Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Ja, klubmesterskabet blev aflyst og skubbet til næste søndag. Det ufede ved det er bare at jeg skal til lægen og vaccineres torsdag, så min krop er langt fra klar om søndagen. Great. Jeg foreslog dem ellers at rykke det til 15.30 i dag, men det mente de ikke ville være en god løsning.

Link to comment
Share on other sites

Stikket kan desværre ikke rykkes, for jeg skulle egentlig være blevet stukket i torsdags, så har allerede rykket det én gang. Men så må man bare tage det med. Så har jeg også en undskyldning for at tage min astma spray, selvom den jo bare udligner så jeg når mit normale niveau :tongue: Så ikke meget at hente der.

I eftermiddag/aften begynder min kommende vintertræning, hvor jeg håber at jeg én gang om ugen kommer i svømmehallen og får svømmet 30-45 minutter. Det skulle være rigtig godt for overkroppen, og specielt ryg/mave hvilket jo faktisk er ret essentielt når det gælder cyklingen.

Håber at jeg kan få lavet en træningsuge der består af 1x svømning, 1x styrketræning/cross training, og 1x cykling ude i naturen. Kan være jeg også tager en enkelt tur på hjemmetræneren.

Link to comment
Share on other sites

For hulen hvor jeg havde glemt hvor hårdt det er at svømme! Jeg har ikke svømmet rigtigt siden jeg gik i 3. klasse og var meget stolt af at jeg dengang havde svømmet 1 km!

Jeg var ellers stor i slaget inden vi ramte vandet, og regnede ikke med de store problemer, og 4x100 meter crawl kunne da umuligt være et problem! Men jeg blev i hvert fald sat på plads, og min kæreste formåede da også at svømme betydeligt hurtigere end jeg gjorde. Så der skal i hvert fald trænes igennem i den disciplin. Men det hjælper jo heller ikke at jeg har kontor arbejde og de sidste 8 måneder har trænet ben!

Men det var fedt! SÅ fedt. I morgen hedder den så cykeltræning med mindre kroppen er helt smadret.

Link to comment
Share on other sites

Svømning - ej nu bliver jeg sq ret misundelig.... det bliver jo heller ikke til noget i år :dry: (eftersom jeg ikke kan svømme :blush: må jeg jo sigte efter et "plaskehold" men det passede ikke rigtigt ind med dem jeg kunne finde).

Klubmødet var ikke ret fagligt i dag - fremmødet i øvrigt heller ikke stort. Forkvinden fortalte lidt om årets gang og konstaterede at antallet af aktive ryttere er faldet. Derefter en ret lang snak om hvad hvad man kunne gøre (indslusning og "puslen" om nye folk, mere i pressen, hvervekampagne og spørgeskema til de frafaldne (eller var det til alle?)). Derefter 1 times tid med løs snak tværs over bordet.

Fy for den, hvor finanserne fik klaps i dag :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja, jeg er med i aktiespillet på børsen - selvom jeg er hamrende elendig og slet ikke forstår reglerne. Men det eneste der gav plus for mig var guldet :laugh:

Nå, men det lyder da som om det er den samme humle de jokker i igen og igen. Vi snakkede jo også sidste år om at være mere synlige i medierne, men det blev ikke til noget. Der blev snakket om at pusle om folk, det blev heller ikke til noget, og sådan kan vi jo blive ved. De bliver nødt til at tænke outside the box hvis der skal ske noget, og så skal der være handling bag! Det nytter ikke noget at man bare sidder og kommer op med en række ideer, hvis de ikke bliver eksekveret. Så er det jo bare tom snak.

Kunne være man skulle skrive dem et brev om hvorfor jeg vælger at smutte her til næste år, og ja, det er efterhånden mere og mere sikkert. De har absolut intet de kan tilbyde mig, der er ingen konkurrenceelement, det er bare mennesker der kører på cykel, og det er der sådan set ikke noget galt i overhovedet. Det er bare ikke det jeg søger. Næste år vil jeg prøve at køre Sommer Cuppen for CC Kronborg, og jeg vil måske prøve at snuse til deres elite træning for at se om man måske skulle køre licens i 2010. Jeg ser min cykling som træning, så det er lidt spøjst at være i en klub hvor der ikke er en træner. Der er ingen råd om hvordan man skal træne i vinteren foruden spinning. Det der jo er sjovt er at jeg på forholdsvis kort tid, og med lidt hjælp fra et par links, er blevet klog på hvordan min træning denne vinter skal være. Der skal være noget X-training, og for mig bliver det svømning. Der skal være noget styrketræning, og det bliver enten i et motionscenter eller derhjemme med håndvægte og mave/ryg DVD'en. Og så skal jeg i øvrigt også køre på cykel, men det bliver ikke dominerende som det har været de sidste mange måneder. Der skal være noget hjemmetræner træning og så en længere tur hver søndag i det fri. Med den træningsform, tror jeg absolut at jeg er bedre rustet end 95% af HCM's ryttere næste sæson, såfremt at jeg kan holde den!

