Efedrin


Rmadsen
 Share

Recommended Posts

Ups, glemte jo at svare på noget.. :nonono:

Det er forskelligt fra person til person, hvor kraftigt det virker..

Men alle med bare en smule fornuft, kan regne ud at det ikke er sundt at taget et "stof" som påvirker kroppen, på den måde..

Og det er og har aldrig været sundt når ens hjerte rytme ændre sig, eller blodtryk for den sagsskyld.. :crazy:

Hvis man vil tabe sig, er den bedste måde at spise sundt og gerne rigtig meget at det..

Man behøver ikke sulte for at tabe sig.. :4thumbup:

Skal lige siges at jeg ikke skriver for at virke klog eller noget som helst, jeg prøver bare at svare på et spørgsmål så godt jeg kan..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Øh..

du siger i denne tråd at du er 18 år

Så hvis du har læst biologi/kemi er det vist ikke på universitetsniveau :smile::smile:

Ha ha ja så kan det kun være i gymnasiet du har læst biologi og kemi, det har jeg også hvilket absolut ikke giver mig nogen som helst

forudsætninger for at udtale mig om efedrins virkning på kroppen, så måske gælder det samme for dig Volando :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg quoter det der står på lægemiddelstyrelsens hjemmeside som Volando linker til som hans "dokumentation":

Det skal understreges, at der er tale om en mistænkt alvorlig bivirkning, og at det ikke kan siges med sikkerhed, at der er en sammenhæng til behandling med Therma Power. Men indholdet af

Therma Power ligner til dels indholdet i slankemidlet Letigen®, der i 2002 blev trukket tilbage fra markedet på grund af mistanke om alvorlige hjerte-kredsløbsbivirkninger hos yngre kvinder.

Det gjorde mig så ikke mere bange fordi:

1. Det er kun en mistanke at Therma Power overhovedet var årsagen til lammelsen

2. Det er kun kvinder der er kommet galt afsted

3. Der står intet om hvilken dose af efedrin de tilskadekommende tog

4. Der står intet om de tilskadekommende var 100% raske i forvejen

Link to comment
Share on other sites

Det er da ikke meningen at det skal virke provokerende, det jeg skriver.. :bigsmile:

Ja, adipocyt er en fedtcelle, som selvfølgelig spiller en rolle i fedtvæv, og dermed også i insulin.. :wink:

Insulin virker ved at binde sig til molekyler(insulinreceptorer)

Når insulin bindes til receptorerne øges transporten af glukose ind i cellen.

Det vil sige at insulin er et anabole hormon, som jo spiller en stor rolle i opbygning af væv og organer, blod osv.

Efedrin øger produktionen af /signalstofferne/ adrenalin og noradrenalin i kroppen.

Lad mig lige give dig et lille refarat fra lægemiddelstyrelsen:

-->Rapporten beskriver et tilfælde af blodprop i hjernen (apopleksi) ledsaget af lammelse af venstre hånd og ansigtshalvdel hos en yngre kvinde, der havde taget Therma Power i 6 dage.

-

http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1024/vi...?artikelID=8684

___

Har læst biologi/kemi i 1.5 år.. :nonono:

Så mon ikke jeg ved lidt af det her..

Jeg skriver i store, grove træk, da jeg ikke kan sidde og skrive en rapport om efedrin's virkning på kroppen..

Men i stedet for at komme med "negativ" respons, så spørg hvis der er noget i ikke rigtig forstår, eller hvis jeg er kommet til at skrive noget vrøvl..

Det er ikke særlig fedt at få en bunke lort i hoved.. :blush:

Okay jeg skrev det var noget vrøvl du skrev - fordi det var noget vrøvl - det er det stadigvæk - uanset hvor længe du har studeret biologi og kemi - så kan du jo så blive provokeret af det så meget du lyster.

