Arnes 7. log


Arne
 Share

Recommended Posts

He, he, det forstår jeg godt. Jeg skal også have en dosis Lasse fra tid til anden, selv om han godt nok har det med at snakke timerne ihjel nogle gange. Som sidste tirsdag i Adelgade, hvor han havde ævlet ekstraordinært meget og toppede af med at råbe: "Lyt til dig selv! Lyt til dig selv!" på et intensivt interval. Der sad en hel sal fyldt med spinnere, der alle tænkte: "Ja tak, hvis ellers du kunne holde mund i 5 minutter!" :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

He, he, det forstår jeg godt. Jeg skal også have en dosis Lasse fra tid til anden, selv om han godt nok har det med at snakke timerne ihjel nogle gange. Som sidste tirsdag i Adelgade, hvor han havde ævlet ekstraordinært meget og toppede af med at råbe: "Lyt til dig selv! Lyt til dig selv!" på et intensivt interval. Der sad en hel sal fyldt med spinnere, der alle tænkte: "Ja tak, hvis ellers du kunne holde mund i 5 minutter!" :bigsmile:

Dét der lyder frygtelig bekendt :laugh:

Link 1, link 2

Link to comment
Share on other sites

Præcis! Tænkte nok, at der var andre end mig, der havde lidt svært ved at tackle det niveau af snakkeri under timen. Og så skulle han endda bare lige skrue en smule ned for retorikken, så vile det blive nogle rigtig gode timer, for han kan sagtens motivere og give den gas :smile:

Havde sjovt nok den stik modsatte oplevelse fredag, hvor Catherine Marsal var afløser på Nygårdsvej. Man kan ikke forstå et ord af det, hun siger, men hvor var det en fantastisk time. Har aldrig oplevet magen til intensitet, og jeg har da alligevel kørt en del spinning efterhånden :cool:

Link to comment
Share on other sites

Havde sjovt nok den stik modsatte oplevelse fredag, hvor Catherine Marsal var afløser på Nygårdsvej. Man kan ikke forstå et ord af det, hun siger, men hvor var det en fantastisk time. Har aldrig oplevet magen til intensitet, og jeg har da alligevel kørt en del spinning efterhånden :cool:

Præcis som Chris sagde det under timen søndag "Jeg kørte en time som gæst fredag med CT - jeg forstod intet af hvad hun sagde - men INTENSITETEN WOW" (min oversættelse og hukommelse er ansvarlig for den eventuelle manglendepræcision)

Mikrofonen/anlægget på Nygårdsvej er dårligt ved kvindelige instruktører -og nårman som Cat taler en "ikkeperfekt engelsk"... På Falconer er hun meget nemmereat forstå -men det eregentligt ligegyldigt - sådan som hun smadre den cykel og har karisma...

Link to comment
Share on other sites

Guest slettet11072015

Så absolut enig. Var selv tilstede i fredags.. Catherine er ikke en menneske, men et dyr.. "An animal". En ægte jernhest på cyklen,og ikke omvendt. LOVELY.

Rytter

Link to comment
Share on other sites

Så absolut enig. Var selv tilstede i fredags.. Catherine er ikke en menneske, men et dyr.. "An animal".

Rytter

Går ud fra at vi er enige om at det kun passer når hun er på en cykel - ellers er Cat jo ganske charmerende og omgængelig - på sin egen franske måde :bigsmile:

Morgenspin ved Grumme Greisen

Kim og jeg kommer ikke til Frankrig i påsken - jeg har ikke råd endnu -men afsted skal vi! Kims spinningtimer koster mig heldigvis ikke ekstra - så 6.45 i dag var jeg at finde på "min onsdagsmorgen cyukel" - første række nummer 4 fra højre - ved siden af Maj :bigsmile:

Det er en basistime -sådan formelt set - det viser sig ved at den er kort - ca. 45 min - og det er så det. Den altid fyldte sal går amok hver onsdag morgen - grim grim vejrtrækning høres i alle stille øjeblikke - skønt!

Dagens program:

10 min opvarmning

Kort break

3 x (kan ikke huske første serie helt :blush: )

Kort break

3 x (1 min stående roligt -2 min siddende tempo med høj belastning)

Kort break

1 min stående relativt roligt

1 min siddende tungt

1 min stående tungere

2 min siddende tungere endnu

2 min stående TUNGT

3 min siddede tungt pres - krise efter 1 min obligatorisk :wub::devil: (

BASIS YEAH RIGHT

)

Det var det -og det var godt. Jeg er tilbage på Royal til Spockspin i eftermiddag!

Link to comment
Share on other sites

Spin fra 16 til 19...

