At tabe centimeter


Minx
 Share

Recommended Posts

Det er måske lidt off-topic, men jeg har et spørgsmål ang. toning. Jeg går nemlig til bodytoning timer og jeg bliver meget mere øm i musklerne af det end jeg bliver når jeg laver styrketræning.

F.eks. er jeg ret øm i triceps og biceps efter bodytoning hvor jeg bruger en 5kg vægtstang og hvor der laves ca. 20-30 gentagelser i alt. Hvorimod når jeg styrketræner tager 3 sæt af 8-10 gentagelser med så høj belastning som jeg kan klare (det stiger heldigvis hele tiden :smile: ). Men jeg kan faktisk ikke mærke det dagen efter. Og jeg bliver meget mere øm i lårene af bodytoning hvor der laves lunges og squats end når jeg træner i den maskine hvor man sidder ned og presser imod med benene, der er jeg oppe på 250 nu (hvad betyder det forresten? Er det pund?), og jeg kan se at mange af de andre kvinder kører med meget lavere vægt. Men igen, jeg kan ikke mærke specielt meget næste dag, hvorimod jeg stadig har ømme lår fra en bodytoning time i fredags.

Jeg sørger for at presse mig selv til bodytoning timerne, altså så det virkelig føles hårdt (skifter mellem forskellige elastikker og vægte), og så vejer jeg 90 kg så det gør øvelser hvor man bærer sin egen vægt ekstra effektive - ja, så er der da én fordel ved overvægt...

Men stadig: det er forholdsvis lave vægte og mange repetitioner og ifølge mange af jer skulle det ikke være særligt effektivt. Men er det ikke ømheden i musklerne der gør at man bliver stærkere? For så er toning altså god træning.

Håber der er nogen der kan forklare det.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ukulele -> DOMS (forsinket muskelømhed) er et udtryk for at du har lavet væsentlig mere end dine muskler er tilvænnet (både mht intensitet og mængde). Det er på ingen måde en pålidelig indikator for at den træning man nu har lavet vil resultere i muskelvækst. Hvis jeg løb 10km i dag (og det er længe siden jeg i det hele taget har løbet), så ville jeg sikkert også være temmelig øm i morgen, men mon det betyder at mine ben vil vokse af det? Næppe :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er måske lidt off-topic, men jeg har et spørgsmål ang. toning. Jeg går nemlig til bodytoning timer og jeg bliver meget mere øm i musklerne af det end jeg bliver når jeg laver styrketræning.

F.eks. er jeg ret øm i triceps og biceps efter bodytoning hvor jeg bruger en 5kg vægtstang og hvor der laves ca. 20-30 gentagelser i alt. Hvorimod når jeg styrketræner tager 3 sæt af 8-10 gentagelser med så høj belastning som jeg kan klare (det stiger heldigvis hele tiden :smile: ). Men jeg kan faktisk ikke mærke det dagen efter. Og jeg bliver meget mere øm i lårene af bodytoning hvor der laves lunges og squats end når jeg træner i den maskine hvor man sidder ned og presser imod med benene, der er jeg oppe på 250 nu (hvad betyder det forresten? Er det pund?), og jeg kan se at mange af de andre kvinder kører med meget lavere vægt. Men igen, jeg kan ikke mærke specielt meget næste dag, hvorimod jeg stadig har ømme lår fra en bodytoning time i fredags.

Jeg sørger for at presse mig selv til bodytoning timerne, altså så det virkelig føles hårdt (skifter mellem forskellige elastikker og vægte), og så vejer jeg 90 kg så det gør øvelser hvor man bærer sin egen vægt ekstra effektive - ja, så er der da én fordel ved overvægt...

Men stadig: det er forholdsvis lave vægte og mange repetitioner og ifølge mange af jer skulle det ikke være særligt effektivt. Men er det ikke ømheden i musklerne der gør at man bliver stærkere? For så er toning altså god træning.

Håber der er nogen der kan forklare det.

Som MaxP skriver er DOMS ikke nødvendigvis en indikator for hypertrofi og derfor vil bør du udelukkende gå til toning hvis dit mål er at forbrænde kalorier hvilket toning garanteret er et udemærket middel til. Ydermere kan jeg se at du skriver at du træner ben i en maskine og derfor vil jeg lige i samme post råde dig til at begynde at træne med frie vægte da det i de fleste henseender er bedre og mere effektivt. Tag for eksempel squat i stedet for benpres i maskine.

