Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

Jeg bliver så nødt til at tilføje, at intet - heller ikke et par timer med Chris - kommer op på siden af 3,5 timer på landevejen i høj solskin en søndag i februar :cool:

Sjovt at sammenligne spinning med landevejstræning, for selv om kredsløbet kan komme godt under tryk til spinning, så kan det ikke erstatte den sejhed, man får i kroppen på landevejen.

Men de to ting supplerer hinanden godt.

PS: Det lader til, at jeg er gået glip af en højspændt start på søndagsspinningen :blink:

PPS: Stadig en fornøjelse at læse i din weblog, Arne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bliver så nødt til at tilføje, at intet - heller ikke et par timer med Chris - kommer op på siden af 3,5 timer på landevejen i høj solskin en søndag i februar :cool:

Sjovt at sammenligne spinning med landevejstræning, for selv om kredsløbet kan komme godt under tryk til spinning, så kan det ikke erstatte den sejhed, man får i kroppen på landevejen.

Men de to ting supplerer hinanden godt.

PS: Det lader til, at jeg er gået glip af en højspændt start på søndagsspinningen :blink:

PPS: Stadig en fornøjelse at læse i din weblog, Arne.

Tak for den sidste bemærkning :bigsmile:

Racercyklen skall også ud i år... Har anskaffe mig nogle nye pedaler der er ret anderledes (Speedplay Zero i rustfri stål udgaven) - så jeg glæder mig til at komme ud...

post-125-1202752225_thumb.jpg

Jeg har ikke vintertøj og heller i råd... (pedalerne fik jeg for 125 dollars - ret billigt) 3,5 timer bliver min træningsture ALDRIG på dog...

Link to comment
Share on other sites

Excellent choice: Speedplay er cool. Nærmest en omvendt pedal, der ikke er meget mere end en klampe, man klikker skoen fast i. Der er rigtig mange, der sværger til dem. Også på grund af deres minimalistiske design.

Og ja, mit indlæg var da også for at prikke lidt til dig og andre spinningfreaks: Det er altså ude på landevejen og i skoven, at de store oplevelser venter i følge en gammel cykelrytter som undertegnede.

Holder selv meget af spinning som supplement, især om vinteren ved rigtig dårligt vejr. Men når du kommer ud til foråret tror jeg, at du vil give mig ret i, at det giver noget andet at komme ud i landskabet.

God træning - hvor den end foregår :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Excellent choice: Speedplay er cool. Nærmest en omvendt pedal, der ikke er meget mere end en klampe, man klikker skoen fast i. Der er rigtig mange, der sværger til dem. Også på grund af deres minimalistiske design.

Og ja, mit indlæg var da også for at prikke lidt til dig og andre spinningfreaks: Det er altså ude på landevejen og i skoven, at de store oplevelser venter i følge en gammel cykelrytter som undertegnede.

Holder selv meget af spinning som supplement, især om vinteren ved rigtig dårligt vejr. Men når du kommer ud til foråret tror jeg, at du vil give mig ret i, at det giver noget andet at komme ud i landskabet.

God træning - hvor den end foregår :bigsmile:

Jeg elsker skam at komme ud i landskabet... men jeg er en intetsitets junkie når det kommere til træning... 3-4 timer i cykelsadlen kan jeg gøre ind imellem som en præstation-ikke som træning... det er bare ikke mit temperement...Mine ture på raceren blive på maks 2-2½ timer med nogle intervaller på tid eller op ad f.eks slotsbakken eller på Tyren. Vil hen af vejen gerne have en MTBigen tilnogleintense ture i skoven... stårpåden lange gaget ønskeliste... øverst ståret ny hjulsæt - de hjul jeg har nu er TUNGE... Vi jeg give mig selv når vægten kan fortælles med 2 tal...

Dagens træning - styrketræning

Jeg mødtes med MarianneB og Candygirl i Adelgade her til aften -såj eg var i godt selskab.

Jeg er verdens trætteste Arne - hårdt at starterpå fuldtid og i et job hvor jeg er totalt begynder på en hver måde... vil skrive lidt om det snart...

