Polar VM 42/41


jakester
 Share

Recommended Posts

Hej

Skal smide nogle kilo efter en "tung" sommer og har kig på Polar VM 42/41. I forbindelse med min løbetræning bruger jeg altid Polar RS200SD, så jeg skal høre om der er nogen, der har erfaring med førstnævnte og om det vil var et godt eller unødvendigt supplement til mit løbepulsur?

Har lidt på fornemmelsen, at uret mest er til folk, der ikke motionerer alverden, men jeg kan tage fejl?

mvh

Jakester

Link to comment
Share on other sites

Fuldstændig spild af penge, ikke mindst når du i forvejen har et fint ur.

De "vægtkontrol"-funktioner jeg kan se uret har kan meget bedre laves/bruges i et total simpelt regneark, som du enten selv kan lave, eller du kan bruge dette lidt mere avancerede, som kan meget mere mht kostindtastning.

http://allnatural.dk/visdata.asp?id=243&M=7

Når et pulsur påstår det kan fortælle dig hvor mange kalorier du har brugt er det et vejledende tal. Bruges det sådan, altså blot som en relativ indikator for om du har lavet lidt eller meget, så er det fint. Hvis uret kender din maksimale iltoptagelse, hvilket du er nødt til at teste dig frem til med en maxtest af en art (feks. Cooper eller Wattmax test på cykel), så kan tallets absolutte størrelse også blive rimelig godt.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Skal smide nogle kilo efter en "tung" sommer og har kig på Polar VM 42/41. I forbindelse med min løbetræning bruger jeg altid Polar RS200SD, så jeg skal høre om der er nogen, der har erfaring med førstnævnte og om det vil var et godt eller unødvendigt supplement til mit løbepulsur?

Har lidt på fornemmelsen, at uret mest er til folk, der ikke motionerer alverden, men jeg kan tage fejl?

mvh

Jakester

Hej Jakester

Har selv Polar VM 41. Vægttabsuret giver dig en rettesnor om, hvor mange kcal du må indtage, når du forbrænder en given mængde kcal ved motion ugentlig, for at nå til det ønskede vægttab over x antal uger.

Som også Maxpover siger, så vil det være spild af penge, at købe et decideret vægttabs pulsur, når du allerede har et glimrende pulsur. De er flere beregnere, der kan give dig et bud på, hvor mange kcal du må indtage for at nå en given vægt. Det behøver du bestemt ikke et vægttabspulsur til.

Og hvorfor købte jeg så selv VM 41? Jo ser du, jeg havde ikke et pulsur og synes at det lød som nogle gode finesser til at styre mit vægttab. Anvender jeg uret efter dets målsætning? Nej, jeg anvender uret som et ganske almindeligt pulsur.

Kibo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share