Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

Tak for jeres hilsner :bigsmile:

Nu er jeg hjemme igen. Jeg har ikke ondt men har da en sjov fornemmelse i maven - men alt er som det skal være. Jeg vil få problemer i lufthavnens sikkerhedskontrol lige nu - mit maveskin er sat sammen med hæfteklammer :tongue:

Gik på vægten da jeg kom hjem: 139,7 kg

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres hilsner :bigsmile:

Nu er jeg hjemme igen. Jeg har ikke ondt men har da en sjov fornemmelse i maven - men alt er som det skal være. Jeg vil få problemer i lufthavnens sikkerhedskontrol lige nu - mit maveskin er sat sammen med hæfteklammer :tongue:

Gik på vægten da jeg kom hjem: 139,7 kg

Hvor lyder det bare super duber... håber det fortsætter uproblematisk

Men ja, hvad har du spist indtil nu? Og hvordan er det med sult, kvalme mv.?

Men welcome home - og med fri adgang til MOL :bigsmile:

a085.gif

Link to comment
Share on other sites

Hvor lyder det bare super duber... håber det fortsætter uproblematisk

Men ja, hvad har du spist indtil nu? Og hvordan er det med sult, kvalme mv.?

Men welcome home - og med fri adgang til MOL :bigsmile:

a085.gif

Indtil nu har jeg drukket vand og fået noge proteindrik. På operationsdagen måtte jeg få i alt 500 ml væske. I går 1000 ml væske og 500 ml proteindrik -i dag 500 ml protein drik og 2 liter væske.. Begynder på noget tynd suppe i morgen. Moset mad i næste uge!

Godt at hører at operationen gik godt, samt at du er hjemme i godt humør. Håber operationen kan give din livskvalitet et løft. :smile:

Tak skal du have mr benbøj!

Der skal også lyde en hilsen herfra. Rart at høre at det gik godt for dig. :smile:

Takker for den hilsen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres hilsner :bigsmile:

Nu er jeg hjemme igen. Jeg har ikke ondt men har da en sjov fornemmelse i maven - men alt er som det skal være. Jeg vil få problemer i lufthavnens sikkerhedskontrol lige nu - mit maveskin er sat sammen med hæfteklammer :tongue:

Gik på vægten da jeg kom hjem: 139,7 kg

Hej Arne

:smile: tillykke med den hurtige "løsladelse" : ) du er sq for sej :superman: - et rigtigt godt bevis på hvor vigtigt det er at være i god form forud for en operation !

:smile:

Lufthavn ? det får du vist heller ikke lov til lige foreløbig ; )

krams

:sun:

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne.

Spændende at følge din vej gennem operationen og vejen videre.

Får du hjælp til det psykiske? forståelse af kostændringer osv?

Jeg har gået til psykolog for at få styr på en spiseforstyrelse - det samarbejde fortsætter - dette er for egen regning.

Mht til kost - så ved jeg dels en del selv - dels har jeg fremragende støtte af min Diætist på Hvidovre Hospital. Silja er en stjerne!

Hej Arne

:smile: tillykke med den hurtige "løsladelse" : ) du er sq for sej :superman: - et rigtigt godt bevis på hvor vigtigt det er at være i god form forud for en operation !

Tak for besøget i går :smile: Og ja - min gode form kommer mig til gavn nu. Sygeplejesken der tog i mod mig på afdelingen efter operationen havde aldrig set noge så frisk så hurtigt...

I eftermiddag var jeg ude og gå en kort tur ved søerne sammen med Mette - mere gåtur i morgen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dejligt at det er gået så godt! husk jeg har en lækker cykeltrøje til dig. Men du får den først når du er minus 100 ;-) dejligt at du har du godt netværk der støtter dig. Det kan mån ikke undvære! Da jeg læste om din protein drik tænkte jeg straks bodybuilding. :laugh: Arne på sygehuset med en amino 500 mega blast gain shake i hånden og et flex blad i den anden :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hej Arne aka Champ :smile:

Nu brugte jeg hele sidste weekend på at læse din 6. log (det tog pænt lang tid), og vil også gerne sende dig en tanke herfra.

Jeg er sikker på, at der vil blive meget mere plads til Arne, i dit nye liv - og forhåbentlig ikke så meget plads til din spiseforstyrrelse. Håber på det bedste for dig fremover.

Flot kæmpet - i medgang og modgang :1356:

Hilsner fra

Nougat :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Det er da vildt hurtigt at du er blevet sluppet løs igen, men du er jo også i en super form :4thumbup:

Godt at det hele gik godt, og at du er frisk igen :smile:

Ja det synes jeg også :tongue::tongue:

Dejligt at det er gået så godt! husk jeg har en lækker cykeltrøje til dig. Men du får den først når du er minus 100 ;-) dejligt at du har du godt netværk der støtter dig. Det kan mån ikke undvære! Da jeg læste om din protein drik tænkte jeg straks bodybuilding. :laugh: Arne på sygehuset med en amino 500 mega blast gain shake i hånden og et flex blad i den anden :wink:

Haha hvis du kunne se hvordan en lille flaske Fortimel ser ud ville det billede forsvinde :laugh: Jeg henter den cykeltrøje før du ved af det!