Men nej, de vil ikke være en konkurrenceklub og det har jeg fuld respekt for. Man bør så nok bare overveje hvilke områder man ønsker at satse på, og så se på hvad de forskellige cykelryttere derude ønsker, og hvordan det skal kommunikeres.

Og så lige en update fra gårsdagens svømning her dagen efter: For hulen min nakke er øm! Må se hurtigt at få lært åndedrættet så jeg ikke skal have hovedet over vandet hele tiden!

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg kan kun være enig - når (hvis) du smutter synes jeg da at du skal fortælle dem hvorfor. Og jeg kan sagtens følge dig, men du ved jo at jeg også er tæt på at vælge nye græsgange. Håber dog et eller andet sted at kunne gøre som Sven Erik der kigger forbi HCM en gang i mellem, for det er jo generelt ret hyggeligt. Lidt undtaget når de bliver gnavne når man laver rav i den men hvis man kommer forbi en dag med bly i benene og ikke vil det store kunne det være fint nok med en hyggetur.

Især et sted slår du virkelig hovedet på sømmet: en klub uden træner :nono: det kunne man altså godt have selv om man ikke ville være en konkurrenceklub.

I øvrigt ret sjovt at Frank sad og reklamerede voldsomt for Sommer Cuppen ved den løse snak bagefter - jeg synes ikke at jeg har antydet at jeg vil noget andet end HCM men det virkede alligevel som om han havde luret et eller andet.

P.S. Kææææft det er fedt cykelvejr - masser af sol og ikke en vind. Det klør i fingrerne, hihi

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Frank ved jo godt at vi er nogenlunde unge, og han ved jo også at vi altid mænger os oppe foran når der bliver kørt. Derfor tror jeg også godt at han vil sparke lidt til konkurrencegenet i klubben, og sørge for at sende os videre. Men er enig i din betragtning om at det er lidt synd at forlade HCM fuldstændig. Jeg kan bare ikke retfærdiggøre de 400, i kontigent om året for engang imellem at kunne køre med. Men havde da i hvert fald gjort mig samme overvejelser.

Mens jeg sad i toget her i morges og blundede kunne jeg ikke lade være med at få kriller i maven over næste år muligvis at skulle køre Sommer Cuppen! Komme ud og få kørt noget konkurrence, og målt sig mod andre motionister. Se om man kan lave de samme afgørende ryk som man kan i klubben på nuværende tidspunkt. Det ville jo være så utrolig fedt.

Og så er det jo lidt hul i hovedet at HCM ikke er med i noget ala Sommer Cuppen, da det jo er en konkurrenceform der er til alle aldre.

Link to comment
Share on other sites

Dine ryk er jo så meget i særklasse så det vil undre mig meget om du ikke også i summercuppen vil være "pissetræls" at sidde med til sidst - forstå mig ret. Alene det at du kan køre op med Sven Erik på Sørupbakken siger jo alt. Han kører point hjem i H40 som jo ligger over både begynder og C, så..... :devil:

Og tak for din betragtning med alderen. Du er nu et venligt menneske. Ung af sind måske - også det vigtigste, men runder nu de frygtelige 40 næste gang :mad: men ellers havde jeg slet ikke været i tvivl om klubskifte havde været besværet værd.

Link to comment
Share on other sites

Som aftalt med mig selv kom jeg ud og cykle i dag, vejret var jo også helt perfekt! Der var lidt vin fra syd som også skiftede lidt fra øst og vest.

Benene var egentlig ganske ok, men kunne også godt mærke at jeg havde været ude og svømme i går, og at min stil ikke var hamrende god. Men ellers var jeg frisk, og glædede mig meget til at komme ud. Når vejret er som det var i dag er det altså bare helt perfekt. Det kunne godt have været 4-5 grader varmere, men det går alt sammen.

Så op på cyklen og afsted. En lidt kringlet tur mod Fredtoften hvor jeg fandt frem til det sted hvor vi startede sidste år. Det var lige en anelse længere inde på ruten end jeg først havde husket. Et par slurke af energidrikken, og så afsted.

Taktikken var klar fra starten. Det første stykke hele vejen ud til Københavnsvej skulle helst holdes med en puls på under 90% og helst omkring de 85%. Det gik egentlig faktisk også rigtig godt. Havde dog en forhindring i et ubehageligt sving hvor man ikke kan se hele vejen rundt, hvor der også var en anden cyklist som skulle passeres. Så det var lidt ned i fart og vente på at der var udsyn igen. Vinden var ok i dag, men jeg kan nu bedst li når den kommer fra sydvest når det er den rute der skal køres, for så passer det hele bedre sammen.

