hjertefrekvens


Psyche
 Share

Recommended Posts

Jeg har trænet i godt et års tid. Jeg var ganske enkelt blevet for tyk (98kg) til 183 cm på en mageliganlagt 50+ mand. Jeg har det bedst med at løbe, og er i løbet af året stille og roligt kommet op på at spæne afsted i en halv times tid. Jeg er ellers sund og rask og mærker intet ubehag eller alarmsymptomer under eller efter træningen. Min kampvægt er nu ca 89 kg.

Nu kommer så mit paradoks. Min bedre halvdel gav mig et pulsur i fødselsdagsgave, og jeg brugte det nogle gange. Til min forbløffelse stiger min puls allerede efter blot 5 minutters løb til over 200. Den falder fint umiddelbart efter og min hvilepuls ligger på under de 60. Min cardiolog siger, at jeg skal glæde mig over at have et ungt hjerte, men jeg er alligevel en smule bekymret. Jeg bruger blot to - ttre minutter på opvarmningen, ligger min fejl der?

med venlig hilsen

Link to comment
Share on other sites

Eeeehm, bliver din puls over 200 træningen igennem eller er det kun i en meget kort periode?

Nu er puls jo helt forskellig fra person til person, men jeg skal altså virkelig presse mig selv for at komme over 200...

By the way, hvad er en cardiolog?

Link to comment
Share on other sites

Enig med Dr. Armoured Female :smile:

Du bør ikke bekymre dig. Jeg ofte at folk får nogle vilde målinger på deres pulsurer når jeg er ude at træne med dem, men når man tager pulsen manuelt med og tæller pulsslag så når man aldrig op i højder.

By the way, hvad er en cardiolog?

En læge med speciale i Hjerte/Kredsløbs sygdomme. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Psyche!

Med al respekt, hvis din cardiolog er ubekymret, så burde du også være det :wink:

Det er iøvrigt ikke sikkert, at din frekvens reelt er 200, pulsmålere har mange fejlkilder. Prøv at tælle din puls ved håndleddet, når pulsmåleren kommer over 200.

Jeg tæler puls både ved tomelens grundled og i lysken, og den er vitterlig over 200gennemhele træningen. Den falder umiddelbart efter og når jeg tager min god nat øj ligger den på 50 - 60. Det er nok bare mig der er blevet forskrækket, max. puls er jo ret individuelt

med venlig hilsen

Psyche

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share