Aldrig mæt


Sprinter87
 Share

Recommended Posts

Hallo derude (:

Vil egentlig bare høre om jeg er den eneste der har dage hvor jeg næsten ikke kan føle mig mæt ?

Konstant sulten ?

Idag har jeg spist min portion havregryn, 1 lille groft brød, en kylling, bacon sandwich uden dressing, en banan, en dåse makrel og 3 stk hvidløgsbrød, ca 75 gram fuldkornspasta og 200 gram grøntsager,

hvad kan jeg gøre ? for at undgå de dage ?

hvad kan jeg spise og hvordan ?

Link to comment
Share on other sites

Hallo derude (:

Vil egentlig bare høre om jeg er den eneste der har dage hvor jeg næsten ikke kan føle mig mæt ?

Konstant sulten ?

Idag har jeg spist min portion havregryn, 1 lille groft brød, en kylling, bacon sandwich uden dressing, en banan, en dåse makrel og 3 stk hvidløgsbrød, ca 75 gram fuldkornspasta og 200 gram grøntsager,

hvad kan jeg gøre ? for at undgå de dage ?

hvad kan jeg spise og hvordan ?

:blink: Det lyder da umiddelbart ikke af særlig meget??? :innocent:

Ellers vil jeg sige flere grøntsager, mere kød og mere groft brød...

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Hallo derude (:

Vil egentlig bare høre om jeg er den eneste der har dage hvor jeg næsten ikke kan føle mig mæt ?

Konstant sulten ?

Idag har jeg spist min portion havregryn, 1 lille groft brød, en kylling, bacon sandwich uden dressing, en banan, en dåse makrel og 3 stk hvidløgsbrød, ca 75 gram fuldkornspasta og 200 gram grøntsager,

hvad kan jeg gøre ? for at undgå de dage ?

hvad kan jeg spise og hvordan ?

Hvad er problemet? :bigsmile:

Hvis du 20 minutter efter du har spist stadig føler sult så spis noget mere? (Har hørt at hjernen skal bruge lidt tid på at registrere mætheden, men ved sgu ikke om det er en and?). Kunne umiddelbart godt lyde som noget en eller anden slankeguru har fundet på, men stadig vil jeg da mene at den kan bruges i dit tilfælde - så du er heeeelt sikker på at du virkelig er sulten :tongue:

Men kunne stadig godt tænke mig at vide hvad problemet er? Spis hvis du er sulten :smile:

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

Hvad er problemet? :bigsmile:

Hvis du 20 minutter efter du har spist stadig føler sult så spis noget mere? (Har hørt at hjernen skal bruge lidt tid på at registrere mætheden, men ved sgu ikke om det er en and?). Kunne umiddelbart godt lyde som noget en eller anden slankeguru har fundet på, men stadig vil jeg da mene at den kan bruges i dit tilfælde - så du er heeeelt sikker på at du virkelig er sulten :tongue:

Men kunne stadig godt tænke mig at vide hvad problemet er? Spis hvis du er sulten :smile:

Hehe, ja svaret er jo ganske enkelt,

men problemet ligger måske i at jeg føler en form for mæthed. men stadig har lyst til at spise. og derfor gør man det jo så nogle gange.

Hvilke produkter mætter utrolig godt ? og som samtidig er super gode uden for mange kkalorier :) ?

Jeg er igang med et program ( hjemmetræning ) med mit udstyr, som består af nogle vægte en stang og evt snart en bænk til mavetræning.

Jeg vil gerne undgå at tage fedt på , ønsker blot at overkroppen bliver trimmet / strammet op om maven hvor der ligesom har sat sig lidt.

ses ikke når jeg står op , men når jeg sidder ned er det mere synligt.

(:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det var da ik så meget. tør vædde på at du sagtens kan æde mere. og hvis du er sulten hvorfor æder du så ikke mere ? :blink:

Ja, det er jo ikke alle, der er 13 år og kan æde uhæmmet.................... det var ellers en dejlig tid :4mewantfood:

K

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja svaret er jo ganske enkelt,

men problemet ligger måske i at jeg føler en form for mæthed. men stadig har lyst til at spise . og derfor gør man det jo så nogle gange.

Hvilke produkter mætter utrolig godt ? og som samtidig er super gode uden for mange kkalorier :) ?

Jeg er igang med et program ( hjemmetræning ) med mit udstyr, som består af nogle vægte en stang og evt snart en bænk til mavetræning.

Jeg vil gerne undgå at tage fedt på , ønsker blot at overkroppen bliver trimmet / strammet op om maven hvor der ligesom har sat sig lidt.

ses ikke når jeg står op , men når jeg sidder ned er det mere synligt.

(:

Så er vi jo ovre i en helt anden boldgade!!

Nu er det ikke SULT men LYST der styrer madindtaget. Dette er væsentligt. Således spiller psykologiske frem for fysiologiske parametre primært ind.

Broccoli mætter godt uden for mange kcal.

Link to comment
Share on other sites

Hallo derude (:

Vil egentlig bare høre om jeg er den eneste der har dage hvor jeg næsten ikke kan føle mig mæt ?

Konstant sulten ?

Idag har jeg spist min portion havregryn, 1 lille groft brød, en kylling, bacon sandwich uden dressing, en banan, en dåse makrel og 3 stk hvidløgsbrød, ca 75 gram fuldkornspasta og 200 gram grøntsager,

hvad kan jeg gøre ? for at undgå de dage ?

hvad kan jeg spise og hvordan ?

