Program for styrke i de 3 store


Akker
 Share

Recommended Posts

For at få noget variation i min træning, vil jeg prøve et nyt program. Jeg har selv rodet lidt rundt med det, men det er baseret på følgende program

Styrke i de 3 store

Nu er det jo (i hvert fald som jeg ser det) et 2-split program, men da jeg helst kun træner 3 dage om ugen, og derfor foretrækker et fullbody program, har jeg prøvet at rode lidt om på programmet og er kommet frem til følgende program;

DAG 1

Squat - Tung

Dødløft - DE

Incline Bænkpres

Military

Chin-up

Mave

DAG 2

Bænkpres - Tung

Squat - DE

Cable Rows

Side Laterals

Fransk Pres

Mave

DAG 3

Dødløft - Tung

Bænkpres - DE

Barbell Bent-over Rows (alternativt: Yates Rows)

Barbell Curls

Triceps Pushdowns

Mave

Ser det fornuftigt ud?

Har tidligere kørt Thomas Jagd's "Fundament træning for begyndere" og kører lige nu TJ's "Alternativ Hypertrofi-træning".

Link to comment
Share on other sites

For at få noget variation i min træning, vil jeg prøve et nyt program. Jeg har selv rodet lidt rundt med det, men det er baseret på følgende program

Styrke i de 3 store

Nu er det jo (i hvert fald som jeg ser det) et 2-split program, men da jeg helst kun træner 3 dage om ugen, og derfor foretrækker et fullbody program, har jeg prøvet at rode lidt om på programmet og er kommet frem til følgende program;

DAG 1

Squat - Tung

Dødløft - DE

Incline Bænkpres

Military

Chin-up

Mave

DAG 2

Bænkpres - Tung

Squat - DE

Cable Rows

Side Laterals

Fransk Pres

Mave

DAG 3

Dødløft - Tung

Bænkpres - DE

Barbell Bent-over Rows (alternativt: Yates Rows)

Barbell Curls

Triceps Pushdowns

Mave

Ser det fornuftigt ud?

Har tidligere kørt Thomas Jagd's "Fundament træning for begyndere" og kører lige nu TJ's "Alternativ Hypertrofi-træning".

Måske skulle du suplere med nogle øvelser for lænd og læg.. Men ellers er det ikke helt i havnen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Måske skulle du suplere med nogle øvelser for lænd og læg.. Men ellers er det ikke helt i havnen :4thumbup:

Mht. læg kan jeg godt se der ikke er noget der går direkte på læggen, men i hvert fald i både Squat og Dødløft er der da også påvirkning af læg.

Lænden bliver jo direkte trænet i Dødløft og får jo også i Cable Rows og Barbell Bent-over Rows.

Men det er måske ikke helt nok alligevel?

Er også bange for at gøre programmet alt for omfattende, men måske kunne jeg nøjes med mave 1 gang om ugen (har tænk mig Hanging Leg-hip Raise) og så i stedet smide en Hyperextension 45-graders og en Standing Calf Raise ind i stedet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share