Vægttab - hjælp


elisa
 Share

Recommended Posts

Hej Alle..

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der er nogen derude der kan give mig en forklaring på mit manglende vægttab.. Hvilket min personlige træner/kostvejleder ikke kan.

Jeg er 20 år, vejer (åbenbart) 73 kg, 164 høj.

Jeg blev chokeret over vægtresultatetet, da jeg havde forventet at veje allerhøjst 65 kg (hvorved der er en tydlig difference mellem det reelle og det ønskede)

Jeg træner meget -næsten hverdag.. Det er primært spinning og løb. Min kondition er i allerbedste form, men alligevel er jeg overvægtig.. Jeg føler mig bestemt ikke overvægtig, men det har jeg jo så fået at vide, at jeg er. Men jeg ser altså ganske normal ud, og bruger en størrelse medium i tøj. Men det er derfor jeg ikke forstår min høje vægt.. Og hvorfor den er så forbandet høj! Jeg spiser relativt fornuftigt (I ved, forsøger at mindske kulhydrat indtaget og alle de søde sager), hvorfor problemet ikke burde ligge der. Jeg spiser måske en is engang i ugen, men den brude jo for længst være forbrændt igennem min høj, intensiverede træning.

Min muskelmasse er normal, til trods for jeg selv synes, at min krop er særdeles muskulær. Jeg har en høj fedtprocent på 34, men hvor den kommer fra - vides ikke.

Jeg begriber ikke hvorfor i al verden min vægt ikke daler, når jeg træner så meget? Men nærmest stiger??

Min træner snakkede om lavt stofskifte og manglende forbrænding... Men jeg er jo en sund og ung pige, der elsker at træne? så hvorfor opnår jeg ingen resultater???

Alle kommenterer min figur, og siger alle at jeg har tabt mig meget - men i følge vægten tager jeg på??

Håber på hjælp fra Jer - da jeg selv er i vildrede..

Mvh Elisa

Link to comment
Share on other sites

Det er bestemt ingen selvfølge at man taber sig eller vejer under X kg, hvis man træner hårdt og synes man spiser sundt.

Vi er også alle bygget forskelligt, nogle er bare mere tætte end andre og vejer mere end de ser ud til.

Muskler har godt 10% højere densitet end fedt, så 10kg fedt fylder ca 10% mere end 10kg muskler. Dvs hvis man tabte 10kg fedt og tog 10kg muskelmasse på (hvilket er meget ikke mindst for en pige), så vil det kun fylde ca 1 liter mindre. Ikke meget fordelt over hele kroppen.

Det der gør den store forskel er hvordan kg'erne sidder. Du ser bare slankere ud hvis det er muskler.

Jeg ved godt i piger har et eller andet kompleks med jeres vægt :wink: , men hvis jeg forstår dig ret, så er det ikke fordi resultaterne i spejlet mangler, vel? Det er udelukkende vægten der bare ikke stemmer overens med dit eget billede.

Det virker på mig som noget der skal arbejdes med mentalt og ikke træningsmæssigt.

Det er bare et *BIIIIP* tal :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hej Alle..

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der er nogen derude der kan give mig en forklaring på mit manglende vægttab.. Hvilket min personlige træner/kostvejleder ikke kan.

Jeg er 20 år, vejer (åbenbart) 73 kg, 164 høj.

Jeg blev chokeret over vægtresultatetet, da jeg havde forventet at veje allerhøjst 65 kg (hvorved der er en tydlig difference mellem det reelle og det ønskede)

Jeg træner meget -næsten hverdag.. Det er primært spinning og løb. Min kondition er i allerbedste form, men alligevel er jeg overvægtig.. Jeg føler mig bestemt ikke overvægtig, men det har jeg jo så fået at vide, at jeg er. Men jeg ser altså ganske normal ud, og bruger en størrelse medium i tøj. Men det er derfor jeg ikke forstår min høje vægt.. Og hvorfor den er så forbandet høj! Jeg spiser relativt fornuftigt (I ved, forsøger at mindske kulhydrat indtaget og alle de søde sager), hvorfor problemet ikke burde ligge der. Jeg spiser måske en is engang i ugen, men den brude jo for længst være forbrændt igennem min høj, intensiverede træning.

