte involverede), men det gav da sved på panden og et fint lille endorfin-kick efterfølgende. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens WOD i Århus Crossfit:

10 runder á

10 dødløft m. minimum 60% kropsvægt (jeg kørte med 65 kg.)

10 pushups

Tid: 10:33

Det var psyko-hårdt, men underligt nok var det pushups, jeg gik helt ned på. Jeg måtte lave halvdelen på knæene, hvilket var nedtur. Forstår ikke helt, hvad der gik galt - havde kvalme et kvarter efter.

Det blev også til noget tekniktræning i OH squat.

Fint nok med sved på panden, men lige præcis dødløft ville jeg hellere have haft færre reps og flere kg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har nu meldt mig ind i Hadsten Motionsforening - mest for at kunne dyrke noget cardio indendøre under istiden, men når der nu er vægte, skal de også rykkes i.

Derfor blev det i går til noget bodybuildingmandstræning (som det åbenbart er smart at sige lige nu):

Bænkpres (den føles ikke godt længere, holder mig til håndvægte fremover)

Pullups-varianter

Squat (jep, den hader jeg stadig)

Frivend og pushpress (bare op til 60 kg, der skal arbejdes med teknikken)

Rumænsk DL (jep, den elsker jeg stadig, men min haser hader mig i dag)

Seated Cable Rows (stadig min stærkeste bevægelse)

DB Press (kørte op til 32,5 uden problemer, så det er godt der er 52,5 kg. håndvægte i centeret)

Disco diverse

Motivationen for "klassisk BB" er godt nok lille ift. crossfit, leg med ringe o.lign., men som supplement er det faktisk meget fedt.

Link to comment
Share on other sites

I går trænede jeg med min 15-årige nevø og hoppede med på hans program, for at se ham efter i sømmene. Det var ren BB med 1000 øvelser til bryst og triceps. :4thumbup:

Men han havde faktisk en ganske fin teknik ift. alder og erfaring (omend lille ROM på presøvelserne) og en imponerende styrke.

Jeg er lidt i tvivl, om jeg skal anbefale ham at droppe nogle af de små isolationsøvelser og fokusere mere på basisløft, for det er vel egentlig fint nok for led og sener, at han kører en masse gentagelser med begrænsede vægte i starten...

Jeg sluttede af med dét jeg egentlig var kommet for: cardio bestående af Concept2 og lidt crosstrainer. Derefter Matilde - ren nostalgi-træning. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lidt blandet landhandel i går for at kompensere for den Othello-lagkage min skønne viv havde bagt til min fødselsdag. :4thumbup:

Jeg lagde ud med lidt Concept2 - roede en 2000'er på 7:25 uden af give den max gas, så det var egentlig en positiv form-oplevelse. Derefter stod den på rack pulls, shrugs, db press mm. Fin træning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige haft min jomfrufærd på en spinning-cykel... Det var sq ret fedt! :bike:

Det var med pulsen på storskærm, og det var sjovt at følge med i de andre tossers puls også. Jeg kørte dog lidt for konservativt, fordi det var første gang, så næste gang skal jeg klart brænde mere af. Der blev dog svedt helt hæderligt alligevel, selvom instruktøren spillede noget skralder-musik.

Link to comment
Share on other sites

Siden sidst noget klassisk BB - det er godt nok blevet kedeligt. Men det hjælper selvfølgelig ikke på oplevelsen, at der drøner en masse 15 årige rundt og træner grimt. :dry:

I dag min anden spinning-time, og det var mega-fedt. Fik totalt spinners high og fyrede den max af til sidst, med begyndende søer på gulvet som resultat. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

I går var jeg til min 3. spinning-time, og det var helt klart den fedeste hidtil. Super instruktør med rigtig godt musikvalg - jeg fyrede den af og ramte næsten max-pulsen til sidst! :superman:

Ellers er det blevet til lidt leg i ringene. Vægtene får lov at ligge stille lidt, for på lørdag tager vi på skiferie i Norge. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvordan går det med ringtræningen? jeg har lige bestilt et par og ville jo bare høre om du allerede nu kan man om du er blevet mere stabilt omkring scapula og skulderregionen generelt. Har du prøvet at lave Bulgarian Dips? det skulle være en god øvelse for på sigt at kunne lave det beskidte jernkors

