Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

:nonono: Skuffet over at der kun var standard smilys i det indlæg Signe :tongue: - synes du skal tage revance . i din egen log :cool:

Træning lørdag - 2 x spin

Første time - en elite - var med Henrik Withen... de to hårdste serie var:

5 x (1 min stående enkelttakt -1 min siddende angreb til skala 8,5-9)

5x (30 sek siddende -3 sek stående MAX effort angreb -1 min stående langsomt)

Som altid en fin time fra Henrik - som fik sagt nogle sandheder... "Når jeg sigerkør helt igennem så er det højst 5% af jer der gør det..." - jeg følte mig heldigvis inkluderet i de 5%...

Da jeg kom ind igen var henrik blevet noget mindre -og havde skiftet køn... viste sig at Cathrine Marsal havde overtaget - fint nok med mig - Cat er SEJ.

Jeg kørte behersket - skal også værel lidt til Chris timerne i morgen...

post-125-1201354822_thumb.pngpost-125-1201354804_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

UPS - glemte lige den smule styrketræning jeg fik lavet inden spinningen, omtalt foroven...

DB Hammer Curls - man kan altid træne guns...

3 x 8 x 15 kg

Pulldown:

3 x 8 x 55 kg

Full laterals:

3 x 6 x 12 kg

Der er mange gode søde mennesker "derude"... 3 gange i dag på Nygårdsvej, ufhængigt af hinanden, kom der en hen til mig i dag og roste mig for min "forvandling".. Ingen af dem har jeg talt med før...

Link to comment
Share on other sites

35 min med hyperventilation og frydefuld smerte og 70 min alimindeligt hårdt

Jeg er ikke sådan rigtigt frisk og ovenpå da vi begynder 9.22 på Nygårdsvej i dag... Men der er en fyldt og forventningsfuld sal omkring og bag ved min position på miderste cykel på første række og Chris er på podiet... Så snart overtager min lyst til at køre hårdt domminansen over min indsats..

Opvarmningen løfter stille og roligt pulsen til over 70% og så går det løs... Vi køre i armstrong tempo i første del af timen -dvs. omkrin de 100-110 rpm...

Vist noget med 4 min siddende - 1 min stående, 3,5 min siddende - 1min stående osv...vi køre en del gange - de sidste med 1,5 min siddende...Kan ikke helthuske det præcist.. Hver gang vi kommer ned at sidde skal pulsen øges med 2%.. Vi begynder omkring et syvtal ved 78%+- 2 % og slutter på¨et stærkt 9 tal -omkring 95% for mig..

Kort pause

Serien vendes nærmest "på hovedet" - 3 min 30 sek stående tempo - 1 min siddende, 3 min tående - 1 siddende osv ned til 1 min stående... Vi skal ligge påmindst 8,5 ud af 10 igennem hele serien.... jeg kommer hurtigt over 90% og der bliver jeg i 15 min - er oppe og runde 97.. Pulsen varriere en del.. når jeg er deroppe, så skal den del af ens hjerne der skriger STOP hele tiden undertrykkes - man falder nemt 2-3 rpm i tempo, for man hyperventilerer over de 88% og hver omdrejning kan mærkes... Nu er jeg jo sådan indrettet at jeg ELSKER den smerte på en spinningcykel-så jeg bliver ved og ved og ved...

2 min recovery - så står den på tungt arbejde... først siger Chris "5 min siddende 2 min stående"... da vi kommer op og stå rettes det til 6 min stående, som så igen bliver til små5 min stående - 1 min siddende - 1 min siddende angreb... jeg har ikke meget at angribe med, men får da rykket fra 89% til 93% på det minut... En SKØN time -som varede lidt over en time - er slut...

Jeg vil ikke gå i detaljer med 2. time... Min makspuls på timen bliver 89% - eller det samme som mit gennemsnit på første time :devil: ... Men en time med et snit på 82% er nu også ok hård...

Dejlig formiddag på Nygårdsvej -Morten har lukket for billedupload i dag - så jeg må vente med pulskurvene...