Min muskelmasse er normal, til trods for jeg selv synes, at min krop er særdeles muskulær. Jeg har en høj fedtprocent på 34, men hvor den kommer fra - vides ikke.

Jeg begriber ikke hvorfor i al verden min vægt ikke daler, når jeg træner så meget? Men nærmest stiger??

Min træner snakkede om lavt stofskifte og manglende forbrænding... Men jeg er jo en sund og ung pige, der elsker at træne? så hvorfor opnår jeg ingen resultater???

Alle kommenterer min figur, og siger alle at jeg har tabt mig meget - men i følge vægten tager jeg på??

Håber på hjælp fra Jer - da jeg selv er i vildrede..

Mvh Elisa

Hej Elisa

Først og fremmest hvis du ser ganske almindelig ud så er du jo nok ikke overvægtig. Det kan godt være din BMI ligger højere end de 25, men nogle kan godt være falde ud og stadig se almindelig ud, det kan skyldes en anden bygning.

Når du træner meget får du muskler, og muskler vejer mere end fedt. Jeg vejer selv mere efter at jeg træner end før selvom jeg bruger samme tøj str.. ...

Du skriver også selv at andre siger du har tabt dig, er det ikke det vigtigste at din figur er blevet pænere? Hvorfor bekymre sig om et tal på en vægt, det er jo noget kvinder specielt har tendens til (er selv kvinde)

Hvis du virkelig gerne vil tabe dig, så prøv at skriv ned hvad du spiser i løbet af en uge, så kan det være du opdager at du spiser meget af noget som du slet ikke have tænkt over.

Evt. smid din kostplan ud, så kan vi kommentere den

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke føler dig overvægtig og samtidigt får smidt søde ord efter dig, så kan jeg ikke se problemet?!? Hvis din træner da mener at du er overvægtig synes jeg at det første du skal tabe er din træner...

Vægten er ikke god til at fortælle andet end hvad du vejer... Hvis du endelig vil måle den slags, så frem med målebåndet; det giver en meget bedre indikation af et eventuelt vægttab.

Link to comment
Share on other sites

Tusind tak for de hurtige svar..

Men problemet ligger i, at det ikke burde kunne passe.. Hvor i al verden er alle de kilo henne?? Jeg begriber det ikke.. Jeg har tilsyneladende heller ikke en specielt stor muskelmasse, selvom jeg selv føler det..

Havde det drejet sig om et par kilo eller fem havde jeg heller blevet så ulykkelig - men 11 kilo mere end forventet? 6 kilo mere siden jeg sidst var på vægten (for 9 måneder siden).. Normalt koncentrerer jeg mig udelukkende om centimenter, og hvordan jeg selv synes jeg ser ud - men det er et eller andet helt galt med mig, når jeg vejer 73 kilo - taget min livsstil i betragtning.. Jeg er virkelig frusteret, da jeg virkeligt ikkE forstår det.. Jeg er jo normal af bygning, og jeg har ikke en særlig stor muskelmasse, men derimod en høj fedtprocent (selvom jeg er bevidst om alt hvad jeg komer i min mund) - det forekommer mig ulogisk, når jeg træner så meget.. Man siger jo, at muskler vejer meget mere end fedt, hvilket jeg altid har fundet fortrøstningsfuldt - men i følge mine resultater har jeg ikke engang overvældende mange muskler, så det kan ikke være forklaringen...

Jeg er virkeligt rådvild, selvom jeg godt ved at jeg skal foretage nogle kostændringer med videre, men stadigvæk.. Vi snakker ikke 4 kilo - men 11!! Jeg træner, spiser fornuftigt, selvom der af og til kommer for mange kulhydrater indenbords...

mvh en meget nedtrykt kvinde..

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Tusind tak for de hurtige svar..

Men problemet ligger i, at det ikke burde kunne passe.. Hvor i al verden er alle de kilo henne?? Jeg begriber det ikke.. Jeg har tilsyneladende heller ikke en specielt stor muskelmasse, selvom jeg selv føler det..