Link to comment
Share on other sites

Tak til jer, MaxPower og Thorhauge! Det lyder jo vældigt logisk, selvom man jo kan synes at man har fortjent større muskler når nu det gør så ondt :wink:

Jeg træner dog ikke for specifikt at få større muskler, men for generelt at være i god form - men primært naturligvis fordi det er dejligt! -, og jeg laver en masse forskelligt (spinning, step, bodytoning, styrketræning, svømning, tennis), så jeg tror nok hele kroppen trænes igennem på en god måde.

Link to comment
Share on other sites

2. Sørg for at spise proteinrigt igennem hele dagen, også om aftenen. Proteinerne er byggestenen i muskelopbygningen der får dig til at se mere markeret ud. Hvis du nu sidder og tænker... åh nej, proteinrig føde og tunge basisøvelser?! Jeg bliver en russisk kogekone.... Men sådan er fakta faktisk ikke, du kan sagtens blive en smækker lille trunte af at løfte tungt og spise proteinrigt.

Nemlig!

Det (altså primært de tunge basisøvelser) er den mest effektive måde at træne på! Lige gyldigt hvad du ønsker (altså forudsat at du ønsker øget musklemasse af en eller anden slags).

Hvis du endeligt kommer dertil at du føler de bliver for store (og ja, - det er sikkert mere sandsynligt jo mere effektivt du træner) så holder du bare igen med træningen!

Men hellere træne 'for effektivt' (og blive nødt til at holde nogle måneders styrketræningspause i ny og næ eller gå fra 3 til 2 træningspas pr. uge) end træne 100 timer og kun få et utilfredsstillende resultat. Right :bigsmile:

I øvrigt der er meget få kvinder (og mænd for den sags skyld) som har 'for store muskler' og de der har har trænet og timet og vejet deres kost så du vil blevet helt svimmel ved at overveje det. Prøv at tage et kig i log-forummet og se hvor ihærdigt der er nogle der træner. Se så på deres krop og overvej en gang mere hvor sandsynligt det er at du kommer til at blive for stor af den trænig.

At nogen så spiser al for meget og gerne tage x kg fedt for at vinde et kilo muskler og dermed også styrke m.m. er en anden sag. Det ordnes i køkkenet ikke i træningscenteret!

Link to comment
Share on other sites

Før du overvejer om bøf eller kyllinge bryst mm er det bedste, ville det måske være en ide at få taget en blodprøve og få tjekket dit jern niveau. Jernmangel er relativt almindeligt hos kvinder i den fødedygtige alder og en af de simpleste/bedste måder at få jern på er rødt kød (okse, lam, rådyr etc). Bare noget der er værd at tage med i overvejelserne (om ikke andet så for at finde noget jern-tilskud hvis du beslutter det lyse kød er bedre for dig).

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

tusind tak for de super gode svar. Jeg vil lige nærlæse de svar jeg har fået og så vender jeg tilbage hvis jeg har spørgsmål, men det lyder som om der er noget der lige skal ændres på i hver fald :4mewantfood: både food-wice og med træning. Jeg ovevejer at gå igang med en 13 dages proteinkur (som I nok kender) men jeg ved ikke lige hvor smart det er lige for tiden, da der er andet i mit liv, der kræver en del energi ud over træningen.

Og det er også en interessant at læse det spørgsmål som Ukulele rejste, for det kender jeg også :bigsmile: Det er dejligt at kunne mærke sin krop :-D

Endnu engang mange mange tak for alle de gode svar - det er helt sikker noget jeg vil tage ved lære af ;-)

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

tusind tak for de super gode svar. Jeg vil lige nærlæse de svar jeg har fået og så vender jeg tilbage hvis jeg har spørgsmål, men det lyder som om der er noget der lige skal ændres på i hver fald :4mewantfood: både food-wice og med træning. Jeg ovevejer at gå igang med en 13 dages proteinkur (som I nok kender) men jeg ved ikke lige hvor smart det er lige for tiden, da der er andet i mit liv, der kræver en del energi ud over træningen.

Og det er også en interessant at læse det spørgsmål som Ukulele rejste, for det kender jeg også :bigsmile: Det er dejligt at kunne mærke sin krop :-D

Endnu engang mange mange tak for alle de gode svar - det er helt sikker noget jeg vil tage ved lære af ;-)

Rart med en god tone :smile:

Jeg kender ikke sådan en "kur" - hvad går det ud på? (Vil gerne have en uddybning da jeg rammes af skepsis som følge af ordet "kur" samt den ekstremt korte varighed på 13 dage!)

