Morten D - Zen training


Morten D
 Share

Recommended Posts

Så kom de:

post-253-127245148672_thumb.jpg

...Og WOW, det var fandme fedt at løbe i dem! :4thumbup:

Det er meget sandsynligt, at jeg aldrig får et par 'normale' løbesko på igen. Det føles bare naturligt og rigtigt. Jeg løb 6-7 km. og havde lyst til at blive ved til solen går ned, men mine lægge er slet ikke konditionerede til den nye løbestil endnu.

Glæder mig til mine lægge er restituerede, så jeg kan komme ud igen - så skidt med at folk synes man ligner en idiot... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det har kløet i poterne for at komme ud og lufte mine fivefingers igen, men læggene har været helt ristede. I går snuppede jeg 1,5 time på mtb uden at kunne mærke læggene, så i dag troede jeg, at det var 'go'...

...Men allerede efter en km. kunne jeg godt mærke, at det var for tidligt. Still, det var rart at få luftet "badetøflerne", selvom det kun blev til små 3 km. :smile:

Det går stille og roligt fremad med min tennisalbue, så jeg håber at kunne begynde vægttræning igen om et par uger eller 3, inden jeg bliver fuldbyrdet vandrende pind... :dry:

Link to comment
Share on other sites

Guest DBM

Fedt med dine nye FF. Jeg har længe overvejet at bestille dem, og efter at ha' læst din log, er jeg nu sikker på at jeg skal ha' et par. Bestilte du dem hos Alun.dk?

Link to comment
Share on other sites

Fedt med dine nye FF. Jeg har længe overvejet at bestille dem, og efter at ha' læst din log, er jeg nu sikker på at jeg skal ha' et par. Bestilte du dem hos Alun.dk?

Ja, det gjorde jeg. Jeg er sikker på, at du ikke vil fortryde købet.

P.S. God form på videoen i din log! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Små 3 km. i mine fivefingers. Det er frustrerende at føle sig i god form og så have læg-konditionering som den begrænsende faktor. I dag stoppede jeg før læggen brokkede sig for meget, så jeg kan komme ud igen i morgen.

Men stadig en dejlig fri oplevelse at løbe i svømmefødderne. :smile:

Link to comment
Share on other sites

I går små 3 km. i fivefingers, for at holde læggene til ilden.

I dag 36 km. på mtb. Jeg havde udset mig nogle af de ondeste bakker i området, så selvom jeg kørte mest på afsfalt og holdt tryk på pedalerne hele tiden, blev gennemsnitshastigheden lige under 20 km/t.

Okay tur, men det var lige 5 grader for koldt til at være rigtig sjovt, men så må jeg jo bare lære at klæde mig ordentligt på. :dry:

Link to comment
Share on other sites

4 km. i fivefingers, hvoraf de 3 var bakkeløb på en 150 m. bakke i skoven.

God tur, hvor jeg ikke var presset synderligt (men det burde jeg heller ikke være med en km-tid lige over 5 min.). Slet ingen bøvl fra hoften. :4thumbup:

Inden længe løber jeg en længere tur, og hvis det er problemfrit vil jeg stille op til et 12 km.-løb i juni.

Link to comment
Share on other sites

Jeg besluttede at teste formen af i dag og løb 25 min. i fivefingers - så langt som muligt. Jeg gav den ikke max. gas, men løb med den maksimale hastighed jeg følte, at jeg kunne løbe endnu længere med - var okay presset. Derfor var jeg også lidt skuffet over kun at løbe 5,4 km. :dry: Men en km-tid omkring 4:40 er vel ikke helt skidt, hvis jeg kan holde den over en længere distance...

Det værste var, at min hofte brokkede sig til sidst, men jeg fangede også mig selv i at sløse med formen og lande på hælen flere gange, hvor jeg var presset. :nonono:

Min tennisalbue arter sig okay. Jeg er skiftet til en hårdere flexbar og har fundet ud af, at jeg kan lave ring dips uden smerter - det er fedt! :smile: Pullups er stadig no-go, but soon...

Link to comment
Share on other sites

Fredag blev det til 75 km. mtb på landevej :dry:

Selvom asfalt og mtb ikke er den fede kombi, var det egentlig en hyggelig tur med min 12-årige nevø, men varmen fik olien i mine bremser til at udvide sig, så de slæbte på skiverne hele vejen - jeg var pænt brugt efter turen gennem Mols Bjerge. :crazy: Det er sidste gang jeg har kørt uden værktøj til at smide lidt olie.

I dag en god lille tur i fivefingers i lækkert terræn.

Link to comment
Share on other sites

Yes, baby - I'm back! :superman:

I dag har jeg lavet de første pullups uden albuesmerter i 3 måneder. :4thumbup:

Jeg har godt nok haft crazy abstinenser, hver gang jeg er gået forbi min pullups-stang, men nu kan jeg endelig lave 'upper body squat' igen.

