Got legs?


Kermit
 Share

Recommended Posts

Og flere spørgsmål :)
Har du lyst til at poste nogle billeder af din færdige bullit bike?
Jeg har en kammerat der overvejer at købe en, og jeg har sagt til ham at man jo kan bygge den lidt som man har lyst til, så vil lige vise ham din som inspiration :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
På 16.8.2021 at 19:44 , WBO skrev:

Hey Kermit,

Fandt du en løsning på din siddebums? Og hvad?

Det var faktisk ikke en siddebums, men bare lidt siddesår. Efter at have brugt buksefedt i et par uger, droppede jeg det, og har ikke mærket noget til det siden :) Så det hele blev klaret med tilvænning. 

 

På 16.8.2021 at 22:44 , Davai skrev:

Og flere spørgsmål :)
Har du lyst til at poste nogle billeder af din færdige bullit bike?
Jeg har en kammerat der overvejer at købe en, og jeg har sagt til ham at man jo kan bygge den lidt som man har lyst til, så vil lige vise ham din som inspiration :)

Jeps, skal lige se om jeg kan få det gjort i weekenden :) 

Link to comment
Share on other sites

Ah, ja den var lidt lakrids. Var ude i tirsdags, og skulle så ind på den lidt smalle fra fra Auderød og ind mod Fredtoften. Der kommer så en varevogn kørende imod mig, og vejen er virkelig ikke bred nok til at man kan komme forbi hinanden, med mindre bilen trækker godt ud til siden. Det gjorde han bare ikke, og han havde tydeligvis heller ikke øjnene på mig. Jeg trækker derfor så langt ud til højre som muligt, og håber at jeg på en eller anden måde kan komme forbi, og ender med at måtte køre igennem noget buskads der ragede ud på kørebanen, rammer hans sidespejl med min venstre skulder, men kommer heldigvis hele vejen forbi mens jeg bliver på cyklen. Han stoppede op og var egentlig venlig nok og sagde at han slet ikke havde set mig. Jeg slap vidst ret billigt, taget i betragtning af hvor galt det kunne være endt. 

Havde egentlig bare regnet med at jeg havde fået et kæmpe blåt mærke, men da jeg kom hjem kunne jeg godt se at der var blod på min trøje, og jeg havde fået et par gode afskrabninger. Imponerende nok er det ikke noget der har gjort ondt, så har faktisk ikke været generet af det. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Stilstand i loggen, men vi har også været et smut på Mallorca i 7 dage. Det var helt igennem fantastisk, og tiltrængt. Vores sidste rejse var tilbage i marts 2019, så batterierne var ved at være lidt lave på den front. Ingen cykel med, men hvis vi kommer afsted næste år, tror jeg næsten at jeg bliver nødt til at have den med. Det der med at leje cykler er jeg ikke så meget for. Jeg kan godt lide tanken, men jeg er så emsig med min position, at det bare er nemmere at have sin egen cykel med. 

Jeg er så småt begyndt at gøre vintercyklen klar til sæsonen, og den fik lidt kærlighed i løbet af weekenden. Satser på at køre videre med samme kæde og kassette som sidste år, da det trods alt var begrænset hvor ofte den blev luftet. Samtidig har jeg rykket min wattmåler over på den, fordi jeg samtidig har købt en ny Power2Max wattmåler til sommercyklen. 

Sommercyklen blev i går også gjort klar til lidt efterårskørsel. Vintercyklen er egentlig fin nok, men den ruller jo slet ikke som en sommercykel, og jeg skal også lige have nogle småjusteringer på den. Men på røg mine Hed Belgium hjul som fik et sæt nye Pirelli 4S dæk på. Det er første gang jeg kører med dem, og glæder mig til at se hvordan de klarer sig. De burde rulle ret fint, og stadig have en god punkteringsresistens og greb. Samtidig fik jeg sat Continental 4Season dæk på min vinterracer, og hold nu op hvor jeg inderligt hader visse hjulsæt til tubeless. Jeg kan simpelthen ikke få dækket på uden brug af dækjern, og det kostede så samtidig 2 slanger i processen. De Mavic Cosmic Elite hjul er tæt på umulige at få dæk på, og jeg lurer egentlig om jeg skal sælge dem, og finde et par mere traditionelle hjul. 