Dagens menu:

Vægtassisteret dips suppersættet med vægtassisteret chinups:

2 x 5 med begge øvelser

Dødlødt:

1 x 10 x 51 kg

2 x 10 x 71 kg- 10 rep er mange... 71 kg ber ikke tungt... de første 5 rep... derefter er det en anden historie...

Squat:

1 x 8 x 51 kg

2 x 6 x 61 kg

1 x 7 x 51 kg

Goodmornings

1 x 8 x 51 kg

2 x 6 x 61 kg

Vægtassisteret dips suppersættet med vægtassisteret chinups:

2 x 5 med begge øvelser

Precher curl:

1 x 4 x 28,5kg

2 x 8 x 25,5 kg

Mavemaskine:

3 x 8 x 42,5 kg

Det var det :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg elsker skam at komme ud i landskabet... men jeg er en intetsitets junkie når det kommere til træning... 3-4 timer i cykelsadlen kan jeg gøre ind imellem som en præstation-ikke som træning... det er bare ikke mit temperement...Mine ture på raceren blive på maks 2-2½ timer med nogle intervaller på tid eller op ad f.eks slotsbakken eller på Tyren. Vil hen af vejen gerne have en MTBigen tilnogleintense ture i skoven... stårpåden lange gaget ønskeliste... øverst ståret ny hjulsæt - de hjul jeg har nu er TUNGE... Vi jeg give mig selv når vægten kan fortælles med 2 tal...

Hej Arne :sun:

Jeg glæder mig til fælles cykelture på Tyren og Slotsbakken - og hvor vi ellers finder på at køre hen - iført vores nye Speedplays :w00t::wub:

Godt at se at du har "overlevet" dine første 2 arbejdsdage ! :bigsmile:

krams

/ fsk I

Link to comment
Share on other sites

Jeg elsker skam at komme ud i landskabet... men jeg er en intetsitets junkie når det kommere til træning... 3-4 timer i cykelsadlen kan jeg gøre ind imellem som en præstation-ikke som træning... det er bare ikke mit temperement...Mine ture på raceren blive på maks 2-2½ timer med nogle intervaller på tid eller op ad f.eks slotsbakken eller på Tyren. Vil hen af vejen gerne have en MTBigen tilnogleintense ture i skoven... stårpåden lange gaget ønskeliste... øverst ståret ny hjulsæt - de hjul jeg har nu er TUNGE... Vi jeg give mig selv når vægten kan fortælles med 2 tal...

Spinning og MTB har i træningsform også meget mere tilfældes end sådan et normalt 3-4 timers landevejs pas har. Intervallerne i spinning ligner klart til forveksling den kørsel der forekommer inde i en skov med små og store bakker osv. Om man er til det ene eller det andet kommer vel forså vidt udelukkende an på temperament og muligheder for at dyrke sin passion og det ene er ikke bedre end det andet.

Bortset fra det? Hvad er det egentlig for en stålhest du har Arne? ( Er vel lidt grej freak ... :innocent: ) Det er jo forhåbentligt ikke en citybike du vil bestige de franske grus bunker på :laugh:

Edited by MTBforever
Link to comment
Share on other sites

Spinning og MTB har i træningsform også meget mere tilfældes end sådan et normalt 3-4 timers landevejs pas har.

For så vidt enig. Det kræver blot en mellemregning. Man skal nemlig være ekstremt dygtig MBT-rytter for at få pulsen helt op at ringe over længere tid. Jeg holder selv meget af at køre fx Hareskoven tynd på MTB-sporet, men selv om jeg nok kan finde ud af at styre en cykel og også kan tonse godt op ad rigtig stejle bakker, så er det over meget korte perioder, at pulsen kommer op. Der følger som regel et stykke, hvor man koncentrerer sig om at køre teknisk nedad og rundt i sving mv. Og hvis man er nogenlunde i form, så falder pulsen nu engang hurtigt igen.