Hej Arne aka Champ :smile:

Nu brugte jeg hele sidste weekend på at læse din 6. log (det tog pænt lang tid), og vil også gerne sende dig en tanke herfra.

Jeg er sikker på, at der vil blive meget mere plads til Arne, i dit nye liv - og forhåbentlig ikke så meget plads til din spiseforstyrrelse. Håber på det bedste for dig fremover.

Flot kæmpet - i medgang og modgang :1356:

Hilsner fra

Nougat :cheer:

Tak skal du ha - læst hele min log - jeg er imponeret og beæret :smile::smile:

Hej Arne

Det er længe siden at jeg har smidt en hilsen i din log. Men hermed et forsinket tillykke med din operation og de bedste ønsker for din fremtid :smile:

Tak skal du ha!

Morgenvægt 137.8 kg

Selvfølgelig har jeg ikke allerede tabt 5 kg fedt. Kompressionsstrømperne jeg gik med - og de ekstra oppustelige jeg lå med om natten, har presset en masse væske ud af mine ben - aldrig har de været så tynde. Spændt på om væsken kommer tilbage...

Dagens morgenmad: 1 dl yougurt naturel...

Link to comment
Share on other sites

Der er meget stille på Trianglen klokken 5.55 en mandag morgen den 21/5.. Jeg har sovet godt denne nat og er kvik og frisk – jeg ved at jeg om få timer formentligt har det ret skidt og muligvis har ondt – det er lidt surrealistisk

En næsten tom linje 1. ruller hen og stopper – jeg stiger på og ruller mod endestationen: Hvidovre Hospital. I 2 år har jeg ventet på denne dag – jeg har været i tvivl – jeg har ind imellem skubbet det fra mig – men denne morgen er jeg noget til et sted hvor mit sind er befriet for tvivl og jeg glæder mig over at det nu sker – min Gastric Bypass operation bliver lavet denne dag..

Jeg er taget af sted i god tid – jeg vil ikke risikerer at komme for sent. Denne morgen køre bussen hurtigt gennem København og ud på vestegnen. Jeg kommer derfor i alt for god tid – klokken 6.35 sidder jeg på en stol i ”Center 3” – jeg skal møde oppe på 2. klokken 7.15 på afdeling 324 – Gastroenhendens 5 døgns afdeling.

Jeg bliver taget godt i mod af 2 sygeplejersker. Jeg skal barbere min mave, ha nogle elastik bind bundet om mine underben og skal klæde om til noget alt for stort hospitals tøj samt mine egne jogging bukser. 7.50 går jeg selv med min journal ned på operationsgangen.

Inde på stuen skal de lige sikre sig at jeg er den rigtige person og at vi er enige om hvilken operation jeg skal havet lavet. Der er en meget rolig og behagelig atmosfære hvor anæstesiholdet gør hvad de kan for at jeg skal have det godt.

Jeg bliver sprayet i svælget med noget stad der virkelig smager elendigt – det skal bedøve mig – jeg skal have sat et rør ned i luftvejene mens jeg er vågen – er meningen. Da jeg ligger på lejet får jeg også en indsprøjtning direkte i luftrøret. Det ender dog med at de vælger med at vente til jeg sover – jeg har usædvanlig god plads i mine luftveje – for en overvægtig at være... Der skal rettes lidt på hvordan mine ben ligger... ”Kan du lige hjælpe mig med at løfte benet” siger en – jeg løfter mit venstre ben 40 cm op i luften... ”Hm det der kan folk i din størrelse slet ikke” – siger samme person med et grin – ”Du har gode mavemuskler”...

Der bliver sagt godnat – jeg kæmper en smule imod men forsvinder hurtigt fra overfladen... Jeg har hvad der føls som en meget kort drøm..

Jeg vågner – dvs. Jeg genvinder en form for bevidsthed... Jeg er forvirret – ved ikke hvor jeg er.. En venlig stemme siger ”Du er blevet opereret og det gik super fint”... Nå ja – det er jo rigtigt... Jeg er i en tilstand af søvnighed som ikke kan beskrives – jeg kravler selv over i sengen og bliver kørt til opvågning...

Mens jeg ligger der kan jeg slet ikke forstille mig at jeg nogen sinde bliver frisk igen... Jeg vil så gerne være frisk... men er tung, tung tung.... Mit iltning af blodet, min temperatur, blodtryk osv. bliver kontrolleret – og en portør kommer for at køre mig på afdelingen... Jeg begynder at blive klar...

Det første jeg ser på afdelingen er Susannes smilende ansigt. Susanne er en meget nær ven – hende som jeg havde den sidste afgørende samtale med omkring min tvivl. At hun er der er bare super dejligt. Vores fælles ven Ole er der også.

Jeg kommer op og side på sengekanten – og så er jeg ude og stå. Jeg flytter over i en stol og sidder og joker med Susanne og Ole i ½ times tid... Ole ved alt om mikrober og Susanne er præst – det får vi en masse fis ud af... Især at jeg havde en præst til stede... Galgen humor.. Det er en fed opvågning! Sygeplejersken har aldrig set nogen så kvik, så hurtigt!

