vejrtrækningsproblemer!?


insolentmint
 Share

Recommended Posts

Jeg er en 26 årig pige med 25 kg overvægt. (minimums målvægt 65 kg) Jeg har dyrket fitness siden 2000, jeg har kørt lidt jojo vægt men har pt tabt 20 kg fra min "tungeste tid". Jeg dyrker spinning, kredsløbstræning og styrketræning. Mindst 2 gange om ugen.

Men fortiden jeg er begyndt at have virkelig svært ved at trække vejret NÅR JEG GÅR!!! og har ingen problemer til spinning og alm træning!? hvad i alverden er den af??? :unhappy:

En anden ting er når jeg træner hårdt så får jeg en hovedpine der ikke forsvinder før dagen efter.

Nogen der har en tanke om dette?

Mit bedste bud er at min astma er vågnet igen, men så burde jeg da også have problemer ved spinning og kredsløbstræning

Edited by insolentmint
Link to comment
Share on other sites

Hey..

Jeg ved ikke om det er til meget hjælp, men det kan også være en form for allergi..

Jeg har oplevet akkurat det samme.. Jeg kan fint styrketræne og løbe, ingen problemer der.. Men til tider fik jeg også problemer med hovedpine og vejrtrækningsproblemer.. Jeg kontaktede min læge og fik foretaget nogle forskellige tests.. Det var ikke nogen form for astma, men han mente derimod at det var en allergi..

Efter at have grublet over det fandt jeg faktisk ud af, at der er var enkelte parfumer (fra bl.a. pigerne i klassen), som kunne starte en hovedpine og vejrtrækningsproblemer.. Endvidere er jeg allergisk over for katte, så måske du også skulle få foretaget nogle tests hos din læge?

Håber det kan hjælpe..

JJ..

Link to comment
Share on other sites

Hey..

Jeg ved ikke om det er til meget hjælp, men det kan også være en form for allergi..

Jeg har oplevet akkurat det samme.. Jeg kan fint styrketræne og løbe, ingen problemer der.. Men til tider fik jeg også problemer med hovedpine og vejrtrækningsproblemer.. Jeg kontaktede min læge og fik foretaget nogle forskellige tests.. Det var ikke nogen form for astma, men han mente derimod at det var en allergi..

Efter at have grublet over det fandt jeg faktisk ud af, at der er var enkelte parfumer (fra bl.a. pigerne i klassen), som kunne starte en hovedpine og vejrtrækningsproblemer.. Endvidere er jeg allergisk over for katte, så måske du også skulle få foretaget nogle tests hos din læge?

Håber det kan hjælpe..

JJ..

okay tak.. det er sgu lidt underligt med det allergi.

jeg er midt i at skifte læge men jeg vil stikke lidt til den nye når jeg få en tid

Link to comment
Share on other sites

Det synes jeg du skal gøre.. For der er nedern at døje med..

jeg har lige fået at vide jeg kunne prøve at blive tilknyttet til et lungeambulatorium, man får testet lungerne ca to gange om året, og dermed får den bedste behandling muligt. Er der nogen der kender dette ???

Edited by insolentmint
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Det er godt nok et gammelt emne jeg tager op her, men jeg håber der stadig er nogle der kan sige noget fornuftigt om dette emne.

Både i år og sidste år har jeg oplevet selvsamme vejtrækningsproblemer i det sene forår/sommer. Jeg er allergisk over for bynkepollen og katte, men det burde jo ikke giver problemer i den her sammenhæng. Jeg tænker, at jeg jo så kan være allergisk over for noget andet, men ville lige høre herinde om det er sandsynligt, at det kunne have med allergi at gøre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share