Protein Bar


Morfar
 Share

Recommended Posts

Hvad er det egentlig, der er så godt ved proteinbarer, at alle simpelthen bare må have dem?

Et hurtigt blik på ingredienslisten på de forskellige mærker af proteinbarer afslører at hovedparten af dem ikke er bedre (næringsmæssigt) end en Snikers. Hvis jeg skulle vælge, ville jeg vælge en Snikers til hver en tid.

Disse kan købes i praktisk talt alle kiosker og supermarkeder (hvis nogen skulle være i tvivl).

Pointe: Køb ikke proteinbarer. Brug istedet pengene på et kvalitetsproteinpulver eller MRP. Her kan du få væsentlig højere kvalitet for langt mindre penge.

Link to comment
Share on other sites

Milkyway, Snickers you name is, er fyldt med fedt og kulhydrater, så man kan næppe sammenligne dem med rigtige proteinbars.

En rigtig proteinbar må ikke indeholde mere kulhydrat end protein, fordi så er det jo en energibar istedet, det er min mening !!!!

Hvis vi tager Danlab´s bar og sammenligner den med Snickers og Milkyway, indeholder den henholdsvis 4,5 og 9 gange mere protein.

Snickers og Milkyway indeholder henholdsvis 2,5 og 1,8 gange mere fedt og henholdsvis 2 og 2,4 gange mere kulhydrat en Danlab´s bar.

Sammenligner man prisen for proteinet som jo er den dyreste ingrediens i en proteinbar, koster proteinet som er i Snickers og Milkyway cirka dobbelt så meget som det protein der er i proteinbars gereralt.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er en rigtig proteinbar?

Hvis jeg skulle købe et proteinpulver og procenten af fedt og kulhydrat var så høj, som i de nævnte "protein"barer fra Danlab ville jeg næppe kalde dette for et proteinpulver.

De fleste i dette forum spørger om hvor man kan få det billigste dit og dat (dette gælder specielt for proteinpulver). Istedet for at bruge sine surt opsparede penge på diverse ubrugelige produkter, burde man istedet bruge pengene på ordentlige kvalitetsprodukter. Her taler jeg om MRP's, proteinpulver, og creatin. De fleste andre produkter er ikke nødvendige for at opnå sine mål, medmindre ens mål er at få lænset sin tegnedreng!!!

Proteinbarer er specielt ikke nødvendige!!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg giver dig fuldstændig ret Beast, alle former for Energibars, Proteinbars

og Massbars er for dyre sammenlignet med diverse pulvere, og som du selv skriver "specielt ikke nødvendige"

Men folk prøver altid at finde en nem vej at indtage deres proteiner på.

Fedtindholdet i proteinbars er som reglen afhængig af hvilke proteinkilder

proteinet stammer fra, samt chokoladeindholdet.

Prøv engang at kikke på de forskellige proteinpulvere der er på markedet, de svinger lige fra 1-10% i fedtindhold, hvad bruger du selv af produkter ?

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg aldrig selv brugt protein-barer, men kan sagtens se det praktiske i dem. Der er nemlig også visse mere praktiske forhold man skal tage hensyn til.

Er man ofte på kundebesøg hele dagen og dermed væk fra shakeren og proteinpulveret på kontoret, var proteinbaren et fornuftigt alternativ - hvor "fornuftig" indikerer en sammenhæng mellem mål og indholdt af protein/carbs/fedt.

Link to comment
Share on other sites

-> Carina.

Jeg bruger selv AST Sports Science produkter. VP2, Ny-Tro Pro-40 samt Creatine HSC. Jeg er utrolig tilfreds med disse produkter, og ville for alt i verden ikke skifte til andre produkter.

(VP2's fedtindhold er ca. 0,5%).

-> Klaus Jensen.

Det er billigere, mere optimalt samt lige så let at indtage en MRP. F.eks. bruger jeg selv Ny-Tro Pro fra AST (også beskrevet ovenover). De kommer i poser med en serv. (72g). Vand kan man få overalt.

Det tager ikke længere tid at mikse en MRP og drikke den, end det tager at spise en "protein"bar snare tværtimod. Det er faktisk ligeså hurtigt som at gå på toilettet og "slå en streg" (dette kan jo også være undskyldningen når man er på kundebesøg).Herved slipper du også for alt det overflødige fedt der er i de såkaldte "protein"barer, samt at proteinkvaliteten også er bedre i MRP's end i proteinbarer.

Link to comment
Share on other sites

Det er rigtig nok at proteinbarer ikke er specielt nødvendige, og det er vel ikke noget man spiser hver dag, men får man lyst til lidt slik, er det vel bedre at spise en probar der smager godt, end en Snikers, Mars, eller andet "snask" B)

Næ. Hvorfor?

Link to comment
Share on other sites

Sjovt at ingen nævner det men: LAV DEM SELV!

Hvor svært kan det være? Hak nogle nødder (Groft eller fint, det er jo ligemeget) rist dem engang på panden, hæld noget tykt opløst pulver over, og vend dem i chokolade... OOOOG VUPTI! Så bestemmer man jo også selv hvordan de skal smage...! (OBS: Det er en fordel at varme noget sukker i lidt vand og lade det stivne på baren, så den ikke falder sammen...)

Mums...

Link to comment
Share on other sites

Sjovt at ingen nævner det men: LAV DEM SELV!

Hvor svært kan det være? Hak nogle nødder (Groft eller fint, det er jo ligemeget) rist dem engang på panden, hæld noget tykt opløst pulver over, og vend dem i chokolade... OOOOG VUPTI! Så bestemmer man jo også selv hvordan de skal smage...! (OBS: Det er en fordel at varme noget sukker i lidt vand og lade det stivne på baren, så den ikke falder sammen...)

Mums...

Igen..... hvorfor overhovedet bryde sin hjerne med proteinbarer dit og dat. Snup en MRP hvis du vil bruge proteinbaren i stedet for et måltid. Hvis du bare er lækkersulten så snup en Snickers. Så længe det ikke sker på daglig basis, er Snickersen jo nok at fortrække (jeg har ihvertfald ikke smagt nogen proteinbarer der smager bedre).

-> cheat-freak.

De "protein"barer du nævner er jo lige så slemme som en Snickers!!!!! De ville aldrig finde vej ned i mit svælg.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Jeg vil godt advare alle mod at købe proteinbarer fra www.proteinbaren.dk. Har lige købt et parti på 100 stk. og de var mugne alle sammen. Fandt ud af at der ikke er protein i, men kun kinesisk mælkeerstatning. Prisen var tilmed højere end alle andre steder. Køb ikke derfra!!!

Edited by Morten Z
Kager man ærligt og redeligt har købt smager sødt, men ...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share