Jeg har prøvet at have pulsuret på i skoven og kan se, at det er svært for mig at få lang tids intens pulspåvirkning, og det kan jeg langt lettere på lange landevejsture, hvis de inkluderer godt med modvind og lange, hårde bakker. Samtidig er turene typisk længere og inkluderer mere vind i håret og sus om ørerne. Derfor er min krop i hvert fald kørt langt mere mør på en anden måde efter hård landevejstræning end efter en tur i skoven. At så turen i skoven kan være mere underholdende end landevejstons, det er så en anden historie.

Min pointe bliver især sat i relief, når man tænker på rigtig landevejstræning i en gruppe og ikke alene. Det er klart den træningsform, hvor jeg har nemmest ved at nærme mig mit pulsmax og holde det over længere tid.

Henrik

Link to comment
Share on other sites

Bortset fra det? Hvad er det egentlig for en stålhest du har Arne? ( Er vel lidt grej freak ... :innocent: ) Det er jo forhåbentligt ikke en citybike du vil bestige de franske grus bunker på :laugh:

Nej bare rolig. Det er en racer. alustel med carbon sadelstag og gaffel -monteret med Ultegra 9 speed og trippel foran...

gallery_125_25_101338.jpg

Den er fin fin - bortset fra de tons tunge hjul der blev lavet til en tung tung mand

Link to comment
Share on other sites

For så vidt enig. Det kræver blot en mellemregning. Man skal nemlig være ekstremt dygtig MBT-rytter for at få pulsen helt op at ringe over længere tid. Jeg holder selv meget af at køre fx Hareskoven tynd på MTB-sporet, men selv om jeg nok kan finde ud af at styre en cykel og også kan tonse godt op ad rigtig stejle bakker, så er det over meget korte perioder, at pulsen kommer op. Der følger som regel et stykke, hvor man koncentrerer sig om at køre teknisk nedad og rundt i sving mv. Og hvis man er nogenlunde i form, så falder pulsen nu engang hurtigt igen.

Jeg har prøvet at have pulsuret på i skoven og kan se, at det er svært for mig at få lang tids intens pulspåvirkning, og det kan jeg langt lettere på lange landevejsture, hvis de inkluderer godt med modvind og lange, hårde bakker. Samtidig er turene typisk længere og inkluderer mere vind i håret og sus om ørerne. Derfor er min krop i hvert fald kørt langt mere mør på en anden måde efter hård landevejstræning end efter en tur i skoven. At så turen i skoven kan være mere underholdende end landevejstons, det er så en anden historie.

Min pointe bliver især sat i relief, når man tænker på rigtig landevejstræning i en gruppe og ikke alene. Det er klart den træningsform, hvor jeg har nemmest ved at nærme mig mit pulsmax og holde det over længere tid.

Henrik

Jeg har svært ved at se uenigheden da det netop er derfor jeg mener at en spinning time med skiftende pauser og intervaller minder mere om en tur på MTB end om en typisk distance tur på landevejen hvor intervallerne typisk er af meget lang varighed.

Vi kan godt fortsætte diskussionen men så syntes jeg vi skal henlægge den til et andet sted end Arnes log!

Link to comment
Share on other sites

Nej bare rolig. Det er en racer. alustel med carbon sadelstag og gaffel -monteret med Ultegra 9 speed og trippel foran...

gallery_125_25_101338.jpg

Den er fin fin - bortset fra de tons tunge hjul der blev lavet til en tung tung mand

Nydelig cykel. Syntes bestemt godt jeg kan genkende de hjul iøvrigt .... Fælgende skulle vel aldrig være et par DP18? Super stærke men som du selv skriver absolut også i sværvægts klassen. Så når cyklen har gjort dig 2 cifret så gør du gengæld ved at gøre den 1 cifret .... Det er vel ret og rimeligt.

Forhåbentligt ikke din dagligstue du har indrettet i DSB design :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nydelig cykel. Syntes bestemt godt jeg kan genkende de hjul iøvrigt .... Fælgende skulle vel aldrig være et par DP18? Super stærke men som du selv skriver absolut også i sværvægts klassen. Så når cyklen har gjort dig 2 cifret så gør du gengæld ved at gøre den 1 cifret .... Det er vel ret og rimeligt.