Havde det drejet sig om et par kilo eller fem havde jeg heller blevet så ulykkelig - men 11 kilo mere end forventet? 6 kilo mere siden jeg sidst var på vægten (for 9 måneder siden).. Normalt koncentrerer jeg mig udelukkende om centimenter, og hvordan jeg selv synes jeg ser ud - men det er et eller andet helt galt med mig, når jeg vejer 73 kilo - taget min livsstil i betragtning.. Jeg er virkelig frusteret, da jeg virkeligt ikkE forstår det.. Jeg er jo normal af bygning, og jeg har ikke en særlig stor muskelmasse, men derimod en høj fedtprocent (selvom jeg er bevidst om alt hvad jeg komer i min mund) - det forekommer mig ulogisk, når jeg træner så meget.. Man siger jo, at muskler vejer meget mere end fedt, hvilket jeg altid har fundet fortrøstningsfuldt - men i følge mine resultater har jeg ikke engang overvældende mange muskler, så det kan ikke være forklaringen...

Jeg er virkeligt rådvild, selvom jeg godt ved at jeg skal foretage nogle kostændringer med videre, men stadigvæk.. Vi snakker ikke 4 kilo - men 11!! Jeg træner, spiser fornuftigt, selvom der af og til kommer for mange kulhydrater indenbords...

mvh en meget nedtrykt kvinde..

Hvordan har du fået målt din fedtprocent? hvis det er på en vægt som bare sender bølger op så er den meget upræcis.

Hvis du stadig kan passe samme tøj som for 9 måneder siden er du jo ikke blevet større.

Link to comment
Share on other sites

Ja. det er godt nok på en vægt, der sender bølger op - men det ændrer stadigt ikke på min vægt.. Fedtprocenten er måske upræcis, men.. Vægten er jo fakta.. Jeg begriber det virkeligt ikke.. 73 kilo er jo meget for en pige med en højde på 164.. Jeg er bare så frustreret, når jeg gør så meget for min krop med træning og så videre, men uden nogen resultater vægtmæssigt - men tværtimod et resultat i den forkerte retning..

Jeg må jo have et lavt stofskifte og en lav fedtforbrænding.......... eller hvad ved jeg..

Edited by elisa
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Ja. det er godt nok på en vægt, der sælger bølger op - men det ændrer stadigt ikke på min vægt.. Fedtprocenten er måske upræcis, men.. Vægten er jo fakta.. Jeg begriber det virkeligt ikke.. 73 kilo er jo meget for en pige med en højde på 164.. Jeg er bare så frustreret, når jeg gør så meget for min krop med træning og så videre, men uden nogen resultater vægtmæssigt - men tværtimod et resultat i den forkerte retning..

Jeg må jo have et lavt stofskifte og en lav fedtforbrænding.......... eller hvad ved jeg..

så vi er enige om at den fedtprocent du har fået målt sikkert ikke er rigtig?

Hvis du stadig kan passe det samme tøj, og du samtidig får bemærkninger om at du har tabt dig, så er det jo ligegyldig hvad der står på vægten. Det er bare et tal.

Men som tidligere nævnt, hvis du virkelig mener du har behov for at tabe dig så prøv at send din kostplan

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig mht. at det bare er et tal på en vægt. Men det ændrer ikke på at det er mange kilo for en 19-årig pige på 164m. Det burde jo ikke være muligt med al min træning og livsstil. Havde det bare været 5 kilo ved siden af de ønskede 62 kilo, ville jeg have taget det med et gran salt. Det er hele 11 kilo! :unhappy:

Jeg har ingen kostplan. Men spiser godt med frugt og grønt. Det burde desuden ikke være nødvendigt for mig at tænke på min kost, når jeg træner så meget, som jeg gør. ØVØVØV!!! :nonono: '

Jeg ved, at jeg er blevet fysisk mindre, men ordet OVERVÆGT sidder dog printet ind i hovedet.

Det kom bare totalt bag på mig i dag, da jeg stod på vægten, da jeg forventede 11 kilo mindre - hvor de 11 kilo gemmer sig, ved jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg er helt enig mht. at det bare er et tal på en vægt. Men det ændrer ikke på at det er mange kilo for en 19-årig pige på 164m. Det burde jo ikke være muligt med al min træning og livsstil. Havde det bare været 5 kilo ved siden af de ønskede 62 kilo, ville jeg have taget det med et gran salt. Det er hele 11 kilo! :unhappy:

Jeg har ingen kostplan. Men spiser godt med frugt og grønt. Det burde desuden ikke være nødvendigt for mig at tænke på min kost, når jeg træner så meget, som jeg gør. ØVØVØV!!! :nonono: '

Jeg ved, at jeg er blevet fysisk mindre, men ordet OVERVÆGT sidder dog printet ind i hovedet.

