Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Sæsonen er for alvor slut for mit vedkommende. I går skulle der køres klubmesterskab, og det skulle markere afslutningen på sommersæonen, og starten på offseason. Jeg havde været ude fredag for at løsne benene op, men følte egentlig ikke at det rullede helt godt. Derfor var jeg også noget lunken ved tanken om at skulle køre klubmesterskab, da jeg næsten forventede at blive kørt baglæns. Det er trods alt 1 måned siden at jeg sidst har kørt et løb, og selvom formen blev god, så nåede den nok aldrig rigtig at hæve bundniveauet nok. Specielt ikke med tanke på at favoritten til at vinde lige har kørt sig i A, og at den næststørste favorit lige er rykket ned fra to sæsoner i A. Men det afholdt mig ikke fra at hoppe på cyklen og køre op til Hørsholm hvor vi skulle køre på en 1,5 km rundstrækning.

Vores klubmesterskab er delt lidt anderledes op end andres, i det at vi først kører x antal omgange med U13, så x antal omgang med U15, x antal omgange med motionsklassen og så til sidst x antal omgange med licens. Dvs. licens kører med på alle runderne, mens de øvrige står af efter de har kørt deres. Vi i licens må ikke overhale gruppen foran os før de er færdige med deres løb. Efter det hele er kørt, bliver der så kørt et ekstra klubmesterskab hvor alle kører mod alle. Så der bliver kåret klubmester i de respektive grupper, og så derefter en overordnet. For mig har licensløbet altid været det vigtigste, for det er dem jeg skal måle mig mod, og der kan ske rigtig mange ting når man blander ungdomsklasser og motionister ind i feltet.

Anyhow, da vi nåede til vores del af løbet skulle vi køre 9 omgange, og det blev med fuld fart på. Der blev stukket i højre og venstre hele tiden, men ingen fik lov til at komme væk. Efter de første par omgange tror jeg mit wattsnit hed 315 og en puls på omkring 90% af max. Der blev faktisk angrebet hele løbet igennem, men ingen havde det ekstra punch til rent faktisk at slippe fri. Da vi kører ud på sidste omgang sidder jeg egentlig ret godt med, og vi er en gruppe på 4 mand der har et par metre til feltet da vi går ind i sidste højresving til opløbsstrækningen. Jeg havde håbet at jeg ikke var blevet spottet af vores A rytter, men han når lige præcis at se mig anden gang han kigger over skulderen. Da vi kommer rundt i svinget er min eneste tanke at hvis jeg skal have en chance for at vinde, så skal jeg starte sprinten langt ude fra, og håbe på at de andre går kolde undervejs. Så med ca. 400 meter til stregen åbner jeg op med hvad jeg nu engang har tilbage. Efter ca. 250 meter må jeg ned og sidde fordi jeg bare ikke kan stå op længere, men bliver ved med at presse så meget jeg kan i pedalerne. Med en 100 m tilbage bliver jeg passeret af vores A rytter, men jeg formår at holde 2. pladsen. Det er jeg ret stolt af, og ikke mindst glad for at der trods alt var noget i stængerne at komme efter.

Ca. 4 minutters hvile hvor pulsen i den grad skulle ned, og så satte vi igang igen. Denne gang var det vidst 12 omgang, med alle der havde lyst til at køre med. Jeg stod som en af de bagerste, og da vi satte igang kunne jeg godt se at jeg var MEGET bagud. Så de første par omgange gik med at køre mig op igennem feltet indtil jeg var oppe blandt de 10 første igen. Igen blev det til et løb hvor der blev angrebet ofte, men ingen kunne komme væk. Vores A rytter fik lov til at lukke alle huller, og var virkelig på arbejde, da der samtidig ble v rykket i højre og venstre. Da der mangler en 4-5 omgange indser jeg at ingen får lov til at komme væk, og gør mig egentlig klar til spurten. Vores a rytter har efterhånden brugt så mange kræfter, at jeg er ret sikker på at jeg kan slå ham i en sprint så længe jeg er bag ved ham når der bliver åbnet op. Sidste sving, og jeg sidder i fjerde position - helt perfekt. Efter vi er kommet igennem svinget går den lidt i stå, inden der er en der rykker. Det får rytteren foran mig til at slå et slag til højre, og det betyder at han rammer direkte ind i mit forhjul, og jeg ryger ned. Hårdt! Da larmen fortager sig og jeg ligger stille, begynder min læg at krampe helt op som jeg så lige skal have styr på, også sætter smerten bare ind. Jeg har været styrtet før, men der synes jeg at man relativt hurtigt kommer på fødderne igen, og så afsted. Det var slet ikke tilfældet her. Jeg havde bare behov for at blive liggende og holde mig til min albue der virkelig gjorde ondt.