Link to comment
Share on other sites

Rart med en god tone :smile:

Jeg kender ikke sådan en "kur" - hvad går det ud på? (Vil gerne have en uddybning da jeg rammes af skepsis som følge af ordet "kur" samt den ekstremt korte varighed på 13 dage!)

Jeg kender heller ikke til den såkaldte kur og dermed fyldes jeg af selvsamme skepsis som Keki...

Men hvis du har et link eller meget kort kan ridse det op så kan vi nok tage et kig på det for dig...

Link to comment
Share on other sites

Hejsa,

kuren ser ud som følger:

Denne diæt varer i 13 dage, og er derfor HÅRD, men

EFFEKTIV. Hvis kuren følges slavisk, vil man tabe sig

mellem 7-20 kg. Men som sagt skal kuren følges slavisk.

Hvis man under kuren drikker et glas vin eller øl, AFBRYDES

KUREN STRAKS, idet virkningen er bortfaldet. Kuren kan

herefter genoptages efter ½ år, men ikke før. Hvis man ikke

er kommet længere end til 6. dag, kan kuren genoptages

efter 3 mdr. Hvis kuren følges til punkt og prikke i alle

13 dage, må den under ingen omstændigheder genoptages

indenfor det næste år. Det anbefales, at kuren genoptages

efter 2 år, hvis det er nødvendigt.

På grund af kurens længde er den ret vanskelig at planlægge

på forhånd, hvorfor man må sikre sig, at den lægges i en

periode, hvor man ikke er inviteret ud til spisning eller

lign. Bliver du "brødflov" undervejs, drik da vand - MINDST

2 LITER OM DAGEN

1.Morgen: 1 kop kaffe/te, 1 stk sukker

Middag: 2 hårdkogte æg, 1 tomat, dampet spinat

Aften: 1 stor engelsk bøf, salat m olie/citron

2.Morgen: 1 kop kaffe/te, 1 stk sukker

Middag: 1 skive skinke, 1 bæger yoghurt

Aften: 1 stor engelsk bøf, salat m olie/citron

3.Morgen: 1 kop kaffe/te, 1 stk sukker, 1 stk ristet brød

Middag: Kogt selleri/blomkål, 1 tomat, 1 frugt

Aften: 1 skive skinke, 2 hårdkogte æg, salat m. olie/citron

4.Morgen: 1 kop kaffe/te, 1 stk sukker, 1 stk ristet brød

Middag: 1 hårdkogt æg, 1 revet gulerod, 1 lille bæger

hytteost

Aften: 1 dåse frugtsalat, 1 bæger yoghurt

5.Morgen: 1 stor revet gulerod m. citron

Middag: 1 filet kogt mager fisk m. citron

Aften: 1 stor engelsk bøf, salat m. selleri, olie/citron

6.Morgen: 1 kop kaffe/te, 1 stk sukker, 1 stk ristet brød

Middag: 1 hårdkogt æg, 1 revet gulerod

Aften: 1 stk kylling, salat m. olie/citron

7.Morgen: 1 kop te

Middag: 1 stk grillet kød(lamme eller kalvekotelet)

Aften: 1 stk frugt

8.Morgen: 1 kop kaffe/te, 1 stk sukker

Middag: 2 hårdkogte æg, 1 tomat, dampet spinat

Aften: 1 stor engelsk bøf, salat m. olie/citron

9.Morgen: 1 kop kaffe/te, 1 stk sukker

Middag: 1 skive skinke, 1 bæger yoghurt

Aften: 1 stor engelsk bøf, salat m. olie/citron

10.Morgen:1 kop kaffe/te, 1 stk sukker, 1 stk ristet brød

Middag:Kogt selleri/blomkål, 1 tomat, 1 frugt

Aften: 1 skive skinke, 2 hårdkogte æg, salat m. olie/citron

11.Morgen:1 kop kaffe/te, 1 stk sukker, 1 stk ristet brød

Middag:1 hårdkogt æg, 1 revet gulerod, 1 lille bæger

hytteost

Aften: 1 dåse frugtsalat, 1 bæger yoghurt

12.Morgen:1 stor revet gulerod m. citron

Middag:1 filet kogt mager fisk m. citron

Aften: 1 stor engelsk bøf, salat m. selleri, olie/citron

13.Morgen:1 kop kaffe/te, 1 stk sukker, 1 stk ristet brød

Middag:1 hårdkogt æg, 1 revet gulerod

Aften: 1 stk kylling, salat m. olie/citron

Husk det er tilrådeligt at drikke mindst 2 liter vand om

dagen. Diæten skal følges i 13 dage, hverken MERE eller

MINDRE.