Spis mere andre dage, så undgår du ædedage :laugh:

Nej, hvis du ønsker en veldefineret krop og sundhed, ville jeg mene at det ikke gjorde noget at du spiste MERE end det du gør i øjeblikket. Spis nok rugbrød med fedtfattigt kød og masser af grøntsager. Og hvis du en dag bare har lyst til mad hele dagen hele tiden, så prøv at tage noget som du virkelig ville ønske at spise lidt af (chokolade, vingummi osv.). Sørg også at få fedt fra ordentlige kilder som nødder, olier og den slags (umættet)

Held og lykke

Edited by Triple T
Link to comment
Share on other sites

Jeg kender det godt. Nogle dage er man simpelthen umulig at mætte. For mig hænger det ofte sammen med, hvis jeg spiser hvidt brød. For det første mætter det overhovedet ikke, og for det andet er der bare et eller andet ved hvidt brød, der gør, at jeg bliver mere sulten. Så jeg har helt droppet hvidt brød og spiser nu kun brød med et fiberindhold på mindst 8%.

Mine råd til dig er:

1) Skift det hvide brød ud med noget groft - det mætter LANGT bedre.

2) Spis mere frugt og grønt - det mætter rigtig godt og indeholder få kalorier.

3) Spis evt. et par stykker knækbrød med pålæg, hvis du føler dig sulten mellem måltiderne. Tjek varedeklarationen - meget knækbrød har et fiberindhold på mellem 15 & 25%! Dét mætter i hvert fald.

4) Drik 2 liter væske (helst vand) om dagen. Det får kostfibrene til at udvide sig, så man føler sig mere mæt.

5) Spis noget mere end du gør nu. Har du prøvet at tælle kalorierne? Som flere andre allerede har påpeget, så lyder det ikke af særlig meget.

6) Sørg for at du får nok fedt. Jeg har erfaret, at jeg har meget lettere ved at blive mæt efter jeg er begyndt at spise flere fedtstoffer. F.eks. smider jeg altid en smørklat oveni min havregrød om morgenen. På den måde bliver jeg først sulten igen efter en tre-timer, mens jeg er sulten igen allerede efter 1½ time, hvis jeg udelader fedtet. (Om det er psykologisk véd jeg ikke. Måske har det noget at gøre med, at energisammensætningen bliver mere komplet? Her må eksperterne gerne supplere... :-))

7) Sørg for at få nok protein. Det giver også en god mæthedsfornemmelse.

Det var dét! Håber, det virker for dig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender det godt. Nogle dage er man simpelthen umulig at mætte. For mig hænger det ofte sammen med, hvis jeg spiser hvidt brød. For det første mætter det overhovedet ikke, og for det andet er der bare et eller andet ved hvidt brød, der gør, at jeg bliver mere sulten. Så jeg har helt droppet hvidt brød og spiser nu kun brød med et fiberindhold på mindst 8%.

Mine råd til dig er:

1) Skift det hvide brød ud med noget groft - det mætter LANGT bedre.

2) Spis mere frugt og grønt - det mætter rigtig godt og indeholder få kalorier.

3) Spis evt. et par stykker knækbrød med pålæg, hvis du føler dig sulten mellem måltiderne. Tjek varedeklarationen - meget knækbrød har et fiberindhold på mellem 15 & 25%! Dét mætter i hvert fald.

4) Drik 2 liter væske (helst vand) om dagen. Det får kostfibrene til at udvide sig, så man føler sig mere mæt.

5) Spis noget mere end du gør nu. Har du prøvet at tælle kalorierne? Som flere andre allerede har påpeget, så lyder det ikke af særlig meget.

6) Sørg for at du får nok fedt. Jeg har erfaret, at jeg har meget lettere ved at blive mæt efter jeg er begyndt at spise flere fedtstoffer. F.eks. smider jeg altid en smørklat oveni min havregrød om morgenen. På den måde bliver jeg først sulten igen efter en tre-timer, mens jeg er sulten igen allerede efter 1½ time, hvis jeg udelader fedtet. (Om det er psykologisk véd jeg ikke. Måske har det noget at gøre med, at energisammensætningen bliver mere komplet? Her må eksperterne gerne supplere... :-))

7) Sørg for at få nok protein. Det giver også en god mæthedsfornemmelse.

Det var dét! Håber, det virker for dig.

Gode råd, der er dog lige et par stykker jeg synes der bør overvejes.

3. Knækbrød indeholder mange fibre ja - men også meget energi. Kostfibre kan være med til at give en mæthedsfornemmelse men er absolut ikke altbestemmende - i stedet er snarere hvor megen energi en fødevare indeholder og hvor meget en denne fylder i maven (her mavesækken) altovervejende. Kostfibre kommer først rigtig til deres ret i tyktarmen.

Knækbrød indeholder generelt megen energi, plus en stor del af energien herfra er simple sakkarider, endeligt fylder de ikke ret meget hvorfor jeg synes det er en rigtig dårlig ide under en slankekur.

4. Man beøver ikke at drikke væske for at kostfibrene skal få deres effekt - det kostfibrene gør er mere eller mindre at forhindre den i mavesækken og tyndtarmen secernerede væske ikke reabsorberes af tyktarmen. 2 Liter er efter min overbevisning også skudt over målet.

6. Fedt mætter mere fordi det pr gram giver dobbelt så megen energi som kulhydrater og protein - i en slankekur er det, det samlede kalorieindtag der tæller og ikke mængden af indtaget fedt, det er jeg klar over - men energiindtag i form af protein mætter langt mere end energiindtag i form af fedt (samtidig med der er væsentligt mindre energi i) - så jeg siger ikke at man ikke skal spise fedt under en kur - siger bare at det decideret at tilføje fedt for at opnå en mæthedsfornemmelse er en dårlig ide (i forhold til et højt protein indtag)

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share