Millemaries Log


millemarie
 Share

Recommended Posts

Ih tak for ros........... :blush: Det var bare en af de dage, hvor hjernen havde mega meget lyst til at træne..... Kender I det ? Man har det egentlig rigtig godt med at være afsted og hygger sig. Men kroppen er af en anden mening..

Jo jeg er Palle alene :unhappy: Så når jeg ikke kan få den sidste op, så "låser?" jeg i venstre side, og får lige listet højre side af vægtstangen op på "hylden/krogen".

Jo tak :bigsmile: vil gerne leje en omgang Candy-coach :wink: (profesionelle spottere, gad vide om det findes :unsure: )

Jeg overvejer hver gang, at spørge nogle af knægtene, for det ville være fedt at "turde" presse den lidt ekstra. Men så bliver jeg alligevel lidt genert :blush:

Kan I to også have en super dejlig weekend, derovre på øen :wink:

Når du we flyttet til Århus kan du bare komme ned i mit Center så skal jeg nok hjælp lidt.

Vi har lige fået et 50" tv i Cardio rummet, fedt men der er ikke nogle højtaler i, så ingen lyd, første gang jeg var der efter de hade sat det op, hade jeg ikke fundet remoten, så jeg så på DR update i 1½ time uden lyd, det er godt nok kedlig.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 933
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvad er det nu for et center du træner i ?

http://danskhelsesport.dk/sites/index.html jeg kan se de har fået lavet ny hjemmeside, den anden var også fra sidste årti.

Jeg læste lige på hjemmesiden.

Dansk Helsesport har løbende gennem årene investeret mange millioner i nyt og bedre udstyr så vi i dag råder over det bedste og mest alsidige træningsudstyr der findes. Og det er en af grundene til vor store succes i en branche der er præget af stor konkurrence.

Hvis der er brugt mange millioner på udstyr, så har de godt nok fået det billig, de gav lidt en million for det.

Der er også tilbud lige nu.

Få dit medlemskab til KUN 249, kr. / pr. måned

Det eneste du skal gøre er, at finde et nyt medlem, så vil i begge få medlemskabet til

KUN 249, pr. måned / pr. person. Dette er endda helt uden binding.

Jeg kom lige i tanke om du også kører en del spinning så er mit center nok ikke noget for dig, der er ingen spinning eller anden hold træning.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

http://danskhelsesport.dk/sites/index.html

Få dit medlemskab til KUN 249, kr. / pr. måned

Det eneste du skal gøre er, at finde et nyt medlem, så vil i begge få medlemskabet til

KUN 249, pr. måned / pr. person. Dette er endda helt uden binding.

Jeg kom lige i tanke om du også kører en del spinning så er mit center nok ikke noget for dig, der er ingen spinning eller anden hold træning.

Takker for info, jeg har lige været inde at undersøge lidt. Og nej, det går ikke hvis de ikke har hold træning... Og så må jeg også sige, at jeg lige har målt efter på Kraks og fra mit fremtidige hjem til Dansk Helsesport = 1km............. til Equinox 300m :banana::cheer: :banana3: :rofl2: AHHHHHH jeg elsker luksus-valg.

:blush: Ironisk ikke!!! jeg gider godt at motionere, men jeg skal helst ikke bevæge mig alt for lang for at gøre det :tongue:

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Takker for info, jeg har lige været inde at undersøge lidt. Og nej, det går ikke hvis de ikke har hold træning... Og så må jeg også sige, at jeg lige har målt efter på Kraks og fra mit fremtidige hjem til Dansk Helsesport = 1km............. til Equinox 300m :banana::cheer: :banana3: :rofl2: AHHHHHH jeg elsker luksus-valg.