Bemærk: Middags- og aftensmad kan ombyttes, men kun

indenfor samme dag.

Link to comment
Share on other sites

Altså jeg er jo godt klar over at det der med at man taber sig 7-20 kilo er en sandhed med modifikationer, og at jeg nok ikke taber mig 7 kilo (det er lige i overkanten af, hvad jeg bør tabe mig 3-5 kilo kunne være top)

Link to comment
Share on other sites

De eneste erfaringer jeg har med den der kur er fra en af mine kammerater der prøvede den mens vi var midt i vores sæson (amerikansk fodbold). Jeg frarådede ham den, men han ville virkelig gerne tabe sig så han forsøgte den alligevel med det resultat at han kastede op og besvimede til en træning cirka seks eller syv dage inde i forløbet. Han kunne slet ikke se hvorfor en gut på 115kg (eller nogen andre for den sags skyld) ikke skulle kunne bruge den kur med gode resultater.

Mit råd er: Hold dig fra 13 dages kuren og andre lappeløsninger og få stablet en vedvarende kostomlægning på benene, det betaler sig i længden!

Link to comment
Share on other sites

Det er da også tæt på at være den mest sindssyge kur jeg nogensinde har set. Det skal da gå galt, hvis man over en 13 dags periode nærmest ikke indtager nogen kalorier overhovedet. Nogen af dagene indtager man kun noget der ligner 400 kcal.

Link to comment
Share on other sites

Det er da også tæt på at være den mest sindssyge kur jeg nogensinde har set. Det skal da gå galt, hvis man over en 13 dags periode nærmest ikke indtager nogen kalorier overhovedet. Nogen af dagene indtager man kun noget der ligner 400 kcal.

Det passer sikkert meget godt.

Og selv med 400kcal indtag ville jeg næppe have større underskud end 2500-3000kcal/dag, dvs. 7kg fedttab er ikke engang teoretisk muligt og dertil kommer så at massetabet vil være betydeligt. Så hvis man overlever er det da nok muligt at være 7kg lettere, men det er ikke de "rigtige" kg man har smidt.

Undskyld jeg er lidt hård, Minx, men i det hele taget at overveje en "kur" der lover ½-1kg vægttab om dagen forstår jeg bare slet slet ikke. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kun skal tabe 3-5 kg er der da ingen grund til at begynde på en så drastisk kur, der som andre har sagt indeholder alt for få kalorier. Få udregnet dit vedligeholdesindtag og så træk 500-1000 kcl fra om ugen, så ryger de kg i løbet af en måneds tid eller sådan.

Link to comment
Share on other sites

Well, - du skal nok ikke håbe for meget på 7-20 kg. på 13 dage!

Jeg har et par gange fastet én uge nogle gange, bl.a. i februar 2005. Jeg gik fra 92,6 kg til 86,7 kg. Altså et vægttab på 5,9 kg. Ret godt ikke?

Men de næste 3 dage (hvor jeg ikke spiste specielt meget, - det gør man ikke efter en uges faste) tog jeg 2,7 kg på. Så det reelle vægttab var nu 3,2 kg på 10 dage, - og jeg er ret sikker på at også de sidste 3 dage var under det der under normale omstændigheder ville være mit stofskifte med den vægt (altså det var stadig slankemad). Springer du direkte ud i kuren (uden at have forsøgt at tabe dig inden) vil du sandsynligvist kunne tabe ½-1 kg mere, - da det er meget normalt at tabe så meget straks du begynder at tabe dig. Det er dog også 'fup' kilo og når du begynder at spise normalt kommer de også tilbage.

(Jeg tror min gamle log er forsvundet under oprydning, - men ellers vil du der kunne finde skriverier om dette).

Og ja, - jeg trænede (styrketræning, - dog kun ét sæt i stedet for 3 sæt) de 3 dage i faste perioden som jeg ellers ville have gjort.