Ude på Stumpedyssevej skal der bare ikke meget til at pulsen ryger op, så det var lidt selvdisciplin for ikke at syre for meget til. På Københavnsvej og Overdrevsvejen gik det også fint, og der kunne jeg holde et ok tempo. På Kulsvievej var det bare at åbne lidt mere op for sluserne uden at lukke helt op. Først da jeg nåede Gunderød bakken valgte jeg at åbne helt op. Det betød da også at læggene begyndte at brokke sig lidt, men det gik. Herfra var det bare at bide smerten i sig og blive ved med at motivere sig selv.

Da jeg kom i mål var der absolut heller ikke mere at give af. På hele turen kunne jeg nok have givet mig 1% mere, men fra Gunderød bakken og frem var det med det yderste. Det blev til 26,4 km på 45 min og 54 sek, svarende til at snit på 34,5 km/t. Så Gregers fornemme snit fra i sidste uge blev ikke slået :laugh: Pulsen blev holdt på 87% af max pulsen, så det var faktisk også rigtig godt. Men som sagt kunne man nok godt smide den et par procenter op endnu.

07102008enkelt.png

Tror måske også at den kolde luft sætter en dæmper på snittet, og derudover var kroppen nok også lidt mærket af gårsdagens svømmetur.

Efter at have kørt hjemad valgte jeg at køre et 5 km interval. Det skete på Kongevejen, på noget der var rimlig fladt. Og vendepunktet var selvfølgelig på toppen af en bakke. Det gik egentlig ganske godt, men det bliver nok bare aldrig min disciplin. 36,2 km/t i snit.

07102008hurtig.png

Hele turen kan man se nedenfor

07102008heletur.png

07102008kort.png

Jeg er faktisk lidt ked af at jeg skal vaccineres på torsdag, for jeg er usikker på hvordan min krop kommer til at reagere på det mht. på søndag. Jeg må dog håbe det bedste, og tro på at det er ude af kroppen allerede 3 dage efter.

Vejret på søndag ser igen skidt ud. 7 mm regn og nogenlunde det samme tal i vindstyrke. Men det kan jo nå at vende, og så må man jo bare give det en skalle!

Link to comment
Share on other sites

Du giver den rigtig gas :devil:

Det ser altså godt ud - især med svømning i kroppen er det rigtigt stærkt kørt.

Søndag er vi nu nede på bygevejr - vi kunne jo være heldige at køre imellem to af slagsen. Men trods alt super at temperaturen ikke ryger så langt ned at man skal køre i mange lag tøj og at luften ikke kradser i halsen. Mon ikke de vælger at gennemføre hvis det "bare" bliver almindeligt regn eller bygevejr. Et eller andet sted må sæsonen også godt slutte nu så der kan komme ordentlig rytme i træningen igen. Kan dog ikke lade være med at tænke på om det trods alt er fint med et par uger på lidt lavere blus end normalt.

Og er lidt "glad" for at læse at selveste bjerggeden også bliver presset på Stumpedyssevej så det ikke kun er mig. Især den stigning der er omtrent midtvejs har drillet mig på begge gennemkørsler. Jeg husker den bare ikke som om den er så slem til fællestræningen :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nej, men lige præcis den bakke kommer også et skidt sted når man kører enkeltstarten. For første del af ruten ud mod Stumpedyssevej er jo på intet tidspunkt fladt. Når man så kommer ud på Stumpedyssevej så kører man 2 meter nedad og så kommer første bakke. Herefter kommer der er et pænt langt stykke hvor den flader lidt ud, og man får pulsen under kontrol, næsten - for så kommer bakken! Og når man indtil da har ligget oppe i det røde felt, så gør den korte stigning bare mega ondt!

Men ja, trøster også mig selv lidt med at det må være luften og svømningen der gjorde at jeg ikke kom op i nærheden af de 35 jeg havde satset på.

Men det jeg absolut trøster mig ved er at vi sidste år kørte en tid der hed 47 min og 22 sek! Den er der for begges vedkommende lige blevet pillet ca. 1 min og 30 sek af, i solo kørsel! Kan vi pille omkring 2 minutter af den tid sammen, så ligger vi meget tæt på sølvtiden fra sidste år. Jeg er ikke i tvivl om at dem der vandt sølv sidste år gjorde det via én mands fortjeneste. Det bliver meget spændende, og håber virkelig ikke at vaccinationen i morgen tager for meget.

Link to comment
Share on other sites

2 dage til det hele løbet af stablen, og det lader til at vejrguderne er med os på søndag. En lille bitte smule regn som man kan håbe på falder senere på dagen, og en vind som forhåbentlig holder sig under de 8 m/s.

