Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

Ikke meget der er blevet trænet i denne uge... :blush::blush: Til gengæld er jeg dejligt velrestitueret hver gang og kan give den maks gas...

Træningen startede med en gåtur til Nygårdsvej -ikke langt, det er j også Østerbro hvor jeg bor... Kan huske den gang for ikke så længe siden hvor jeg syntes det var uoverkommeligt at gåover til Parken - som jeg passerede i dag efter mindreend 10 minutter...

Jeg var på plads da centeret åbnede - skulle jo sikre mig MIN cykel - første række lige ud for instruktørcyklen :tongue: - og det lykkedes..

Det var Chris på podiet - han køre desvære kun søndag nu... Han var heldigvis fremragende i dag... Det erikke fordi han gør så meget... men han sættrer en stemning hvor man bare køre igennem...

Første time var en elite. Super simpelt. Pulsen blev stille og roligt løftet op til 8 tals niveau (83%+) over små 10 min. Vi kørte så samme serie igenne 4 gange. 3 min siddende på 8 - 2 min stående skala 9 - så en pause på90 sek og en serie hvor vi kørte 3 x 3 min siddende skala 9 til 10 - kan ikke huse de øvrige detaljer... vi sluttede med nogle minutter lige ud af landevejen...

Anden time var en øvet - på papiret - ok der var lidt mere pause...

Første serie: 5 x (1 min stående skala 8 - 1 min siddende op i tempo med samme modstand eller lidt mindre - skala 9 -1min siddende dobbelttakt med lav modstand)

2 serie: 10 min tungt - først nogle minutter op til lave enden af 8 tallet -så 6 min med 86% som bund ("86 is WEEK - it's the minimum!" )

3 serie - efter 3 min siddende dobbelttakt løftede vi pulsen op til 8 tallet i stående enkelttakt i ialt vist 4 min.. Så 20 sek spurt med mere modstand, 1min siddende dobbelttakt, 3 min stående enkelt - 20 sek stående spurt - 1 min siddende dobbelttakt, 2 min stående enkelt -20 sek stående spurt, 1 min siddende mellem... det skulle ha været afslutningen -men Chris meldte ud inden sidste runde at alle skulle være med - det var åbenbart ikke tilfællet -så vi tog lige 1,5 min stående enkelt og en soidste spurt på 20 sek... jeg mistænker at det var planlagt -i sikker forvisning om at nogen ville stå af... ("Dem der ikke var med can stay out of it - i don't care -let's see who is going strong all the way")

FED FED træning!

Inden spinning nåede jeg:

10 min CII - stille og roligt omkring 200 Watt

Dødløft:

3 x 6 x 71 kg

4 sæt mavemaskine

Full db laterals:

3 x 6 x 10 kg

Pulldown

3 x 6 x 60 kg

post-125-1200841559_thumb.jpgpost-125-1200841542_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Prøver lige med et ugeprogram igen:

Mandag

Morgen: styrke sammen med Signe :bigsmile: - har jeg savnet i den forgangne uge

Aften: 1 x spin og noget CII

Tirsdag

Formiddag: Styrke og noget cardiomix. Styrke hvis Signe kan - ellers flyttes min styrke tilonsdag formiddag

Onsdag

2 x spin med mr. Waterboy

Torsdag

2 x spin med Mette i Holte

Fredag

Morgen: Spin Kims morgentime eller Signes ditto (begge 2? Kan lige nås :laugh: )

Styrke med Signe efter nærmere tidsaftale

Lørdag:

1-2 spintime med Henrik W

Søndag:

2 x spin med Chris

Link to comment
Share on other sites

Feat MH Posh Tomba, hvis hun kan tiltuske sig en baglomme? :blush:

Det bliver da STORT onsdag :4thumbup:

Dagens træning - og årets Arne DUMHED

Mødtes med Signe i Adelgade. den unge dame havde tyvstartet med intervalløb (Over vejer at starte foreningen FTOASOAGL - Foreningen Til Overtalelse Af Signe Om At Genoptage Log - nogen der vil være med? :tongue: )

Vi lagde ud med:

Squat:

3 x 8 x 51 kg - bestemt ikke tungt -men dels er mine ben ikke tilmeget for tide styrkemæssigt -dels og vigtigere - så er det hvad teknikken rækker til - jeg skal være stærkere i min core (primærkt mave) for at blive bedre til squat.

Goodmornings:

1 x 8 x 51 kg

1 x 8 x 61 kg - kunne være det var længe siden sidst...

Incline (meget stejl bænk) bænkpres:

1 x 5 x 46 kg

1 x 4 x 46 kg

1 x 8 x 41 kg

1 x 10 x 41 kg

Weight assisted chin ups - 3 sæt. 5 kg mindre end før i hjælp - og flere reps - det rykker.