Det kom bare totalt bag på mig i dag, da jeg stod på vægten, da jeg forventede 11 kilo mindre - hvor de 11 kilo gemmer sig, ved jeg ikke.

Men er du utilfreds med din krop nu?

Ligegyldig hvor meget man træner skal man jo tænke over hvad man spiser. Træning er jo ikke= at man kan spise alt.

Link to comment
Share on other sites

Træk i nødbremsen!!!

Du kan se og mærke du er i din bedste form nogensinde både udseendemæssigt og kondimæssigt.

Dine venner kan se du har en pænere krop

Og så vejer du tilfældigvis mere end du havde forventet.

Meget kan ske på 9 mdr og jeg vil godt garantere at ingen her kan give dig en 100% forklaring på hvorfor du lige præcis vejer det du gør.

Dit seneste indlæg (16:34) gør det meget svært for mig at finde ud af hvad du egentlig vil.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er meget enig i det MaxP skriver og det som ander også nævner - glem vægten eller tænk i hvert fald ikke så meget på den! Og bare fordi du træner vildt meget betyder det ikke nødvændigvis du kan lade være med at tænke på din kost. Jeg ved at det er mange som synes de træner hver dag når de går på en boxercise time om dagen - vist, det er fin træning, men man kan altså gøre det meget meget hårdere. :wink:

Jeg siger nu ikke at du nødvændigtvis skal træne sindssygt meget hårdere, men måske skulle du aligevel overveje at stramme op på din kost en smule, hvis det nu er så vigtigt for dig at smide kiloene? En is om ugen er alligevel en del kalorier som kræver 1 times ekstra hårdt arbejde for at forbrænde. Generelt spiser de fleste flere kalorier end de tror.

Hvis du virkelig mistænker et evt problem med stofskiftet er det nemt at finde ud af - du skal bare be din læge om en blodprøve. Evt skal du spørge ham om at udelukke PCO også - jeg er PT for en pige som har den diagnose uden at ligne de der halvt androgyne piger man ser som typiske eksempler.

Link to comment
Share on other sites

Det skal lige siges, at jeg ikke bare spiser, hvad jeg har lyst til.. Jeg er dybt bevist omkring min kost..

MaxPower skriver, at han ikke rigtigt ved, hvad jeg vil.. Det, jeg håbede på var, at der måske var nogen, der kunne give mig en logisk forklaring på min vægtøgning--

Jeg tænkte, at der sikkert var andre, der havde hørt om lignende problemer...

Det er vældigt foruroligende, at træne og leve som mig, men tage på... Jeg ved godt alt det med muskelmasse vejer mere end fedt.. Men jeg havde håbet en anden forklaring, that's all-- Pt har jeg mistet al min motivation for at træne, da jeg på den måde tager på.. Jeg kan slet ikke tage mig sammen til at tage derop, og derved møde flere skuffelser..

Det kunne jo være, at der fandtes en alternativ forklaring omkring, hvorfor jeg som en fysisk aktiv pige vejer 73 kilo - en hel del mere end inden jeg genoptog min træning..

Muskler vejer mere end fedt.. og det er også forklaringen på, hvorfor min krop er blevet det pænere end før hen.. Måske også forklaringen på, hvorfor folk kommenterer mit ikke-eksisterende vægttab........

Det var det eneste jeg håbede på - en mulig forklaring på, hvorfor i al verden jeg vejer så meget.. Jeg ved godt at nogle af kiloerne er kostbetinget, men jo da ikke det hele..

Hvor lang tid tager det inden fedt bliver omdannet til muskler? Fordi jeg har trænet intensivt i næsten 8 måneder, så jeg antog at det meste af mit fedt var blevet omdannet..

Anyway.. Jeg er bare frustreret - selvom 'det bare er et tal', eller 'et mentalt problem' eller 'en pige ting'....

Link to comment
Share on other sites

En ting mere - jeg træner igennem løb og spinning.. Og det er hård træning, altid fra min side.. Og jeg yder som regel minimum 94% af min maksimum puls ved hver træning..