Ellers er der blevet shoppet lidt ekstra nyt til cyklen. Foruden de nye dæk til S-Works'en, røg der som sagt også lige en wattmåler i kurven fra Power2Max. Til tonerne af 290 euro var det næsten for godt til at kunne sige nej. Der er også blevet købt et par bibs og en trøje fra Chaise Cycliste, et par shorts fra Rapha som bliver første gang jeg kaster mig ud i et produkt fra dem. Jeg har kun hørt godt om det, men har altid været lidt tilbageholdende fordi de i en lang periode var hvad PNS er i dag. Jeg fandt dog en fed jersey da vi var på Mallorca (måtte op i en XL for at kunne få mine arme igennem), og fandt så et godt tilbud på et par af deres bibs i en mørkelilla farve som jeg syntes var mega fed. Derudover fandt jeg en brugt langærmet jersey fra Rapha på FB som burde lande i løbet af ugen. Så holdt Nike også lige lidt udsalg, som gjorde at jeg fik hevet et par Romaleos 4 SE sko i kurven. Det er en vægtløftersko, og jeg håber på at den kan være med til at bringe lidt mere stabilitet til min squat. 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Åbenbart! Fucking fedt altså. 

Jamen sidste opdatering var efterhånden for 5 måneder siden, og meget er sket siden. Lad os tage alt det personlige, for det er det der fylder lige nu. Vi fik en juleaften med corona, da min kone blev smittet. Vi andre blev ikke ramt. Det gjorde vi så bare i februar, hvor jeg og begge unger lå med corona. Derudover har vi været igennem et par omgange med noget omgangssyge, forkølelse og meget andet godt. Så alt i alt føles det som om de første 3 måneder af 2022 på en eller anden måde har været ramt af sygdom. 

Det hele blev toppet af i tirsdags, da jeg gik direkte ind til en opsigelse fra min arbejdsplads. Den officielle forklaring hedder omstrukturering i afdelingen, og at man derfra ville få brug for en person med en anderledes profil end min. Af en eller anden grund havde jeg mistanke om det allerede i sidste uge, så det kom egentlig ikke som verdens største overraskelse, men det er stadig bare en nederen situation at blive sat i. Jeg er heldigvis fritstillet, og har løn til og med juli, så der er okay tid til at finde noget nyt i. Men det ændrer ikke på at der stadig er en masse vrede og frustration rettet mod mit tidligere arbejde. Jeg var egentlig mentalt ved at være der hvor jeg gerne ville væk, så på den måde er det okay. Opgaverne ret gode, og vi sad i et fantastisk team hvor det var sjovt at gå på arbejde. Derimod clashede jeg lidt med måden det hele foregik i organisationen, og det påvirkede mig mere og mere til sidst. Det er dog altid bare sjovere at have noget andet på hånden når man siger op, end det er at skulle ud og jage det efterfølgende. I går var min første officielle dag som jobsøgende, og fik da alligevel høvlet en 10 ansøgninger af. Desværre kom der så også to afslag ind her til morgen, men det er nok hvad jeg kan forvente når jeg starter med de stillinger der har været slået op i længst tid. Mange af stederne har de trods været igang længe. 

Træningsmæssigt er det faktisk gået rigtig fint. Jeg har følt at jeg har haft okay power i stængerne, selv på trods af en omgang corona og sådan. Men det er efterhånden 4 uger siden jeg sidst for alvor har styrketrænet, og træningen har de seneste par uger været ret sporadisk. Så jeg skal lige igang igen. 

Link to comment
Share on other sites

Weekenden blev brugt med fødselsdag for den mindste i huset, og så selvfølgelig lidt træning. Styrketræningen er jeg kommet igang med igen efter alt for lang pause, så det er noget med lige at komme stille og roligt igang igen. Kan da også godt mærke at kroppen for alvor er øm alle de rette steder igen. 