Weight assisted dips. Første sæt med 10 kg mindre hjælp end sidste - fik da også kun 3 - men fedt alligevel.. Fik flere reps i de 2 andre sæt med 5 kg mere hjælp -men altså stadig mindre hjælpend sidst.. Kan ikke huske hvor mange jeg fik...

Vi elsker bare de 2 øvelser :superman: (Objektivt set er jeg RINGE til dem -men så meget mere grund...)

Mave maskine:

3 sæt.. det sidste var PR 10 x 42,5 kg -OWNED Signe i dag - sjældent det sker i den øvelse... (du kan tage til genmæle i din egen log Signe :laugh: )

Precher Curls:

3 x 8 x 25-28 kg (afhængigt af stangens vægt der er ukendt)

Det var det - og det var fint :bigsmile:

Jeg havde intet med at spise... selv om jeg viste at jeg først ville være hjemme og få noget efter 14.. penge havde jeg heller ikke med...

Jeg kom så hjem 14.30 desperat sulten... Fjolset Arne spiste så ALT ALT for hurtigt og fik for meget ned i min 8% af normal størelse mave.. Resultat: Jeg fik det vildt dårligt og det tog 3 timer - og ødelage muligheden for spinning senere... Ak ja - lær af det...

Link to comment
Share on other sites

God forening, og godt formål. Støtter jeg gerne. :bigsmile:

Eventuelt kan du jo begynde at føre den for hende, da du så vidt jeg kan forstå er med til de fleste af hendes træningspas i hvert fald på styrkefronten. Det skal bare gøres tilpas dårligt, så hun selv er nødt til at gøre det rigtigt.

Hov, hvem er det der læser med? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Signe, du må i gang med at logge igen. Vi lever i et demokratisk land, og da flertallet har stemt for logføring, ja så må du føje dig :tongue:

Nemlig!

Foreningen er hermed stiftet - jeg er naturligvis formand og har medlemsnummer 42 (hvis det undre dig - så lad være med at spørge). Vivsen har lagt billet ind på nstformandsposten og har medlemsnummer 1. Candy du får nummer 2, Mette nummer 3 og Jesper nummer 4. :laugh: Flere der vil være med?

Dagens træning - Morgenspinning, styrke og lidt CII

Ved siden af mig sidder i kvinde i 30 års alderen... Hendes ben pisker rundt med mindst 160 rpm - mens hun sidder tilbage i sadlen med armene daskende rundt uden forbindelse til styret og overkroppen piskende rundt i samtlige universets dimmensioner... Rundt omkring hopper folk i sadlerne med ingen modstand...

Jeg fik ok træning ud af den time - men om timen og instruktøren i øvrigt - fortrækker jeg at være tavs..

Styrkedelen:

Snatch:

3 x 6 x 16 kg

Millitary Press:

5 x 5 x 31 kg

Siddende machine row:

4 x 8 x ?

Mavemaskine:

4 x 6 x 40 kg - i går kunne mærkes!

Flyers:

4 x 8 x 14 kg

Triceps cabel pushdowns

4 x 6 x ??

CII

5 x 250 m som intervaller med 45 sek roligt arbejde imellem.

Link to comment
Share on other sites

Nemlig!

Foreningen er hermed stiftet - jeg er naturligvis formand og har medlemsnummer 42 (hvis det undre dig - så lad være med at spørge). Vivsen har lagt billet ind på nstformandsposten og har medlemsnummer 2. Candy du får nummer 2, Mette nummer 3 og Jesper nummer 4. :laugh: Flere der vil være med?

:w00t: Jeg vil også gerne være med. Jeg må så få nummer 5. (kloge åge) :tongue: Kom tilbage Signe please!!!!!! :wub:

Link to comment
Share on other sites

Nemlig!

Foreningen er hermed stiftet - jeg er naturligvis formand og har medlemsnummer 42 (hvis det undre dig - så lad være med at spørge). Vivsen har lagt billet ind på nstformandsposten og har medlemsnummer 2. Candy du får nummer 2, Mette nummer 3 og Jesper nummer 4. :laugh: Flere der vil være med?

Jeg undre mig - og vil stadig gerne vide hvorfor?! :tongue:

Og kunne også godt tænkt mig at vide, hvordan både Vivsen og jeg kan have medlemsnummer 2? :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Nemlig!

Foreningen er hermed stiftet - jeg er naturligvis formand og har medlemsnummer 42 (hvis det undre dig - så lad være med at spørge). Vivsen har lagt billet ind på nstformandsposten og har medlemsnummer 2. Candy du får nummer 2, Mette nummer 3 og Jesper nummer 4. :laugh: Flere der vil være med?