I må ikke tro, at jeg lever af is og chokolade og hopper om på en stepmaskine imens jeg ser tvserier... Jeg træner hårdt... Jeg laller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Det, jeg håbede på var, at der måske var nogen, der kunne give mig en logisk forklaring på min vægtøgning--

Jeg tænkte, at der sikkert var andre, der havde hørt om lignende problemer...

...

Det var det eneste jeg håbede på - en mulig forklaring på, hvorfor i al verden jeg vejer så meget.. Jeg ved godt at nogle af kiloerne er kostbetinget, men jo da ikke det hele..

Ok, så får du den lige igen - du tager på, fordi du spiser for meget. Man kan sagtens tage på, selvom man spinner og løber og spiser sundt og frugt og grønt og næsten aldrig slik og hvad har vi... Alt afhænger af mængderne.

For almindelige mennesker med almindelig appetitregulering og almindeligt stofskifte, vil en øget træningsmængde medføre en øget appetit og dermed et øget kalorieindtag, måske ganske uden man bemærker det. Man kan sagtens træne hele dagen og spise sundt og alligevel ikke tabe sig.

Det er lidt svært at finde ud af, om du gerne vil have af vide at nej, selvfølgelig behøver du ikke tabe dig, eller om du vil have en opskrift på, hvordan du smider fedtet. Hvis det er det første er jeg da enig med dig, hvis det er det andet, så gør det ved at fortsætte træningen samtidig med, at du får styr på din kost.

Link to comment
Share on other sites

En mulig forklaring er at du ikke træner hårdt nok (intensitet). Hvor hurtig løber du per km?

Nu skriver hun jo, at hun spinner primært. Du kan vel godt gi' max på en cykel og løbe langsomt, hvis ikke interessen er der. Nok en dårlig og meget generaliserende indikator, du har fundet frem dér.

Som udgangspunkt kan intensiteten bedst måles i puls, men så skal man nok se på Elisas snitpuls og desuden vide, hvor mange timer hun kører - evt. en ca. kacl-forbrænding. Noget tyder jo på, at hun kører med pulsur, så det skulle da være muligt at fremskaffe.

Elisa - bid i det sure æble og kør strikt diæt en måneds tid, det kan lade sig gøre. Få evt. taget en tangmåling sammen med din vejning og giv det så tid. Du har vel ikke nogen dato, du skal nå dit vægttab til, hvis du på nuværende føler dig perfekt?

Link to comment
Share on other sites

Nu skriver hun jo, at hun spinner primært.

Nej det gør hun jo ikke. Fordi jeg er så flink bringer jeg tilmed citatet:

Det er primært spinning og løb

(min fremhævning).

Men hvorom alting er, har hun da fat i din lange ende med cardio træning, jeg tvivler bare på hun gir den max gas, men lad os da høre det fra hendes egen mund.. eller tastatur!

Du kan vel godt gi' max på en cykel og løbe langsomt, hvis ikke interessen er der.

Selvfølgelig. Men det er jo indlysende, så ingen grund til at påpege det.

Nok en dårlig og meget generaliserende indikator, du har fundet frem dér

Nok en dårlig og meget uklar formulering du kommer med der.

Høj intensitets cardio træning er en sikker vej til subkutant vægttab. Det er en klar formulering.

Elisa - bid i det sure æble og kør strikt diæt en måneds tid

Og her begynder du så at vrøvle for alvor. Diæt er ikke vejen frem: hård træning er hvad du har brug for.

Edited by RunnersHigh
Link to comment
Share on other sites

Nej det gør hun jo ikke. Fordi jeg er så flink bringer jeg tilmed citatet:

(min fremhævning).

Men hvorom alting er, har hun da fat i din lange ende med cardio træning, jeg tvivler bare på hun gir den max gas, men lad os da høre det fra hendes egen mund.. eller tastatur!

Selvfølgelig. Men det er jo indlysende, så ingen grund til at påpege det.

Nok en dårlig og meget uklar formulering du kommer med der.

Høj intensitets cardio træning er en sikker vej til subkutant vægttab. Det er en klar formulering.

Og her begynder du så at vrøvle for alvor. Diæt er ikke vejen frem: hård træning er hvad du har brug for.

Med strikt diæt mener jeg: Skriv Alt ned - så hun ikke er i tvivl om, hvor meget eller hvor lidt hun får.