Jeg får rejst mig op, og prøver at gå lidt, og kan se at der også ligger en anden rytter på asfalten. En anden kommer hen og får lige tjekket at intet er brækket, og efter lidt tid bliver jeg nødt til at lægge mig ned. Det gør stadig naller, men ikke mere end at jeg kan grine lidt af det hele. Ambulancen kommer, og jeg ryger på skadestuen sammen med den anden rytter der var røget ned - han havde brækket kravebenet. Der var også en 3. rytter der røg ned, som vi blev genforenet med på skadestuen - han havde også brækket kravebenet. Jeg har heldigvis ikke brækket noget, men har fået hudafskrabninger på skinneben, knæ, hofte, albue og skulder. Alt sammen i højre side, og derudover et kæmpe slag på højre hofte der gør at jeg mere eller mindre ikke kan gå. Jeg kan humpe en smule, men det gør ualmindeligt ondt når jeg støtter på højre ben. På skadestuen fik jeg at vide at den anden rytter havde prøvet at hoppe over mig da jeg styrter, og faktisk har "landet" på mig. Det forklarer lidt bedre hvorfor det føltes så kraftigt.

Som det er lige nu kan jeg kun ligge på min venstre side, og har svært ved at gå. Jeg har virkelig meget væske i hoften/balden, og man kan faktisk se hvordan det skvulper når man prikker til det. Hovedet har det egentlig ok, men har lidt hovedpine hvilket jeg tror hænger sammen med de spændinger jeg har i nakken.

Cyklen har jeg ikke set, men ham der har den siger at den umiddelbart ser fin ud, men at han er i tvivl om hvorvidt forgaflen er røget. Jeg er desværre røget ned på højre side, og det er trods alt den dyre side på en cykel, så jeg er spændt på at se hvordan bagskifter, pedaler, greb o.lign. ser ud. Og så skal cyklen bare generelt gennemgås for at se om der skulle være skader. Irriterende er det i hvert fald, men i det mindste er intet brækket, så jeg håber bare at sårene skal hele lidt, og at slaget på hoften fortager sig. Jeg er lidt nervøs for om mit bækken måske er blevet skubbet lidt, for jeg får lidt jag igennem underlivet når jeg støtter på højre ben, men håber som sagt at det bare er væsken der gør det.

Link to comment
Share on other sites

Tak for det. En lille update herfra. Kroppen er stadig godt smadret, og især min hofte driller med væskeansamlingen under huden. Det gør at jeg stadig humper når jeg går, og det gør pænt naller. Derudover er mine skuldre også kommet med i kampen nu, hvor især min højre skulder har et virkelig ømt punkt.

Cyklen røg et smut forbi AH cykler i fredags for at få den tjekket igennem, og gjort skaderne op. Det blev en knap så sjov oplevelse, da mekanikeren opgjorde alle skaderne. Rammen er død hvilket jeg havde regnet med efter selv at have kigget på den, men han fandt også en pæn revne i bagfælgen som jeg ikke selv havde spottet. Allerede der er skadesummen pænt højt oppe. Heldigvis er jeg forsikret, så forsikringen har fået alle papirer, og så må vi se hvad de siger til det.

Link to comment
Share on other sites

Status på det hele. Forsikringen har været super cool, tak til Danske Forsikring. Jeg havde en virkelig behagelig taksator som selv cyklede, så han forstod udtrykkende o.lign. I grove træk er det hele faldet på plads nu, og jeg er igang med at få samlet nye dele og stumper hjem. Jeg har allerede snakket med Lumar colors i Italien mht. at få sendt den nye ramme derned. Lakeringen bliver identisk med den jeg havde på den gamle, da jeg aldrig blev træt af den, og det aldrig var meningen at den skulle sælges eller på anden måde videre i systemet.