Efedrin får også kroppen til at frigive adipocyt, som får din krop til at øge kropstemperaturen og nedsætter appetitten.
Ovenstående sætning giver absolut ingen mening, du kan som nævnt ikke frigive fedtceller, og igen har det intet med appetit og kropstemperatur.
Ja, adipocyt er en fedtcelle, som selvfølgelig spiller en rolle i fedtvæv, og dermed også i insulin.. wink.gif

Insulin virker ved at binde sig til molekyler(insulinreceptorer)

Når insulin bindes til receptorerne øges transporten af glukose ind i cellen.

Det vil sige at insulin er et anabole hormon, som jo spiller en stor rolle i opbygning af væv og organer, blod osv.

hvad hele snakken med insulin skal til for ved jeg heller ikke - insulin mætter ikke synderligt, og har intet med temperaturhomeostasen at gøre - men ja du har ret i at insulin påvirker "adipocyt" som så meget andet. Igen har det så ingen sammenhæng med efedrin.

For øvrigt har insulin ikke rigtig noget at gøre med opbygningen af organer og da slet ikke blod.

Som jeg skrev tidligere er akut forhøjet blodtryk ikke nødvendigvis en farlig tilstand (medmindre man da snakker om malign hypertension) - oftest vil det kun være ved eksisterende defekter i karvæggen at der er risiko for apoplexia, og disse vil hos mange mennesker blive udløst alligevel, efedrin eller ej. Problemet ved efedrin er snarere de følgevirkninger der opstår ved langtidsforbrug.

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

Nej, ikke lige frem Uni.. :crazy: Hah- :blush:

Heldigvis.. :4thumbup: Mit mål var før i tiden en 3-årig bacheloruddannelse i natur osv, men det virkede til sidst håbløst..

Men det kan også være at jeg har misforstået alt det her, men tror jeg nu ikke.. :innocent:

Sortiarius-> Jeg tror du mangler lidt viden inde for kropen, selvfølgelig kan du frigive adipocyt..

Vi snakker dannelse af celler ikke væv.. :wink:

Men hvis du siger at det ikke kan lade sig gøre, så forklar da lige hvorfor man ikke kan frigive adipocyt?

Det lyder da yderst interssant..

Og jo insulin får din temperatur til at stige..

Langtids forbrug eller ej, så er det farligt, hvis du tror at forhøjet blod tryk og en ekstrem overbelasting af kroppen, kun er farlig for "svage" allerede syg personer, så er der nogle ting har lige har overset.. :dry:

Og i de fleste produkter er der jo en anden dosis i, end det der står på pakken..

Det gør det jo ikke mindre farligt..

Vil du så også forsøge at bilde mig ind af amfetamin er sundt, hvis bare man er rask..?

Link to comment
Share on other sites

Nej, ikke lige frem Uni.. :crazy: Hah- :blush:

Heldigvis.. :4thumbup: Mit mål var før i tiden en 3-årig bacheloruddannelse i natur osv, men det virkede til sidst håbløst..

Der findes ingen 3 årig bachelor uddannelse i Natur.

Men man kan tage en Bachelorgrad i f.eks Biologi.

Hvis det som 18 årig virker håbløst, tja...

Link to comment
Share on other sites

Der findes ingen 3 årig bachelor uddannelse i Natur.

Men man kan tage en Bachelorgrad i f.eks Biologi.

Hvis det som 18 årig virker håbløst, tja...

JO, der findes en 3 årig bachelor uddannelse i Natur-økosofi .. :nonono:

Helt seriøst inden du er herre negativ, så prøv at undersøg tingene ordenligt..

Det er jo ikke til at holde ud, når du henvender dig til andre på den måde..

Bare et godt råd.. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hvis det som 18 årig virker håbløst, tja...

Selvfølgelig virker det håbløst hvis man ikke har interessen længere.. :blink:

Bare fordi du har været medlem i 100 år af denne side, betyder det jo ikke at du er hellig.. :innocent:

Syntes egentlig generalt at "ældre" medlemmer snakker i en dårlig tone til de lidt nyere..

