le mans 07


apprenti
 Share

Recommended Posts

Lige p.t. er vejret i hvert fald klart udslagsgivende. Slicks virker måske på én del af banen, men ikke så optimalt et andet sted. Omvendt for intermediates. Det er et kæmpe lotteri hvilket dæk der virker bedst. Det ser ud til Audi ramte rigtigt, og så kan de jo bare følge Peugeots tider. Når Peugeot begynder at køre stærkt igen, er det tid til at skifte til slicks. :tongue:

Lad os håbe TomK kører røven ud af bukserne på franskmændene i nat! :devil:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Okay, Tom "kun" 2 min foran og ikke en hel omgang. Der er selvfølgelig flere safty cars ude på en så lang bane som Le Mans.

Men spændende med tiderne nu. Er rimelig sikker på at Tom er på regnvejrsdæk. Forenden af bilen blev skiftet.....formentlig for at give mere downforce, hvilket passer med regnvejrsdæk. Men mon det er den rigtige kombination, nu når banen tører ud?

Følg med i føljetonen for svar. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Sygeligt.

Halvdelen af banen er tør og halvdelen af banen spejlglat. Hvad skal man dog vælge?

Regnvejrdæk = brænder af på det tøre på ingen tid

Tørvejrsdæk = halvdelen af banen er det som på is og man må snegle sig rundt

Intermediate = lidt af det hele til det halve, men stadig ikke godt.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Hvad de glemmer at sige.

Her og nu:

Med Tom i bilen fører Danmark over all og i LMP1

Med Turner i bilen (Elgaards Aston) fører Danmark GT1 og med Magnussen i bilen ligger Danmark nr. 2 i GT1

Med Simonsen i bline fører Danmark GT2

:4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvordan han gør det. Men de seneste 3 omgange har Tom været 6-12 sek hurtigere hver omgang end næsthurtigste og endnu hurtigere overfor de resterende på banen. Hvordan hulen gør han? :4thumbup:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke hvordan han gør det. Men de seneste 3 omgange har Tom været 6-12 sek hurtigere hver omgang end næsthurtigste og endnu hurtigere overfor de resterende på banen. Hvordan hulen gør han? :4thumbup:

Han kører stærkere... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Han er utrolig, Tom. Nu da banen langsomt tører op, så kører han fra dem. Igennem et helt stint, da har Tom, undtaget en enkelt omgang, været hurtigste mand. Den ene omgang han "kun" var næsthurtigst, da var han i voldsom trafik. I resten af stintet har Tom i snit været 2-4 sek hurtigere end alle andre på banen. Det er utroligt. Kæft han er en fantastisk standardvognskører. :crazy::smile:

Selvom banen endnu ikke er helt tør, så er han kun 0,3 sek efter Capellos hurtigste omgang over all, sat da banen var mere tør.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Jeg undrer mig altid over at de har så svært ved at vælge de rigtige dæk.

De må have så mange års erfaring med at vælge dæk til de forskellige vej- og vejrforhold, at man skulle tro at de havde bare lidt nemmere ved at ramme rigtig - man hører det altid, om det er F1, Le Mans, rally eller andet. Det må åbenbart være utrolig svært.

Måske at sammenligne med at vælge smørring til ski - det har de også altid ufattelig svært ved at vælge rigtig selv om de har mega-meget erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Jeg undrer mig altid over at de har så svært ved at vælge de rigtige dæk.

De må have så mange års erfaring med at vælge dæk til de forskellige vej- og vejrforhold, at man skulle tro at de havde bare lidt nemmere ved at ramme rigtig - man hører det altid, om det er F1, Le Mans, rally eller andet. Det må åbenbart være utrolig svært.

Måske at sammenligne med at vælge smørring til ski - det har de også altid ufattelig svært ved at vælge rigtig selv om de har mega-meget erfaring.

Jeg kan godt følge dig.

Men har du set dagens løb?

F.eks. satte Audi intermediate på da det regnede. Men safty car perioden varede så længe, at banen tørrede op over et par omgange. Så da safty car perioden var ovre, så var intermediatedækkene for langsomme......men det var midt i et stint, og det ville koste at smutte ud og skifte.

Eller tag da det styrtregnede efter 2 timer. Halvdelen af banen var dyngvåd. Den anden halvdel tør. Vælg regnvejrsdæk og de er smadret efter ½ stint. Vælg slicks og du snegler rundt med 100 kmt på halvdelen af banen + så glat at du alligevel kan spinne af på et spiltsekund. Vælg intermediate og ovenstående bliver knap så slemt.....men stadig ikke sjovt........alt for hurtigtnedbrydende på den tørre halvdel og stadig med for lidt på den spejlglatte halvdel.

Læg så til dette, at banen om 15 min er blevet noget hurtiger over all......men så er du ikke engang kommet gennem halvdelen af dit stint og det tager ca. 60 sekunder ekstra at gå i pit.

Det var godt nok svære tider lige der.

Link to comment
Share on other sites

Tom har overladt rattet til McNish.

Status: Da Tom overtog havde han lige over en halv omgang på næste vogn (Peugeot nr. 8). Dette forspring primært skaffet ved at Capello lagde så hurtigt ud, at da der kom en safty car periode, da blev feltet delt i to og Capello lå efter en safty car en halv omgang efter den anden safty car. Held? Tjaaa, lidt. Men også at han trods alt havde åbnet et hul som var så stort, at hvis der kom en safty car periode, så var der en god mulighed for, at han ville "tjene" en ½ omgang safty car distance.

Efter dette har Tom egenhændigt gennem skiftende omstændigheder (en bane som blev mere og mere tør) på et stint kørt en ½ omgang fra den nye næsthurtigste vogn (Audi nr. 1). Helt utroligt flot. På ét stint og uden udefrakommende forstyrrelser at køre en ½ omgang fra alle andre. UTROLIGT. :superman::superman::superman:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

ARGHHH ....... jeg sidder og mega-skumler over at TV2 Sputnik (LeMans) ikke "virker" ... hvis man er heldig kommer der en stream på 96 k/sek og så er der kun lyd ......... :dry:

Det er møg irriterende. Virker heller ikke her, og har ikke virket godt i lang tid nu. Det er sku for ringe, ærlig talt!

Link to comment
Share on other sites

Update:

Audi nr 1 og nr 2 bare drøner derudaf uden problemer og de kører begge (McNish i nr. 2 og Werner i nr. 1) meget ens tider og omkring 3:30-3:31 tider hele tiden. Toms Audi er mere end 1 omgang foran Audi nr. 1.

Peugeot'erne har begget været i garage.....som forventet. Stærkeste Peugeot (nr. 8) har nu været længst inde og er nu 7 omgange bagefter. "Svageste" Peugeot (nr. 7) har været korterer tid i pit og ligger pt. nr. 3 og er 2 omgange efter. Men meget overraskende er det, at Peugeoterne ikke er hurtigere. De er hele tiden en 1-3 sek langsommere end de to Audier.

Link to comment
Share on other sites

Har lige et spoergsmaal til jer der har muligheden for at foelge med i TV,

Sidder selv I Brasilien og foelger med i tiderne, og det ser jo indtil vidrer fornuftigt ud.

Men hvordan daelen kan det vaere at bil nr. 18 Rollcentre Racing LMP1, stadig kun har vaeret i stop en enkelt gang, og alligevel ligger som nr. 7 og koere fornuftige tider. Det maa da vaere en fejl paa hjemmesiden , eller koere de bare med en anden strategi.

Hjalp mig :)

paa forhaand tak

Christian

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share