Frempind og styr bliver også det samme som sidst, altså Zipp SL80 styr og Sprint frempinden. Sadlen bliver opgraderet fra en Romin Evo Pro til en S-Works Romin Evo. Pedaler bliver også de samme som de sidste mange år, nemlig Speedplay Zero SS med lidt små upgrades. Der hvor den store variation kommer til at være bliver på hjulene. Som det er nu, så står valget umiddelbart mellem Zipp 404 NSW og Enve 4.5 med enten Enves egne nav eller Chris King. Reynolds har godt nok opdateret deres Aero linje, men det betyder at dem jeg havde der hed 58 nu hedder 65, og dermed er blevet 7 mm højere og en 50-70 gram tungere. Det er lidt at presse den for mig i hvert fald. Lightweight har også været i tankerne, men dør lidt på at de ikke er så aero og det er noget skidt hvis der knækker en eger. Bontrager, Hed, Fulcrum, FFWD og hvad de ellers hedder har ikke den store interesse. Så jeg må se tiden lidt an.

Link to comment
Share on other sites

Tiagra bliver nok lige lidt for bling til cyklen :smile:

Og ja, det var faktisk en hel lettelse at arbejde med forsikringsselskabet. Jeg troede først at jeg skulle igennem den helt store mølle da de begyndte at spørge efter kvitteringer. Det de egentlig bare skulle bruge det til var datering af hvor gamle tingene var. Så de kvitteringer jeg ikke havde, fik de bare oplysninger om hvornår jeg havde købt delene.

Link to comment
Share on other sites

På 17/10/2016 at 23:56 , kahlua-kalv skrev:

Enve 4.5 :worship:

Godt at du slap nogenlunde fra styrtet!

Ja, det er nok dem det ender med. Har fundet en ret skarp pris på dem.

På 18/10/2016 at 07:22 , Henrik S. skrev:

Tillykke med den kommende verdensmester i cykling i år 2040 :beerchug::alright::clap::cool::strat::beerchug:

Tak. Der er i hvert fald power i stængerne allerede nu, så det tegner godt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Nå, skal vi se at få en update på det hele? Som Henrik er inde på, blev jeg i weekenden far til en helt igennem fantastisk dreng. 4130 gram på vægten, og 55 cm i højden. Det var en meget lang og hård omgang for min kæreste, men hun er heldigvis en stærk kvinde.

Ift. cyklen er der også sket lidt siden sidst. Det første der skete var faktisk at jeg fik bestilt en ramme. Jeg fandt en skarp pris på en S-Works ramme i Giro D'Italia lakering, som var så skarp at jeg købte den inden pengene var kommet retur. Vi snakker ca. 17,5k for ramme inkl. sadelpind. I samme moment bestilte jeg også en sadel hvor valget faldt på en S-Works Romin Evo. Da jeg købte den gamle Romin Evo blev den kun lavet i en Pro udgave som letteste valg, men der er sidenhen kommet en S-Works version, der ca. kapper 70 gram af vægten. Der røg også et sæt styrbånd med fra en producent der hedder Supacaz som jeg har ville prøve i noget tid nu. Det er vidst samme styrbånd som de har kørt med hos Tinkoff holdet, og det virker ret lækkert.

Derudover fik jeg bestilt lidt dele i AH cykler, som også skal på cyklen. Som jeg nævnte tidligere så bliver styret et Zipp Service Course SL80 med en bredde på 40 cm, og frempinden bliver deres Sprint SL på 120 mm. Her skal boltene dog udskiftes til titanium. Pedalerne ligeledes Speedplay Zero SS, dog med lidt modifikationer!

Geargruppen bliver et skifte til elektronisk med SRAM Etap. Jeg har længe gerne ville prøve det, og har stået og leget lidt med det. Jo, det bliver en anelse tungere end mekanisk, og jo jeg synes egentlig ideen om mekanisk gearskifte er lækkert, men man bliver også nødt til at prøve noget nyt. Skulle det være helt ved siden af, skulle det være muligt at sælge gruppen og smide mekanisk på igen. Dog er der nogle klare fordele ved det elektroniske som jeg synes er ret interessante. F.eks. det at der slet ikke skal trækkes kabler til for- og bagskifter. Spændende bliver det i hvert fald.

Kranksæt bliver det samme Rotor 3D+ med Power2Max wattmåler som jeg havde på den gamle. Det spiller bare.

Og så kommer vi til den store ubekendte - nemlig hjulene. Ifbm. at vi har været på hospitalet, har jeg haft rigelig med tid til at sidde og læse om forskellige hjul(det var før fødslen!). Jeg har været igennem mange overvejelser, selvom jeg egentlig havde indsnævret valget til Enve 4.5 og Zipp 404 NSW. Jeg har således kigget meget på de nye Reynolds hjul, Boyd, Knight Composites, Black Inc og hvad de ellers hedder. Zipp'erne tror jeg desværre bliver for bløde, og det er ikke så godt for en relativ tung rytter som mig. Skulle jeg bare æde km efter km, havde jeg nok snuppet Zipp hjulene for prisen er egentlig ok, og det er de aerodynamiske egenskaber nok også.