Link to comment
Share on other sites

Nej, ikke lige frem Uni.. :crazy: Hah- :blush:

Heldigvis.. :4thumbup: Mit mål var før i tiden en 3-årig bacheloruddannelse i natur osv, men det virkede til sidst håbløst..

Men det kan også være at jeg har misforstået alt det her, men tror jeg nu ikke.. :innocent:

Sortiarius-> Jeg tror du mangler lidt viden inde for kropen, selvfølgelig kan du frigive adipocyt..

Vi snakker dannelse af celler ikke væv.. :wink:

Men hvis du siger at det ikke kan lade sig gøre, så forklar da lige hvorfor man ikke kan frigive adipocyt?

Det lyder da yderst interssant..

Og jo insulin får din temperatur til at stige..

Langtids forbrug eller ej, så er det farligt, hvis du tror at forhøjet blod tryk og en ekstrem overbelasting af kroppen, kun er farlig for "svage" allerede syg personer, så er der nogle ting har lige har overset.. :dry:

Og i de fleste produkter er der jo en anden dosis i, end det der står på pakken..

Det gør det jo ikke mindre farligt..

Vil du så også forsøge at bilde mig ind af amfetamin er sundt, hvis bare man er rask..?

Der findes ingen 3 årig bachelor uddannelse i Natur.

Men man kan tage en Bachelorgrad i f.eks Biologi.

Hvis det som 18 årig virker håbløst, tja...

Eller en bachelorgrad i medicin, sådan en har jeg tilfældigvis, så det kunne være jeg skulle kræve mine skolepenge tilbage hvis jeg intet ved om kroppen.

Jeg prøver lige igen, man kan ikke frigive adipocyt - og lad os bare gøre det i flertal nu det er celler vi snakker om - adipocytter. Adipocytter kan heller ikke dele sig (proliferere) men der findes forskellige teorier om hvordan visse bindevævsceller, bl.a. fibroblaster muligvis kan differentiere til adipocytter (præadipocytter) lidt ala teorien om satellitceller vs myocytter.

Vi snakker dannelse af celler ikke væv..
Hvordan den sætning giver mening må du selv finde ud af - væv udgøres af celler, og kan for en gangs skyld ikke lige se sammenhængen med det du skriver og så den pointe du prøver at vise (hvad er din pointe egentlig med den sætning?)

Adipocytter er fedtceller der indeholder triglycerider og kolesterol m.m. - det er sådan almen fysiologi at fedtceller ikke kan frigives - og hva fanden skulle meningen også være med det er jeg lige ved at sige - hvor skulle de frigives til - og når de var frigivet dertil, hvad skulle de så der? sætningen er fuldstændig omsonst - det svarer til at sige at kroppen kan frigive muskelceller - det giver simpelthen ingen mening.

Og jo insulin får din temperatur til at stige..

Ja nu kan vi jo så komme langt med at sidde at skiftes til at modsige hinanden, men fakta er at insulin ikke er et hormon der bruges i forbindelse med hypothalamus' temperaturhomeostase.

Når det så er sagt har du stadig ikke givet nogen grund til at du pludselig trak insulin ind i diskussionen om den mystiske celle "adipocyt" - og i forbindelse med diskussionen af efedrin - hvis efedrin overhovedet har nogen at gøre med insulin er det lige modsat at efedrin svagt kan hæmme sekretionen af insulin.

Langtids forbrug eller ej, så er det farligt, hvis du tror at forhøjet blod tryk og en ekstrem overbelasting af kroppen, kun er farlig for "svage" allerede syg personer, så er der nogle ting har lige har overset.. :dry:
Forhøjet blodtryk (non-malignt) er generelt kun farligt for folk med eksisterende kardiovaskulære lidelser, og heldigvis for det da (har selv moderat hypertension) - og efedrin i de doser der gives i forbindelse med TP-kure og lign. kan næppe kategoriseres som "ekstrem overbelastning" - tror der er noget du har misforstået på dit kemihold eller hvor det nu er du har pådraget dig din viden.
Og i de fleste produkter er der jo en anden dosis i, end det der står på pakken.. Det gør det jo ikke mindre farligt..