Jeg har nogle tanker der trænger sig på -dem vil eg forsøge at skrive om senere på dagen..

Link to comment
Share on other sites

Jeg sidder her og ser tilbage på nogle uger hvor der er sket ufatteligt meget…

Jeg har skrevet om oplevelserne på mit kursus. Nu er jeg så for alvor i gang med at etablere grundlaget for min virksomhed. Jeg er ikke nogen ”naturlig” selvstændig erhvervsdrivende… det at skulle drive virksomhed er nærmest et nødvendigt onde for at få lov til at lave det jeg vil… Jeg har drive nok – det er jeg ikke i tvivl om – men jeg er ikke verdens største salgstalent og er lidt en tryghedsnarkoman – så der er udfordringer her – og det mærkes. Men for at citere robotten Marvin fra en velkendt bog: ”I think I feel good about it”.

Min udvikling som coach men også som menneske går stærkt lige nu. Samtidigt med at jeg fysisk har forandret mig næsten endnu mere… Jeg kan godt forstå at mange Gastric Bypass patienter løber ind i problemer. Jeg har haft et suverænt personligt netværk, støttende familie, en super psykolog og en fremragende coach til at bistå mig – og alligevel har det været sejt – men heldigvis også ubeskriveligt godt…

Det der sker med mig har også en indflydelse på mine relationer. Nogle styrkes – andre fader ud eller må tages op til revision… Det har ført til noget tumult i mit liv på det seneste… En del mennesker har jeg ikke set længe og der er noget catching up to do – og det kan være voldsomt – fordi jeg har ændret mig så meget mentalt og fysisk.. Det er ikke i alle tilfælde det kan lade sig gøre – eller at jeg orker det eller vild det nok… Det kan godt give mig noget dårlig samvittighed.

Jeg har haft en tendens til at lade mig ”nøjes” og skubbe mig selv for meget i baggrunden i nogle relationer – det er slut og det er vist det der har givet tummel nu…

Lige nu er jeg en smule for stresset. Det viser sig også ved at jeg er lidt for let at vælte omkuld i disse dage. Jeg fik en besked i går som betød at mine planer på et område skal ændres lidt i en uge eller 2… Så var det heller ikke være.. men jeg blev umiddelbart meget ked af det – det var en alt for kraftig reaktion – og der har været nogle stykker af dem…

I dag har jeg tænkt tingene igennem og prioriteret lidt. Det vigtigste er at holde en balance – samtidigt med at jeg fortsætter mede at udvikle mig – men det nytter ikke at små ting får mig til at miste fokus. Så der skal prioriteres og handles.

Nummer 1 lige nu skal være at finde noget deltidsbeskæftigelse – jeg har en plan og den er sat i værk. Jeg har desperat brug for at få etableret noget sikkerhed her. Jeg kommer ikke videre med de næste ting for alvor så længe jeg er på dagpenge - og der er heller ikke så mange måneder til at jeg ryger ud af det system…

Nummer 2 er at få beskrevet hvad det er jeg kan som coach mv. og få arbejdet mig igennem de ting der er nødvendige for at gøre det. Jeg har en uddannelse som jeg er glad for – men jeg deler ikke 100 % det grundlag den bygger på. Jeg har lavet et arbejde det sidste halve år på hvad mine centrale værdier er – og hvad jeg gerne vil betyde i livet. Det skal jeg have til at hænge sammen med min praksis – det er også sådan jeg bliver unik som coach, foredragsholder og storyteller. Jeg skal nok skrive mere om dette snart!

Nummer 3 på liste er min træning og min sundhed.

Disse 3 områder hænger sammen og skal alle have den nødvendige plads. Jeg vil lige uddybe nummer 3. Jeg vil de næste 2 måneder ikke fokusere vildt på min vægt. Den skal IKKE stige og må meget gerne falde. Men jeg er nået så langt at jeg i nogle måneder kan tillade mig ikke at have det som vildt fokus punkt – lige nu magter jeg ikke at kæmpe vildt for det – de andre ting er bare vigtigere lige nu. Herunder at finde mig mentalt til rette med den krop jeg har nu – som er totalt anderledes og ”ny”.