16.00 til 16.50 - Spinning øvet ved ny instruktør der heder Cecilie. Fint opbygget timemed ok musik: Hun gjorde det fint fint og jeg køre gerne med hende igen.Hendes intensitets udmeldinger er for lave synes jeg -men de er jo ikke et diktat. Kørte behersket med snit på 78% - for jeg havde planlagt at køre 2 mere - eller skulle jeg sige jeg tog en spontan beslutning i eftermiddags... Spock kørte med på cyklen ved siden af!

17.00 til 17.52 - Spinning Basis med Spock. På første række - jeg, Slikpigen, DanF og Donkarkov :4thumbup: Spock lagde ud med "Fade to grey" med Visage og fortsatte med noget ZZ top - kunne næsten kompensere for at det Cure han spillede i dag :nonono: Jeg kørte en berhersket time som nu var god træning!

18.00 til 18.50. Lidt kort elitetime mr. Spock - men lige i dag var det nu ok :tongue: Don Karkov var skiftet ud med Tanja.. Hun var vild... i et angreb flyttede hun cyklen 1 meter frem -den kunne ikke modstå hendes kraft... vildt- hun vejer 15 kg mindre end cyklen... Jeg gav alt hvad der var tilbage... pulskurven er så langt fra det vildeste jeg har præsteret -men der blev kørt igennem!!

Fed lille stunt med 4 x spin i alt i dag..

DanF og jeg tog et cafepas bagefter... da jeg rejste mig var jeg lige ved at falde sammen som en klud :tongue:

post-125-1204752675_thumb.png

post-125-1204752660_thumb.png

post-125-1204752645_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

(1)Arne, det var sindssygt flot kørt, jeg er stolt af dig!

(2)Nu er det med at hvile de slidte ben så du kan blive frisk igen..

(3)Og Cure rox altså.. :superman:

(1) Tak!! :blush:

(2) I den grad - de kære ben er ikke glade her til morgen :tongue:

(3) NO! :devil::nonono:

Søde så I ud i går..

gallery_125_888_94229.jpg

Vred mand der skal ha strammet sit brillestel -og gøre noget ved de der ansigtshår:

gallery_125_888_36575.jpg

Link to comment
Share on other sites

:4thumbup: :4mewantfood: Tak for overordentlig lækkert træningsselskab, samtale-café-lækker-mad-pas bagefter Arne.

Jeg kan bevidne, at den gode Arne var ved at miste benene under sig, da han skulle rejse sig fra stolen. ÆRGERLIGT jeg ikke havde kameraet med. (det bør man jo have med sig overalt ikk Arne??) :laugh:

Også tak til Spock for usædvanlig god musik denne gang.... The cure rocks.... :4thumbup: :tongue: . Super opbygning... Virkelig nogle fede timer. Ville bare ønske at mine ben var mere i live efter min egen undervisning tirsdag.... :dry:

Kommentar til Tanja...... DET ER VILDT, DET HUN HAN... (med fare for at lyde som Lina Rafn, der kommenterer deltagerne i X-Factor.). :devil: Den unge dame der er bare ikke menneskelig... :w00t: Sejt.

Rigtig god hviledag Arne.

Julie

Link to comment
Share on other sites

Søde så I ud i går..

Vred mand der skal ha strammet sit brillestel -og gøre noget ved de der ansigtshår:

:laugh: Hvad mon der havde gjort dig så vred... den kan da umuligt have været det dejlige selskab :blush:

Men jeg så vist også sådan ud et par gange i løbet af første time - lortecykel :mad:

Og, som også tidligere sagt, godt kørt med 4 timer - også endda en snitpuls på 84% i sidste time :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne :bigsmile:

Gode billeder i din logbog det må jeg sige - især det af kvinden i det røde tøj :wub:

rygtet siger, at du er at finde i et træningscenter på tirsdag i Valby :tongue:

Det skal nok blive hyggeligt - jeg tror ihvertfald ikke du bliver skuffet - men det ved du vist også godt selv. :blush:

Det var godt, at I hyggede Jer til cafepasset - og jeg sætter stor pris på, at du var galant og fik fulgt konen til døren - godt arbejde :smile:

Håber du får en god dag og så ses vi på tirsdag.

Hygge fra

Lars

Edited by donkarkov
Link to comment
Share on other sites

:4thumbup: :4mewantfood: Tak for overordentlig lækkert træningsselskab, samtale-café-lækker-mad-pas bagefter Arne.

Jeg kan bevidne, at den gode Arne var ved at miste benene under sig, da han skulle rejse sig fra stolen. ÆRGERLIGT jeg ikke havde kameraet med. (det bør man jo have med sig overalt ikk Arne??) :laugh:

Også tak til Spock for usædvanlig god musik denne gang.... The cure rocks.... :4thumbup: :tongue: . Super opbygning... Virkelig nogle fede timer. Ville bare ønske at mine ben var mere i live efter min egen undervisning tirsdag.... :dry:

Kommentar til Tanja...... DET ER VILDT, DET HUN HAN... (med fare for at lyde som Lina Rafn, der kommenterer deltagerne i X-Factor.). :devil: Den unge dame der er bare ikke menneskelig... :w00t: Sejt.