:blush: Ironisk ikke!!! jeg gider godt at motionere, men jeg skal helst ikke bevæge mig alt for lang for at gøre det :tongue:

Har det på samme måde, jeg vil gerne have spinnin osv. det er 100 M til Dansk Helsesport og ca. 300 M Equinox i Scandinavian Centre Aarhus, men jeg gider ikke at gå lidt længere og jeg køre lige forbi Equinox i Viby, på hverdage, men så er der for langt i weekenden, det er nu sjovt at man kan lave så meget motion og være så doven på samme tid :blink:

God stil du har målt det på krak :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Har det på samme måde, jeg vil gerne have spinnin osv. det er 100 M til Dansk Helsesport og ca. 300 M Equinox i Scandinavian Centre Aarhus, men jeg gider ikke at gå lidt længere og jeg køre lige forbi Equinox i Viby, på hverdage, men så er der for langt i weekenden, det er nu sjovt at man kan lave så meget motion og være så doven på samme tid :blink:

God stil du har målt det på krak :4thumbup:

Nej, hun skulle da have målt det på MOLs nye ruteopmåler :tongue:

Mht spotning; Lyder til at virke ok.

Men det kunne da være en udfordring, at skulle spørge én i løbet af næste uge, om han ikke vil hjælpe dig med at spotte. Sæt igang! :cool::superman:

Ved ikke mh.t professionelle spottere - men hvis det er, kan jeg godt tage betalingen, hvis du kommer herover i staden :innocent::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Men det kunne da være en udfordring, at skulle spørge én i løbet af næste uge, om han ikke vil hjælpe dig med at spotte. Sæt igang! :cool::superman:

Ved ikke mh.t professionelle spottere - men hvis det er, kan jeg godt tage betalingen, hvis du kommer herover i staden :innocent::laugh:

:laugh: Ja det skal være denne uges udfordring, den er jeg med på...... Jeg skal spotte en spotter :superman:

Angående betaling, kan jeg så ikke gå ind under noget pro bono arbejde :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Vægt mandag d.14.07.08 = 64,1 (minus 100g)

Det kører jo bare med den her kur. Uden tvivl den mest effektive kur nogen sinde, 4 kilo på næsten 3 måneder :4thumbup: Måske jeg skulle udgive en bog :tongue:

Dagens træning blev heller ikke den mest imponerende i denn log. Det skulle overståes lidt hurtigt, da jeg havde en date med med far egernets Dankort. Under indflydelse af rødvin i lørdags, lovede han, at han ville købe et fjernsyn til mig. Så jeg skulle jo, inden hukommelsen svigtede, have ham med under armen og ud i Bilka, og jeg er nu den lykkelige ejer af en fladskærm med DVD..... lidt mindre end han snakkede om i lørdags, men jeg er nu godt tilfreds.

Men det gik ud over træningen som blev kort. (men jeg er egentlig meget godt tilfreds med byttet :tongue: )

Ben, Biceps, Triceps.

BB Back Squat

2X5@81kg

2X4@81kg

1X2@81kg (NAS NAS NAS!!!!!!! :gal: )

Siddende Benpres

5X5@150kg (PR) (de var der sku allesammen, det undre mig, særlig efter mit sidste NAS NAS NAS sæt i squat)

Rotary Calf

5X5@55kg (PR)

Dips

2X5 -11kg

3X4 -11kg (den SKAL være der næste gang :4flex: )

Preacher curl

1X5@20kg + stang (PR)

1X4@20kg +stang

1X3@20kg +stang

1X5@20kg +stang (ved ikke lige hvad der skete her, men de 6 var der igen i sidste sæt.... måske jeg havde pillet med min Ipod i lige lovlig lang tid mellem det sidste sæt :4whistling: )

Cable biceps one arm curl

1X5@27kg

4X4@27kg (stadigvæk venstre der ikke vil...... :sneaky2: )

Triceps pushdown

5X5@60kg.

Nå, nu skal der zappes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :banana:

Link to comment
Share on other sites

Vægt mandag d.14.07.08 = 64,1 (minus 100g)

Det kører jo bare med den her kur. Uden tvivl den mest effektive kur nogen sinde, 4 kilo på næsten 3 måneder :4thumbup: Måske jeg skulle udgive en bog :tongue:

Dagens træning blev heller ikke den mest imponerende i denn log. Det skulle overståes lidt hurtigt, da jeg havde en date med med far egernets Dankort. Under indflydelse af rødvin i lørdags, lovede han, at han ville købe et fjernsyn til mig. Så jeg skulle jo, inden hukommelsen svigtede, have ham med under armen og ud i Bilka, og jeg er nu den lykkelige ejer af en fladskærm med DVD..... lidt mindre end han snakkede om i lørdags, men jeg er nu godt tilfreds.