Jeg overvejer også denne log… Ikke at jeg vil holde op med at føre den. Det er blot ikke altid jeg har den store lyst til at skrive al min træning. Jeg har efterhånden skrevet om spinning timer nok.. Jeg har ikke helt besluttet hvad jeg præcis skal gøre – men jeg forsvinder ikke lige på det første.. Træningen er også til overvejelse. Den senest uge har jeg trænet med meget høj intensitet og kørt flere dobbelttimer. Jeg har brugt det som en mental kur – men det er nok ikke længere det rigtige at gøre i alle situationer. Jeg har et stykke arbejde at gøre – og det bliver ikke nemmere hvis jeg er fysisk smadret… Jeg har skrevet om det før og tog egentligt en beslutning om ikke at køre dobbelttimer mere – en beslutning jeg så ikke har fulgt op på… Igen handler det om balance. Der er også et socialt element i min træning – men her er der nu også sket en del i forhold til nogle af de mennesker jeg har trænet med længe som har stresset. Igen – balance.. Jeg er i tænkeboks – men jeg skal have en plan klar om få dage. Kan være der er flere muligheder der skal prøves af..

Håber ikke dette er for kryptisk at læse.. Men der er en del ting jeg ikke kan/vil gå tættere på – og dette er mest skrevet for MIN skyld.

Link to comment
Share on other sites

Min jobplan lader til at give hurtigt resultat - watch this space i morge - men man skal lige huske det med bjørnen, skindet og skudet...

Aften hjemme styrketræning

Remedier:

1 stk Powerbag på 17 kg

1 stk easy bar på 5 kg

2 stk 10 kg skiver

4 stk 5 kg skiver

Fuld løft med powerbag:

3 x 10

Lunges forlæns med powerbag på ryggen:

3 x 8 per ben - har meget nemmere ved lunges med powerbag frem for stang - mht min dårlige fod...

Florpress:

3 x 5 x 45 kg

BB row

3 x 8 x 45 kg

Frontløft med powerbar

4 x 5

Armstrækninger med powerbar under underben

3 x 6

Ikke altid jeg får skrevet min Powerbag leg ind her - laver gerne et eller andet -5 gang per uge -men normalt kun en øvelse - det her kan godt gentages!

Link to comment
Share on other sites

Morgenspin i Adelgade

GOD KARMA er mantraet i dag.. Det gode her til morgen var at jeg havde den skønne Henriette på cyklen ved siden af mig - det har der været for lidt af længe :bigsmile:

Jeg fik kørt en berhersket time som der var brug for - den alvorlige træning følger i aften... Der var samme vikar på som for en uge siden - og så ikke mere om det :smile:

post-125-1201595618_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Jobsamtalen i går gik fremragende - det er kun det at jeg skal være på deltid der kan ødelæge det - tror jeg. Svar kommer heldigvis hurtigt :bigsmile:

Eftermiddagstræning torsdag:

Styrke del 1:

Squat:

1 x 8 x 51kg

2 x 8 x 56 kg - synes jeg begynder at få styr på det

Vægt assisteret Chin up

4 x 6

Supersættet med:

Vægtassisteret dips

4 x 8

Mavemaskine:

1 x 8 x 42.5 kg

1 x 6 x 45 kg

1 x 4 x

Så var det tid til Lasse Traff spinning

Jeg kan rigtigt godt lide Lasse - og han har været en god støtte i flere år - altid positiv omkring mit projekt og har troet på mig og hjulpet hvor han kunne. Jeg har også kørt rigtigt mange gode timer med ham! Jeg har mange gange diskuteret hans uvane med at snakke for meget under timerne med ham... Men det holder han nok aldrig op med... Det er så også ok - man ved hvad man går ind til! Nogle gange tager det lidt overhånd...