Stikket i går gik faktisk forholdsvis udramatisk. Jeg kan godt mærke det, men det var alligevel en positiv oplevelse. Jeg puster i et peakflow meter for at måle min lungekapacitet inden jeg bliver stukket. Den plejer at ligge på omkring 650, og det kom den op på i første hug. Plejer ellers at tage en 2-3 forsøg for lige at varme lungerne helt op. Efter at være blevet stukket sidder med så og venter i ca. 30 min så lægerne er sikre på at man ikke dratter om. Og så skal man puste igen for at se hvordan lungerne har det. Normalt plejer det at falde med en 10-20 stykker, men i går røg den op på 650 igen med det samme. Så noget tyder på at jeg ikke har været så mærket denne gang. Kan dog godt mærke her til morgen at kroppen er lidt tungere end normalt, og at halsen kradser en smule, hvilket er ganske normalt.

Så nu håber jeg bare på at det hurtigt kommer væk, og så ellers afsted.

Men så kom jeg også til at tænke over den fremgang Gregers og jeg har vist i denne sæson. Fra at have kørt ruten sidste år med en tid der hed 47 min og 22 sek i parløb, har vi begge kørt ruten på under 46 min i år ALENE. Der er altså hentet ca. halvandet minut på samme distance på et år. Er sgu ekstremt godt klaret! Og jeg sidder stadig med en fornemmelse af at det kan blive endnu bedre de kommende år. Tommelfingerreglen siger jo at hvis man træner nogenlunde struktureret så rammer man sit potentiale efter 2-3 år.

I år har jeg fokuseret meget på at blive hurtigere til at køre på flad vej, og holde en høj hastighed. Det er faktisk gået rigtig godt må man nok sige, men jeg føler også lidt at jeg har negligeret det jeg synes er rigtig sjovt; at sætte de andre når det går opad i eksplosive ryk. Jeg kan det stadig, men føler ikke det er den samme eksplosion som det var sidste år. Kunne jeg godt finde på i det kommende år at arbejde lidt mere på igen. Når jeg nu også sidder og drømmer om Sommercuppen, så kan jeg ikke lade være med at gå ind på deres hjemmeside og se ruten for CC Kronborg i år.

Rute%20CKK_rute.JPG

Ruteprofil%20CKK[1]..JPG

Det er bare SÅ fed en rute, og den kunne godt være perfekt til mig med den lange stigning op af Frederiksværksvej inden målstregen. Den er dog ikke helt stejl nok til min smag, men den kunne være en fed rampe, og jeg håber det er den rute de kører på til næste år også!!

Link to comment
Share on other sites

Så kom dagen endelig hvor der skulle køres klubmesterskab. Disciplinerne var som sagt 26 km parløb, og 5 km enkeltstart.

Ved Surina var der et lidt fesent fremmøde, men vi kom da afsted, og ud mod start/mål. Her var der lidt flere, men i alt var der kun 12 der var mødt op. 6 fra hold 1-2 og 6 fra hold 3-4, så Gregers og jeg var vidst rimlig sikre på at tage en medalje. Vi blev par nummer 4 ud af 6, og havde derfor kun folk foran os som burde køre langsommere. Planen var klar fra starten af: Ikke for høj puls til at starte med, og kortere føringer end sidste år. Jeg lagde ud med at ligge i spidsen, og det gik faktisk rigtig godt med at ligge under de 90% som var målet. Vejene var noget smattede, men de virkede ikke voldsomt glatte. Da Gregers tog over efter 2 minutter, var det rart at mærke at pulsen røg ned igen - det har jeg jo været foruden i de sidste mange uger når jeg selv har været ude og køre.

Allerede ved min anden føring kunne man vidst godt skyde en hvid pil efter det med pulssnittet, for den lå oppe på 93-94% af maxen på den næste føring, og det samme gjorde sig vidst gældende for Gregers. De første hentede vi da vi kørte under Isterødvejen, og de næste blev hentet på Stumpedyssevej, og så var der ikke andre foran os. Det var dog voldsomt hårdt på Stumpedyssevej, pivende modvind, og pulsen røg ikke under 90%, lige meget hvor meget jeg prøvede at holde igen på dette stykke. Det lykkedes os dog at komme hele vejen ud til Københavnsvej, hvor jeg kom i front.

Gregers kom med et forslag om at vi skulle ud på vejen og ligge, da der forholdsvis kort tid efter kommer en rundkørsel, hvor man som cyklist skal holde tilbage for bilerne. Så ud på vejen og afsted. Det var da også helt perfekt, og vi har i hvert fald sparet tid og kræfter ved at vælge denne løsning! Ind på cykelstien igen, og så ellers afsted. Her var der mulighed for at give den lidt gas, og Gregers kom også op og fik taget nogle ordentlige føringer.