Og søndagen blev selvfølgelig brugt med at se årets Flandern Rundt. Jeg havde virkelig håbet på Mads P, og derfor også super irriterende at han lige præcis misser at komme afsted med Pocagar og MvdP, men flot løb under alle omstændigheder. De sidste 75 km var jo lige præcis som de skal være i den slags løb, og så selvfølgelig med en stor stjerne på toppen af podiet. Selvom det kan være mega fedt at se en underdog snuppe sejren, så er det bare mere fyldestgørende når det er en af de helt store. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Shit der har været fart på de seneste uger. Så lad os lige tage en hurtig video der lige opsummerer noget af det

I grove træk:
Der er blevet trænet rigtig meget
Jeg har fået nyt cykeltøj
Jeg har sat ny PR i dødløft med 150 kg
Ny PR i squat med 127 kg

Link to comment
Share on other sites

Og så den lidt længere opdatering, hvor vi stadig lige starter med en video

 

I tirsdag hoppede jeg i cykeltøjet og drønede ud for at ramme de 150 km. De lykkedes, og det var en super hård tur, men hvor alting nærmest bare flaskede sig undervejs.

Lørdag var jeg ude med klubben på en klassisk 100 km tur, hvor jeg var pænt kvæstet efterfølgende. Et af intervallerne vi skulle køre var et nyt et fra Palmares, som er vores nye træningspartner. En led satan uden lige. 30 sekunder max, 1 minut FTP, 30 sekunders max, 1 minut FTP, 30 sekunders max, 1,5 minut FTP. 2 minutters pause mellem hvert sæt, og så 4 af dem. Så et 5 minutters interval hvor man aldrig er under FTP. Helt igennem forfærdeligt. 

Hvad er der ellers sket? Jo, jeg har fået raget en gang forkølelse til mig ovenpå en solid omgang træning og lidt svingende temperaturer. Jeg håber dog at det hurtigt er overstået. 

Så har jeg egentlig fået nyt job som jeg starter i starten af juni. Og selv her var der lidt udfordringer, for jeg stod faktisk med 2 job på hånden, hvoraf jeg havde sagt ja til det første. Det første var et meget sikkert job, meget i linje med hvad jeg har lavet tidligere, og noget jeg bare kunne kaste mig over med det samme uden de store udfordringer. Det andet job var lige et skridt op. Lidt mere ansvar, sikkert også langt flere udfordringer, og selvfølgelig også en bedre titel, løn og mulighed for at flexe mere rent tidsmæssigt. Jeg har virkelig haft svært ved at vælge mellem de to. Jeg har virkelig tvivlet på at jeg var klar og god nok til det job med mere ansvar, men efter at have snakket med en masse mennesker, gået personlighedsprofiler igennem, samt hvad jeg tidligere har fået at vide, så har jeg egentlig valgt at gå med jobbet med flere udfordringer. Og hvorfor så det? Jo, jeg går egentlig ikke særlig meget op i titler, men det gør andre, og når jeg på et tidspunkt måske skal ud og finde et andet job, så er det ikke dumt at have på CV'et. Jeg har siden jeg arbejdede hos HusCompagniet fået at vide af min chef, at hun ønskede at jeg pressede mig selv lidt mere. At jeg tog flere udfordringer fordi hun var sikker på at jeg kunne det. Jeg er typen der søger tryghed, og er ikke meget for selv at lade mig være i situationer hvor jeg føler mig ukomfortabel. Lige præcis derfor var det på tide at jeg rent faktisk gjorde det. Nu skal jeg lige have kontrakten på plads for alvor, og så skal jeg tage det super fede opkald til den første virksomhed og sige at jeg alligevel ikke kommer til at starte hos dem. 

I slutningen af 2021 fik jeg den sindssyge idé at vi skulle overveje en Tesla. Jeg har egentlig aldrig været særlig begejstret for Teslaer, slet ikke Model 3 som i mine øjne aldrig har været særlig pæn, ikke har kørt særlig godt, og mere har været tiltænkt typer der går op i apps end snoede veje. Jeg blev dog nysgerrig over muligheden for at få en hysterisk hurtig bil, og jo mere jeg læste om den, jo mere gik det op for mig at Model 3 faktisk var en af de bedre kørende biler. Jeg havde dog også et øje til BMW's nye i4, men fik hurtigt skudt den til hjørne da de først ville kunne levere i starten af 23 hvis man var heldig. En bekendt sagde at jeg bare kunne komme forbi og prøve hans, og det gjorde jeg så. Jeg var faktisk ret overrasket over hvor godt den kørte kontra vores Alfa, og hvor meget plads der stadig var i den. Hans var dog en Long Range, så ikke lige så kompromisløs som en Performance. Så et par dage senere pakkede jeg kone og ældste unge, og kørte ud og prøvede sådan en. De var begge helt pjattede med tanken, så vi bestilte en rød en der blev leveret nogle måneder senere. Nej, det er ikke en Alfa, for Alfaen kører bare fænomenalt godt. Men Teslaen kører på ingen måde dårligt. Derudover sparer vi ca. 1500,- om måneden ved at køre i elbil, og faktisk langt mere de dage hvor min kone tager bilen på arbejde - hun arbejder i Tivoli og parkering derinde er ikke ligefrem billig. 