I går var han konstant efter nogle på bagerste række... "Er du forpustet -er svaret NEJ BRUG MODSTANDEN"... så lang så godt... men den megen snak om "Der er nogen der bagude der sidder med lukket mund... " som gik over i minuter lange skideballer - det er for meget... Som en her på boarded velkendt ung kvindelig spinner sagde under timen "Lasse- du ødelægger mit fokus når du konstant taler om at vi skal holde fokus".. Så var han sur - og så viste jg hvad afslutningen ville blive... Lasse lille leg hvor man skal sepå ham og rejse sig når han gørog sætte sig når han gør... Somaltid nægtede jeg at tage den rigtigt alvorligt... Lasse mener den handler "om holdet" og "fokus" - og han synes det er et problem hvis folk er indadvendte og ikke ser op - det synes jeg er noget pjat -og det ved han vist efterhånden :tongue: Hans store fokus på om folk køre lige på beatet er sgu også for meget.. Men jeg elsker på den anden side hans dedikation og entusiasme - imponerende at han holder dampen såmeget oppe efter 10 år på podiet!

Inden da havde vi dog kørt en god hovedserie - vintage Traff. 25 min med siddende mellemtakt/stående enkelt. 5 min med 50/10, 5 min med 45/15, 5 min med 40/20, 5 min med 35/25 og 5min med 30/30...7 tal siddende - 8 tal stående. Jeg kunne endnu engang i denne uge mærke at det koster at køre som jeg gjorde nogle gang i siste uge... 90 % + arbejde i lange perioder kræver restitution... 90%+ er no go for mig i disse dage... alt over 76% er HÅRDT - og det skal man rette sig efter... Så Christina - som du kan se så kan jeg slet ikkemåle mig med dig hvad pulskurve angår:

post-125-1201683087_thumb.png

Styrke del 2

Her fik jeg selskab af Slikpigen -og det var jo skønt... amnge mennesker var der - så der blev nogen ventetid...

Incline bænkpres - egentligt ikke planen - men alt optaget der hvor jeg skulle til...

1 x 1 x 51 kg... for tungt på dagen

1 x 8 x 41 kg -alt for let

2 x 5 x 46.5 kg

Db 1 arms row

2 x 8 x 26 kg

Goodmornings - kørt ind imellem Christinas squat

1 x 8 x 51 kg

1 x 6 x 61 kg

1 x 5 x 66 kg

Pokker tog ved Christina... efter lidt snak om Hoosiers video i hendes log - så ville C dybt! Og det kom hun - den første måtte hun smide - men de næste kom op - heldt nede fra kælderen - fedt at se!!! Mod og engagement gør en forskel -også i træning... Og så syntes hun at det var sjovt - og det hjælper også en del!

Pull down

1 x 8 x 55 kg

2 x 8 x 57,5 kg

Det var den trænings dag - 2 x spin og styrke - det er ok!

Morgenspinning i dag

Næsten fuld sal - godt selskab af Kims søde og seje kæreste Maj på cyklen ved siden af og Kim på podiet - så kan det ikke gå helt galt... Jeg havde ikke diamanter i mine ben - snarre gummi...men det gik da ok - og i de 2 "svensker intervaller" midt på timen kom jeg da om og smage på bunden af lyserød zone... Svensker intervaller består af 1,5 min stående roligt og 3,5 min siddende fuld enkeltstarts power... dem kørte vi 2 af... Fin træning!

Bagefter forslog Kim at jeg skulle tage med ham nedog "se på knolde i Frankrig" i foråret - det vil jo være en dejlig udfordring - men du skal vist tage et slæbetov med Kim! :laugh:

post-125-1201683818_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Hehe, troede aldig du ville få postet din pulsgraf :tongue:

Men fin gengivelse af timen og tankerne omkring den, er 100 enig :4thumbup: Godt at vide, man ikke er den eneste, der har det sådan med timerne.