På Overdrevsvejen kom der en knallert 45 eller noget i den dur fra en sidevej, og som kørte ude på selve vejen. Det gav anledning til en lille konkurrence, og jeg fik hævet farten så vi rent faktisk kørte fra den. Det hjalp også lidt at det gik en anelse ned af bakke. For enden af Overdrevsvejen tog Gregers over og tog en god føring på Kulsviervej. Altid rart at ligge bag Gregers for han har en meget rolig kørestil, og man ved altid hvor han bevæger sig henad. Eller i hvert fald sådan nogenlunde.

Da vi nåede Karlebo tog Gregers spidsen, og i et sving kom der pludselig en bus i mod os. Så ind og tage indsnævringen der hvor det var meningen at cyklister skal tage den, og videre. I det efterfølgende sving var der dog en bus der valgte at holde stille. Det var lidt en farlig situation for det var lige før en indsnævring og et vejbump, og det kunne jo være at bussen holdt tilbage for en billist. Der var dog ingen, så vi kunne køre forbi uden problemer.

Ved bakken lige efter Karlebo var det bare fuld gas hele vejen opad, og da vi nåede et åbent stykke på nedkørslen blev vi godt nok overraskede over sidevinden! Den var godt nok voldsomt. Jeg holdte mig i front og blev ved med at sige til mig selv at vi snart var i mål. Stykket ud til målet, blev kørt på det aller yderste der var at give af, og Gregers kom op foran og tog en pissegod føring kort før mål, hvor hastigheden røg godt op!

Den lille bakke inden mål blev forceret med hvad der var tilbage, og så var det ellers at holde tempoet oppe til målstregen blev passeret. Uret sagde 43 min og 29 sekunder, men tidtageren sagde 43 min og 30 sekunder - han må have stoppet tiden der hvor Gregers kørte over stregen, hvilket også er helt fair når det nu er et holdløb. Efter et meget langt stykke afrulning, hvor Gregers tog en ekstra tur for at få syren ud af benene var det hen og følge med i tidtagningen.

Næste par der kom i mål var dem der havde startet efter os. Herefter kom holdet der startede før os forholdsvis kort tid efter. De store favoritter, Laust og Carsten, var ikke at se nogen steder overhovedet. Det viste sig at de havde haft 3 punkteringer undervejs, og Laust havde fået en siver på forhjulet over de sidste par km. Det betød dog alligevel at Gregers og jeg tog førstepladsen :4thumbup: :clap: med en pæn margin ned til 2'erne. Jeg kan ikke huske hvor meget, men det kommer jo nok op på hjemmesiden indenfor forholdsvis kort tid.

Parløbet var dermed officielt på 26,3 km med 36,3 km/t i snit!

12102008holdenkeltstart.png

12102008holdkortet.png

Herefter var man jo blevet godt kold, og så skulle der køres enkeltstart. Jeg fik den tvivlsomme ære at starte sidst. Jeg kom godt afsted, men allerede efter meget kort tid syntes jeg at benene var tunge. Modvinden var derudover også bare voldsomt irriterende og meget kraftig. Da jeg mødte Gregers efter han havde vendt, var det da også med det store smil på læberne, nok mere over at der nu var medvind :bigsmile: Min vending blev lidt kikset, men det lykkedes da, og så var det ellers hjem i medvinden. Her fik piben en helt anden lyd og det var bare at banke derudaf. På de sidste stykker inden mål var pulsen da også helt oppe og ringe hvor det gør ondt, og der var absolut intet at give af til sidst da jeg krydsede målstregen.

Jeg tog sølvet i enkeltstarten, slået med 6 sekunder af Gregers som tog guld i yndlingsdisciplinen :cheer: Så det var 5,2 km med 35,1 km/t i snit.

12102008enkeltstart.png

12102008enkeltstartkortet.png

Som man kan se på min pulsgraf gik der et pænt langt stykke tid før jeg kom op i det røde område. Min puls var ikke meget for det lige i starten, og det hang nok sammen med at jeg ikke fik varmet helt grundigt op før enkeltstarten efter at have kørt parløbet. Med lidt mere opvarmning kunne jeg måske have presset Gregers lidt mere, men jeg er nu stadig glad for at det var ham der løb med guldet.

Så det blev i alt til en sølv og en guldmedalje, så målet blev mere end nået! :superman: Og så er det bare at være glad over at man fik vidst de andre at man har noget at køre med! Dem der punkterede virkede lidt knotne, men tog det ellers pænt. Men jeg er lidt af holdingen at hvis man punkterer én gang, så er man uheldig, punkterer man 3 gange på 26 km, så er der noget galt med dit udstyr. Dækkene var helt nye og havde kostet 800, for et sæt. Noget siger mig derfor at personen har kørt på nogle superlækre dæk; de egner sig bare ikke til de danske efterårs forhold!

