NORAH


NORAH
 Share

Recommended Posts

  • Replies 221
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej Norah,

Held og lykke med det nye mål. Jeg er sikker på at du nok skal nå det med den viljestyrke og entusiasme for dette projekt :smile: Det bliver nok sværere at give slip på konkurrencedelen af den sport du har brugt så lang tid på, men mon ikke det kan lade sig gøre :wink: . Det sportslige image som er bygget op og blevet en stor del af ens identitet er svært at ligge fra sig... Jeg prøvede selv 1-2 mdr efter DM i CB. Den gik sku' ikke...lol :blush:

Hej Big-boy :4flex:

(håber tømmermændene har lagt sig :wink: )

Er slet ikke i tvivl om at det bliver svært :innocent: derfor hedder det også gradvis nedtrapning!! Men er omvendt - er slet ikke i tvivl om når jeg begynder at arbejde og kommer til at opleve en masse spændende ting, så vil jobbet i den grad komme til at fylde mere og så vil det nok før eller siden falde naturligt at overarmen ikke fylder helt så meget mere ... måske :unsure: ender nok med fortsat at være kendt som hende med de store overarme... ved rent faktisk ikke om folk ved hvad jeg hedder her på studiet :laugh:

Vi må se!! Jeg ved bare at det ikke kan være mit primære fokus længere da diæt og hård træning ikke går hånd i hånd med at skulle have fokus og energi til lange dage på operationsgangen... kommer til at føle det allerede her i løbet af sommeren og frem da jeg kommer til at ligge en masse kræfter i frivillige følgevagter til diverse operationer, herunder i Århus :smile:

KNUS

NO

Link to comment
Share on other sites

Hej Norah!

Det er vist sjældne gange at jeg har skrevet i din log, men tit har jeg dog kigget med beundring på din træning og din tilgang til samme. Det er fantastisk at læse hvilken iver du udviser overfor din kommende profession. Tænk hvis alle læger havde den samme tilgang til sundhed og ønskede at strutte ligeså meget af samme, når de sidder i praksis - så tror jeg at verden ville være et bedre sted :wink:

Glæder mig til at se din udvikling - og tænk om vi fagligt stødte ind i hinanden en dag - se DET kunne være rigtigt spændende :smile:

Med venlig hilsen og i dybeste respekt

Nikolaj Kaufmann

Hej Nikolaj :firebounce:

Takker igen for dine fine ord der bliver kastet efter mig :blush: giver mig i den grad ekstra gejst til at knokle på :4whip:

Synes i den grad det er vigtigt at være en rollemodel for sine patienter - har aldrig forstået det med den overvægtige, rygende og inaktive læge som skal sidde og vejlede i de gængse folkesygdomme :4slap: bliver ikke mig!!

... og mon ikke vores veje krydses før eller siden, elsker jo engagerede fysser :4thumbup:

Ellers dyb respekt for at du kan give Jacob kamp til stregen :bowdown:

(... eller er det omvendt :wink: )

//NO

Link to comment
Share on other sites

Hallo No! Det lyder meget godt med det der thoraxhalløjsa, men hvad med duathlontræningen :poking::tongue::wink:

Kig iøvrigt på specialedimensioneringen på sst.dk, det kan være thoraxkirurgi også får en ekstra kursusstilling eller 2 i løbet af de næste fem år...

AF ... seje tøz :ninja:

ja ja... straks vil du snakke træning :innocent:

Der kom lige 2 måneders DBFF-projektarbejde i vejen men blev "frigjort" i søndags så nu mangler jeg blot at få gang i kiropraktoren, få sat min ryg på plads og så sadler vi om til mere kardio... rent faktisk lokkede Onkel Troels med noget marathon i dag meeeeeeeeeeen :rolleyes:

Har fået tilsendt en bunke dokumenter om uddannelsen jeg skal have kigget igennem inden alt for længe... mon ikke det er med der :4thumbup:

//NO

Link to comment
Share on other sites

Hej Norah

Super mange gange tak for sidst. Det var lærerigt :wink:

Som vi snakkede om, kan jeg sagtens følge din tankegang mht. fitness/bbb-veredenen og så en karriere i sundhedsvæsenet.