Men det gik ud over træningen som blev kort. (men jeg er egentlig meget godt tilfreds med byttet :tongue: )

Var det på betingelse af du ikke låner hans bil mere :tongue:

Link to comment
Share on other sites

BB Back Squat

2X5@81kg

2X4@81kg

1X2@81kg (NAS NAS NAS!!!!!!! :gal: )

Lyder som min oplevelse i går. Det begynder at blive tungt nu :blush:

Preacher curl

1X5@20kg + stang (PR)

1X4@20kg +stang

1X3@20kg +stang

1X5@20kg +stang (ved ikke lige hvad der skete her, men de 6 var der igen i sidste sæt.... måske jeg havde pillet med min Ipod i lige lovlig lang tid mellem det sidste sæt :4whistling: )

Okay - sidst havde du fem på hjernen. Hvad har du nu? :4whistling: :tongue:

:tease:

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde en date med med far egernets Dankort. Under indflydelse af rødvin i lørdags, lovede han, at han ville købe et fjernsyn til mig. Så jeg skulle jo, inden hukommelsen svigtede, have ham med under armen og ud i Bilka, og jeg er nu den lykkelige ejer af en fladskærm med DVD..... lidt mindre end han snakkede om i lørdags, men jeg er nu godt tilfreds.

Tillykke med fladskærm :w00t: Drømmer selv om at have et 37" stående i min stue :wub:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med fladskærm :w00t: Drømmer selv om at have et 37" stående i min stue :wub:

Uha, det synes JEG er pænt stort :bigsmile:

Jeg glæder mig til sommer hvor jeg får mig en 50" skærm, lige nu må jeg nøjes med en ca. 60" projektor :bigsmile: (kan uden problemer blive til 100")

100'' så tror jeg godt jeg ved hvor vi skal se de gyserfilm :tongue:

Link to comment
Share on other sites

I de næste to uger, har jeg tænkt mig, at gøre et forsøg på at få styr på min kur igen. Det skal ikke være nogen hemlighed, at den vist ikke har fået den opmærksomhed som den fortjener :4whistling: Så nu skal den lige have en skalle :4boxing: inden jeg flytter og alt muligvis bliver lidt kaotisk :wacko:

Det er primært kosten, der skal mere fokus på. Og jeg vil derfor, igen :tongue:, begynde at logføre dagens kalorieindtag og fordeling. Jeg er meget godt tilfreds med min træning og har ikke tænkt mig at skrue op for cardio'en, lige for tiden er det jo styrketræningen der er fokus på :4flex: Men jeg vil dog prøve, for mig egen skyld, at lave en intenderet ugeplan. Jeg har en tendens til at kunne nå mere i tankerne end i virkeligheden.

Uge 16.

Mandag : Ben, Biceps, Triceps

Tirsdag : Hviledag.

Onsdag : Spinning. Ryg, Bryst, Mave.

Torsdag: Biceps, Skulder, Triceps

Fredag : Ben, Biceps, Mave. Spinning.

Lørdag : Ryg, Bryst, Triceps, Skulder. Spinning.

Søndag : Dobbeltspinning.

d.15/4 Kalorieindtag: 1684 31/46/24

Link to comment
Share on other sites

100'' så tror jeg godt jeg ved hvor vi skal se de gyserfilm :tongue:

Jeg ved ikke, så bliver jeg jo nød til at rydde op og gøre rent :laugh:

I de næste to uger, har jeg tænkt mig, at gøre et forsøg på at få styr på min kur igen. Det skal ikke være nogen hemlighed, at den vist ikke har fået den opmærksomhed som den fortjener :4whistling: Så nu skal den lige have en skalle :4boxing: inden jeg flytter og alt muligvis bliver lidt kaotisk :wacko:

Det er primært kosten, der skal mere fokus på. Og jeg vil derfor, igen :tongue: , begynde at logføre dagens kalorieindtag og fordeling. Jeg er meget godt tilfreds med min træning og har ikke tænkt mig at skrue op for cardio'en, lige for tiden er det jo styrketræningen der er fokus på :4flex: Men jeg vil dog prøve, for mig egen skyld, at lave en intenderet ugeplan. Jeg har en tendens til at kunne nå mere i tankerne end i virkeligheden.