Rigtig god hviledag Arne.

Julie

Selv tak du :bigsmile:

Ja hun er vild hende T

Det med hviledagen... se senere i dette svar... :innocent:

:laugh: Hvad mon der havde gjort dig så vred... den kan da umuligt have været det dejlige selskab :blush:

Men jeg så vist også sådan ud et par gange i løbet af første time - lortecykel :mad:

Og, som også tidligere sagt, godt kørt med 4 timer - også endda en snitpuls på 84% i sidste time :devil:

Selskabet fejledebestemt ikke noget -ud over at der var en derflyttede sig længere væk på 2. time :nonono::tongue:

Hej Arne :bigsmile:

Gode billeder i din logbog det må jeg sige - især det af kvinden i det røde tøj :wub:

rygtet siger, at du er at finde i et træningscenter på tirsdag i Valby :tongue:

Det skal nok blive hyggeligt - jeg tror ihvertfald ikke du bliver skuffet - men det ved du vist også godt selv. :blush:

Det var godt, at I hyggede Jer til cafepasset - og jeg sætter stor pris på, at du var galant og fik fulgt konen til døren - godt arbejde :smile:

Håber du får en god dag og så ses vi på tirsdag.

Hygge fra

Lars

Hej Lars - ja det rygte har jeg også hørt -ø vi fårseom det er rigtigt!

Og man kan da ikke efterlade unge jyske blondiner alene i storbyen :laugh:

Det er altså godt kørt, Arne :smile:

Jeg har vel knap så meget grund til at være stolt over mine 90 min i søndags nu :blush:

Tak tak og visse vasse -du gik jo nok godt til den der :devil:

Hvad var det nu jeg skal vende tilbage til... ?? Nå ja hviledagen... hmm er på vej til Holte... Skal afløse en syg Mette på hendes slanketime... :innocent::innocent::innocent:

Link to comment
Share on other sites

Min drømmeverden? Fik jeg måske ikke en sms i går med ordene: "Jeg er klar til can can"?

Du kan ikke sno dig udenom :wink:

Havde du et fag på Den Socialee Højskole der hed "Kreativ og manupulerende leg med kontekst"? :cool:

Og så kom der nyt billed :bigsmile: Ses jo snart .. og denne gang i det nordjyske ... glæder mig helt vildt :wub: specielt til din spin-time

Gør jeg også - intet som at få jyder til at svede!!! Håber det går at jeg planlæggerlidt mere end 60 min... bare en lille smule...

Spinning i Holte

2 torsdag i træk med mig påpodiet til slankespil i Holte.. Der var ikke såmange -men de gav den gas" Jeg havde en pose blandede bolcher med på min CD... Fra Mary Jo Blige/U2 over Blondie og Kim Wilde, til en afslutning med Gasolin og Natasja (Giv mig Danmark til bage) De fik også lige der imellem bl.a. "Das Model" i 2 udgaver lige efter hinanden - først orginalen med Kraftwerk - og så udgaven med Ramstein :devil::wub:

Jeg bliver nødtil at få en formel instruktør uddannelse så jeg kan få timer... Selvkørte jeg det meste omkring 75-80% - de sidste 2 min ramte jeg så lige 92%

Link to comment
Share on other sites

Glemte lige at få styrketræning inden Holtespin med i går:

Bænkpres:

1 x 10 x 30 kg

3 x 5 x 50 kg

Liggende row (de har lavet en Storm P opstilling derude...med brug af en lille trappe, en bænk og nogle stepbænke..)

4 x 5 x 50 kg

Goodnmornings:

4 x 6 x 70 kg

Vægt assisteret chin ups

3 x 5

Supersættet med

Vægt assisteret dips

3 x 5

Siddende skulder presmed håndvægte

3 x 8 x 16 kg (side)

Det var det!

Link to comment
Share on other sites

"Op på den store klinge- helt ud på møtriken og træde en stor sveske"

Kim Greisen - 0gså den 7/3!

Vi var ikke vildt mange i salen her i eftermiddag... og et par stykker faldt vist fra undervejs på en time der også var (dejligt) nådesløs - ikke så mange dikkedarer, kontant musik. herunder et godt stykke med Ramstein.. Gerade aus!

På første række var både Kasperog Maj - og så behøver jeg ikke såmeget mere!

Opvarmning ca 12 min

1 serie:;

1 min siddende lette ben (7 tal), 1 min siddende lidt lavere tempo og god modstand(7,5-8) - 1 min stående angreb (8-8,5)

Derefter samme struktur 2 min, 3 min og 4 min.. pulsen vil stige i sådan en serie - men såvel modstand som tempo steg over serien for mit vedkommende.