Jeg er overbevist, om at du ikke vil fortryde dit valg.

Held og lykke med det hårde og spændende arbejde, der ligger foran dig.

Ps. I er da blevet helt vilde med kiropraktorer der ovre i Odense :4thumbup:

/ Rasmus :superman:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Norah

Super mange gange tak for sidst. Det var lærerigt :wink:

Hej Rallefar :4winkkiss:

... SELV TAK - i den grad lærerigt! Fedt at have taget aktion :4flex:

Som vi snakkede om, kan jeg sagtens følge din tankegang mht. fitness/bbb-veredenen og så en karriere i sundhedsvæsenet.

Jeg er overbevist, om at du ikke vil fortryde dit valg.

Held og lykke med det hårde og spændende arbejde, der ligger foran dig.

Tror vi er helt enige på det punkt :innocent:

Så længe forholdene i vores sport nu engang er som de er og flere ikke umiddelbart ønsker en ændring .... så må det være sådan!

Ps. I er da blevet helt vilde med kiropraktorer der ovre i Odense :4thumbup:

/ Rasmus :superman:

:smile:

hæhæ....

... må jo indrømme at I rent faktisk KAN udrette små mirakler :bowdown: slet ikke så tosset!! :blush:

//NO

Link to comment
Share on other sites

:heartpump: Dagens træning

I dag var ren hjernegymnastik + en tur i Aldi + 4 gang t/r vaskekælder!!

Har prøveeksamen i morgen og rigtig eksamen næste fredag så er alleredet begyndt at isolere mig :unsure:

Lige nu har jeg det omtrendt sådan her...

post-15504-1182465697.gif

... så må heller snart komme i seng :innocent:

I morgen (eller rettere i dag): Ryg, Skulder & Læg med Nita :4flex:

Edited by NORAH
Link to comment
Share on other sites

Hej JonG

Får du øvet dine poseringer :4flex: :innocent:

Dejligt med al den opbakning - og så endda på trods af at vi ikke snakker et sportsrelateret mål :laugh:

Regner med at det bliver skægt at kigge tilbage på når jeg om 5 års tid starter op på grunduddannelsen til thorax-kirurg ...

... måske det endda kan danne grundlag for en fysisk-grundtræningsmanual for kirurger :4whip::laugh:

Kram

NO

Wauw 5 år og så mere uddannelse, hvor lang tid tager det ca, før man er klar som hjerte kirug?

Jeps flææxer løs hele tiden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Wauw 5 år og så mere uddannelse, hvor lang tid tager det ca, før man er klar som hjerte kirug?

Jeps flææxer løs hele tiden :smile:

Altså - først 6½ års uddannelse så du bliver cand.med --> herefter 1(1½) års turnus --> og hvis du er RIGTIG heldig så introduktionsstilling i thoraxkirurgi 1 år --> og endnu mere heldig derefter optag på hoveduddannelse 5 år!!

Dog er det skitserede forløb næppe en mulighed!! Der er så få stillinger at du bliver nødt til at kvalificere dig yderligt gennem forskellige introduktionsstillinger eller 3 år med PhD!!

Så fra start medicinstudiet til færdiguddannet .... tjaaaa.... sådan cirka 15-20 år :freaked:

Link to comment
Share on other sites

Dagens morgentræning d. 22.juni

22.juni_eksamenslaesning.jpg

Vågnede op IKKE helt frisk da det jo blev midnat inden jeg kom i seng i gå :sleepy: og vågnede til dette dejlige eksamenslæsningsrod...

... kan godt være jeg er et ordensmenneske men ser ikke umiddelbart sådan ud :laugh:

Fik en god omgang powerwalk på 50 minutter på den sædvanlige korte rute og føler mig nu mere end frisk til prøve-eksamen om........... uhhhhhhhhhh 25 minutter!!!