Men valget er mere eller mindre endt på et sæt Enve 4.5 med Enves egne nav. Jeg har tidligere haft et lidt ligegyldigt forhold til Enve, da jeg har syntes at deres priser har været for høje ift. hvad man har fået. Meget af dette har nok også været baseret på at mange har valgt at få dem bygget med Chris King nav som er vanvittig dyre, og kun marginalt bedre end f.eks. DT Swiss's 240s nav. Derudover har de været lidt tungere end f.eks. Zipp 404, men selvfølgelig også højere. Dog har jeg fundet et sted hvor de har et sæt 4.5 med Enves egne carbon nav - noget der i sig selv koster ca. 10k. Der er meget lidt information omkring dem, fordi de stadig er så nye, men de lyder ret lækre og der er 5 års garanti på. Samtidig er prisen normalt 4-5k højere end samme hjul med CK eller DT Swiss nav, men som sagt er der en ret skarp deal på dem hvor prisen faktisk er lidt billigere end med CK nav.

Det eneste jeg rigtig mangler at få bestilt er hjulene, men ellers er det hele bestilt og på vej. Rammen er landet i DK, og kan forhåbentlig afhentes i morgen. Ligeledes er Etap og Zipp delene dukket op. Så det hele begynder at gå op i en højere enhed.

Link to comment
Share on other sites

21 timer siden, Kermit skrev:

Nå, skal vi se at få en update på det hele? Som Henrik er inde på, blev jeg i weekenden far til en helt igennem fantastisk dreng. 4130 gram på vægten, og 55 cm i højden. Det var en meget lang og hård omgang for min kæreste, men hun er heldigvis en stærk kvinde.

Tillykke!!! 

Den havde jeg ikke lige overvejet. Det er jo også en måde at holde liv i boardet :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

En update herfra. Jeg har faktisk formået at få trænet, og endda et par gode ture. Der er ikke rigtig fart i stængerne endnu, men det skal nok komme. Knæet har drillet en anelse i går, men det ville også undre mig hvis det ikke gav lidt lyd fra sig nu hvor det er blevet koldere, og efter en pause på 3 uger uden nogen form for aktivitet. Jeg er dog ikke bekymret endnu.

Ift. min nye cykel, så sker der hele tiden små ting. I går ankom hjulene, som er for sygt lækre. Jeg skal nok få smidt noget mere detaljeret op når jeg har tid til det. Det eneste der efterhånden mangler er rammen som er landet i Italien. Hvornår de får tid til at kigge på den ved jeg ikke, men lur mig om ikke der går et par uger før jeg ser den igen. Ligeledes har jeg fået lov til at købe min gamle ramme. Jeg var lidt øm over hvis den skulle blive solgt til en anden der så kunne køre rundt med min lakering. Derfor er jeg rigtig glad for at jeg igen kan få fingrene i den. Planen er egentlig ikke at beholde den, men derimod få den fikset hos en carbon rep'er, omlakeret til noget mere standard, og så ellers bare videre ud i verden. Jeg skal ikke tjene en krone på det, jeg skal bare sikre mig at jeg stadig er den eneste der har den lakering.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik to ture på landevejen i sidste uge, henholdsvis tirsdag og torsdag. Desværre drillede knæet en smule igen ved torsdagsturen. Jeg tror måske jeg har siddet en anelse for højt, og ellers kan det være kulden der påvirker knæet. Jeg må eksperimentere lidt med det. I weekenden hoppede jeg på TT'eren for at få lidt tilvænning der, og samtidig gøre klar til at køre Zwift som en stor del af min vintertræning kommer til at være baseret på. Det er altid hård når man lige skal omstille sig til at køre hjemmetræner, da følelsen er en noget anden, men jeg tror der bare lige skal et par ture til, og så er den der.

Mht. cyklen er jeg efterhånden på plads med alle delene. Så nu er det bare rammen der mangler at blive lavet i Italien og sendt retur. De har lidt travlt dernede, og det er selvfølgelig en lang process når malingen skal pilles af først. Måske i slutningen af næste uge er de færdige, men jeg har jo heller ikke travlt.