Jammen det var dog en interessant påstand, de fleste produkter med efedrin der findes på markedet idag indeholder en anden dosis end det der står på - tja det har jeg ikke selv nogen konkret viden om - men det må du jo åbenbart have siden du kommer med en sådan påstand - det kunne være interessant hvis du eventuelt havde noget evidensbaseret materiale om den sag.

I det hele taget skulle du måske sætte dig lidt mere ind i tingene før du kommer med bombastiske udtalelser som det er tilfældet og som er faktuelt forkerte - hvis du angiveligt læser på gymnasielt niveau kan jeg anbefale dig bogen "biologi på tværs" der en bog tilregnet biologi niveau C. Udover en del om økologi er der også nogle gode afsnit om basal human biologi.

Link to comment
Share on other sites

Nej, ikke lige frem Uni.. :crazy: Hah- :blush:

Heldigvis.. :4thumbup: Mit mål var før i tiden en 3-årig bacheloruddannelse i natur osv, men det virkede til sidst håbløst..

Men det kan også være at jeg har misforstået alt det her, men tror jeg nu ikke.. :innocent:

Sortiarius-> Jeg tror du mangler lidt viden inde for kropen, selvfølgelig kan du frigive adipocyt..

Vi snakker dannelse af celler ikke væv.. :wink:

Men hvis du siger at det ikke kan lade sig gøre, så forklar da lige hvorfor man ikke kan frigive adipocyt?

Det lyder da yderst interssant..

Og jo insulin får din temperatur til at stige..

Langtids forbrug eller ej, så er det farligt, hvis du tror at forhøjet blod tryk og en ekstrem overbelasting af kroppen, kun er farlig for "svage" allerede syg personer, så er der nogle ting har lige har overset.. :dry:

Og i de fleste produkter er der jo en anden dosis i, end det der står på pakken..

Det gør det jo ikke mindre farligt..

Vil du så også forsøge at bilde mig ind af amfetamin er sundt, hvis bare man er rask..?

Hvor er dine beviser for at det er farligt? Det eneste du har inket til er ikke noget bevis, det er kun en mistanke om Therma Power har haft bivirkninger på unge kvinder.

Det er rigtigt at dosisen af efedrin kan være højere end angivet på pakken i f.eks. Therma Power, men derfor kommer man ikke i farezonen ved at tage 1-2 piller om dagen

hvis 4 er max anbefalet.

Og selvom efedrin og amfetamin er i samme familie er det ikke fair at sammenligne dem. Vil du så også sammenligne koffein og coke?

Link to comment
Share on other sites

Eller en bachelorgrad i medicin, sådan en har jeg tilfældigvis, så det kunne være jeg skulle kræve mine skolepenge tilbage hvis jeg intet ved om kroppen.

Jeg prøver lige igen, man kan ikke frigive adipocyt - og lad os bare gøre det i flertal nu det er celler vi snakker om - adipocytter. Adipocytter kan heller ikke dele sig (proliferere) men der findes forskellige teorier om hvordan visse bindevævsceller, bl.a. fibroblaster muligvis kan differentiere til adipocytter (præadipocytter) lidt ala teorien om satellitceller vs myocytter.

Hvordan den sætning giver mening må du selv finde ud af - væv udgøres af celler, og kan for en gangs skyld ikke lige se sammenhængen med det du skriver og så den pointe du prøver at vise (hvad er din pointe egentlig med den sætning?)

Adipocytter er fedtceller der indeholder triglycerider og kolesterol m.m. - det er sådan almen fysiologi at fedtceller ikke kan frigives - og hva fanden skulle meningen også være med det er jeg lige ved at sige - hvor skulle de frigives til - og når de var frigivet dertil, hvad skulle de så der? sætningen er fuldstændig omsonst - det svarer til at sige at kroppen kan frigive muskelceller - det giver simpelthen ingen mening.

Ja nu kan vi jo så komme langt med at sidde at skiftes til at modsige hinanden, men fakta er at insulin ikke er et hormon der bruges i forbindelse med hypothalamus' temperaturhomeostase.

