Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

2. træning onsdag

Chris aflagde podiet et af sine sjældne besøg - så selv om mine ben var tunge, så måtte jeg bare køre begge timer :cool:

På første time, den "øvede", sad vi stort set ned hele vejen... tempoarbejde ved pæn intensitet - der var dog også lige 7,5 min hvor vi kørte enkelttakt - og skulle presse os op over 8 tallet... Jeg havde så svært ved at få mine ben med mig... de indeholdt bly... Jeg sad ved siden af Jimmi Olsen oglod mig trække med.. efter nogen tid opstod der en besynderlig glæde ved smerten :devil: (nej jeg tager ikke på den lukkede selv om du mener jeg bør..) og min intensitet begyndte at kravle op...

Anden time var en elite... de første 30 minutter mindede en del om første time... efter 30 minutter begyndte vi på nogle intervaller... her slog mine trætte ben igennem - det var ikke muligt for mig at arbejde så tungt og eksplosivt som normalt... men det var ikke fordi jeg ikke forsøgte :devil: Afslutningen var en klatretur på 7½ minut... Jeg holdt intensiteten selvom jeg var presset, meget presset... de sidste minutter havde jeg en vis indre trang til at komme ned og ligge...

Var det klogt jeg kørte igennem - nææ... Gjort er gjort - og det rummede sin egen besynderlige belønning..

post-125-1199946279_thumb.jpgpost-125-1199946259_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

2 kilo på en dag Arne, det er jo helt VILDT!!!! :bowdown: :freaked:

Nu husker du vel at fylde depoterne godt op efter sådan en SINDSYG TRÄNINGSDAG!!!! 3 x spinning på samme dag ville uden tvivl väre selvmord for mig, så jeg bukker i stövet for dig!!!! :smile:

Ser forresten rigtig godt ud med din styrketräning også!! Ingen tvivl om at det er et super godt suplement til spinningen, når du skal tabe dig!!!

Tak for en sjov, inspirerende og motiverende log, DU ER FOR SEJ!

Pippi

Link to comment
Share on other sites

2 kilo på en dag Arne, det er jo helt VILDT!!!! :bowdown: :freaked:

Nu husker du vel at fylde depoterne godt op efter sådan en SINDSYG TRÄNINGSDAG!!!! 3 x spinning på samme dag ville uden tvivl väre selvmord for mig, så jeg bukker i stövet for dig!!!! :smile:

Ser forresten rigtig godt ud med din styrketräning også!! Ingen tvivl om at det er et super godt suplement til spinningen, når du skal tabe dig!!!

Tak for en sjov, inspirerende og motiverende log, DU ER FOR SEJ!

Pippi

Tak tak Pippi :bigsmile: Både for lykønsknskningen og kommentaren til loggen!

Nu er det dog ikke 2 kg på en dag... men de siste 2 er røget hurtigt... ind imellem kommer der sådan nogle ryk for mig - det er som om kroppen slipper en masse væske på en gang..

Energia

I dag kunne jeg så se min første artikel i Energia på glittet papir - lidt af en oplevelse! Står på side 22 :tongue:

Link to comment
Share on other sites

gallery_125_888_6476.jpg

Personerne på dette billede har betydet kolossalt meget for mig det seneste halve år - og betydningen er vokset og vokset... Det er mit CTI coaching trænings hold... Vi har stillet vores hele liv til rådighed for hinanden... vi har grinet, grædt, krammet, skubbet, råbt og skreget... der er næsten ikke det vi ikke har gennemlevet og set hos hinanden... Nogen klikkede jeg med hurtigt - andre nåede jeg først ind til - eller de til mig - i denne weekend, men vi nåede det. de skal med i denne log fordi den handler om hele min udvikling, ikke bare min fysiske træning..

Denne sidste weekend med "klikken" blev magisk for mig... det handlede meget om at turde være direkte og sige den ubesmykkede sandhed til den anden... og det handlede også om at bruge sin krop til kontakt og til at udtrykke sig med..

Jeg fik adresseret 2 ting som har holdt mig tilbage i mange år - og hvor jeg nu er tæt på at have fuldført en metamorfose...

Det er to ting der hænger tæt tæt sammen... den ene er at jeg så ofte har været den der bakkede ud når jeg havde en personlig konflikt... Ikke at jeg trak min væk, men jeg var ofte den der fixede et forhold - også hvis det betød at jeg dermed undertrykte mine egne behov og sårede følelser.. Fred og harmoni på min bekostning - fordi alternativet forekom mig værre... Jeg var bange for at blive "valgt fra" - som jeg altid blev det i min tidlige skolegang... Senere gemte jeg mig bag fedt, skæg og kedeligt tøj - jeg valgte mig selv fra..