At faste er hårdt! Men nok ikke helt så slemt som de fleste forestiller sig. Man har faktisk energi til at gennemføre sine normale aktiviteter nogenlunde. De første 3 dage er man meget sulten, træt og kan godt have hovedpine. Men det fortager sig så. Efter 4-5 dage fik jeg så igen sult/ondt i maven men en anden slags (som var noget mere tålelig).

Jeg tror ikke det er sundt og slet ikke som en del af et vægttab.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, jamen så vil jeg da holde mig væk fra den. Jeg havde også tænkt på det som Mugge nævner, nemlig at beregne mit ligevægtsindtag og derefter skære nogle hundrede kalorier fra. Indtil nu har jeg brugt vægtvogternes piontsystem, hvor jeg må 'spise' 20 points om dagen, hvilket jeg synes er meget. Jeg spiser meget frugt og grønt, og de fleste produkter i den katagori har 0 point, så jeg kan nemt nøjes med 10-15 point om dagen. Men jeg vil da lige se at få beregnet det der ligevægtsindtag, for det er altså lidt nemmere at se hvor mange kcal der er i et produkt i forhold til at sjusse sig frem til hvor mange point der tæller.

Men tak for råd, kuren er faktisk en jeg har fået af en fyr, som træner en hel del. Men jeg ved godt det ikke er lig med at det han siger er korrekt ;-)

Link to comment
Share on other sites

Hmm, jamen så vil jeg da holde mig væk fra den. Jeg havde også tænkt på det som Mugge nævner, nemlig at beregne mit ligevægtsindtag og derefter skære nogle hundrede kalorier fra. Indtil nu har jeg brugt vægtvogternes piontsystem, hvor jeg må 'spise' 20 points om dagen, hvilket jeg synes er meget. Jeg spiser meget frugt og grønt, og de fleste produkter i den katagori har 0 point, så jeg kan nemt nøjes med 10-15 point om dagen. Men jeg vil da lige se at få beregnet det der ligevægtsindtag, for det er altså lidt nemmere at se hvor mange kcal der er i et produkt i forhold til at sjusse sig frem til hvor mange point der tæller.

Men tak for råd, kuren er faktisk en jeg har fået af en fyr, som træner en hel del. Men jeg ved godt det ikke er lig med at det han siger er korrekt ;-)

God plan, men lige ang. det der 0-point frugt & grønt, hvor realistisk synes du så selv det lyder man kan spise "uendeligt" af hvad det nu er? :smile:

Hvad er det for nogle produkter i øvrigt? På kalorietabel.dk kan du slå op hvor meget energi de faktisk indeholder.

Link to comment
Share on other sites

God plan, men lige ang. det der 0-point frugt & grønt, hvor realistisk synes du så selv det lyder man kan spise "uendeligt" af hvad det nu er? :smile:

Hvad er det for nogle produkter i øvrigt? På kalorietabel.dk kan du slå op hvor meget energi de faktisk indeholder.

I princippet har du jo helt ret! Hvis man spiste uendelig mange gulerødder vil man stadig indtage uendelig mance kcal. og blive uendelig fed.

Men sådan virker verden jo bare ikke. For langt de fleste grøntsager bliver det altså en meget hård kamp at tage på!

Men selvfølgelig er der undtagelser. Umiddelbart tænker jeg advocadoer og bananer, - der er sikkert flere.

Det gode ved VV's plan (som jeg aldrig har fulgt! Og heller ikke kender i bund, - men udfra bl.a. det du skrev ovenfor) er at hvis man er sulten og har rygrad som en regnorm. Så kan man falde tilbage på gulerødder og hvidkål. Og så er skaden altså ikke ret stor!

Link to comment
Share on other sites

I princippet har du jo helt ret! Hvis man spiste uendelig mange gulerødder vil man stadig indtage uendelig mance kcal. og blive uendelig fed.

Men sådan virker verden jo bare ikke. For langt de fleste grøntsager bliver det altså en meget hård kamp at tage på!

Men selvfølgelig er der undtagelser. Umiddelbart tænker jeg advocadoer og bananer, - der er sikkert flere.

Det gode ved VV's plan (som jeg aldrig har fulgt! Og heller ikke kender i bund, - men udfra bl.a. det du skrev ovenfor) er at hvis man er sulten og har rygrad som en regnorm. Så kan man falde tilbage på gulerødder og hvidkål. Og så er skaden altså ikke ret stor!

Jamen jeg er fuldstændig enig.

