Fullbody kun som fundament?


Pumpekongen
 Share

Recommended Posts

Hey

Jeg har trænet fullbody i ca et år.

Ca 2-3 gange om ugen.

Kender mange andre som træner og de fleste træner split. De påstår at du ikke kan blive "stor" af fullbody, altså at det kun er fundament træning. Hvor de mener at split er den eneste mulighed for at gaine ordenligt.

Er det ikke noget crap? Kan man ikke sagtens komme lige så langt på et ordenligt fullbody program?

Link to comment
Share on other sites

Hey

Jeg har trænet fullbody i ca et år.

Ca 2-3 gange om ugen.

Kender mange andre som træner og de fleste træner split. De påstår at du ikke kan blive "stor" af fullbody, altså at det kun er fundament træning. Hvor de mener at split er den eneste mulighed for at gaine ordenligt.

Er det ikke noget crap? Kan man ikke sagtens komme lige så langt på et ordenligt fullbody program?

Dem du kender ved intet om noget som helst. Stol trygt på det. :cool:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Hey

Jeg har trænet fullbody i ca et år.

Ca 2-3 gange om ugen.

Kender mange andre som træner og de fleste træner split. De påstår at du ikke kan blive "stor" af fullbody, altså at det kun er fundament træning. Hvor de mener at split er den eneste mulighed for at gaine ordenligt.

Er det ikke noget crap? Kan man ikke sagtens komme lige så langt på et ordenligt fullbody program?

Selvfølgelig kan man gaine ved fullbody. Utroligt at en myte som denne, eller hvad man skal kalde det, overhovedet kan opstå :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldrig rigtig trænet andet end Fullbody, og 3 gange om ugen. Jeg vil påstå at det har givet bedre resultater end mange af de andre jeg har set køre split osv.

Jeg tror ikke du skal bekymre dig. For de fleste er der faktorerer der er langt vigtigere, end om du kører split eller fullbody.

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo så fortælle dem at det er løgn... Hvis du træner dit fullbody ordentligt vel og mærket, dvs. får de proteiner du har brug for og får restitureret (staveplade) ordentlig...

For ved et fullbody du kører 3 gange i ugen rammer du jo "alle" musklerne # gange fremfor i et 2split hvor du kun rammer dem 2 gange i ugen...

Edited by lysdal
Link to comment
Share on other sites

I generationer har folk opbygget muskler med fullbody tænk også på HST som er baseret på videnskab. Men det er jo interresant at de fleste bodybuilding champions på krudt og dem som er drug fri bruger split. På den anden side så er de jo også af den type som bare skal se på en vægtstang og så vokser de. De kan jo vokser på vilken som helst program.

Link to comment
Share on other sites

Hey

Jeg har trænet fullbody i ca et år.

Ca 2-3 gange om ugen.

Kender mange andre som træner og de fleste træner split. De påstår at du ikke kan blive "stor" af fullbody, altså at det kun er fundament træning. Hvor de mener at split er den eneste mulighed for at gaine ordenligt.

Er det ikke noget crap? Kan man ikke sagtens komme lige så langt på et ordenligt fullbody program?

Helt sikkert noget fis han har lukket ud der - men kender typen:) det er som regel dem der selv træner 5 split fordi det gør BBérne i bladene, haha!

Men helt sikkert, nogle af mine bedste gains er kommet på et fullbody, prøv evet. at peppe dit fullbody lidt op, ved at lægge et pocus punkt i hver træning, eks. har jeg gjort det, hvor jeg 2 ud 3 gange om ugen gav den lidt ekstra gas på ryggen, ved a smide 1-2 øvelser mere ind, på dagen, 2 gange om ugen, og den 3. dag bar kørt en enkelt ryg øvelse som for resten af kroppen, det gav rigtigt godt på mine lats, som jeg stadig arbejder lidt på...og det kan jo gøres for hvilken som helst muskelgruppe:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Slettet bruger

Selvfølgelig kan du blive stor på fullbody og nej det er ikke kun fundament.

Men de fleste finder det nok optimalt senere hen at køre en slags split-træning af mange forskellige årsager, og full-body gøres nok til mere end mirakelløsning end det egentligt er her på MOL sammen med andre fjollede MOL-dogmer.

Edited by ARMADA_I
Link to comment
Share on other sites

Hey!

Nu har jeg kun læst din artikkel og ikke de besvarelser, der er kommet.

Men svaret er nej, dine venner ved ikke en skid om træning.

Men du skal tænke på alle er forskellige og det er det mange glemmer, hvad virker for din ven, virker måske ikke for dig.

Da jeg i sin tid startede træningen, (var den gængse holdning et tre split) med tre pas pr. uge.

Da jeg havde sat mig ind i tingene begyndte jeg at køre 2 split med 4 pas pr. uge, (hvilket virkede/virker bedst for mig).

Men alt bliver sat i bås nu om dage, ("muskler har øget proteinsyntese i 48 timer efter træning") og derfor er fullbody det bedste, det er teori og som du sikkert ved at der forskel mellem teori og praksis.

Der er så meget der spiller ind gener osv.

Jeg kender folk der har øget deres muskelmasse gevaldigt på et 4-split og nogen har gjort det på et fullbody program.

Så det bedtse råd, er at sætte dig ind i tingene og se/lær hvad din krop responderer på.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg har selv kørt 2 perioder med 2-split og 2 perioder med fullbody + det også er det jeg kører nu..

Jeg tror det er lidt forskelligt fra person til person hvad der virker bedst. Personligt synes jeg fullbody er bedst - også det jeg stiger bedst i styrke ved at køre..

Dog kan en ulempe ved fullbody være at bindevæv o.lign. ikke får helt så lang tid til restitution og man kan få tendens til skader - tennisalbuer, skulderskade, ømme knæ...(egen erfaring) Så varier i øvelserne...

Derudover; hvis du ser i din lokale styrkeløfter klub, så er det jo langt fra folk der mangler muskelmasse - de skal måske bare cutte lidt. Forskellen på disse folk, og dem du måske ser i dit center, er at de ikke er bange for at anstrenge sig! (der er så både dem der kører split og fullbody - men ikke helt så mange rep.)

Og til sidst: du siger der er folk der siger at fullbody er til "fundament" - hvad tror de fundamentet består af !? Det er sjovt nok muskelmasse vi snakker om her også, og én af fordelene ved split-træning er så at du har mere tid, ved hvert træningspas, til fokusering på en usymetrisk muskelgruppe (og er du proff., eller bare hard core grum, ja så er det vel godt nok...)

Edited by Gravanno
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share