... så cykler vi .....streeeeesssssssss :freaked:

Link to comment
Share on other sites

Hey Smukke devine-qui-c-est.gif

Tak for en super træning idag... !! Selv om der blev snakket en del, så fik vi altså os gennemført en god træning :superman:

Synes specielt det var både hyggeligt og socialt da vi lavede liggende triceps kick-back med flettede ben gfight.gif

Glæder mig til tidlige bentræning imorgen efterfulgt af lidt shoppetur :slut:

Kram Nita

Link to comment
Share on other sites

DAMN - en hård dag :laugh:

Fik jo lov at sove lidt længe i morges (men også mest fordi jeg kom sent i seng!!) derefter lidt PW, på uni til hvad jeg troede ville være 2 timers prøveeksamen men som kun endte med at være 1 time!

Alt gik fint så var i SUPEr humør bagefter hvilket gik ud over mit dankort :blush: Skulle egentligt bare have købt arbejdstøj, men da jeg kom ned i byen var det åbenbart første UDSALGSDAG :cheer: og GUD hvor er jeg let at friste :innocent: Fik købt flere par sko, trøjer, buks, nederdel og tilbehør... fik udset mig mere som jeg skal ned og prøve i morgen efter bentræning... har self lokket Nita med så jeg ikke ender med at være den eneste med dårlig økonomi :laugh:

:heartpump: DAGENS TUNGTTRÆNING d. 22. juni

DB lateral raise

15 rep ¤ 2x5 kg

15 rep ¤ 2x7 kg

10 rep ¤ 2x9 kg

12 rep ¤ 2x10 kg

14 rep ¤ 2x10 kg

16 rep ¤ 2x10 kg

18 rep ¤ 2x10 kg

Chins

5 rep ¤ BW

7 rep ¤ BW

5 rep ¤ BW

Towel Chins

2 rep ¤ BW

4 rep ¤ BW

Bagskuldermaskine

15 rep ¤ 40 kg

15 rep ¤ 60 kg

15 rep ¤ 60 kg

12 rep ¤ 70 kg

12 rep ¤ 70 kg

12 rep ¤ 70 kg

Technogym pulldown

15 rep ¤ 60 kg

12 rep ¤ 70 kg

12 rep ¤ 75 kg

9 rep ¤ 80 kg

One arm DB row

12 rep ¤ 42 kg

14 rep ¤ 42 kg

16 rep ¤ 42 kg

Low cable row - spadegreb

15 rep ¤ 77 kg

15 rep ¤ 77 kg

15 rep ¤ 77 kg

DB pullover

10 rep ¤ 28 kg

10 rep ¤ 28 kg

10 rep ¤ 28 kg

Triceps extension, maskine

15 rep ¤ 50 kg

12 rep ¤ 62.5 kg

8 rep ¤ 70 kg

20 rep ¤ 50 kg

Triceps pushdown

20 rep ¤ 60 kg

Stiff arm pulldown

10 rep ¤ 50 kg

Seated calfraise

15 rep ¤ 30 kg

15 rep ¤ 50 kg

15 rep ¤ 50 kg

15 rep ¤ 50 kg

15 rep ¤ 50 kg

+ en HELVEDS MASSE KÆBE :blahblah::blahblah::blahblah::blahblah:

Er du tosset vi fik da lige snakket til den store GULDmedalje i dag - dertil kom at jeg fik tid til at tage lidt billeder af "den bette" :tongue: og ikke mindst ELASTIKE :blink: træningsmakker...

... er du tosset!! Her snakker vi godt nok AKTIVT FEDTVÆV!!!

TJEK nitas LOG for flere pics

22.juni_nita_loest_fedt.jpg

Træningstid: 2 timer 30 min

Hvor den reelle tid nok nærmere var 1½ time :laugh::nonono:

Efter træning havde jeg endda mere energi :innocent: så fik lige støvsuget, tørret støv af, vasket op - så alt i alt en dag der nok skal give et habilt kalorieunderskud og vejen mod de 65 kg er gået igang :bigsmile:

Edited by NORAH
Link to comment
Share on other sites

Hyggeligt at hilse på den anden dag. Du er jo lee' som altid. Den bedste kur til at blive en ål må være langdistance løb, så du har bare at stille op i et marthon snart :4thumbup:

Desuden er du jo BYGGET til løb med dine lange ben, unaturligt høje hæmatokridt værdi og dine 1000vis af km powerwalks siddende i benene .