Kort break

2 serie:

2 min stående roligt (7 tal) - 4 min siddende angreb (8-8,5)

2 min stående roligt - 3 min siddende angreb

2 min stående roligt - 2 min siddende angreb

2 min stående roligt - 1min siddende angreb

Belastningen steg for hvert angreb

Kort break

3 serie:

5 min opbygning i frisk enkelttakt siddende og stående -op til et 8 tal

10 x (45 sek siddende TUNGT - 45 sek stående TUNGT) - jeg lagde ud på en modstand der resulterende i en puls på omkring 87% - hen af vejen lagde jeg modstand på i smånyk - kunne meremed mine ben end jeg troede :devil:

Perfekt træning!

post-125-1204922275_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

We wil do 5 minutes - yes I know that I said 4 - but it will be 5.....

5 minutter siddende på mindst 86%...på et tidspunkt hvor alt sukker lader til at være væk fra min krop...og hvordan er mine ben blevet antændt og hvorfor kan jeg ikke se flammerne, men kun mærke smerten og varmen? Tanja ved siden af mig ser også ud til at skulle kæmpe nu...

"on the other side of the five minnuts we will do 11 minutes of climbing in the seated position on a 8 or 8½ -I wil recomend 8½.. at least 86% on the heartrate...

Manden er gal gal gal... Mit tempo i det sidende klatre arbejde begynder at falde... jeg må må op at stå lidt... to gange går jeg helt i stå..kan ikke drive pedalerne rundt og synes allerede at jeg har skruet megen belastning af... Bliver grebet af et intenst raseri over egen formåen og at jeg lader negative tanker få plads... køre videre nogle minutter på den følelse inde samme forløb repeteres... Heldigvis er intervalarbejdet til sidst begrænset til 2 på 20 sek... og så er anden time sludt... En øvet time noget hårdere end de plejer at værre...

2 timer inden -sådan cirka- sætter Chris sig på instruktørcykeln og går igang - han ankommer sådan lige 2-3 min for sent - man er vel en stjerne :laugh:

Kan nu godt forstå han er begyndt at gemme sig lidt mere... alle vil hen og snakke og lige have løst det og det træningsproblem...

Elitetimen starter med en opbygning over små 18 minutter af intensiteten - inden vi lander i en del 8½-9 tals arbejde... kan ikke huske hele denne opbygning præcist.. men anden halvdel kan jeg godt husk... en god lang klatretur går over i 7 min siddende på 9 - dvs mindst 88% af makspuls... det gik lige over i 12 minutters klatretur... skala 8½ de første 8-9minutter og så "fri puls resten af vejen" - dvs nu går vi bananas - og det gjorde vi så :devil::wub:

Lille bitte pause og så 5 gange 30 sekunder siddende tempo - 30 sekunder stående tempo... her erjeg ved at værelidt i krise... har kørt uden pulsmåling til at begrænse mine udfoldelser - så jeg har kørt meget hårdt... men vi mangler lige 5 stående intervaller af 30 sekunder -med 30 sekunder mellem de første 3 og så 1 min inden og mellem de to sidste.. Jeg får sat meget belastning på til den første... cyklen begynder at hoppe fordi jeg hiver op i styret ... "Direct that energy down in the pedals" lyder det så fra podiet... Jeg VIL IKKE skrue modstand af - de sidste 4 bliver seje... så erførste time overstået... Fristet af at stoppe her -ville også være ok træningsmæssigt... men jeg har jo lovet Tanja at reservere cykel til hende når hun dukker op på anden time -og så må jeg jo hellere køre med... og det gør jeg så...

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Dejligt at træne med Signe igen :bigsmile:

Dødløft:

1 x 8 x 70 kg

1 x 4 (?) x 85 kg

1 x 2 x 90 kg

1 x 4 x 80 kg Er nu en dejlig øvelse!

Incline bænk pres:

1 x 8 x 40 kg

1 x 6 x 45 kg

1 x 2 x 50 kg... en smule skuffende at der kun var til 2...

Precher curl:

1 x 8 x 25 kg

1 x 6 x 28,5 kg

1 x 2 x 28,5 kg - mit højre håndled kunne ikke holde stangen mere :mad:

Dips maskine:

post-125-1205175224_thumb.jpg

3 sæt - de 2 sidste nmed 72,5 kg i skiver

Underlige mavemaskine

3 x 8

Sjov spark bagud maskine til Gloutes og Quads:

post-125-1205175314.jpg

2 x 8 x 75 kg per ben - egentligt en hel ok ting... Lavede den fordi bensparks maskinen var ude af drift

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share