Sign in to follow this  
mlla

HJÆLP til en nybegynder.

Recommended Posts

Jeg er nybegynder og vil gerne have jeres kommentar til mit træningsprogram.

Jeg køre 1 til 2 sæt pr. øvelse, træner det man- tir- onsdag- torsdag, pause fre- lør og søn. Belastningen/vægten øges når jeg kan tage 10 til 12 gentagelser.Har trænet detter program i 4 uger og har haft rimelige resultater med det( efter min mening), belastningen er øget med ca. 25%.

Pauserne mellem øvelserne/sæt er meget korte dvs max 30- 45 sek.

Mit primære ønske med at træne er at forøge min styrke, musklernes størrelse kommer i anden række. Løbetræner jævnligt, men ikke på nogle faste dage, altså når lejligheden byder sig, det er dog altid korte ture 3-4000 meter som løbes som interval.

Programmet ser ud som følger:

Pres bag nak.

Mili Pres

Uprightrow

Omv. Flyres

Sideløft

Træk bag nak

Træk foran bredt

Træk foran smalt

Roning håndvægt

Skulderløft

Romaskine bredt

Romaskine smalt

Bænkpres alm

Bænkpres incline

Pullover

Bænkpres smalt

Tric kabel

Tric pres

Kickback

Tric kabel rev

Bic rev

Bic stg

Bic hammer

Bic curl

U.arm undersiden

U.arm os hv

Ryg bøj (hyperextension)

Omv. rygbøj

Mave fix

Sidebends

Benløft

Squat

Læg pres

Leg curl

Er det helt ude i skoven?? Er det for meget elller for lidt??

Alle gode råd og kommentare modtages med glæde.

På forhånd tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg er nok ikke den rigtige til at svare da jeg også er ret ny men

Det ser godt nok ud til at du har mange øvelser!!!

Jeg forstod ikke helt det med dagene. Har du kun træningsfri fredag? Hvis det er tilfældet er det også en meget hård træning.

Jeg har selv kørt det på den måde på et tidspunkt - men så var det kun styrketræning hver 2. dag. Arne har også taget nogle (endnu) voldsommere uger, men generelt er det vidst anbefalet at man har i hvert fald en fridag imellem 2 ens træningsdage

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg vil også anbefale at ændre træningsdagene så du ikke træne man, tirs, ons, tors i træk. En fridag mellem hvert trænigspas når du har et fullbody workout vil være bedre!

Jeg tror du med fordel kan skære drastigt ned i antallet af øvelser.

Gør du brug af failure?

Og så den typiske......hvorfor kører du ikke dødløft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Efter min mening så kører du mange øvelser i træk som faktisk rammer næsten de samme muskler. Med 30-45 sek pause mellem øvelser er det ikke optimalt hverken for styrke eller størrelse. Hvad med f.eks. at veksle mellem biceps og triceps øvelserne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this