At gaine 1,5 antal cm på overarmene på 3 måneder


typen
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige skrevet et kilometer lang indlæg, men kom til at refreshe skærmen så nu er det forfra. Derfor får i den hurtige version:

Jeg har været så dum at indlade mig i et væddemål hvor jeg skal gaine 1,5 cm på overarmen på 3 måneder startende fra i dag. :superman:

Spørgsmål: Er det overhovedet muligt? (selv med optimale betingelser for vækst, hvilket jeg i øvrigt ikke har, og her snakker vi ikke steroider eller den slags galskab)

Nogen bud?

Kom gerne med egne erfaringer.

Edited by typen
Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige skrevet et kilometer lang indlæg, men kom til at refreshe skærmen så nu er det forfra. Derfor får i den hurtige version:

Jeg har været så dum at indlade mig i et væddemål hvor jeg skal gaine 1,5 cm på overarmen på 3 måneder startende fra i dag. :superman:

Spørgsmål: Er det overhovedet muligt? (selv med optimale betingelser for vækst, hvilket jeg i øvrigt ikke har, og her snakker vi ikke steroider eller den slags galskab)

Nogen bud?

Kom gerne med egne erfaringer.

umuligt

Link to comment
Share on other sites

Det tror jeg sagtens kan lade sige gøre. Jeg har selv gainet 1 cm på lidt over en måned (for noget tid tilbage), men der er mange faktorer der spiller ind. Din nuværende form, din trænings tilstand og hvor meget fokus du allerede ligger i din armtræning.

Link to comment
Share on other sites

Fullbody med fokus på armene, store øvelser, og så noget extra lir for guns, men det tunge lir. EZ extensions - evt. på skråbænk og dips for trisserne og straight bar curls og noget iso med dbs for biceps ... evt. en extra øvelse til hver med kabler hvis du magter det. Kabel øvelser er fremragende til guns. Enarms stående kable curls og pushdowns kunne være gode forslag.

Og så godt med squat rows og død oveni + 5-6 solide måltider om dagen med ordentligt mad ... evt en led natshake. Så er jeg sikker på at du fordobler de 1,5 :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige skrevet et kilometer lang indlæg, men kom til at refreshe skærmen så nu er det forfra. Derfor får i den hurtige version:

Jeg har været så dum at indlade mig i et væddemål hvor jeg skal gaine 1,5 cm på overarmen på 3 måneder startende fra i dag. :superman:

Spørgsmål: Er det overhovedet muligt? (selv med optimale betingelser for vækst, hvilket jeg i øvrigt ikke har, og her snakker vi ikke steroider eller den slags galskab)

Nogen bud?

Kom gerne med egne erfaringer.

Der skulle angiveligt eksistere et træningssystem, der kan levere en forøgelse af overarmene på mellem 1 til 2,5 cm på en måned.

Nu skriver jeg "angiveligt" da jeg ikke selv har testet systemet, men de referencer jeg har liggende, så umiddelbart lovende ud på testpersonerne.

Du kunne måske være et oplagt emne til at prøve metoden af?

Jeg advarer mod, at træningsprogrammet er ekstremt intensiteskrævende, trods de kun ca. 5minutters varighed, så det er betinget, at man giver sig 100% hver gang, samt at man stopper efter de 4-6 træningspas for at undgå overtræning (hvilket der er stor risiko for). Systemet må, pga. intensiteten, kun anvendes ca. et par gange om året.

Min reference er fra et BB-magasin tilbage fra først i firserne, men er gengivet på internettet hvor det øjensynligt bekræftes, at det producerer gode resultater.

Hvor vidt det i længden har sin værdi, kan man så stille spørgsmål ved. Jeg ser ingen steder hvorvidt denne forøgelse er statisk.

Link to comment
Share on other sites

Tarurs> Lyder lidt vildt. At det er fra 80'erne gør det ikke mere troværdigt. Men det kunne være spændende med nogle artikler/links?

Min nuværende form er so & so. Kan tage et par reps med 100kg i bænk hvis det siger noget.

Jeg har været en del stærkere / større. Så jeg håber på at muscle memory kan bidrage lidt.

Min arm er ærgelige 36-37 cm for tiden.

Har et billede et sted (tidligere billede)....smider det når jeg finder det.

Link to comment
Share on other sites

Der skulle angiveligt eksistere et træningssystem, der kan levere en forøgelse af overarmene på mellem 1 til 2,5 cm på en måned.

Nu skriver jeg "angiveligt" da jeg ikke selv har testet systemet, men de referencer jeg har liggende, så umiddelbart lovende ud på testpersonerne.

Du kunne måske være et oplagt emne til at prøve metoden af?