Når det så er sagt har du stadig ikke givet nogen grund til at du pludselig trak insulin ind i diskussionen om den mystiske celle "adipocyt" - og i forbindelse med diskussionen af efedrin - hvis efedrin overhovedet har nogen at gøre med insulin er det lige modsat at efedrin svagt kan hæmme sekretionen af insulin.

Forhøjet blodtryk (non-malignt) er generelt kun farligt for folk med eksisterende kardiovaskulære lidelser, og heldigvis for det da (har selv moderat hypertension) - og efedrin i de doser der gives i forbindelse med TP-kure og lign. kan næppe kategoriseres som "ekstrem overbelastning" - tror der er noget du har misforstået på dit kemihold eller hvor det nu er du har pådraget dig din viden.

Jammen det var dog en interessant påstand, de fleste produkter med efedrin der findes på markedet idag indeholder en anden dosis end det der står på - tja det har jeg ikke selv nogen konkret viden om - men det må du jo åbenbart have siden du kommer med en sådan påstand - det kunne være interessant hvis du eventuelt havde noget evidensbaseret materiale om den sag.

I det hele taget skulle du måske sætte dig lidt mere ind i tingene før du kommer med bombastiske udtalelser som det er tilfældet og som er faktuelt forkerte - hvis du angiveligt læser på gymnasielt niveau kan jeg anbefale dig bogen "biologi på tværs" der en bog tilregnet biologi niveau C. Udover en del om økologi er der også nogle gode afsnit om basal human biologi.

Hah, der er stadigvæk forskel på celler og væv søde ven..

Der er jo en grund til at de ikke begge hedder celler.. :crazy:

Og hvis du har læst medicin, så ville jeg da klart kræve mine penge tilbage hvis du ikke kender forskel på celle/Væv.. :innocent:

Jeg mente at, jeg snakker dannelse af celler, ikke væv på nogen måde, hvis du har læst om disse ting, så ved du da at man kan danne og frigive fedtceller..! :blink:

Og insulin er et hormon der bruges i forbindelse med "hypothalamus temperaturhomeostase", som du så fint kalder det.. :mad:

Til din store erfaring omkring medicin, kan jeg tilføje at efedrin øger sekretionen af insulin..

((Det var dog ufatteligt))

Jeg tager den lige på dansk så alle andre der læser dette måske har en chance for at forstå bare en smule..

FORHØJET BLODTRYK ER FARLIGT & SÅDAN ER DET BARE..

Om du så havde læst medicin i 33 år, så ville det stadigvæk være farligt, du udsætter jo din krop og organer for et stor press, hvis du har forhøjer-blodtryk..

Når man bruger ma Huang til efedrin, så ved hvad hvilken dose man udvinder, men man ved ikke hvor man % af det der er aktivt, derfor kan man ikke altid stole på hvad der står på bøtterne.. :laugh: Og ved estreme doser vil kroppen omdanne efedrin til metamfetamin..

Jeg tror du flæber fordi mine bombastiske udtagelser måske rummer en viden du ikke lige fangede på dit medicin studie..

Måske skulle du læse lidt mere om efedrin og det's virkning på kroppen.. :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Alle bivirkningerne der er beskrevet virker ikke vildt skræmmende. Og jeg tror ikke man oplever nogen hvis man tager efedrin i meget moderate mængder :smile:

Nej, det er rigtigt.

Der vil selvfølgelig være en mindre chance for at det går galt, hvis det kun er i moderate mængder.. :4thumbup:

Det jeg prøver at sige er at man hurtigt kan være en af dem der ikke er så heldige..

Når man indtager efedrin, ved man ikke hvordan kroppen vil reagere, derfor skal man passe på..

:4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Og selvom efedrin og amfetamin er i samme familie er det ikke fair at sammenligne dem. Vil du så også sammenligne koffein og coke?

Ja, men hvorfor er der ikke fair..?