På kurset med disse dejlige mennesker har jeg ikke været sådan... jeg fik en unik chance her - med en flok mennesker der var lige så søgende og nysgerrige som jeg selv.. Jeg har haft modet til at søge øjenkontakt når vi skulle finde samarbejdspartnere til en øvelse - og jeg har haft modet til at lade mig "blive valgt"... Denne gang skulle vi konfrontere hinanden - ikke tillade den anden at gemme noget - men kalde det frem vi så skulle frem...

Jeg har trukket stolen væk under en person der sad med bind for øjnene... jeg har kæmpet skulder mod skulder med en mand hvis aggression jeg kaldte frem... jeg har set tåre hos en pige og alligevel fortsat med at kalde på mere... Jeg har haft modet til at være den første der forlod min stol i en gruppeøvelse og blev fysisk og gik helt tæt på en og stillede det "hårde spørgsmål"... Undervejes i disse 3 dage rankede jeg mig ryg det sidste stykke og følte en nødvendighed og en beslutning der vibrerede i alle mine celler... Jeg vil stadig være den der ikke opgiver en relation bare fordi der er konflikt - men det er nu pga. mod til at konfrontere livet - ikke af angst for at miste det der måtte være tilbage... Jeg er sprunget ud af den boks jeg har været fanget i :devil::devil::devil: jeg har turdet bruge dette kursus til at fuldføre noget - og er blevet mødt af Sissel, Peter, Henrik, Camilla, Lisa, Christina, Lærke, Rikke, Anja, Pia... dem alle sammen! TAK!"

Den anden ting der er sket handler om den fysiske mig - om at krop og hoved nu hænger sammen... Jeg har skyet alt der havde med krop og følelser i sammenhæng... jeg har ikke danset og jeg har søgt de ting hvor jeg kunne klare mig med ord - har jeg brugt det fysiske har det været når jeg var i kontrol.. I lørdags skulle jeg bevæge mig gennem et rum fuld af forhindringer med bind for mine øjne... David fik mig til at ranke ryggen og glemme at jeg ikke kunne se og kontrollere... jeg gik frem og sparkede en hver forhindring til side... han kaldte noget frem i mig som var der og som kom ud... Skønne Moa udfordrede mig til at lede hende i en dans - igen med bind for mine øjne... OG JEG NØD DET!!! Jeg er i tavshed blevet ført i spejlende bevægelse i af en anden - jeg har ført og vi har overgivet os til at lede sammen... Jeg er blevet coachet mens vi skulle bevæge os sammen - og i den øvelse sammen med pragtfulde Lærke faldt det hele på plads for mig... Nu har jeg kontakt med min krop og kan lide at bruge den... for første gang i mit 45 årige liv...

Det var ikke øvelserne eller menneskene der forandre mig - de var det dejlige redskab jeg blev tilbudt til at gennemføre min metamorfose - og jeg gjorde det sgu - jeg brugte det redskab fuldt ud :devil:

Jeg vil slutte med et billede som Johan syntes han skulle hav - ved ikke hvorfor :laugh:

gallery_125_888_21775.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det er da lige før, man skærer sig på det billede af dit fjæs. Det ser sgu godt ud - og dejligt med dine fine udvikling :4thumbup:.

Det er lækkert, hvad det offentlige system kan præstere (din operation) - hence; en lille stikpille til KJ, håber det er ok :tongue::tongue:

Edited by Paven
Link to comment
Share on other sites

Kære Arne,

Endnu en gang giver du mig tårer i øjnene :cry3: Det er simpelthen så fedt at være med i dette "full circle moment" :hippy: at have fulgt dig gennem de sidste par år og så se hvor du er nået til i dag er intet mindre end AMAZING!!! :heartpump:

1000 tak fordi du deler så gavmildt, det giver så meget! :worship::flowers:

Knus

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Kære Arne,

Endnu en gang giver du mig tårer i øjnene :cry3: Det er simpelthen så fedt at være med i dette "full circle moment" :hippy: at have fulgt dig gennem de sidste par år og så se hvor du er nået til i dag er intet mindre end AMAZING!!! :heartpump:

1000 tak fordi du deler så gavmildt, det giver så meget! :worship::flowers:

Knus

M :elvis:

Kan kun tilslutter mig :bigsmile: lækker læsning, dejligt at få lov at være lidt med på sidelinien

Edited by Majse
Link to comment
Share on other sites

Kære Arne :bigsmile:

Jeg har jo misbrugt din coaching (også) her til morgen ... om det er dig, din coaching, en blanding af det hele eller det halve skal jeg ikke kunne sige - men du fik rettet mit humør ind på under 1 minut ! Hvis du behøver nogen anbefalinger, så henvis bare til mig !! :blush:

Og iøvrigt tak fordi jeg har måttet følge dig i så mange år ! og tak for gode spark i r**** og klap på hovedet - når jeg har haft behov for det !