Jeg advarer mod, at træningsprogrammet er ekstremt intensiteskrævende, trods de kun ca. 5minutters varighed, så det er betinget, at man giver sig 100% hver gang, samt at man stopper efter de 4-6 træningspas for at undgå overtræning (hvilket der er stor risiko for). Systemet må, pga. intensiteten, kun anvendes ca. et par gange om året.

Min reference er fra et BB-magasin tilbage fra først i firserne, men er gengivet på internettet hvor det øjensynligt bekræftes, at det producerer gode resultater.

Hvor vidt det i længden har sin værdi, kan man så stille spørgsmål ved. Jeg ser ingen steder hvorvidt denne forøgelse er statisk.

mener også der har været en artikel og adskillige diskussioner om det på bla getbig, og en del havde prøvet det, uden effekt..

Lyder også lidt fantastisk

Link to comment
Share on other sites

mener også der har været en artikel og adskillige diskussioner om det på bla getbig, og en del havde prøvet det, uden effekt..

Lyder også lidt fantastisk

Det forlyder, at følges programmet ikke med den intensitet der kræves, vil det ikke levere det håbefulde resultat.

Og da det virkelig er ekstremt, står mange af undervejs og kan ikke gennemføre de anviste træningspas med den krævede intensitet. Måske er dette en forklaring på de manglende resultater?

Systemet er udviklet på 'Nautilus Research Clinic' og da jeg ikke er den store tilhænger af Arthur Jones, så må man dog krybe til korset og erkende, at hans opfindelse af Nautilushjulet er genial. Det sidder idag på de fleste kabelmaskiner.

Selvom han var lidt af en excentriker, så er hans forklaring med dette hjul yderst plausibel.

Så måske er der alligevel 'noget' at hente ved dette træningssystem?

Link to comment
Share on other sites

Det forlyder, at følges programmet ikke med den intensitet der kræves, vil det ikke levere det håbefulde resultat.

Og da det virkelig er ekstremt, står mange af undervejs og kan ikke gennemføre de anviste træningspas med den krævede intensitet. Måske er dette en forklaring på de manglende resultater?

Systemet er udviklet på 'Nautilus Research Clinic' og da jeg ikke er den store tilhænger af Arthur Jones, så må man dog krybe til korset og erkende, at hans opfindelse af Nautilushjulet er genial. Det sidder idag på de fleste kabelmaskiner.

Selvom han var lidt af en excentriker, så er hans forklaring med dette hjul yderst plausibel.

Så måske er der alligevel 'noget' at hente ved dette træningssystem?

hmmtvvler nu stadig... Har nu læst flee tvivlere end folk der har fået noget ud af det og kan ikk lige se logikken i at det skulle virke

Link to comment
Share on other sites

Det forlyder, at følges programmet ikke med den intensitet der kræves, vil det ikke levere det håbefulde resultat.

Og da det virkelig er ekstremt, står mange af undervejs og kan ikke gennemføre de anviste træningspas med den krævede intensitet. Måske er dette en forklaring på de manglende resultater?

Der ligger stadig det i det, at der er en grænse for hvor meget muskelvækst man kan stimulere på 4-6 træningspas á 5 minutters varighed. Om man så begynder på de syge forced drop-set fra helvede, så dræner det nærmere CNS end det stimulerer muskelvækst.

Edited by Limited
Link to comment
Share on other sites

Hvis man kigger på t-nation er responsen på Ellington Dardens programmer ikke god. Folk får sjældent resultater. Hvis nogen er i tvivl er Ellington Darden HIT mand, der har haft kontakt til de originale udviklere af systemet og været en del af bodybuilding verden længe.

Der er få mennesker der reagerer godt på denne form for træning.

Typisk forklares manglende resultater med HIT dogmer som: så arbejder du ikke hårdt nok.

Ganske praktisk er det ikke muligt at måle hvor god man er til at presse sig selv. Så den er svær at modbevise, fordi den oprindelige påstand ikke kan bevises :laugh:

De fleste skal bare æde max igennem. Fokusere på basis og smide isolationsøvelser ind for at få det sidste ud af det.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man kigger på t-nation er responsen på Ellington Dardens programmer ikke god. Folk får sjældent resultater. Hvis nogen er i tvivl er Ellington Darden HIT mand, der har haft kontakt til de originale udviklere af systemet og været en del af bodybuilding verden længe.

Der er få mennesker der reagerer godt på denne form for træning.

Typisk forklares manglende resultater med HIT dogmer som: så arbejder du ikke hårdt nok.

Ganske praktisk er det ikke muligt at måle hvor god man er til at presse sig selv. Så den er svær at modbevise, fordi den oprindelige påstand ikke kan bevises :laugh:

De fleste skal bare æde max igennem. Fokusere på basis og smide isolationsøvelser ind for at få det sidste ud af det.