Og jeg bliver bare overset, selvom jeg var den første, der viste interesse? :cry3:

Link to comment
Share on other sites

:w00t: Jeg vil også gerne være med. Jeg må så få nummer 5. (kloge åge) :tongue: Kom tilbage Signe please!!!!!! :wub:

Du er med!

Jeg undre mig - og vil stadig gerne vide hvorfor?! :tongue:

Og kunne også godt tænkt mig at vide, hvordan både Vivsen og jeg kan have medlemsnummer 2? :innocent:

Til det første: MaxP har næsten svaret - det er fra bogen "The Hitchikers guide to the galaxy" I bind af denne trilogi i 5 bind finder man også God's last messege to his creation: "We apoligize for the inconvience"... Jeg kan tale om den bog i evigheder.. derfor advarslen...

Så vidt jeg kan se er Vivsen da nummer 1 og du 2... :innocent:

Og jeg bliver bare overset, selvom jeg var den første, der viste interesse? :cry3:

SORRY :blush::blush: hmm kan jo ikke give dig nummere 1 længere - vælg selv et tal!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Bare rolig jeg er ikke endnu et medlem :tongue:

Jeg starter på ingen måde log den kommende tid af mange forskellige årsager :wink: men vil stadig være at finde på MOL. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Bare rolig jeg er ikke endnu et medlem :tongue:

Jeg starter på ingen måde log den kommende tid af mange forskellige årsager :wink: men vil stadig være at finde på MOL. :smile:

"..den kommende tid.." - OK med os - hvis det er = med 1-3 dage :laugh:

Skal lige have dagens pulskurve med. Ret fredelig - de 2 høje toppe var noget stående tempo hvor jeg lige åbnede lidt op...

post-125-1201011327_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Spinning i godt selvskab!

Sikke en række 2 i spinninglokalet på Royal her til aften... Yderst til venstre Politimanden, fulgt af Danfantikker, Posh MetteH, mig, Slikpigen og MarianneB.

På podiet en veloplagt Spock - med god musik, et godt programog enmasse engagement! Timen var en elite.

10 min opvarmning

30 min serie i mellemtakt siddende/stående: 1 min/1 min, 2 min/2 min, 3 min/3 min, 4 min/4 min, 5 min/5 min. Siddende skala8 hele vejen, stående 8 på de 2 første -9-9+ pådesidste 3. Jeg gav den maksimalt gas -jeg kæmpede og kæmpede for at nå 100% på de 5 min stående... Men endnu engang "undslap" det sidste pulslag -but what a rush - der blev kørt godt igennem omkring mig og detvar med til at løfte!

2,5min recovery

Tungt arbejde 10 min -2min ned -8 oppe... Jeg blev igen grebet af noget vildskab og lavede endnu et angreb på de 100 % - men akogså denne gang var jeg et slag fra... Nå, var det sådan lige at nå derop hver gang så var det nok fordi den er for lavt sat...

FED FED time Lars - og tak til jerandre der var med -også for det efterfølgende cafepas :bigsmile:

gallery_125_25_10010.gif

Link to comment
Share on other sites

Vist på tide med en update...

Torsdag

Et godt råd herfra - skal man noget i Holte og tager S-toget derud, så kan jeg anbefale at huske at stå af på Holte station... På den næste station Birkerød, har man lige nøjagtig ikke tid nok til at nå næste tog tilbage den anden vej... ikke når man skal kæmpe sig igennem strømmen af mennesker der kommer ned af trappen som man skal op ad... Når næste tog tilbage så er aflyst, så fårman 19 dejlige minutter på den peron...

Et andet godt råd kunne være ikke at være for fordybet i telefonsamtale med en snaksagelig Hoosier lige inden man skal af... :tongue:

Jeg skulle til Holte for at køre 2timeri impuls med den skønne Mette -og jeg nåede det alligevel på trods af den lille navigationsfejl...

Der var ikke helt fyldt for en gang skyld.der var vist sket noget med ventelisten da folk fandt ud af det var en vigtig håndboldaften.. Det bemærkede instruktøren fra holdet inden til at bemærke at vi da nærmest var en flok landsforæddere eller ignoranter (bestem sagt med et smil)... En fra vores hold syntes så at han skulle score billige point ved at sige "vi synes bestemt at håndbold er interessant -men ikke så interessant om at køre med Mette"... hvad folk dog ikke siger... :innocent::innocent:

Første time,som var den hårdeste på programmet, kørte Mette lidt anderledes end hun plejer -med nogle lange serier... efter opvarmningen, som var meget stående, så vr vi i sadlen i små 19 minutter. Tempoet steg så jævnt hert 2-3 minut og sluttede godt over 100 rpm... Direkte herfra var det så 10min i ståendeposition - det begyndte i ret friskt tempo lige under 80 rpm,faldt lidt midtvejs og steg så tillige over 80 rpm det sidste stykke..