Held og lykke med de nye mål! Du skal nok klare det med din seriøse tilgang til tingene :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hey Smukke devine-qui-c-est.gif

Tak for en super træning idag... !! Selv om der blev snakket en del, så fik vi altså os gennemført en god træning :superman:

Synes specielt det var både hyggeligt og socialt da vi lavede liggende triceps kick-back med flettede ben gfight.gif

Glæder mig til tidlige bentræning imorgen efterfulgt af lidt shoppetur :slut:

Kram Nita

Hej min egen GELE-KLUMP :laugh:jello.jpg

Det var sååååå god træning i dag og ikke mindst AFSLAPPENDE!

ELSKER :heartpump: vores fredagstræninger... altid så god stemning...

... og du har helt ret - det var liiiidt frækt med vores pullovers :innocent: men nok mest for dig med mine lange ben :wink:

Ses om mindre end 12 timer :4flex:

//NO

Edited by NORAH
Link to comment
Share on other sites

Hyggeligt at hilse på den anden dag. Du er jo lee' som altid. Den bedste kur til at blive en ål må være langdistance løb, så du har bare at stille op i et marthon snart :4thumbup:

Desuden er du jo BYGGET til løb med dine lange ben, unaturligt høje hæmatokridt værdi og dine 1000vis af km powerwalks siddende i benene .

Held og lykke med de nye mål! Du skal nok klare det med din seriøse tilgang til tingene :4thumbup:

Heyyyy Onkel Grafrakka :smilerock:

Kan kun sige lige over... godt at se dig og ikke mindst at konstatere at du ser godt ud som altid :4winkkiss:

Ja... det løb skal nok komme før eller siden - skal dog lige have sat ryggen på plads først og så giver det nok helt sig selv at jeg begynder at trampe landevej - var jo også super glad for det i "mine unge dawe" :4thumbup:

KNUS

NO

Link to comment
Share on other sites

Hej Norah!

Tillykke med din nye log og dine nye mål for fremtiden! Som andre her inde sagt, tror jeg du vil nå det du sætter op - konkurrencemenneske som du er :superman:

Hvis du ikke er bange for Sverige og skov og på et tidspunkt vil prøve cardiologen der oppe, så siger du bare. Så ville jeg høre mig for hos min bror - han er nemlig overlæge på cardiologen i Karlstad :smile:

Kram Linnéa

Link to comment
Share on other sites

:heartpump: DAGENS TUNGTTRÆNING d. 23. juni

Leg extension

15 rep ¤ 70 lb

15 rep ¤ 70 lb

15 rep ¤ 70 lb

superset med...

Abductor

15 rep ¤ 100 lb

15 rep ¤ 100 lb

15 rep ¤ 100 lb

Leg press, smal fodstilling

(slæde = S = 36 kg)

15 rep ¤ S+50 kg

15 rep ¤ S+100 kg

15 rep ¤ S+125 kg

15 rep ¤ S+150 kg

15 rep ¤ S+175 kg

15 rep ¤ S+200 kg

15 rep ¤ S+225 kg

10 rep ¤ S+250 kg

Hack squat

10 rep ¤ 20 kg

10 rep ¤ 30 kg

8 rep ¤ 40 kg

8 rep ¤ 40 kg

8 rep ¤ 40 kg

Et bens press

10 rep ¤ 3 klodser

12 rep ¤ 3 klodser

15 rep ¤ 3 klodser

Leg press, bred fodstilling

12 rep ¤ 70 kg

12 rep ¤ 75 kg

9 rep ¤ 80 kg

Floating crunch

12 rep ¤ 42 kg

14 rep ¤ 42 kg

16 rep ¤ 42 kg

+ efterfulgt af shopping og self :blahblah: med Nita

Dagens pic er endnu et JELLO GIRL foto :laugh:

TJEK nitas LOG for flere pics

23.juni_nita_loest_fedt.jpg

Træningstid: 1 timer 45 min

Vi var rimeligt seriøse i dag :innocent:

Edited by NORAH
Link to comment
Share on other sites

Sødde - kom lige ind i kampen hva' vi er altså stadig kun i juni! :tongue: Den der eksamenshjerne er vidst blevet lettere overhedet :4winkkiss:

Møs herfra :flowers:

M :elvis:

For det første....

.... så skal du lige huske at jeg er MILEVIDT foran jeg er andre når det kommer til træning :laugh::laugh::laugh:

... for det andet - er det ikke juli :innocent::laugh:

... for det tedje.... du ville også blive rundt på gulvet hvis du var sammen med Nita dagligt :blink:

... for det fjerde - hmmmmmm... må nok indrømme... jo har EKSAMENSHJERNE :4smartass:

... for det femte - GLÆDER MIG SINDSSYGT TIL AT SE DIG PÅ MANDAG :yahoo:

KNUS :yahoo: KYS :4winkkiss: & små klap i numsen :bottom:

//NO

Link to comment
Share on other sites

Hej Norah!

Tillykke med din nye log og dine nye mål for fremtiden! Som andre her inde sagt, tror jeg du vil nå det du sætter op - konkurrencemenneske som du er :superman:

Hvis du ikke er bange for Sverige og skov og på et tidspunkt vil prøve cardiologen der oppe, så siger du bare. Så ville jeg høre mig for hos min bror - han er nemlig overlæge på cardiologen i Karlstad :smile:

Kram Linnéa

Hej Linis

Vil da også håbe at min konkurrencegejst kan overføres på job :4flex:

... og sikken et FLOT :w00t: tilbud at få - kunne meget vel være at jeg tager dig op på det!!

Pt. går jeg rent faktisk og overvejer at søge stilling på en cardiologisk fra januar såfremt jeg også kan deltage i stuegang og indlægge patienter (gider ikke kun ansættes for at lave cykeltest!!) ... og så kunne det da være kanon at komme til Sverige og se hvordan tingene gøres deroppe!

Kunne godt overveje at flytte til USA (hvis Kragen altså vil med :innocent: ) og tage min hovedudannelse der... som udannet mediciner er man jo garanteret opholdstilladelse fra dag 1 :4thumbup: og der er en del flere pladser på hovedudannelsesforløbet OVER THERE :cool: og mine forældre har rent faktisk sagt at de gerne flytter med i alle de år vi er derovre (såfremt det bliver aktuelt) og passer børn (...også såfremt sådan nogle skulle dukke op på et tidspunkt :unsure: )

Hils din dejlige mand

KLEM

NO

p.s. Hvornår er du egentligt færdigudannet?

Edited by NORAH
Link to comment
Share on other sites

Ingen træningsopdatering men blot en tør konstatering...

... synes jeg havde DOMS i ryggen igår - men det havde jeg ikke sammenlignet med i dag :crazy:

Den sidder lidt anderledes end den plejer... nemlig der hvor vi lagde træningsfokus - midt og nedre lat-muskel ... NIIIIICE :4thumbup:

Dertil kommer en konstant sitren i inderlår fra gårdsdagens bentræning og en par ømme trisser... min hjerne er også øm :tongue: pga. eksamens læsning :innocent:

... uuuhhhh - I morgen trekant med 2 lækre blondiner :firebounce::yahoo:

Næste uges program kommer til at hedde

Mandag: Skulder, triceps, læg, mave

Tirsdag: Ben, let ryg

Onsdag: Bryst, biceps, skulder, læg

Torsdag: eksamenslæsning - FRI

Fredag: eksamen & job - FRI

Lørdag: Ben, biceps, mave

Søndag: Skulder, triceps, læg, mave

+ 60 minutter powerwalk hver morgen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share