Uge 16.

Mandag : Ben, Biceps, Triceps

Tirsdag : Hviledag.

Onsdag : Spinning. Ryg, Bryst, Mave.

Torsdag: Biceps, Skulder, Triceps

Fredag : Ben, Biceps, Mave. Spinning.

Lørdag : Ryg, Bryst, Triceps, Skulder. Spinning.

Søndag : Dobbeltspinning.

d.15/4 Kalorieindtag: 1684 31/46/24

Er du allerrede begyndt at lave undskyldninger for at ikke holde træningen, alså Millemarie den går ikke :bigsmile: men det bliver nok svært at holde træningen og kost under en flytning, den kommer nok til at stå på junkfood nnogle gange.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke, så bliver jeg jo nød til at rydde op og gøre rent :laugh:

Nej, det kan vi ikke risikere at du skal kaste dig ud i :tongue:

men det bliver nok svært at holde træningen og kost under en flytning, den kommer nok til at stå på junkfood nnogle gange.

Ja , det er jo det jeg lige skal være lidt forberedt på :wink: Selvom mine intentioner dog er, at der selvfølgelig skal trænes en hel masse :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

Ryg, Bryst, Mave (small-version)

BB dødløft

4X5@88,5 kg

1X3@88,5 kg (det samme som sidst, jeg går helt død i sidste sæt)

Chin up

3X5 -18kg

2X4 -18kg (den SKAL FOR ¤#¤#%% VÆRE DER NÆSTE GANG)

Incline (?) Decline (?) Crunch + skrå

3X8 + (V+H) (håber lænden er klar til det nu :hands: )

Lateral flextion

3X20@10kg (V+H)

Push ups

3X10 (der var ikke tid til andet :blush:, så den tæller egentlig ikke, må hellere få skubbet bryst ind igen imorgen)

Spinning:

avg :heartpump: 80%

Maks :heartpump: 89%

Kcalindtag :4mewantfood: 1894 39/ 37 /24

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Tror det er godt at prøve at se lidt frem og tænke/planlægge hvad der kan nås mens man er i gang med flytterod :4thumbup: And good luck with the diet :bigsmile:

3X10 (der var ikke tid til andet :blush:, så den tæller egentlig ikke, må hellere få skubbet bryst ind igen imorgen)

Og så skal du jo huske at prøve at spotte en spotter :superman:

Link to comment
Share on other sites

Planen for dagens træning gik helt i vasken :crazy: og det blev ikke dagen hvor der blev spottet en spotter, tilgengæld blev det dagen hvor der blev sagt "Tissebrille" til en optiker :tease:

Jeg skulle jo bare liiiiiige til en lille synsprøve og så op og træne. Men der jeg kom op til optiker-butikken, så vidste det sig, at det er et større show at skulle have taget synsprøve til briller. Først skulle jeg have tjekket mine linser, så skulle linserne ud, og jeg skulle sidde i 45 min :annoyed: uden linser inden de kunne tage brille-prøven...

De foreslog mig, at jeg i mellem tiden kunne gå rundt og kigge på briller, men øh, det er altså lidt svært, når man ikke kan se noget :wacko:

Så af hensyn til Grevens blære måtte jeg bagefter trampe hjemad. Men så kunne jeg jo lige tage min cykel med op til cykelhandleren samtidig med lufteturen. Da jeg kom frem var der dog lukket :4slap: (hvilket der jo normalt er efter kl. 18.00) Så det blev til en gåtur med både hund og cykel.