Link to comment
Share on other sites

Hvordan går det med ringtræningen? jeg har lige bestilt et par og ville jo bare høre om du allerede nu kan man om du er blevet mere stabilt omkring scapula og skulderregionen generelt. Har du prøvet at lave Bulgarian Dips? det skulle være en god øvelse for på sigt at kunne lave det beskidte jernkors

Ringene hænger på mit arbejde, så jeg har ikke nået at bruge dem så meget pga. ferie og hjemmearbejde. Dog synes jeg det går hurtigt fremad: jeg er gået fra 3 rystende dips til 10 stabile. Bulgarian dips ser gode ud - de skal prøves! :smile:

Selve EFX-ringene virker som god kvalitet og ophængningssystemet er smart og nemt at bruge. Jeg tror snart jeg tager dem med hjem, hvor jeg kan få dem op i 5 meters højde, så jeg har god plads til muscle-ups.

Link to comment
Share on other sites

Sidste uge bød på ski i Hemsedal, og det var naturligvis fedt, selvom sneen ikke var så god som sidste år. Til gengæld var min form væsentlig bedre, så crossfit og spinning har åbenbart været god skiforberedelse. :smile: Min 3-årige datter fik brædder under fødderne og syntes det var sjovt, så det tegner godt for fremtidige vinterferier...

I dag stod den på lidt traditionel BB krydret med en del teknik-træning på stød og varianter heraf. Og så fik jeg også dødløftet lidt - var oppe at snuse til 130 kg., og det er jo store ting for tiden. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

På trods af en masse sygdom i familien er jeg selv gået så godt som fri og har fået trænet nogenlunde regelmæssigt på det sidste: vægte og spinning. Lidt C2 er det også blevet til.

Centeret hvor jeg træner er så klassisk BB-kedeligt, at jeg tror de fleste tænker WTF? når jeg kører noget så eksotisk som Power Clean & Press. Men der er olympisk stang og bumper plates, og det skal udnyttes. Joggingbukser-tank-top-mafiaens træningsdoktrin får mig efterhånden til at gabe højlydt. :dry:

I aften stod den på spinning - med en reserve-instruktør. Musikvalget i starten fik mig flere gange til at kigge op på podiet og forvente at se min afdøde farmor på førerlågen, men heldigvis blev det markant bedre i løbet af timen, så et godt skvæt sved kom jeg da af med.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

siden sidst har jeg været på ski i St. Anton, hvilket var voldfedt, selvom vi ikke fik nysne og det kostede en (forhåbentlig kun) forstuvet tommelfinger. :smile:

Nå, men den balancerer ligesom regnskabet, for jeg har reddet mig en tennisalpehue på den anden arm. :nonono:

Jeg har købt et par Flexbars og laver genoptræning - håber det er det mirakelmiddel, som jeg læser om...

Det betyder også, at den planlagte tilbagevenden til tunge vægte må udskydes, så lige nu står den på spinning, løb og inden længe mtb.

Jeg er startet på pose-running (eller noget lignende). Ikke fordi jeg tror så meget på effektiviteten, men mere fordi jeg tror på det skadesforebyggende ved ikke at lande på hælen. Første tur var på knap 4 km. - jeg kunne ikke gå ordenligt 3 dage efter! :blink: Min lægge var helt færdige, og her nogle ture efter, er det stadig utrolig hårdt for læggene. Mon ikke jeg snart vænner mig til det...

Link to comment
Share on other sites

Kunne ikke modstå det lækre vejr og snuppede lige en middagspause fra arbejdet med en løbetur. Det blev vel til 5-6 km. i kuperet terræn, og mine lægge er klart begyndt at vænne sig til pose-running. Det ultimative mål er at kunne løbe uden hofteproblemer (hvilket stoppede mit løberi for et par år siden), og indtil videre tegner det fornuftigt... :hands::smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share