Det seneste jeg har fået gjort klar var pedalerne, hvor jeg har købt et sæt Speedplay Zero stainless steel, smidt nogle gode titaniumsaksler på og titanium plader, hvilket får vægten til at falde fra 207 gram til 144 gram for et sæt. Det er noget der er ret simpelt at gøre.

Jeg har også lidt bestilt noget vinyl, for jeg har et projekt med min POC hjelm jeg skal have testet af, men mere om det senere.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Får ikke logget så regelmæssigt for tiden, men til gengæld har jeg kastet lidt kærlighed over på videomediet. Jeg har altid været glad for at logge, snakke og meget andet, så jeg besluttede mig for noget tid siden at bruge lidt tid på at lave videoer af forskellige ting. Det er super hyggeligt, og det giver mig samtidig indsigt i hvordan Youtube virker ift. søgninger, muligheder og meget andet, hvilket jeg kan bruge i mit arbejde. Der er efterhånden blevet lavet en pæn håndfuld videoer, og jeg har altså valgt at fyre det hele af på engelsk for at få så bredt et publikum som muligt. Så må vi se om det hovedsagligt bliver for egen hygge skyld, eller om det en dag tager fat.

Men jeg lovede trods alt at vende tilbage mht. hjelmen. For jeg formåede faktisk at gøre projektet færdigt, eller næsten, for den mangler lige de sidste detaljer og så en gang klarlak. Men resultatet blev således.
D0447433-EB8E-4747-AC57-101435AF81FC_zps
1BB67DC6-8BD7-42A4-BC11-1A4DDE109EC7_zps

Jeg synes egentligt at resultatet er blevet ret cool. Det tog nogle timer, men var superhyggeligt at sidde og rode med. Og selvfølgelig lavede jeg da også lige en hurtig video om hvordan man rent faktisk gør det.

I kan også finde en masse andre videoer derinde hvis i skulle kede jer lidt :smile:

Træning er der også fundet tid til. Senest i går hvor jeg snuppede 30 minutters morgentræning inden morgenmad for lige at sætte gang i forbrændingen, og så ellers 1 time og 40 minutters hjemmetræner om aftenen hvor den stod på noget ala sweet spot på enkeltstartscyklen. Jeg har efterhånden vænnet mig til at sidde i positionen, så nu er det bare om at få poweren ud i stængerne. Min træning så nogenlunde således ud:
15 minutter opvarmning
3x 1 minut høj kadance(110+) med 1 minuts hvile
10 minutters easy
5 minutter omkring 240-250 watt
10 minutters hvile
2x 20 minutters sweet spot omkring 240 watt med 10 minutters hvile
10 minutters afrul

Jeg har erkendt at mine watt bare ikke er så høje når jeg sidder indenfor, og specielt ikke i den positionen. Et forsigtigt gæt vil placere min FTP omkring de 260-265, men jeg har stadig til gode at få det testet. Som sagt har jeg valgt at bruge lidt tid på lige at vænne kroppen til den anderledes belastning der nu engang er på en hjemmetræner kontra at træne udenfor. Min største udfordring er selvfølgelig at jeg bliver rigtig varm og sveder en del, selvom jeg sidder i et lokale med en blæser foran mig, og ca 13-16 grader når jeg kører. Derudover er belastningen bare anderledes på en traditionel hjemmetræner, end den er på f.eks. de nyere hvor man har en noget mere realistisk vejfornemmelse. Men det fungerer.

I søndags var jeg ude på vintercyklen for første gang i over en uge. I mellemtiden havde jeg fået skiftet sadel, således at jeg nu har samme type sadel på både vinter og sommercykel. Det burde gøre det nemmere for mig at ramme den rigtige position og forhåbentlig belaste knæet på samme måde. Jeg har dog ikke helt ramt rigtigt endnu, men det håber jeg at jeg får styr på i denne uge. Det kan også være at det bare er et spørgsmål om lidt tilvænning. Under alle omstændigheder var mit knæ lidt irriteret efter træningen, som trods alt ikke var så hård.

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Gregers TF skrev:

Har du særlige planer for enkeltstartcyklen, siden du har sat den på hjemmetræneren? Kan jo se på insta at det ikke er første gang.