Pokker tog ved Christina... efter lidt snak om Hoosiers video i hendes log - så ville C dybt! Og det kom hun - den første måtte hun smide - men de næste kom op - heldt nede fra kælderen - fedt at se!!! Mod og engagement gør en forskel -også i træning... Og så syntes hun at det var sjovt - og det hjælper også en del!

1000 tak for komplimenterne både i loggen og i går til træningen :blush: Og jaaah, det var sjovt :w00t:

Og sidst men ikke mindst, krydser fingre mht jobbet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Punkt 1 i min plan er ved at være hjemme.11/2 starter jeg 21 timer om ugen hos Buy-aid. Det er et firma der lever af at tjene penge hjem til f.eks Folkekirkens Nødhjælp og Børnecancerfonden. Det er en kommerciel virksomhed som skal tjene penge til sine ejere men hvor 10% af nettoomsætningen gives til samarbejdsorgannisationer. Produkterne er kaffe, post-it blokke, kuglepenne osv. som alle virksomheder hatr brug for. De køber sig så ind i en historie når de handler hos buy-aid... Jeg skal sælge til nye kunder og får en fornuftig garantiløn og en ret god provision. Det er et job jeg kan lægge fra mig når jeg ikke er der, som giver mening pga. de 10% til organisationerne og i og med jeg har brug for salgstræning til mit eget.

Glad mand lige nu!

Link to comment
Share on other sites

Stort tillykke med job Arne !!

Det er rigtig dejlig laesning (bortset fra at du har vaeret til god spinning i godt selskab, det har jeg ikke :unhappy:- god dammit jeg glaeder mig til at fyre den AF naar jeg kommer hjem !!!)

Glaeder mig til vi ses igen :bigsmile: - indtil da faar du lige lidt :sun: fra Vero Beach !!

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Stort tillykke med jobbet! Det er godt at høre! :4thumbup:

Tak skal I have i bravedejlige mennesker

Jeg er blevet interviewet til Diabetesforeningens blad - hvis jeg nu opfordre alle til at støtte denne forening kan jeg vel godt slippe afsted med at uploade en PDF af artiklen...diabetes.pdf

Link to comment
Share on other sites

Det er et superflot billede!! Respekt!!

Tak tak - synes bare jeg ser lidt gammel ud - men kan være det bare er fordi jeg er det :tongue:

Hvorfor sidder alle de andre ned - tsk tsk :nonono: Men Arne laver som altid noget :4thumbup:

Og ja, cool billede :superman: Og kan du så komme ud og købe en ny t-shirt, du er jo Mr.normal-size nu :wink:

Well kan jo tænkes at "nogen" poserede for fotografen.. :innocent:

Ja går ikke med de telte mere..

"Der er meget uro derude - vi kan da godt sætte os i rundkreds og taleom det.."

"Den der har det der pulsur med lydalarm - kvæl det for helvede"

2 "bemærkninger" der faldt under Henrik Withens første time i dag... Den ene kom fra Henrik - den anden fra mig efter 40 min... Gæt selv hvilken :cool:

Ok Henrik gider ikke snak på timerne - og jeg har ikke meget tolerance på den anden side af 86% af makspuls... jeg "kom vist til" nærmest af hvæse... :innocent: - måske ikke det bedste man kan gøre...

Jeg havde Kasper ved min side - en anden MOL person skulle ha været der -men dukkedeikke op -og jeg har ikke hørt noget... håber ikke man skal være bekymret...

Mine ben var ret ok igen - så jeg kørte pænt til... I typisk Henrik W stil så byggede vi pulsen op over 12 min -så komder 3 små pulstoppe som jeg ikke kan huske hvordan vi kørte - og så kørte vi en dejlig lang tur stående med 70 rpm - 10 min blev det til-virkelig fedt - elsker det! Den tunge del blev sluttet med 5 min der blev kørt 30 sek nede 30 sek oppe -hver gang vi kom op steg tempoet -og det holdt vi så siddende - det fik pulsen godt op! En pause blev fulgt af nogle minutters bygge op til de 4 afsluttende intervaller på 2 min. det første kørt siddende - og så kom der stående ind i resten på en måde jeg ikke husker -over 94% virker min lagering af information ikke helt som ellers :w00t:

Inden anden time sagde Kasper med håb i stemmen "nu kommer der vil noget jævnt" - "det skal du ikke være sikker på var min vurdering... Og jeg fik ret... anden time var stort set intervaller hele vejen...

