Spørgsmål angående youghurt


fladberg
 Share

Recommended Posts

Til morgenmad spiser jeg normalt en portion müsli (svinger mellem 60-80g) samt 150-200g youghurt. Men bemærkede i dag at youghurten indeholder 8% sukker (nævnt under indhold i produktet), hvilket jo ikke er det bedste her om sommeren når der skal cuttes lidt.

Derfor er mit spørgsmål om hvad man kan erstatte youghurten med?

Jeg har bemærket at der i nogle indlæg er nævnt noget om letmælksyoughurt, men det hjælper vel ikke på sukkerindholdet?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nærmere du skal se på indholdet af sukker i din müsli.

Mht. yoghurt kan du kigge efter eksempelvis Cheasy, som har nogle produkter med lavere sukkerindhold.

En sund morgenmad er fx havregrød lavet på letmælk. Det er sundt og nemt at lave i en microbølgeovn.

Link to comment
Share on other sites

Spis noget Skyr, som er islandsk youghurt.

Det indeholder pr.100g:

Protein: 11

Kulhydrat: 3,5

Fedt: 0,25

Det smager rigtig godt synes jeg. Især hvis man blender det med lidt frosne bær, eller spiser det med kanel og frugt. Men det er jo op til dig selv. Kan fås i super brugsen ved jeg. Netto har dem i hvert fald ikke. Om andre har det ved jeg ikke.

Ellers har føtex noget som hedder Kvark som indeholder omkring det samme. Bare 12 g protein. Det smager bare ikke ligeså godt synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Spiser også en del Skyr m. müsli.. smager ganske glimrende - Kvickly sælger det også..

Ellers har Cheasy en letmælksyoghurt m. vanillesmag, der indeholder ret få kalorier, da den er sødet med kunstige sødemidler.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Glimrende folk herinde har fået øjnene op for skyr. :4thumbup:

en mængde på 200gram skyr er lig 22gr. Protein som er den anbefalde mængde pr måltid.

spiser man standard yoghurt 0.1% -3.5% fedt er protein indholdet kun nede på 3.5gram protein pr dl. så der skal du op på 6 dl.. for at få 20gram Protein.

du skal gange din kropsvægt m 1.6 gr protein for at få dit daglige protein indtag fra animalsk kilde vel og mærke. hvis du træner HÅRDT.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene, tror hellere jeg må prøve det skyr næste gang jeg handler.

Nygren nævner at jeg hellere skal kigge på sukkerindholdet i min müsli, hvad siger i andre til et? Jeg troede ellers at sukkeret i müsli var naturligt frugtsukker...Det er måske bedre med en hjemmeblanding af havregryn, nødder etc? (Jeg har godt læst de forskellige bud på hjemmelavet müsli under opskrifter) men det er lidt lettere at købe det i butikkerne.

Link to comment
Share on other sites

Nygren nævner at jeg hellere skal kigge på sukkerindholdet i min müsli, hvad siger i andre til et? Jeg troede ellers at sukkeret i müsli var naturligt frugtsukker...

Der er generelt ret stor forskel på forskellige typer müsli mht. fx sukker- og fiberindhold. Jeg kan anbefale Axa's Finax Naturel, der indeholder 20% kostfibre og så vidt jeg husker har et ret lavt indhold af sukker. Det mætter også bedre end "almindeligt" müsli.

Link to comment
Share on other sites

cheasy yopugurt er 40kcal på 100g. så det er da ik helt skidt... alternativt her om sommernen er den koldskål i den gule karton på 60kcal pr 100g, det er da heller ik værst og så kan man få koldskål til morgmad woohoo :bigsmile: (spiser det med musli, ca 350kcal pr 100)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share