Boksning måske thai, råd og tips?


Underwear
 Share

Recommended Posts

Jeg har snakket om det... Så har jeg snakket lidt mere om det. Så nævnte jeg det igen men gjorde igen ingenting :dry:

Og nu snakker jeg om det igen. Jeg vil gerne prøve at starte til boksning, er der nogen her med lidt erfaring der kan komme med nogle "does and don'ts"

Jeg har prøvet en enkelt time til kickboksning og en enkelt time til (motions) boksning, så det er al' min erfaring. :blush:

Jeg har længe gået og tænkt ælle bælle boksning eller kickboksning??

Lige umiddelbart er alm. boksning rimelig tiltalende for mig, da jeg knap nok kan nå mine egne knæ og nu tænker jeg med hensyn til spark.

Hvis jeg skulle gøre mig nogen håb om at blive bare lidt god og modstands dygtig tror jeg alm boksnings enkelthed ville gøre det lettere for mig.

Jeg siger ikke boksning er let, men så jeg skal ikke holde øje med ben der er på vej mod mit hoved.

Jeg har ingen planer om at stille op i noget større konkurrence halløj. Jeg burde bare lære at bruge min krop til noget. :4boxing:

Jeg har kigget på den her klub:

Bokseklubben Kelly

Den ligger tæt på mig, men er det en god klub?

Link to comment
Share on other sites

Kelly har ihvertfald været en god klub. Det er der Spend Abazi er fra. De har også haft nogen gode unge boksere for et par år tilbage. Jeg må indrømme, at jeg ikke lige ved hvem der er træner der for tiden, men hvis det stadig er Benny Jørgensen, kan det ikke gå helt skidt.

Ellers er der SIK Fight, der vistnok har lokaler i Nørrebrohallen. Der er masser af bokseklubber i KBH, så jeg vil anbefale at prøve et par stykker, for at se hvilken en der passer lige præcis dig bedst.

Link to comment
Share on other sites

Tak for info :smile:

Ved du hvordan en normal trænings session er delt op? Hvor meget tid er kondi og hvor meget tid er teknik og puder (hvis det overhovedet er sådan de kør).

Hvis man træner på et kamphold er man så tvunget til at deltage i kampe? Jeg tænker på titel kampe og den slags...

Link to comment
Share on other sites

Vil bare lige indskyde at da jeg selv startede til kickboksning var jeg også rimelig stiv i det, men det komme man altså utrolig hurtigt efter (selvfølgelig alt afhængig af træningsmængde, din alder osv...),

Jeg trænede to/tre gange pr uge og kunne efter tre måneders træning med lethed sparke over mit eget hoved (uden at løfte hælen med støttebenet).

Ville bare lige sige det... + det er SÅ fedt at blive mere smidig :tongue: !

Link to comment
Share on other sites

Tak for info :smile:

Ved du hvordan en normal trænings session er delt op? Hvor meget tid er kondi og hvor meget tid er teknik og puder (hvis det overhovedet er sådan de kør).

Hvis man træner på et kamphold er man så tvunget til at deltage i kampe? Jeg tænker på titel kampe og den slags...

Svært for mig at sige, jeg ved ikke lige hvordan de kører deres træning. I min klub kører jeg nok træningen lidt anderledes end de fleste andre steder, i og med vi træner hver dag. Det giver mig lidt mere frihed til at dele tingene lidt op, så man kan fokusere mere på et enkelt parameter (teknik, styrke, kondi etc.) i en træning.

Men traditionelt starter man med en (i mine øjne for) hård opvarmning, derefter teknik/sparring/skyggeboksning/sandsæk i en eller anden blanding, for at slutte af med en hård afslutning og noget mave/ryg træning. Sådan vil jeg tro de nogenlunde gør. da jeg ikke har været nogen steder i DK hvor det er anderledes end det.

Det jeg vil mene der er interessant for dig, er hvordan klubben opfylder DINE behov. Satser de 95% på dem der kan og vil bokse kampe, som i min klub, så kan det godt være svært at komme "ind i varmen" og få noget opmærksomhed, hvis man ikke melder ud at man vil bokse seriøst. Og selv da vil man nok se folk lidt an, for at se om det er noget man kan bakke op, eller det bare er snak.

Andre klubber er mere motionistvenlige (det kræver jo også flere trænere, jo flere niveau'er man skal træne folk på). Jeg ville nok anbefale det sidste til at starte på. Hvis du så får blod på tanden, og vil lidt mere med det, så kan man jo altid skifte klub.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share