Vi har også en bil nummer to, som er en gammel Ford Fiesta fra 2005 stykker, som efterhånden bare er blevet pænt nusset. Det er egentlig svigermors bil, så den fungerer lidt som en lånebil frem og tilbage, med os som den primære bruger. Nu går jeg dog med tankerne om at skille os af med den, og så i stedet købe en ældre Mini Cooper S som bil nummer to. Jeg har altid godt kunne lide Mini'erne, og var også helt solgt da de blev redesignet i starten af 00'erne. Jeg er også med på at det ikke bliver en moderne bil vi så hopper over i, men så får vi en bil nummer to der i den grad kan tale til min passion for biler. Det var enten en Mini eller en Alfa Romeo Spider, men jeg er ærlig talt ikke så meget til cabrioleter., Lige nu går tankerne på om man skal snuppe den første generation, men i 2. udgave som bliver kaldt for R53, eller vælge en fra anden generation 2. udgave der hedder R56 med N18 motor. Der er fordele og ulemper ved begge biler. R53'eren er den der lader til at blive den mest eftertragtede af de nye blandt bilfans. Den har kompressor, 170 hk, og har i modelårene 04-06 fået fikset nogle småting som gør den bedre end de første udgaver. Den er dog ikke så moderne indvendig, og minder måske i virkeligheden ret meget om de originale Minier. De kan i øjeblikket købes til omkring en 80.000,- med 100-150k på tælleren. 

Den anden mulighed er som sagt 2. generation der hedder R56. De første udgaver havde en del problemer rent mekanisk, men fra omkring 2010 og frem, er dette blevet fikset med en ny motor der hedder N18. Kompressoren er skiftet til fordel for en turbolader, interiøret har fået et markant nyk opad, og ud fra hvad jeg kan læse føles den mere premium. Prisen er selvfølgelig også lidt højere, fordi det er en nyere bil, så omkring en 130k for en eksemplar med 150k på tælleren. Den skulle dog ikke være lige så sjov at køre som R53'eren, og sandsynligheden for at den bliver lige så eftertragtet med tiden er nok også markant mindre. Så lige nu skal jeg finde ud af om jeg bare gerne vil have den rå køreoplevelse, eller den lidt mere komfortable med lidt mere tech. Who knows. 

Link to comment
Share on other sites

Tak for det Henrik :) Ja, vi har fået lader ved huset, men synes ikke rigtig vi mærker det store til det. Der er jo refusion pr. kwh man lader på noget ala 1,10,- og så bliver man bare ekstremt opmærksom på hvornår strømmen er dyr og billig. Vores behov er ikke så voldsomt i øjeblikket, så det er relativt begrænset hvor mange kwh vi lader om ugen. Tror det er omkring en 60-70 stykker.

Men det bliver jo så heldigvis sparet i benzin, og fordelen ved at man kan tanke bilen op i egen indkørsel opvejer det meste :D

Link to comment
Share on other sites

Lidt styrketræning i dag der bl.a. bød på en omgang dødløft med 3 reps ved 110, 115, 120 og 125 kg, samt bænkpres med 5x5 på 85 kg. 

Jeg tror snart at jeg skal have købt noget kalk eller lignende når jeg løfter, for mine håndflader har en tendens til at blive så svedige at mit greb på nogle af løftene ikke rigtig er så godt. Derudover overvejer jeg om jeg skal begynde at have et bælte på når jeg squatter og dødløfter? Er der en tommelfingerregel på hvor meget man skal op og ramme i vægt før man tager et bælte på?

Styrketræningen blev afsluttet af et smut til Farum og retur på cyklen med fuld smadder på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share