Forhåbentligt ikke din dagligstue du har indrettet i DSB design :tongue:

'Nix ikke min stue hehe... Ikke DB18 men endnu tungere... et tjekkisk mærke jeg ikke kan huske navnet på... Noget Lars fra Roadbike fandt da han søgte de mest solide fælge han kunne finde... Nav er Ultegra standard...

Link to comment
Share on other sites

'Nix ikke min stue hehe... Ikke DB18 men endnu tungere... et tjekkisk mærke jeg ikke kan huske navnet på... Noget Lars fra Roadbike fandt da han søgte de mest solide fælge han kunne finde... Nav er Ultegra standard...

De lignede jo ellers til forveksling. Er de tungere end DP 18 bliver du jo nærmest flyvende når du skifter til andre hjul. :superman:

Kunne jo ellers være sjov at lave et Mol træf på en af de franske grus bunker ..... Tror egentligt der er mange der ville bide på hvis de fik tilbudet for at komme ned og prøve et af de rigtige bjerge og ikke de virtuelle der snakkes om ved mange spinngs timer. Oplevelsen første gang man står på toppen er jo osse nærmest helt spirituel :cool:

Har faktisk flere gange været tæt på at snuppe en lang weekend dernede men det er altid blevet afblæst inden vi kom afsted. Trods alt er der jo "kun" ca 16-17 timer i bil ned til et par af de store kæmper, så det kan lade sig gøre!

Link to comment
Share on other sites

ARNE!!!! Gooodd-blooodddyyyy-daaammmiitttt..

Sidder lige og er ved at tabe småkagen.. Hvor har du altså tabt dig!!!

Dit lille siv!!!

Fantastisk - skal vist lige ind og læse hele operationshistorien :bigsmile:

Håber du har det dejligt - ser jo sådan ud!

De største varme tillykkeknus

Sally :smile:

Dejligt med besøg i loggen fra dig skønne Sally - du har været savnet på MOL. Jo tak jeg har det skam fint og er glad for den nye noget slankere linje!

Når det bliver forår i Dannmark indleder jeg angrebet mod de 99 kg! Håber på fremgang for dig også!

Træning onsdag

2 super gode timer ved Spock på Royal. En basis og en elite. Elitetimen indeholdt nogle barske angreb på 4 minutter. Som altid leverede Spock god musik og engagement. Det er ikke gået op for manden selv at han er blevet pisse god...

En ny "tilværelse"

Vi er oppe på kvisten i en ejendom der i bunden rummer Nørrebro Bryghus.. Det er et langt rum vi sidder i.. Vi er palceret i klynger på 4 der sidder så vi kan se hinanden - hen over lave lydsugende skillevægge sat op på det store bord.. Der er 5 klynger i alt...

Oppe i det ene hjørne sidder Chefen - vi kan jo kalde ham Wilbek - som min veninde Susanne og jeg har døbt ham Han er gammel professionel fodboldspiller - så han er ikke helt begejstret -men tog det pænt.

Ved siden af ham hænger et læred - her er projektteret et Execl ark... På et lille bord foran lærredet er placeret

tastatur,mus og en klokke - på en stolpe ved siden af hænger der en stor klokke til de særligt begejstrede stunder...Excel arket viser vores salg..

samlet og per person -og dækker en uge af gangen.. Hver gang man sælger noget, så går man op og skriver det på og ringer på klokken..

Næste opkald for mig er et turistkontor - ligefør var det en svinearvler... "Goddag du taler med Arne fra firmaet Buy Aid i samarbejde medBørnecancerfonden"... Det bliver en af de gode.. så snart jeg har sagt at 10% af nettosalget går til Børnecancerfonden er hun på i den anden ende...Der ryger en gang kuglepenne og Post it blokke afsted til et sted på Lolland... Et øjeblik efter ringer jeg på klokken og får en

masse lykønskninger... Sådan er det her.. lige pludselig sælger alle i runmmet og det er en intens stemning... Andre gange sker der ikke en skid... Så er det "Wilbek" kommer på banen "Drenge og piger - kom så - sælger vi for XXXXX kr går vi hjem - uanset hvad klokken er... Det virker onsdag - vi går 90min før tid...