Hvis hun ligger på de 1800-2000 med så megahøj forbrænding, som hun skriver, burde det da give udslag efter en måned. Det kræver bare, at hun er konsekvent og ikke "undervurderer" sit indtag. Faktum er, at hvis du er i underskud, så vil du i teorien tabe kropsvægt - det både en smule muskler og fedt. (som en mil. andre mennesker har pointeret på mol tidl.) Og det lader til, at det er dét, trådstarter vil - det ladet til at være et ret markant fokuspunkt for hende.

Link to comment
Share on other sites

Runnershigh ->

Jeg fatter ganske enkelt ikke du fortsat og tydeligvis helt bevidst vælger at se så simpelt og enøjet på tingene. Hvorfor vælger du konsekvent at fjerne den ene del af ligningen om energibalance?

Det er gentagende gange blevet beskrevet i detaljer at klogere folk end mig, hvorfor det kan være problematisk bare at øge mængden af høj-intensitetstræning.

Uanset hvor hårdt du træner, så vil appetitten typisk følge ret godt med, og spiser man indtil man er mæt hver gang og i øvrigt har penge nok til den mad man vil have, så er der absolut ingen garanti for generelt fedttab i den fremgangsmåde.

Link to comment
Share on other sites

-> Maxie

Jeg blev helt nervøs da du ikke kommenterede mine indlæg med det samme. Jeg er jo så vant til at du altid poster med det samme efter at jeg har skrevet. Men nu er jeg rolig igen!!

Dit spørgsmål må være af retorisk art, idet jeg har besvaret det for dig mange gange - jvf. mine tidligere supertråde - hvorfor jeg ikke vil forholde mig til det udover dette:

Hvis man tror kroppen er så simplistisk en mekanisme så man blot kan tælle kalorier på den side og (forventet) forbrænding på den anden, ja så skal man vist, som Admiral Nelson, tage kikkerten væk fra det blinde øje.

Link to comment
Share on other sites

En ting mere - jeg træner igennem løb og spinning.. Og det er hård træning, altid fra min side.. Og jeg yder som regel minimum 94% af min maksimum puls ved hver træning..

I må ikke tro, at jeg lever af is og chokolade og hopper om på en stepmaskine imens jeg ser tvserier... Jeg træner hårdt... Jeg laller ikke.

Træning er sekundært i forhold til fedttab, det er meget vigtigere hvad man spiser, og eftersom du har taget 6 kg på på ni måneder har du gennemsnitligt indteget mere end dit ligevægtsindtag.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man tror kroppen er så simplistisk en mekanisme så man blot kan tælle kalorier på den side og (forventet) forbrænding på den anden, ja så skal man vist, som Admiral Nelson, tage kikkerten væk fra det blinde øje.

Hvis man tror kroppen er så simplistisk en mekanisme at man blot skal træne hårdere og hårdere for at garantere et fedttab, ja så skal man vist, som Admiral Nelson, tage kikkerten væk fra det blinde øje.

Jeg siger naturligvis ikke at vejen til drømmefysikken blot er et spørgsmål om x antal kalorier i underskud pr dag, og så er den i vinkel.

Der er dog stadig visse basale fysiologiske love omkring energibalance vi er nødt til at forholde os til hvis ikke vi bare vil prøve os frem i blinde.

Spørgsmålet var skam ment som noget jeg rent faktisk gerne ville have et svar på, for hvis du mener du har besvaret det tidligere, så er det bestemt ikke trængt ind. Giv mig evt et link, hvis du hellere vil det.

Som jeg ser problemstillingen ultra-kort:

"Vi" siger: Man bør i en eller anden grad holde regnskab med både forbrug og indtag, hvis man vil tabe sig. Især hvis man pt kun kigger på forbruget og ikke har succes.

Du siger: Man skal bare træne hårdt nok, så kan man spise lige hvad man har lyst og stadig tabe fedt.

Er det en fair udlægning?

Din approach virker sikkert for nogle mennesker, jeg mener bare det er hul i hovedet at spise helt efter lyst, hvis man nu har tendens til ikke bare at spise efter behov. Derudover er der grænser for hvor meget tid normale, travle mennesker kan afsætte til træning og hvor meget hård træning de overhovedet kan resituere sig fra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share