Jeg har ingen smerter og har det faktisk helt ok. Min mave føles sjov.. kan ikke forklare følelsen – men jeg kan mærke at der er sket noget...

Resten af dagen er jeg oppe det meste af tiden – går lidt rundt – skriver og svarer på en masse sms og taler en del i telefon med nogen af alle de dejlige mennesker der støtter mig...

Jeg får også hilst på min stue kammerat – som var samme tur igennem nogle timer efter mig. Har han det ikke super godt... men han er en rigtigt hyggelig fyr...

Stuen er indrettet til ”os”. Ekstra brede og stærke stole – senge der er bredere og stærkere end normale hospitalssenge – 267 kg er de godkendt til. Der er elektrisk indstilling af madrassen – der er sørget godt for os!

Om tirsdagen er jeg oppe fra 6.15 til 22.30 – Jeg når 2 gåture i hospitalshaven – som ikke kan ses udefra – den er placeret oven på stueetagen.... Jeg har fortsat ingen smerter – og det går fint med at indtage den væske og proteindrik som jeg skal...

Jeg taler med kirurgen – jeg er mest ivrig efter at høre hvornår jeg kan træne igen... Det bliver gåture de første uger – det må jeg leve med...

Onsdag vil jeg bare hjem – og det kommer jeg så...

Link to comment
Share on other sites

Fed fed beretning Arne :4thumbup: Tak fordi du deler den med os :heartpump:

M :elvis:

Fornøjelsen er helt på min side :laugh:

fuck, det er godt gået, congrats og held og lykke.

Tak skal du have!! :smile:

Dejligt beretning at læse. :bigsmile:

Og hvor må det være fedt, at kunne mærke den positive effekt alle timerne på spinningcyklen har haft?! Samt lægernes bemærkning og at du så hurtigt kunne komme hjem igen.

Det kan du bande på det er! :tongue::smile: Jeg tror også at det har været godt for mig med de PUMP timer.

Jeg har lige spist min "morgenmad" - 1 dl yughurt naturel... Det er muligt at det smager godt med noget frugt i - men i den udgave er det hårdt arbejde - men hvad - det går vel i et par uger (må ikke spise det med fyld i)

Morgenvægt: 137.00 kg

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne.. :shades:

Velkommen tilbage. :bigsmile: Så vidt man kan læse, varer det nok ikke mange uger, før du er på spinning cyklen igen... Ups hvad var det?? Ja det var såmænd Arne der lige fløj forbi os andre dødelige... :innocent: :4thumbup:

Dejligt at læse at din energi er på vej i top samt den solide opbakning, du får fra nær og fjern. Det viser jo, at du er et menneske i den rette støbning og med positiv ånd.

Jeg håber naturligvis at sige DAW DAW til dig også i juli måned, hvor Candygirl, Mette og mæ skal mødes til lidt :bike: og :4mewantfood: og :blahblah: . Nu kan du måske ikke helt deltage i :4mewantfood: , men det kan være, du er med på det andet... :smile:

Kan jeg overhovedet kende dig?? Næppe..... :laugh: Du ender jo med at blive et skår, :4flex: og før vi ved af det, skal vi måske følge dig i RAAM...(så lige DVD'en igår nemlig igen igen) :cheer::cheer::cheer: Ikke? nej men så i noget andet vildt og blodigt..

Jeg vil ønske dig en fantastisk weekend og slutte med at sige, at du har den dybeste respekt fra Århus siden...

Bedste ønsker fra

Julie :hippy: :1356: :heartpump:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Hej Arne.. :shades:

Velkommen tilbage. :bigsmile: Så vidt man kan læse, varer det nok ikke mange uger, før du er på spinning cyklen igen... Ups hvad var det?? Ja det var såmænd Arne der lige fløj forbi os andre dødelige... :innocent: :4thumbup:

Dejligt at læse at din energi er på vej i top samt den solide opbakning, du får fra nær og fjern. Det viser jo, at du er et menneske i den rette støbning og med positiv ånd.

Jeg håber naturligvis at sige DAW DAW til dig også i juli måned, hvor Candygirl, Mette og mæ skal mødes til lidt :bike: og :4mewantfood: og :blahblah: . Nu kan du måske ikke helt deltage i :4mewantfood: , men det kan være, du er med på det andet... :smile:

Kan jeg overhovedet kende dig?? Næppe..... :laugh: Du ender jo med at blive et skår, :4flex: og før vi ved af det, skal vi måske følge dig i RAAM...(så lige DVD'en igår nemlig igen igen) :cheer::cheer::cheer: Ikke? nej men så i noget andet vildt og blodigt..

Jeg vil ønske dig en fantastisk weekend og slutte med at sige, at du har den dybeste respekt fra Århus siden...

Bedste ønsker fra

Julie :hippy: :1356: :heartpump:

Jamen lad os bare sige at vi ses til Juli - må se om Spock eller hvem der nu er på podiet kan få et ord indført med jer 3 på første række :tongue:

RAAM - næppe - men der er nogle franske toppe der skal besejres!

Tak for de gode ønsker og i lige måde :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share