Så fik vi en rigelig lang aktiv pause mends der blev søgt efterretninger om håndbolden... Vi sluttede med noget stående enkelttakt i 3 minutter og så kørte vi frisk til de sidste minutter mod mål... Dejlig time med varrieret musik... Lidt sjovt at se de gode Holteborgeres ansigter når de bliver sat til at køre til Natasha der synger "...giv mig Ungeren tilbage..."

Anden time var lidt blidere, flere pauser og kortere intervaller. Jeg tog det nogenlunde roligt det meste af vejen... Undtagelsen var en serie hvor vi skulle stå 1 min i enkelttakt - så sætte os 1min og angribe.. Mette gave os det valg at vi kunne stå op hele vejen... det gjorde jeg med undtagelse af 1 af de 5 angreb vi kørte...

Dejligt dejligt at køre med Mette igen :w00t:

post-125-1201264593_thumb.jpgpost-125-1201264576_thumb.jpg

Fredag

Styrketræning med SNF på ABC

Signe var igang på instruktørpodiet da jeg kom... skal lige love for at der blev kørt igennem... hvis hun ellers skrev log som hun jo burde, så ville hun nu kunne prale af at hun nåede 98% af max -men det må jo så forblive en hemmelighed...

Nå vi kom igang...

Dødløft:

1 x 6 x 71 kg

2 x 6 x 76 kg

1 x 3 x 86 kg - slet ikke så tung som frygtet.. Måske træning rent faktisk virker???

Signe satte en flot PR - endnu en ting hun kunne ha fortalt om i sin log...

Bænkpres

4 x 6 x 51 kg - fint nok... længe siden jeg har kørt den flade version...

Mavemaskine:

Signe ønske HÆVN fra sidst - så hun lagde hårdt ud med 1 x 6 x 45 kg. Jeg måtte jo forsøge,men kunne kun klare 3 rep med reduceret ROM - så hun fik sin revance..

Jeg kørte så 2 sæt af 6 repmed 42.5 kg og 1 med 3 rep med 45+4 rep med 42,5

Benpres:

3 x 6 x 150 kg

Snatch

3 x 8 x 14 kg... for let Arne!! Signe kørte i et vidlt tempo - selv om jeg fik lokket hende til at gåop i vægt...hun er sej der...

Triceps extensions med tricepsbar:

3 x 8 x ca 27-28 kg

Precher curl

2 x 8 x 27-29 kg - ved et ikke præcist

1 x 10 x det samme

Det var det og det var fint :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Snatch

3 x 8 x 1 kg... for let Arne!! Signe kørte i et vidlt tempo - selv om jeg fik lokket hende til at gåop i vægt...hun er sej der...

Nej 1 kg i snatch var godt nok ikke meget! :blink:

Og hey hey - det var jo dig, der ringede til mig - jeg kunne jo ikke vide, du sad i et s-tog. :innocent: :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

Nej 1 kg i snatch var godt nok ikke meget! :blink:

Og hey hey - det var jo dig, der ringede til mig - jeg kunne jo ikke vide, du sad i et s-tog. :innocent: :4whistling:

He he det var nu også 14 kg - trods alt - rettet :laugh:

Og det var da ikke din skyld det der... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Signe var igang på instruktørpodiet da jeg kom... skal lige love for at der blev kørt igennem... hvis hun ellers skrev log som hun jo burde, så ville hun nu kunne prale af at hun nåede 98% af max -men det må jo så forblive en hemmelighed...

Ja det var rimelig hårdt :crazy: , jeg kan slet ikke forstå :wacko: , at jeg kan være så ond ved mig selv :blink:

Signe satte en flot PR - endnu en ting hun kunne ha fortalt om i sin log...

Det var overraskende let :banana3: , jeg tror, at vores 5X5 træning virker :w00t: . Tænk at alt det træning virker :tongue:

Signe ønske HÆVN fra sidst - så hun lagde hårdt ud med 1 x 6 x 45 kg. Jeg måtte jo forsøge,men kunne kun klare 3 rep med reduceret ROM - så hun fik sin revance..

Ja du skal holde dig fra mine øvelser :hehe: ellers så begynder jeg at presse dig endnu mere i dødløft :4whistling:

Snatch 3 x 8 x 14 kg... for let Arne!! Signe kørte i et vidlt tempo - selv om jeg fik lokket hende til at gåop i vægt...hun er sej der

Det er jo en enarms øvelse, så der er ingen grund til pause :nahnah:

I øvrigt godt gået i mave specielt, du har klart forbedret dig. :cheer:

Bænkpress forbedrer du dig også rigtig meget :yo:

Det er godt, at der er kommet godt gang i din træning igen med spinning og styrketræning. :cooldance:

:secret:P.s tak for lån af log

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share