Vi nye sælger ikke så meget... Men vi er ved at lære det da ugen nærmer sig sin afslutning. Jeg er smadret hver aften. Går i sen inden 21.30 og

får ikke trænet så meget. Lørdag må jeg melde fra til en ro dysti CII og en brunch jeg ellers havde glædet mig til -men jeg var bare færdig og havde brug for STILHED.

For 14 dage siden havde jeg aldrig forstillet mag at jeg skulle have sådan et job... Det er nu ikke det værste af slagsen. jeg ville ikke kunne sidde og sælge noget jeg ikke selv trode på - det at der doneres op mod 4 millioner per år og at firmaet Buy-aid har den regel at overskudet ikke må overgå donationen (i så fald øges donationen til ud over de 10% af netto omsætningen) - er det derfår det til at virke for mig. Lønnen er også ok og stemningen er ikke så hysterisk som den vist kan være i branchen -vi bliver behandlet helt fint.

Jeg tror heller ikke det bliver en lang karriere målt i år - men det er ok lige nu -og jeg kan nu forlade dagpengesystemet og stifte firmaet Existenscoching og begynde at gøre opmærksom på mig selv og hvad jeg kan! At jeg får træning i salg er også en væsentlig del af staveøvelsen...

Yes we can! No U-turns

"Hillery Clinton is learning it right now - then power of thiese 3 words - no just the two words: "we can" - but YES we can" - we don't know if Obama can deliver - but we wan't to belive it - those 3 powerful words "yes we can"does that to us - and you better belive it right now!"

Chris MacDonald den 17/2 -citeret efter min bedste hukommelsesom den virker over 85% af min makspuls

Han fik os endnu engang til at tro det -ikke Obama men Chris... og det var ikke "change in Washington DC vi kom til at tro på - men på at vi kunne præstere noget stort til dagens træning på Nygårdsvej.. Og så vi ind imellem ikke helt ud som om vi troede på det - så fik vi pisken "NO U TURNS - KEEP THAT TEMPO UP".. og - for nu at citere tilfældigt :innocent: - "Arne that great - the rest of your team needs to turn the resistance to the right to the same level"...

Jeg vil ikke forsøge at gengive programmerne for de to timer... Men der var en del tempointervaller men også tungt arbejde... Mod slutningen af første time -som var elitetimen - ramte jeg makspuls mod slutningen af et 2 minutter langt stående angreb.. Jeg havde den fornøjelse at sidde ved siden af Jimmi Olsen i dag - og jeg visualiserede at vi kørte om kap op af et bjerg hver gang vi kørte angreb eller intervaller... meget effektiv motivation - tænk jeg kan følge med Jimmi - spinningcykler ER skønne :4thumbup: (lige i dag er jeg glad for at jeg ikke kunne sammenligne watt tal eller hastighed :tongue: - kunne gørenoget slemt ved mine illusioner)

3 dages pause betød at jeg kom medfriske ben - der ernu en fornøjelse at prøve ind imellem... Skøn formiddag på Gården!!

Inden spinningen fik jeg kørt incline db press, skulderpres, mavemaskine og noget CII

post-125-1203264415_thumb.pngpost-125-1203264401_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Må hellere forsøge at forpligtige mig på noget træning i den kommende uge:

Mandag: Hjemme med Powerbag

Tirsdag: 1 x spin med Tanja på Royal samt noget styrke

Onsdag: Morgen spin med Greisen - og måske eftermiddagsspin med Sigen (90% :innocent: )

Torsdag: LAAAAANG arbejdsdag = ingen træning

Fredag: Enten morgen spin ved Greisen - eller aften elite med samme -er mest til det sidste

Lørdag: næppe noget

Søndag: 2 x Chris spin og noget styrke

Ugen efter er jeg nede på de 21 timer på Buy-Aid - men så skal firmaet til gengæld stiftes og have en spand kul. Satser på at fastholde 4-6 spintimer per uge og tilstrækkeligt med styrketræning til at jeg ikke bliver ringere ihvertfald.