Så målene for året er absolut nået, og nu kan jeg ikke få armene ned igen :hehe:

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for de fine ord Marianne :smile: Du kan tro jeg nok skal holde jer opdateret med planerne omkring næste sæson. Snakkede faktisk med min kæreste om det i går, og hun sagde at jeg skulle få taget en beslutning og bare gøre det, i stedet for hele tiden at snakke om det. Så planen er, hvis vejret er til det, at jeg på søndag kører med CK Kronborg :4thumbup:

Og så er jeg gået igang med at finde ud af hvilke cykelsko jeg skal bruge til næste sæson. Mine nuværende Sidi er ved at synge på sidste vers.

I øvrigt, hvis der er nogen der mangler et par damesko, str. 38 tror jeg det er, Shimano SH-R099W udgaven som normalt koster 899,. Brugt under 10 gange af min kæreste, som aldrig blev fortrolig med klikpedaler. Kom med et bud

shimano-sh-r099w.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg sad i går og kiggede på tiderne fra sidste år, kontra de tider der blev kørt i år, og det der umiddelbart sprang i øjnene, var at vi med sidste års tider, kunne have kørt en sølvmedalje hjem foran Svend-Erik og Carsten K.

Resultaterne fra 2007:

1: Mogens A & Lars T-C i tiden 42:28, snit 37,75

2: Svend M & Carsten K i tiden 43:33, snit 36,83

3: Lennart M & Søren K i tiden 47:20, snit 33,81

4: Kenneth S & Gregers H i tiden 47:22, snit 33,80

Resultaterne fra 2008:

1: Kenneth S & Gregers H i tiden 43.30

2: Michael & Claus i tiden 45.08

3: Jan & Per i tiden 47.29

Gregers og jeg har derfor sat den næsthurtigste tid på distancen, hvilket ærlig talt må siges at være ret imponerende, når man tænker på dem der vandt sølv sidste år. Havde de kørt i år, havde Gregers og jeg rent faktisk slået en licensrytter i H40 og en der bare kører hamrende hurtigt! :superman: Det er absolut noget der pynter på selvtilliden, og så kan alle og enhver komme og sige at de punkterede og havde en dårlig dag; der var ingen der havde slået Gregers og jeg i søndags foruden de forsvarende mestre! Jeg tror ikke at Laust og Carsten havde kunnet køre hurtigere end os.

Så nu må det gerne blive 3. November, så vi kan få vores medaljer og fortjente hyldest :laugh:

Og ellers ser det ud til at vejret på søndag bliver nogenlunde godt, så der traver jeg nok op til Helsingør og bliver sat på plads af deres ryttere :tongue: Men sådan skal det jo være når man kører i Hørsholm! :wink:

I aften står den på svømning, hvor jeg må se om min nye taktik med vejrtrækningen fungerer.

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Damn - kørte vi virkelig fra Sven Erik :freaked: Hvis nu Carsten K er også ham den hvidhårede Carsten som altid ligger og tramper i højt gear og alligevel kører fra alt og alle, så falder jeg af stolen.

Det pinlige er at jeg ikke aner :blush: hvem hverken Mogens eller Lars er.

Hmm. Det du nævner i min log på søndag med Kronborg. Det var jo ikke del en af planen men omvendt er det måske meget godt at jeg bliver kastet ud i det i stedet for at gå og fedte om den varme grød.

Ulempen er lidt at det er mig der lukker og slukker på S-togene på lørdag, jeg lander med det allersidste på hovedbanegården så det bliver ikke til meget søvn. Men kan jo sætte uret til at ringe for havregrøden og så gå i kassen og sove ½ time mere så det ikke går som i søndags med maven, mere hvis der skal køres meget hidsigt.

Har du nogen ide om hvad de laver sådan en søndag? Et eller andet sted frister det og jeg kan jo altså heller ikke undgå at lade mig rive lidt med af begejstringen.

Link to comment
Share on other sites

Carsten K er ham der kørte med Laust i søndags. Lars er ham der nogle gange kører med i en blå trøje, og som også vandt åbningsløbet i år. Mogens er en lidt ældre herre med briller, tynd af bygning, og ham der var guide på hold 1-2 på den første Hallandsåsen tur.

Sjovt du spørger til Kronborg, for modtog i går en mail fra formanden og fra deres ene træner.

De ture de kører om søndagen er på 80-100 km i et tempo alle kan følge med i, dvs. 29-30 km/t. Derudover bliver der kørt et par bakkespurter og skiltespurter, så det er faktisk mere eller mindre sådan en form for træning vi har efterlyst i HCM. I hverdagene er det så intervaltræning den ene dag, og almindelige træning den anden dag.