Like reading my mind. Der er for meget quick fix i Dardens artikler. Og så er de lige en tand for old school til mig, casey viator - det var 40 år siden. Get over it. Dardens seneste er omhandlende rib-cage expansion. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Man kan selvfølgelig spise sig til større overarme, men så spiser man sig bare samtidig til en større mave m.v., og det er de færreste vel interesseret i.

Personligt tror jeg ikke på, at man kan øge bicepsdiameteren med 1,5 cm på tre måneder, hvis det er ren muskelmasse vi taler om. Men hvis det bare handler om at vinde et væddemål, så behøver du faktisk ikke træne i tre måneder for at forøge diameteren med noget i den retning. Du kan gøre det på en enkelt dag!

"Programmet" ligger et eller andet sted på internettet, og det handler grundlæggende om, at træne biceps mere eller mindre konstant i timevis en enkelt dag. Så vidt jeg husker, har Henning her på MOL prøvet det for nogle år siden.

Pointen (og problemet) i det "træningsprogram" er, at man ikke forøger muskelmassen med så meget som en millimeter. I stedet pumper den voldsomme volumen musklerne op på samme måde, som man også opnår i mindre grad ved en almindelig træning. Hos de fleste ser musklerne bedre ud efter en hård træning end før. Men det betyder ikke, at muskelmassen er blevet større i løbet af en times tid.

Det samme gælder for dette "program". Det giver en kunstig vækst, som kun er kortvarig. Men det er måske også nok til at du kan vinde dit væddemål.

Link to comment
Share on other sites

Spise sig til større arme kan man altid. Det er dog ikke det som er meningen. Ligeledes er det heller ikke et midlertidigt pump, jeg er ude efter. Men ellers god ide Bruno :tongue:

Jeg vælger at tro, at det kan lade sig gøre med de 1,5 cm, og så får den ellers gas fra nu med vægtene og kosten :4mewantfood:

Programmet bliver ikke Dardens eller 10x10 til både triceps og biceps. Det bliver nok nærmere noget HST eller ganske alm. splitprogram med en progression i volumen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man kigger på t-nation er responsen på Ellington Dardens programmer ikke god. Folk får sjældent resultater. Hvis nogen er i tvivl er Ellington Darden HIT mand, der har haft kontakt til de originale udviklere af systemet og været en del af bodybuilding verden længe.

Der er få mennesker der reagerer godt på denne form for træning.

Typisk forklares manglende resultater med HIT dogmer som: så arbejder du ikke hårdt nok.

Ganske praktisk er det ikke muligt at måle hvor god man er til at presse sig selv. Så den er svær at modbevise, fordi den oprindelige påstand ikke kan bevises

De fleste skal bare æde max igennem. Fokusere på basis og smide isolationsøvelser ind for at få det sidste ud af det.

Like reading my mind. Der er for meget quick fix i Dardens artikler. Og så er de lige en tand for old school til mig, casey viator - det var 40 år siden. Get over it. Dardens seneste er omhandlende rib-cage expansion.

Hvis man vælger den udviklede form af Arthur Jones' grundlæggende Nautilustræning, så er der rigtig gode muligheder for at opnå fine resultater på kort tid.

Jeg kan så undre mig over, at man kan stemple et træningsprogram som ineffektivt, når man ikke kender mit referencegrundlag. :nonono:

Der er ikke tale om et HIT-program i den gængse version.

Den slidte kliché med "at æde", den klares såmænd også helt uden træning, for at øge et overarmsmål! :wink:

Mere vigtigt er det hvad man indtager af kost.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan så undre mig over, at man kan stemple et træningsprogram som ineffektivt, når man ikke kender mit referencegrundlag. :nonono:

No offence, men når det kommer fra et BB-blad fra firserne, så har man en vis anelse om at det nok ikke er "the missing link" indenfor træningsvidenskab.

Link to comment
Share on other sites

No offence, men når det kommer fra et BB-blad fra firserne, så har man en vis anelse om at det nok ikke er "the missing link" indenfor træningsvidenskab.

Nej, det kan du have ret i, det er kommet meget ny viden til siden.

Men det var heller ikke mit argument med mit indlæg, at dette skulle være det eneste rigtige. Jeg tror ikke selv på, at det kan producere så gode resultater i længden (giver jeg også udtryk for i mit tidligere indlæg) - ellers ville alle med det system vel kunne gå rundt med massive overarme efter 2-3 års træning.

Alle træningssystemer producerer et resultat på et eller andet plan, omend det så kun er i ringe grad. :smile:

Teknikken ligger en smule op ad Larry Scotts, dog mere intensivt . . . og specielt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share