Min pointe var blot at disse "0-point fødevarer" også tæller med i det samlede regnskab, derfor finder jeg konceptet med gratis produkter problematisk.

Pas i øvrigt på med gulerødder, de har høj GI. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med dig maxpower, altså at det der med at nogle ting har nul point og man derfor kan spise uendeligt meget af dem. Det er også derfor jeg synes at 20 point for mig på en dag var sindssygt meget. Det svarer til at jeg kan spise 2 pita kebab fra grillen om dagen og så ellers alt det frugt og grønt og kan proppe i mig. Jeg har sådan et hæfte, hvor der står hvor mange point alle mulige basisfødevarer har, men når du står med eksempelvis en koldskål i hånden nede i supermarkedet, så er det altså nemmere at se at der er 190 kalorier i 100 gram end at sjusse sig frem til hvor mange points der er i en portion, det er nærmest umuligt.

UHA kolarietabel.dk er en god side!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun tilslutte mig det, der allerede er sagt i flere indlæg, nemlig at der IKKE findes nemme omveje, når man vil af med centimeterne uanset hvor mange eller få det måtte dreje sig om.

Jeg er ikke en af dem der skriver mest, men jeg har alligevel fundet masser af fantastiske råd herinde når jeg har skullet finden hoved og hale i hvordan man taber sig bedst muligt.

Det der har virket bedst for mig er helt klart at bruge kostskemaet her, som har været anbefalet flere gange før: Kostskema fra Allnatural

Jeg har brugt det og min sunde fornuft med hensyn til hvad der er godt og skidt at putte i munden når man vil tabe sig, men jeg har alligevel givet plads til at spise et stykke lagkage til ungernes fødselsdag eller drikke en øl når der har været gæster - konsekvensen kan lynhurtigt aflæses i tabellen og jeg kan hurtigt se hvis jeg er på vej af sporet.

Resultatet er da heller ikke udeblevet, jeg har smidt ialt 31 cm på to måneder fortrinsvist på mave og hofter - det er der min krop har bestemt at der skulle ske noget først og den ved bedst - jeg stoler på at resten følger med undervejs...... :wink:

Jeg har smidt vægten ud for længst, så jeg aner ikke hvor mange kilo der er røget og det interesserer mig egentlig heller ikke særligt meget. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa,

Jeg vil meget gerne tabe mig bestemte steder på kroppen (arme og lårbasser) og derfor er jeg specielt fokuseret på at tabe centimeter og knap så interesseret i at gå ned i vægt som sådan. Mit spørgsmål omhandler kost, for når jeg nu er ude efter centimetertab, skal jeg fokusere på at spise så mange proteiner som muligt, er det grøntsagerne jeg skal dykke i eller skal jeg holde øje med kalorierne eller...? Hvad er jeres råd til mig?

Hvis nogen af jer har en god kostplan (ikke sådan noget 14-dages kur, men en holdbar en af slagsen) må I meget gerne give lyd. Eller bare et godt råd om centimetertab

bonusinfo:Med hensyn til træning, så træner jeg 5-6 timer om ugen primært steptræning og 'toning' (altså hvor man toner sine muskler ved hjælp af elastikker og bodybar etc).

Hejsa

tusind tak for de super gode svar. Jeg vil lige nærlæse de svar jeg har fået og så vender jeg tilbage hvis jeg har spørgsmål, men det lyder som om der er noget der lige skal ændres på i hver fald :4mewantfood: både food-wice og med træning. Jeg ovevejer at gå igang med en 13 dages proteinkur (som I nok kender) men jeg ved ikke lige hvor smart det er lige for tiden, da der er andet i mit liv, der kræver en del energi ud over træningen.

Og det er også en interessant at læse det spørgsmål som Ukulele rejste, for det kender jeg også :bigsmile: Det er dejligt at kunne mærke sin krop :-D

Endnu engang mange mange tak for alle de gode svar - det er helt sikker noget jeg vil tage ved lære af ;-)

Dísse to udtagelser er i direkte modstrid med hinanden, men jeg går nu ud fra at du igen har droppet ideen med korte, uholdbare kure?

Kalorietabel er udemærket fordi den er meget let overskueligt - supplerer du med foodcomp har du stort set alle næringsoplysninger.

Alfa og omega er dog det samlede kalorieindtag - uanset om man lever af pitakebab eller gulerødder og her kan dette program være en hjælp til at holde regnskab: krop&kost

Held og lykke :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share