Jeg fortalte dem om hvordan vi havde kørt i HCM, dvs. søndagsture på ca. 100 km med 32 i snit i en gruppe på 8 mand, og der mente både træneren og formanden at det med lidt intervaltræning ville placere os blandt de bedste motionister. Så det synes jeg absolut er positivt!

Deres tøjpakke koster 1000, og inkl. kort og langærmet trøje og shorts, og er fra Xtreme. Det er selvfølgelig ikke Giordana, men det går jo nok :laugh:

Så jeg begynder at blive mere og mere lun på CK Kronborg.

Link to comment
Share on other sites

Hov, glemte vidst helt at skrive at jeg tirsdag jo var ude og svømme. Ca. 40 minutters plasken blev det til, og for hulen hvor var det stadig hårdt! Denne gang fik jeg dog indlagt 2x 100m crawl intervaller, som skulle være rigtig godt for cykelryttere. Tror det er fordi det træner mavemusklerne også, og så bliver benene brugt ret meget.

Hvis vejret er som det er lige nu senere i dag, så kører jeg nok en tur med HCM, sådan lige for at være klar til på søndag.

Link to comment
Share on other sites

- det sidste havde jeg også gjort hvis jeg ikke havde skullet til fødselsdag.

Jeg fik fotos fra klubmesterskabet her til formiddag og det var startskud til en hovedoprydning på hjemmesiden så med lidt billedbehandling oven i hatten gik der lige et par timer med det og dermed nåede jeg ikke i FDK for at træne :unhappy:

Nå, men nu er vi på - billedet af dig fra enkeltstarten er noget kornet - jeg tror at Allan har knipset dig lidt for tidligt og har zoomet ret meget i det. Eneste jeg har lavet er at skære lidt træer væk. Jeg var lige ved at linke til siden men du må hellere selv styre billederne nu det er din log, hehe......

God tur - har siddet på den flade hele formiddagen og kommer til at tilbringe resten af dagen i en blød sofa så jeg er faktisk temmelig misundelig.

Link to comment
Share on other sites

Gregers, jeg endte med aldrig at komme ud i går :laugh: Først var der et møde jeg havde glemt fra 15.30 til 17.00, og så var der koks med togene, så jeg trådte faktisk først ind af døren kl. 18.40 i går aftes. Hvis lykken tilsmiler mig i dag, kommer jeg ud og trille. Når nok bare ikke HCM's træning, som de allerede starter 14.30 i dag!?

Og så kom vi til billederne. Nej, billederne af mig er ikke voldsomt gode fra enkeltstarten, men jeg fik da bekræftet min teori om at jeg har samme ansigtsudtryk som Carlos Sastre havde på Alpe D'huez

2008_tour_de_france_stage_17_007.jpg

rzh6sized.jpg

Og så lige det løse:

rz10sized.jpg

rz05sized.jpg

Edited by Kermit
Link to comment
Share on other sites

Det var sent - så er det jo mørkt. Men vejret var alligevel ikke særligt rart.

Det der fotoalmum er ret hysterisk hvad angår at linke til dem - enten kommer du nok til at linke til selve albummet med alle billederne eller også skal jeg smide dem op du vil have - nu jeg har dem liggende mere normalt. Eller maile dem til dig.

God tur hvis du kommer ud i dag - her selv lige trillet en ultrakort en.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom selvfølgelig heller ikke ud i fredags. I går, lørdag hev vi låger og lister af vores køkken og malede selve skabene. Vi får nye låger og bordplade på torsdag, og det krævede at vi fik malet nogle ting så det kan matche nogenlunde. Det betød også at man blev godt træt. Vi nåede dog forbi Surina cykler i løbet af dagen og jeg fik købt et sæt indlæg de mine vinterhjul, og så faldt jeg også lige over hans svedundertrøjeudsalg, så det blev til en Giordana svedundertrøje med windbreaker funktion på maven til 99,

I dag blev det så tid til min debut for CK Kronborg. Turen derop gik faktisk ganske udmærket, selvom jeg lidt syntes at jeg kørte for hurtigt taget i betragtning af at det burde være opvarmning. Men jeg nåede da derop til tiden, og blev budt velkommen. Der var vel 8-10 der var mødt op, heriblandt en kvinde og en ungdomsrytter på 16.

Vi havde ikke kørt meget mere end 200 meter før den første punktering satte ind, men i stedet for at hele gruppen stoppede op, valgte den ene træner at stoppe op og vi andre kørte derfor ud til et punkt hvor vi så kunne vende tilbage fra. Det fungerer rigtig godt, fordi man så rent faktisk udnytter ventetiden til noget konstruktivt, samtidig med at man ikke bliver kold. Herfra kørte vi ud til Gurre Kirke og ud mod det der hedder Øerne. I må undskylde mange gange, men kan faktisk ikke huske store dele af turens områder, fordi jeg følte vi zigzaggede hele vejen :laugh: Og samtidig snakkede jeg jo både med formanden og træneren om hvordan det var at køre i CK Kronborg, og hvordan det var med vintertræningen, sommertræning og sommercuppen.