Btw kunne det være man selv skulle få gang i hjemmetræneren :rolleyes:

Jeg har ikke andre cykler foruden vintercyklen i øjeblikket :bigsmile: Så det er hovedsagligt derfor. Men når det så er sagt, så vil jeg forsøge at få trænet mere regelmæssigt på den, så det hele forhåbentlig kommer lidt lettere når man skal køre løb på den.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I går fik jeg endelig taget mig sammen til at køre en FTP test på enkeltstartscyklen. Jeg havde en målsætning om at ramme de 275 watt i testen, og dermed ende omkring de 260 watt i FTP. Det var modbydeligt hårdt, jeg svedte som en sindssyg, og kunne slet ikke få benene til at køre rigtigt, men endte alligevel på 271 watt i testen, hviket giver en FTP på omkring de 257 watt. Det lyder måske ikke af meget, men når jeg kigger mine tal igennem, så er det kun 4 watt lavere end hvad jeg havde i FTP på TT'eren i marts måned 2013, hvor jeg trods alt havde positionen på plads efter et par måneders træning på den. Så jeg er egentlig ret godt tilfreds med tallene. Selvfølgelig skal tallet gerne op, men det er et ganske fint udgangspunkt i en position som stadig er uvant for mig.

Og så er der jo selvfølgelig hele udfordringen ved at sammenligne tal. Det kan variere alt afhængig af temperaturen i lokalet, hvor meget man selv bliver varm, om modstanden fra hjemmetræneren er realistisk eller ej, wattmålerens visning og meget mere.

Det eneste jeg kan forholde mig til er at jeg ligger på nogenlunde samme niveau som for 3,5 år siden hvilket er positivt :smile:

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Kermit skrev:

I går fik jeg endelig taget mig sammen til at køre en FTP test på enkeltstartscyklen. Jeg havde en målsætning om at ramme de 275 watt i testen, og dermed ende omkring de 260 watt i FTP. Det var modbydeligt hårdt, jeg svedte som en sindssyg, og kunne slet ikke få benene til at køre rigtigt, men endte alligevel på 271 watt i testen, hviket giver en FTP på omkring de 257 watt. Det lyder måske ikke af meget, men når jeg kigger mine tal igennem, så er det kun 4 watt lavere end hvad jeg havde i FTP på TT'eren i marts måned 2013, hvor jeg trods alt havde positionen på plads efter et par måneders træning på den. Så jeg er egentlig ret godt tilfreds med tallene. Selvfølgelig skal tallet gerne op, men det er et ganske fint udgangspunkt i en position som stadig er uvant for mig.

Og så er der jo selvfølgelig hele udfordringen ved at sammenligne tal. Det kan variere alt afhængig af temperaturen i lokalet, hvor meget man selv bliver varm, om modstanden fra hjemmetræneren er realistisk eller ej, wattmålerens visning og meget mere.

Det eneste jeg kan forholde mig til er at jeg ligger på nogenlunde samme niveau som for 3,5 år siden hvilket er positivt :smile:

Fedt med testen, så er der lidt sammenligningsgrundlag til henover foråret.

Jeg skal også køre test på søndag, er lidt spændt på hvad den ender på, da jeg aldrig før har kørt så 'uintensivt' i oktober og med så meget styrketræning som for tiden, men november har dog været lidt mere intensiv. Vi må se. :smile:

Link to comment
Share on other sites

4 timer siden, Kermit skrev:

I går fik jeg endelig taget mig sammen til at køre en FTP test på enkeltstartscyklen. Jeg havde en målsætning om at ramme de 275 watt i testen, og dermed ende omkring de 260 watt i FTP. Det var modbydeligt hårdt, jeg svedte som en sindssyg, og kunne slet ikke få benene til at køre rigtigt, men endte alligevel på 271 watt i testen, hviket giver en FTP på omkring de 257 watt. Det lyder måske ikke af meget, men når jeg kigger mine tal igennem, så er det kun 4 watt lavere end hvad jeg havde i FTP på TT'eren i marts måned 2013, hvor jeg trods alt havde positionen på plads efter et par måneders træning på den. Så jeg er egentlig ret godt tilfreds med tallene. Selvfølgelig skal tallet gerne op, men det er et ganske fint udgangspunkt i en position som stadig er uvant for mig.

Og så er der jo selvfølgelig hele udfordringen ved at sammenligne tal. Det kan variere alt afhængig af temperaturen i lokalet, hvor meget man selv bliver varm, om modstanden fra hjemmetræneren er realistisk eller ej, wattmålerens visning og meget mere.

Det eneste jeg kan forholde mig til er at jeg ligger på nogenlunde samme niveau som for 3,5 år siden hvilket er positivt :smile:

Går ud fra at det var en 20 min test?

VIl du antage at der er forskel i output på TT-cykel og almindelig racer pga. position?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share