Jeg glæder mig til at følge din videre færden her i livet ! Jeg er ikke i tvivl om at du er havnet på din rigtige hylde - og så liiige til sidst - rigtig god debut-artikel på de glitrede sider ;o)

Krams

f.s.k. I

Link to comment
Share on other sites

Indlæg nummer 1000 i denne log - 430 har jeg selv lavet. Skønt at så mange har skrevet :bigsmile::bigsmile:

Også skønt at så mange har skrevet siden mit sidste indlæg - det værdsætter jeg virkelig.

Metteh - du skal passe på hvad du beder om - you might get it! Tak for anbefalingen kære Vivsen. Tak til jer andre også :blush::bigsmile:

Træning:

Kort om træningen i går

Styrke: Incline bænk og full laterrals

Spinning: Spinning basi med en kompenent med kedelig instruktør samt spinning elite med en meget kompetent og alt andet end kedelig lasse Traff.

post-125-1200423255_thumb.jpgpost-125-1200423240_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det var ikke øvelserne eller menneskene der forandre mig - de var det dejlige redskab jeg blev tilbudt til at gennemføre min metamorfose - og jeg gjorde det sgu - jeg brugte det redskab fuldt ud :devil:

Goddamn it Arne :hippy: Og vi andre kan nogle gange synes, at vi ikke kan gøre en pind ved de mindre flatterende sider af personligheden :crazy::sneaky2:

Tak for at dele med os alt det dejlige du har opnået og masser af god vind fremover

kram fra Århus

Link to comment
Share on other sites

Goddamn it Arne :hippy: Og vi andre kan nogle gange synes, at vi ikke kan gøre en pind ved de mindre flatterende sider af personligheden :crazy::sneaky2:

Tak for at dele med os alt det dejlige du har opnået og masser af god vind fremover

kram fra Århus

Altid dejligt med besøg i loggen af en f.s.k! Følger med hos dig også - I må se at få skruet op for temperaturen i vandet der ovre :smile:

Hårdt, kort og SJOVT - sådan var morgentræningen i dag!

Det her er stedet hvor jeg burde gengive de 3 serier som Kim kørte i dag.. Men jeg kan ikke huske dem - men de 2 første var anderledes... noget med flere korte ryk på 15 med 5 sek imellem hver bl.a....

Alt i alt nok den hårdeste basistime jeg har været med til :4thumbup: Jeg havde super gode ben og havde Kasper ved siden af... desvære betød en dårlig cykel at Henriette fortrak til bag i salen (sødt af dig at give mig din cykel Henriette!)

post-125-1200489862_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Jeg har lige læst din artikel i Energia. Jeg kan godt lide fleksibiliteten i den foreslåede fremgangsmåde for personlig målsætning. Jeg har selv gennemgået et længere coachingforløb, hvor jeg følte, at såvel selve coachingen som mine personlige resultater var mindre optimale, grundet en meget rigoristisk og meget amerikansk tilgang til SMART.

Jeg skal nok holde dig op på Mont Ventoux - målet. Selv har jeg taget turen 2 gange - fra Bedoin og fra Sault, hvor de sidste 6 km dog er de samme. Malaucene har jeg ikke prøvet endnu. Hvilket rute er det, at du tænker på, når du taler om at gennemføre på 2 timer?

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Jeg har lige læst din artikel i Energia. Jeg kan godt lide fleksibiliteten i den foreslåede fremgangsmåde for personlig målsætning. Jeg har selv gennemgået et længere coachingforløb, hvor jeg følte, at såvel selve coachingen som mine personlige resultater var mindre optimale, grundet en meget rigoristisk og meget amerikansk tilgang til SMART.

Jeg skal nok holde dig op på Mont Ventoux - målet. Selv har jeg taget turen 2 gange - fra Bedoin og fra Sault, hvor de sidste 6 km dog er de samme. Malaucene har jeg ikke prøvet endnu. Hvilket rute er det, at du tænker på, når du taler om at gennemføre på 2 timer?