Hvis du vidste hvor tæt efedrin og amfetemin ligger, tror jeg ikke du ville sige det der..

Og man kan ikke løbe fra at efedrin og amf, har noget til fælles.. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Voldano..

prøv at overveje hvordan du bruger MOL bedst

Det her er bestemt ikke voldsomt konstruktivt.

Det overvejer jeg også da.. :4thumbup:

Hvad mener du med voldsomt konstruktivt.. ?

Jeg svare på de spørgsmål der bliver sat, det er vel ikke for meget..?

Eller skal man havde været medlem i 2-4 år før man må sige sin mening..-He-

Hvis man ikke kan klare at blive rettet, så er et fora måske ikke det rette sted at befinde sig..!

Link to comment
Share on other sites

Okay sund fornuftig bringer åbenbart ikke diskussionen videre. Lad mig lige summere nogle facts op:

- Adipocytter frigives ikke som enkelte celler, og frigives ikke som væv.

Det har du en eller anden vrangforstilling om de gør - fint.

- Insulin har intet med temperaturkontrollen i kroppen at gøre.

Temperaturreguleringen foregår i hypothalamus hvor temperaturen holdes omkring et setpoint igennem endoterme og exoterme mekanismer. Hypothalamus regulerer setpointet efter den cirkudiane rytme, efter fysisk aktivitet og efter niveauet af cirkulerende pyrogener (her vigtigst interleukiner, interferoner, og TNF), svarer den registrede temperatur i hypothalamus ikke til kernetemperaturen aktiveres forskellige mekanismer for at ændre dette, bl.a. en bevidst opfattelse af kulde eller varme, aktivering/inaktivering af svedkirtler, dilation/konstriktion af vener og arterioler, samt rytmisk autonom aktivitet i skeletmuskulaturen. Insulin påvirker ikke hypotahalamus setpoint, og derfor heller ikke kropstemperaturen. Det mener du, men kan ikke forklare hvorfor - fint - gå du bare rundt i den opfattelse.

- Efedrin sænker udskillelsen af insulin fra pancreas.

Dette fordi efedrin øger sekretionen af noradrenalin fra SNS-varikositeter - sympatiske stimuli medvirker nemlig til at øge blodsukkeret - det er derfor folk med lavt blodsukker typisk vil svede og ryste (fordi det sympatiske nervesystem, som efedrin mimerer, kører på maksimum). Ikke helt chokerende er een af bivirkningerne ved efedrin netop hyperglykæmi (højt blodsukker) fordi insulin sekretionen i ekstreme tilfælde sænkes kraftigt. Igen det du skriver er faktuelt forkert så gider ikke gentage mig selv - hvis du er af en anden tro - fint for mig.

- non-malign hypertension er ikke akut farligt for kardiovaskulære raske personer.

Bl.a. kunne du jo stoppe op og måle dit blodtryk efter at have rendt op af nogle trapper - du vil erfare at dit blodtryk er væsentligt højere end selv en person loaded godt op med efedrin.

Godt. Så står mine pointer vidst krystalklare - det er ikke diskuterbare emner - det er veletablerede facts - og hvis du ikke er modtagelig overfor dem er der jo ikke noget at gøre - det må du selv om - hvis du har flere fantasier om hvordan kroppen fungerer vil jeg dog gerne kommentere på dem også.

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

Okay sund fornuftig bringer åbenbart ikke diskussionen videre. Lad mig lige summere nogle facts op:

- Adipocytter frigives ikke som enkelte celler, og frigives ikke som væv.

Det har du en eller anden vrangforstilling om de gør - fint.

- Insulin har intet med temperautkontrollen i kroppen at gøre.