Efter noget tid kom der endnu en punktering, som dog passede med at vi kunne køre en rundstrækning. Da vi kom ud af modvinden var der én der kørte væk. Herefter var der en der kørte efter ham, og jeg kørte med. Der var kun én der fulgte med mig, og det var ungdomsrytteren Frederik, som var 16 år gammel. Vi lå i den 4 mandsgruppe og kørte rimlig til lige indtil vi bankede op i modvinden igen. Jeg prøvede først et ryk men visnede efter noget tid, Frederik havde dog fulgt min acceleration og accelererede videre forbi mig, og så kunne jeg ikke gøre noget som helst. Den lille knægt havde fandme noget seriøst at skyde med, og han blev ved og ved. Imponerende. Da jeg var kommet ud af stykket med modvind, satte jeg mit eget tempo op samtidig med at jeg fik de 2 andre med på hjul, men vi kunne ikke hente Frederik som kørte sit eget show. Kort tid efter joinede punkteringsholdet os igen, og vi kørte videre.

Min første reelle føring kom kort tid efter, og var i pivende modvind. Dem som har været ude og køre i dag ved hvordan vinden har været, ved at den var mega hård og det var med 22 km/t i timen og 90% af max. Der kom dog en lille bakke hvor jeg kom lidt frem, og slog et lille hul selvom jeg blev siddende i sadlen, men da nedkørslen kom fri af træerne var vinden der med det samme, og den var hård!

Herfra gik det slag i slag med føringerne, og jeg vil da sige at jeg tog en del af vinden på udvalgte steder. Jeg kom dog også i front på et tidspunkt sammen med Frederik, hvor vi meget passende havde medvind! :superman: Igennem Søborg fik den rimlig god spade, og så var vi igen i nærheden af noget jeg kunne genkende. Op på Gillelejevej skulle vi ind på en lille vej og så var der endnu en punktering. Der blev dog udråbt at der var bakkespurt på Tingbakken i Esrum, en bakke som jeg ellers kun har kørt nedad sammen med klubben. Da det blev annonceret var der nok 3-5 km til bakken, men det afholdt ikke en 3-4 stykker at køre til, og jeg hoppede med. De 2 røg lidt hurtigt af, og så var der Frederikg og jeg, med førstnævnte i spidsen. Han prøvede at accellerere væk, men jeg formåede at holde hans hjul. Da vi nåede Esrum gav han lige et par hurtige instrukser til mig om hvor bakken var og sådan, og så kom vi rundt i svinget og lige ind på bakken.

Han rejste sig forholdsvis hurtigt op og kørte, men jeg formåede at lukke hullet, og blev stående i pedalerne. Jeg ramte dog muren på et tidspunkt og gik helt ned, og måtte banke den ned på lille klinge for at trille op af bakken. Jeg nåede da også at blive overhalet af de 2 bagved liggende ryttere, og kom op som nummer 4. Men fuck det var fedt selvom jeg langt fra vandt!

Herfra var det tilbage og ud og finde de punkterede. Så skulle vi selvfølgelig tilbage, igennem Esrum og ud på Frederiksværksvej op ad Grisebakken. Her var der ingen der kørte, hvilket undrede mig lidt, så på nedkørslen kørte jeg afsted, som den eneste :blink: Nede ved Esrum sø kørte vi igen 3-4 mand afsted, som hurtigt blev til 3 da den sidste faldt fra. Igen måtte jeg slippe af Frederik og den anden kørte til, men kom da ind på 3. pladsen i den lange spurt mod Jonstrup.

Her takkede jeg af og smuttede hjem mod Nivå sammen med en anden der boede i Humlebæk.

Turen med Kronborg blev på 57,9 km med 28,9 km/t. Ikke voldsomt hurtigt, men det kunne mærkes!

19102008CKtur.png

I alt blev hele min tur på 83,8 km med 28,5 km/t, og 400 højdemetre.

19202008heleturen.png

19102008kort.png

Da jeg kom hjem og havde været i bad, lå der en mail i min indbakke fra formanden, synes jeg er ganske fornem service. Så nu er jeg ikke i tvivl om at HCM er ude og CK Kronborg er inde. Min sidste optræden for HCM er d. 3 november hvor der forhåbentlig er uddeling af medaljer til klubmestrene.

Jeg tror CK Kronborg er en rigtig god klub, som forhåbentlig kan hæve mit niveau betydeligt. Dagens kørsel var meget anderledes end HCM's, da det ikke bare var lange sejtræk, men bød på en række temposkift o.lign for at få pulsen op. Det var superfedt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share