Vedr. spinning og kalorie forbrænding!


afischer
 Share

Recommended Posts

Hejsa alle herinde!

Jeg skriver for at høre, hvad I vil anslå, at man forbrænder ved rimelig intensiv spinning (en del tempo kørsel med belastning, og hårdt stående) i 45 minutter. Jeg er udmærket klar over, at det kan variere en del fra person til person, eftersom mange faktorer spiller ind mht. ens individuelle forbrændingen.

Det jeg ønsker er blot, at I vil anslå en ca. forbrænding af kalorier, så jeg kan passe det ind i min kostplan.

Jeg er 19 år, vejer 92kg og er 187cm høj.

På forhånd tak,

Andreas :)

Edited by afischer
Link to comment
Share on other sites

Det er fuldstændig umuligt at sige hvad DU forbrænder af kalorier på spinning.

Jeg kan fortælle hvad jeg forbrænder som rettesnor.

Ved fuld intensitet 55 min. spin hvor jeg giver den max hele vejen og næsten har kvalme til slut: ca 8-900 kalorier.

Stille og rolig time med begrænsede antal spurtintervaller, lidt pauser og tung kørsel: 400 kalorier.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa alle herinde!

Jeg skriver for at høre, hvad I vil anslå, at man forbrænder ved rimelig intensiv spinning (en del tempo kørsel med belastning, og hårdt stående) i 45 minutter. Jeg er udmærket klar over, at det kan variere en del fra person til person, eftersom mange faktorer spiller ind mht. ens individuelle forbrændingen.

Det jeg ønsker er blot, at I vil anslå en ca. forbrænding af kalorier, så jeg kan passe det ind i min kostplan.

Jeg er 19 år, vejer 92kg og er 187cm høj.

På forhånd tak,

Andreas :)

Du kan købe et pulsur, så kan du se hvor meget du forbrænder - også hvis du dyrker anden motion end spinning

Link to comment
Share on other sites

Hej Andreas - et sted mellem 500 og 600 cal. er nok et meget godt bud. Men som den anden bruger skriver, køb et puls ur, så får du de nøjagtige tal. Derudover er det stærkt motiverende at træne med puls ur, det har jeg selv meget glæde af.

Link to comment
Share on other sites

Hej Andreas - et sted mellem 500 og 600 cal. er nok et meget godt bud. Men som den anden bruger skriver, køb et puls ur, så får du de nøjagtige tal. Derudover er det stærkt motiverende at træne med puls ur, det har jeg selv meget glæde af.

Hvorfor skulle han komme nærmere det nøjagtige tal af den grund?

Jeg kan godt følge, at på timer af forskellig hårdhedsgrad, der får han et langt bedre grundlag for at sammenligne forbrændingen timerne imellem.

Men med hensyn til at ramme den den eksakte værdi, så holder den næppe. Man vil eksempelvis sagtens kunne finde en eliterytter, der har nogenlunde samme data som fx jeg - dvs vægt, maxpuls, etc. Hvis vores pulskurver på en given time ligger nogenlunde ens - så vil vi aligevel have forbrændt et meget forskelligt antal Kcal, da eliterytteren kan yde langt flere watt end undertegnede.

Dermed være ikke sagt at et pulsur kan være en udemærket løsning - men men regne med at en evt beregnet forbrænding blot er en gennemsnitsbetragtning med ganske stor variation i forhold til den enkelte person.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share