Link to comment
Share on other sites

Dagn i dag var tæt besat - men jeg fik lige passet et basistime ved Tanja ind i programmet. Længe siden jeg har kørt med hende og det var dejligt at vende tilbage. Jeg tog pauserne med men kørte igennem i intervallerne og komgodt derop afpulsmæssigt. Kasper og jeg fik vaandet gulvet ret godt...

post-125-1203452004_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning kort:

I morges spinning ved Grumme Greisen. Fyldt sal og nogle der måtte gå fordi de ikke havde meldt sig i tide.... Intensiv stemning. Min ukendte sidekvinde til venstre kørte vildt igennem og havde en smuk grim vejrtrækning hele vejen - Maj til den anden gav den gas som altid... Selv kørte jeg got men ikke vildt... Dejlig måde at starte dagen på...

Sidst på eftermiddagen var jeg tilmeldt 2 SNF timer.. Signe kørte en fin første time... Jeg havde INTET at køre med... Pulskurven ligner restitutionsspin... men jeg måtte faktisk tage mig sammen for at få gennemsnitspulsen over de 69% :blink: Kvaliteten af det efterfølgende Zero og :blahblah: pas sammen med Signe, var der intet i vejen med :tongue:

Nå ja - lavede ogsålige 3 sæt dips og 3 sæt chins med vægtassistance..

post-125-1203537787_thumb.pngpost-125-1203537766_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hej :banana3:

Tak for selskab i dag :bigsmile: og den ventende cola zero :wub: var en god overraskelse at komme ud til efter 2 timer spinningpost-15167-1203538419.gif.

Det var også hyggeligt at få :blahblah::blahblah::blahblah::blahblah::blahblah::blahblah: , jeg glæder mig til at få bedre tid så der ikke går så lang tid mellem :blahblah::blahblah: . Du skal jo have styrket dit intellekt :tongue::hehe:

Du ser i øvrigt rigtig godt ud og yngre ud i dine nye bukser :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hej :banana3:

Tak for selskab i dag :bigsmile: og den ventende cola zero :wub: var en god overraskelse at komme ud til efter 2 timer spinningpost-15167-1203538419.gif.

Det var også hyggeligt at få :blahblah::blahblah::blahblah::blahblah::blahblah::blahblah: , jeg glæder mig til at få bedre tid så der ikke går så lang tid mellem :blahblah::blahblah: . Du skal jo have styrket dit intellekt :tongue::hehe:

Du ser i øvrigt rigtig godt ud og yngre ud i dine nye bukser :w00t:

Tak for komplimentet til sidst -og det er min en fornøjelse at sørge for at unge brushoveder som dig kan få mødt kvalificeret modstand fra mere moden visdom :superman:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
og det er min en fornøjelse at sørge for at unge brushoveder som dig kan få mødt kvalificeret modstand fra mere moden visdom :superman:

:laugh: efter en hård arbejdsdag slappede min hjerne ellers så dejligt af :hehe: . Ligesåvel som vi taler om restitutiontræning, så tror jegpost-15167-1203539088.gif at vi her kan tale om restitutions hjerne aktivitet. :tongue:

Desudover er jeg god mod dyr og ældre mennesker post-15167-1203539063.gif

Link to comment
Share on other sites

:laugh: efter en hård arbejdsdag slappede min hjerne ellers så dejligt af :hehe: . Ligesåvel som vi taler om restitutiontræning, så tror jegpost-15167-1203539088.gif at vi her kan tale om restitutions hjerne aktivitet. :tongue:

Desudover er jeg god mod dyr og ældre mennesker post-15167-1203539063.gif

Der er noget der hedder aktiv resittution hvor man bruger sine resourcer på nye måder der frigør energi og nye impulser!

Jeg er god mod dyr og børn... :laugh:

Kære Signe - du ved jo hvad jeg vil sige -lige børn leger bedst -og vi leger godt!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Der er noget der hedder aktiv resittution hvor man bruger sine resourcer på nye måder der frigør energi og nye impulser!

:laugh: SÅ en form for grundtræning til at man virkelig skal præstere :unsure::hehe:

Kære Signe - du ved jo hvad jeg vil sige -lige børn leger bedst -og vi leger godt!
post-15167-1203539416.gif :crazy_pilot:post-15167-1203539438.gif post-15167-1203539466.gif
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share