Lidt protein til madpakken...


Underwear
 Share

Recommended Posts

Jeg har vist så småt besluttet mig for at blive slank igen...

Jeg skal ikke bruge tips til hvordan og hvor meget og alt det der. Det er gjort før og det gik godt :superman:

Men... Sidst var det ikke særlig varieret, og jeg har ødelagt makrel maden for mig selv. Jeg kan ikke rigtig spise det mere. Plus jeg fik at vide at de dyppede dem i syre for at få ben ud :blink: Men stadig nok mest fordi jeg kørte overkill på makrel...

Der er i virkeligheden kun et måltid, jeg ikke rigtig kan komme i tanke om varitioner til og det middags maden.

Jeg får okay med protein i den andre måltider, så det behøver ikke være pure prot.

Jeg kan kun komme i tanke om æg på rugbrød... Eller det vil sige, jeg kan faktisk slippe afsted med at spise 100g rullepølse på mit rugbrød...

Men det gør jeg ikke :nonono: eller måske kun lige for at prøve¿

Forslag?

(Det kan komme i køleskab, men skal kunne laves hjemme fra... helst)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vist så småt besluttet mig for at blive slank igen...

Jeg skal ikke bruge tips til hvordan og hvor meget og alt det der. Det er gjort før og det gik godt :superman:

Men... Sidst var det ikke særlig varieret, og jeg har ødelagt makrel maden for mig selv. Jeg kan ikke rigtig spise det mere. Plus jeg fik at vide at de dyppede dem i syre for at få ben ud :blink: Men stadig nok mest fordi jeg kørte overkill på makrel...

Der er i virkeligheden kun et måltid, jeg ikke rigtig kan komme i tanke om varitioner til og det middags maden.

Jeg får okay med protein i den andre måltider, så det behøver ikke være pure prot.

Jeg kan kun komme i tanke om æg på rugbrød... Eller det vil sige, jeg kan faktisk slippe afsted med at spise 100g rullepølse på mit rugbrød...

Men det gør jeg ikke :nonono: eller måske kun lige for at prøve¿

Forslag?

(Det kan komme i køleskab, men skal kunne laves hjemme fra... helst)

Kyllingesandwich

Kalkunsandwich

Rejesandwich

Tunsandwich

Mager-oksekød sandwich

Laksesandwich

Brug groft, fiberrigt brød og spar på dressing osv.

Kalkunsalat

Kyllingesalat

Tunsalat

mmmm :tongue:

Link to comment
Share on other sites

:4mewantfood: Du kan lave din egen tun salat, tun indeholder ca 21 g protein per 100 g, og i salaten kan du bruge fromage frais eller kvark, som indeholder meget lidt fedt, og der skal ikke bruges særlig meget til.

Undgå rullepølse, der er meget fedt i per stykke pålæg. Læs i stedet deklarationen, og gå efter pålæg med lavt fedtindhold, f.eks. røget skinke eller kogt okse bryst!!

Og undgå det hvide brød til dine sandwiches, det er ren kulhydrat og næsten ingen fiber, så gå efter det mørke rugbrød med masser af kerner, så du opnår en god mæthedsfornemmelse, der varer længere tid!

En hjælp til at tabe sig er at føre kost dagbog et stykke tid, hvor du skriver ned, hvad du spiser om dagen i en lille bog. Så finder du hurtigt ud af hvordan du virkelig spiser, det står sort på hvidt! og det virker godt, så kan du fremover holde øje med, at du spiser det rigtige og smider nogle af de dårlige vaner væk!

Held og lykke du! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share