Men imorgen :devil: der har jeg fri og jeg skal forsøge at få overholdt min træningsplan, så dette kan blive en ordentlig log og ikke en flytteblog. :tongue:

kcalindtag :4mewantfood: 1667 22/66/12

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Ryg,Bryst, Biceps, Triceps, Skulder

Lower back:

1X20@12,5kg

BB BOR

5X5@56kg (den burde op, men jeg har endnu ikke fået købt straps, og jeg kan simpelthen ikke holde de 61kg)

DB One arm row

5X5@36kg (V+H) (samme historie, det kører fint med de 36 kg, men jeg kan ikke holde de 38)

BB Bænkpres

(så var tiden kommet til at spotte en spotter, men det mislykkedes, da stangen og jeg var klar, var der ingen inde i frivægts-rummet :dry: )

1X5@47,5kg

3X4@47,5kg

1X3@47,5kg

(OG så kom der nogen, lige efter sidste sæt..... typisk. Men ugen er ikke slut, på søndag er SIDSTE chance for at udføre ugen udfordring. Der SKAL jeg have en spotter)

Cable standing fly.

3X8@25kg

DB Skulderpres.

5X5@16kg (JUBI!!!!! de var der, så skal den op op op næste gang, ville nu ønske der var 17kg vægte, tanken om de 18kg gør mig allerede lidt :cry3::tongue: )

Preacher curl

Jeg havde en funky oplevelse i denne øvelse idag, jeg mente, at jeg var kommet til 20kg, så det blev sat på stangen, men jeg kunne ikke engang løfte den 1 gang.... Mærkeligt. Så jeg måtte jo slå op i min notesbog, om jeg havde taget fejl. Det havde jeg ikke, de 20 kg var korrekt. Så måtte jeg jo lige kigge efter, om jeg havde sat de rigtige vægtskiver på, og ja 10kg + 10kg = 20kg..... Så jeg måtte jo forsøge igen, og hvis ikke det ville lykkes, så måtte jeg pille af igen til 17,5 kg

Meeeeeeeeeeeen

5X5@20kg+stang (så var de der allesammen, tiltrods for at den første ikke ville op, jeg forstår det ikke :blink::blink::blink: )

Cable one arm biceps curl

1X5@27kg

4X4@27kg.

Cable rear lat raises

3X8@12kg (V+H)

BB Uprigth row

4X8@29kg

Triceps extention (maskine)

3X8@32kg

Dips

1X4 -11kg

3X3 -11kg

1X2 -11kg

Der var ikke flere kræfter tilbage i triceps, og jeg havde travlt, så jeg kunne ikke holde meget pause.

Spinning

Avg :heartpump: 82%

Maks :heartpump: 90%

Ih hvor var det dejligt at få trænet igennem idag uden alt for meget stress og med masser af overskud og energi :banana:

Kcalindtag :4mewantfood: 2094 35/45/20

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Ben, Mave, og lidt ekstra blandet.

Jeg vågnede op i morges med smerter i lænden, jeg kan ikke helt sætte fingeren på hvad det er kommet tilbage af, 1) incline Crunch, 2) løft af flyttekasser 3) at jeg ikke har været ret god til få lavet mine Fys øvelser... eller 4) 1+2+3 :tongue:

Jeg brugte den først halve time på at få varmet op og få gang i lænden.

BB Back Squat.

5X5@81kg

2X5@91kg (pga lænden var de alle til lidt over halv, og jeg tog derfor to sæt mere med 91 kg da jeg ikke synes det tog ordentlig fat)

Siddende benpres

5X5@160kg (PR) (jeg har gennem 5X5 programmet haft den bedste fremgang i denne øvelse, og den skal op igen næste gang :devil: )

(rotary calf maskinen var ikke ledig, så det blev lige til lidt "spontan" triceps, mens jeg ventede)

Triceps ex. (Maskine)

3X8@32kg

Rotary Calf

5X5@60kg (PR)

BB Reverse Biceps curl

3X8@12kg

BB Wrist curl

3X12@12kg

Vertical leg-hip raises

3X20

Vertical flextion

3X12@10kg (V+H)

Crunch + skrå...... tilbage på gulvet med lænden sømmet til gulvet :mad:

3X30

Spinning

Avg :heartpump: 75%

Maks :heartpump: 89%

Ikke imponerende pulsdata, men jeg skal køre en dobbeltspinning time imorgen, så jeg besluttede mig for at tage den med ro idag.

Kcalindtag :4mewantfood: 1987 27/55/18

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share