Det gik løs efter 15 minutters opvarmning og pulsopbygning - vi skulle være nellem 80 og 85% inden intervallerne - og det var jeg da så...

Intervervallerne:

7 x 15 sek med 45 sek imellem hvor pulsen ikke måtte komme under 85% stående i de 15 - siddende i de 5

1 min pause og 3 min opbygning

6 x 30 sek siddende intervaller -med 30 sek ståenderoligt med tung belastning imellem

1 min pause fulgt af 5 min mellemtakt ved 75-80%

2 intervaller på 3 min med 1 min pause imellem... 2 min siddende tung mellemtakt - 1 min stående tung power kørsel

2 min pause

6 min stående 70 rpm interval på 9 eller over... Den BED efter 2 timers arbejde - men lækkert lækkert - kom op på 98% mod slutningen hvor der røg lidt mere modstand... det var igen den skønne smerte :devil:

Efter timen fortalte Kasper mig at Spinner er blevet aflivet - det var den dårlige smerte - hvil i fred kære Spinner - jeg savner dig :unhappy:post-125-1201816270_thumb.pngpost-125-1201816254_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Stort tillykke med jobbet

:hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy: :hippy:

Tak skal du have :bigsmile:

Fredags træningsmx

Elementer: Spinning Øvet ved Signe, CII roning og lidt styrke sammen med Signe

Spinning

Signe havde skruet en 100% bjergtime sammen... 5 angreb på 15 sek, 5 angreb på 30 sek, 2 angreb på 45 sek var lagt ind og skulle simulere arbejde rundt i hårnåle sving ala Alpe de Huéz - de sidste 2 min indmod mål var selvfølgelig også angrebs kørsel resten var enkeltakt. Musikken var så fransk, spansk, Amerikansk og dansk - noget italiensk havde hun ikke gravet frem... Kraftwerks "Tour de France" blev brugt til opvarmningen... senere kom der en sjov kobling fra Ramsteins "America" til Springsteens "Born in the USA"... Tidligt i timen kørte vi til musik af His Bobness - "Like a rolling Stone" var det - det har jeg ikke prøvet før - men det fungerede godt! Super time hvor jeg desvære måtte tage det ret roligt..

post-125-1201872630_thumb.png

CII

2000 meter. De første 1000 meget roligt - de sidste 1000 lidt merefart på, med stigende intensitet hele vejen -pulsnit beherskede 75% (Tog knap 9 min Marianne :tongue: )

Styrke

Vi havde til fælles at vi ikke ønskede at træne ben og ryg i dag - så:

Bænkpres:

2 x 8 x 51 kg

1 x 7 x 51 kg

Precher curl:

1 x 6 x 28,5 kg (vi ved nu at stangen vejer 8,5 kg)

1 x 3 x 28,5 kg

1 x 3 x 28,5 kg (kort pause -men lang nok til at jeg må kalde det sæt - var tænkt som 1)

1 x 8 x 26 kg

Mavemaskine

4 sæt - de første 3 med 42,5 - det sidste med 40 - skulle egentligt kun lave 3 - men komtil at lave 4 ved en fejl - men det er jo en ok fejl... Signe nægtede at tage den naturlige konsekvens og også lave - hun ville hellere grine af mig - ak ja den ungdom...

Triceps cabel Pulldown

3 sæt af 6-8 med en eller anden vægt mellem 20 og 25 kg

God trænings morgen/formiddag som sluttede med et grundigt sofa/zero/ :blahblah: pas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share