Glæder mig du kunne lide artiklen :bigsmile: "Rigoristisk tilgang" - lyder ikke heldigt - eller skulle jeg skrive lyder ikke smart :tongue:

Jeg ved du har været oppe af det bjerg - og har også tænkt mig at søge info hos dig inden. De 2 timer tror jeg at jeg vil påstå var en trykfejl - efter at have sat mig lidt ind i det vil jeg være meget glad for 3 timer... Det er umidelbart Bedoin jeg satser på... Hvorfor? Fordi det skulle være den værste :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Glæder mig du kunne lide artiklen :bigsmile: "Rigoristisk tilgang" - lyder ikke heldigt - eller skulle jeg skrive lyder ikke smart :tongue:

Jeg ved du har været oppe af det bjerg - og har også tænkt mig at søge info hos dig inden. De 2 timer tror jeg at jeg vil påstå var en trykfejl - efter at have sat mig lidt ind i det vil jeg være meget glad for 3 timer... Det er umidelbart Bedoin jeg satser på... Hvorfor? Fordi det skulle være den værste :laugh:

Iflg linket her Mnt Ventoux er Malaucene marginalt den hårdeste. Men om det holder i praksis er jo svært at sige.

Ventoux bliver jeg simpelthen også snart nød til at skulle ned og prøve.

God fornøjelse!!

Edited by MTBforever
Link to comment
Share on other sites

Iflg linket her Mnt Ventoux er Malaucene marginalt den hårdeste. Men om det holder i praksis er jo svært at sige.

Ventoux bliver jeg simpelthen også snart nød til at skulle ned og prøve.

God fornøjelse!!

Ifølge andre kilder er den anden opfte den værste -pga megen vind... Kan jo også værre at man kan få prøvet mere end en når man nu er der :tongue:

Ihh og så har man ikke engang fået sit Energia selvom man er abonnine :unhappy:

Men lyder nu som ganske seriøse planer onkel A. Ligesom når man brænder så meget for at sidde på forreste række, at man får en anden til at flytte sig, for at det kan lade sig gøre :tongue::laugh:

Tyndt du ikke har fået dit blad - det er jo et vigtigt nummer :tongue: Jeg flyttede nu ikke nogen -men modtog et tilbud :cool:

Forberedelsen til dagens træning var ikke helt seriøs... dvs. som hygge betraktet var den meget seriøs.. Jeg havde 3 kvinder til middag onsdag aften, inkl den gode SNF. Vi spiste fremragende mad :4mewantfood: (skal kokken jo sige) og drak en "smule" rødvin :4drunk:

Maden var simple men som sagt ganske vellykket - I får s.. lige opskriften:

2 små løg

2 rødløg

3 fed hvidløg

2 røde chilli

Frisk ingefærd ca 2 x 1 cm

Alt hakkes fint og svitses i smør

Der tilsættes 2 dåser kokkosmælk, saften fra 3 limefrugter og 2 spk peanutbutter - det simmre i små 10 min - under vejs smages der - der tildsættes evt lidt tabasco eller chillisovs - sidstnævnte i går, samt salt og pepper efter behov.

Så tilsættes grøntsager - i går 300 g groft hakket gullerøder (glemte de sukkerærter jeg også havde købt)

Til sidst lægges fisken i og der dampes med låg på sauterpanden. Jeg brugte 300 g laks og 600 g blandet hvid fisk. Opskriften er oprindeligt til kylling -men modificeret noget...

Serveres med jasminris og lidt godt brød :bigsmile:

I morges havde jeg en smule T-mænd... Hen mod middag begyndte tankemn om spinning at være lidt "grim" - og som jeg skrev til Signe på messenger "Så kan du nå at få det endnu værre"..på spinningcyklen vågnede jeg til dåd -og da Thomas kørte en FED time - så gik det fremragende. Jeg vedtog dog inden timen og holde mig tilkun en -men gav den MAX gas :devil:

Programmet:

1 min siddende enkelt -skala 7

1 min stående enkelt - skala 7

2 min sidende angreb (tempoet op mod mellemtakt med samme belastning sådan ca.) skala 8-8,5

2 min stående angreb

1 min siddende enkelt

2 min stående enkelt

2 min sidende angreb

2 min stående angreb

1 min siddende enkelt

3 min stående enkelt

2 min sidende angreb

2 min stående angreb

1 min siddende enkelt

4 min stående enkelt

2 min sidende angreb

2 min stående angreb

Min beslutning om kun at køre den ene time betød at jeg gik AMOK i de x min angreb :devil::wub:

2-3 min restitution

Så "tærskeltræning"

50 sek siddende enkelttakt - skala 6-7

10 sek stående max belastning max indsats

Samme system 45-15, 40-20, 35-25, 30-30, 25-35, 20-40, 15-45, 10-50 Jeg kæmpede som et svin for at nå helt op på 100% -lykkedes næsten... Sindsyg hård med FED serie!

Tak til Vivsen og Signe for selskab :bigsmile:

post-125-1200611696_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share