Temperaturreguleringen foregår i hypothalamus hvor temperaturen holdes omkring et setpoint igennem endoterme og exoterme mekanismer. Hypothalamus regulerer setpointet efter den cirkudiane rytme, efter fysisk aktivitet og efter niveauet af cirkulerende pyrogener (her vigtigst interleukiner, interferoner, og TNF), svarer den registrede temperatur i hypothalamus ikke til kernetemperaturen aktiveres forskellige mekanismer for at ændre dette, bl.a. en bevidst opfattelse af kulde eller varme, aktivering/inaktivering af svedkirtler, dilation/konstriktion af vener og arterioler, samt rytmisk autonom aktivitet i skeletmuskulaturen. Insulin påvirker ikke hypotahalamus setpoint, og derfor heller ikke kropstemperaturen. Det mener du, men kan ikke forklare hvorfor - fint - gå du bare rundt i den opfattelse.

- Efedrin sænker udskillelsen af insulin fra pancreas.

Dette fordi efedrin øger sekretionen af noradrenalin fra SNS-varikositeter - sympatiske stimuli medvirker nemlig til at øge blodsukkeret - det er derfor folk med lavt blodsukker typisk vil svede og ryste (fordi det sympatiske nervesystem, som efedrin mimerer, kører på maksimum). Ikke helt chokerende er een af bivirkningerne ved efedrin netop hyperglykæmi (højt blodsukker) fordi insulin sekretionen i ekstreme tilfælde sænkes kraftigt. Igen det du skriver er faktuelt forkert så gider ikke gentage mig selv - hvis du er af en anden tro - fint for mig.

- non-malign hypertension er ikke akut farligt for kardiovaskulære raske personer.

Bl.a. kunne du jo stoppe op og måle dit blodtryk efter at have rendt op af nogle trapper - du vil erfare at dit blodtryk er væsentligt højere end selv en person loaded godt op med efedrin.

Godt. Så står mine pointer vidst krystalklare - det er ikke diskuterbare emner - det er veletablerede facts - og hvis du ikke er modtagelig overfor dem er der jo ikke noget at gøre - det må du selv om - hvis du har flere fantasier om hvordan kroppen fungerer vil jeg dog gerne kommentere på dem også.

Nej, det er nok bedst ikke at diskutere det mere, da vi åbentbart har to forskellige opfattelser af kroppens funktion..

Men du har stadigvæk misforstået en hel del her..

...

Jamen, hvis jeg har misforstået alt det her, så må du egentlig gerne forklare det fx, hvis jeg havde revner eller ficur på caput, del cuerpo, hvordan ville min krop så klare det?

Edited by Morten Z
Link to comment
Share on other sites

Men jeg skal da selvfølgelig ikke spille smart, jeg rummer jo kun en moderat mængde information omkring dette i forhold til dig... :wink:

Men kan stadigvæk ikke forstå det..

Men hvis det du skriver er rigtigt..((som det jo nok er, siden du har læst medicin)), så skal jeg da nok læse i min boger inden jeg folder mig for meget ud, og gør alle sure.. :smile:

håber ikke jeg har sagt noget lidt for plat.. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Nej, det er nok bedst ikke at diskutere det mere, da vi åbentbart har to forskellige opfattelser af kroppens funktion..Men du har stadigvæk misforstået en hel del her..

...

Jamen, hvis jeg har misforstået alt det her, så må du egentlig gerne forklare det fx, hvis jeg havde revner eller ficur på caput, del cuerpo, hvordan ville min krop så klare det?

Der er som regel intet i vejen for at have forskellige opfattelser - problemet består blot i at du mangler evidens for stort set alle dine påstande!

Hvor har du de ting fra? Du må da have nogle referencer? F.eks. fra det sted hvor du har læst om emnet.

:blink:

Link to comment
Share on other sites

Der er som regel intet i vejen for at have forskellige opfattelser - problemet består blot i at du mangler evidens for stort set alle dine påstande!

Hvor har du de ting fra? Du må da have nogle referencer? F.eks. fra det sted hvor du har læst om emnet.

:blink:

Nej, det er der ikke noget i vejen med, men der er måder at være uenige på..Og nogle gange er jeg ikke så go til uenighed.. :blush:

Det kommer nu fra mig, men jeg tænkt hvad ville min krop gøre hvis jeg havde ficur på caput?

I.f.t celler..?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share