...Det var lige efter godt 3 km. lækker tur i fivefingers og lidt ringdips.

Det betyder ikke, at min tennisalbue er helt væk, men dét at kunne lave pullups og ringdips er tæt nok på en komplet overkropstræning til, at jeg er en glad rapand.

Link to comment
Share on other sites

Ankel- og hoftemobilitetsøvelser (de skal jeg gøre noget mere i), derefter:

Små 5 km. i fivefingers med fokus på teknik og løbeglæde. :smile:

Dejligt at konstatere, at mine lægge endelig er ved at blive konditioneret til løbestilen - det er første gang jeg løber så "langt" uden ømhed.

Link to comment
Share on other sites

Hey

God log!

Det er nogle interessante ting du har gang i!:smile:

Hvordan vurderer du værdien af træning i ringe? Hvad har du fået ud af dem?

Hej og tak.

Jeg nåede aldrig at træne intensivt med ringene før min tennisalbue meldte sin uønskede ankomst. Men min umiddelbare vurdering er rigtig positiv, fordi man tydeligt bliver meget mere udfordret på alle de stabiliserende strukturer (det er sjovt at se, hvordan selv okay trænede ligner epileptikere, når de første gang skal tage bare en enkelt dip i ringene), og fordi jeg tror det kan være mere skånsomt (jeg kan gå kælderdybt i dips uden ubehag, det kan jeg ikke i et dipstativ).

Link to comment
Share on other sites

Hej og tak.

Jeg nåede aldrig at træne intensivt med ringene før min tennisalbue meldte sin uønskede ankomst. Men min umiddelbare vurdering er rigtig positiv, fordi man tydeligt bliver meget mere udfordret på alle de stabiliserende strukturer (det er sjovt at se, hvordan selv okay trænede ligner epileptikere, når de første gang skal tage bare en enkelt dip i ringene), og fordi jeg tror det kan være mere skånsomt (jeg kan gå kælderdybt i dips uden ubehag, det kan jeg ikke i et dipstativ).

Tak for svar!

Jeg tror jeg skal have fat i sådan et par banditter :smile:

Link to comment
Share on other sites

Oi dit gamle pelsdyr,

Har lige løbet min første tur i VFF, kso - nu sidder jeg og er glad i låget og med snigende IOMS laugh.gif

Ohøj Du Brutale Maskine.

Fedt med fivefingers - sørg for at lægge lidt mere fornuftigt ud end mig, så dine lægge hurtigere bliver konditioneret.

Link to comment
Share on other sites

I går skrev jeg, at træningen bestod af løbetur i fivefingers, men den virkelige træning skulle vise sig at komme senere:

Først græsklipning med håndskubber i solen.

Dernæst en 3. sals-flytning (hvor jeg hurtigt fortrød løbeturen tidligere). :crazy::laugh:

Nå, men jeg havde jo annonceret Ringdips Mania! i dag. Det var nok at smøre lidt tykt på, men så dekonditioneret som jeg er, så er 100 reps (sæt á 5) vel okay...

(De blev fordelt ud over 8 timer) :innocent:

Lidt pullups undervejs, bare fordi jeg alligevel var ved stangen.

Den største udfordring var faktisk, at mine underarme skraber mod remmene, og med så mange reps ser det nu ud som om jeg er totalt solskoldet i på 2x20 cm2 underarm. :dry: Gad vide, om man kan undgå at skrabe mod...?

Link to comment
Share on other sites

Nogle håndfulde pullups (nogle med rygsæk) og en lille vandretur i fivefingers - super fedt at kunne "mærke naturen". :hippy:

Legede med at lande på forfoden under gang, hvilket føles sådan lidt skumgiraf/listetyv-agtigt. :hehe:

Efter at have læst de fine debatter om hoftemobilitet og squat for tiden eksperimenterer jeg med cossack squats, overhead squats og den slags, og det er overraskende, hvor meget mere fleksibel jeg er allerede (og pænt jeg squatter). :smile:

Edited by Los
Link to comment
Share on other sites

Jeg har battlet lidt med noget sygdom, der forsøgte at få overtaget, men jeg er vist på den gode side og har sågar fået trænet lidt både i fivefingers og ringe.

Den gode nyhed er, at det på 14 dage er lykkedes mig at øge overarmen med 1 cm og smide 1,5 cm. om maven samtidig. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

I går 3 sæt á 10 x kropsvægt i skiftevis Ring Dips og Ring Pullups - jeg skal vist til at have lidt belastning på (udover mine 90 kg. ren ondskab).

I dag godt 4 km. i fivefingers - lækker tur med fokus på processen. Synes endelig det går i den rigtige retning med læg-konditioneringen igen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share