Protein - kun til kvinder


Zorn
 Share

Recommended Posts

Flere af de "kendte" producenter af kosttilskud på det danske marked er begyndt at lave protein-produkter rettet mod kvinder. Da jeg først hørte det, synes jeg egentligt det var en god nyhed. Jeg kender mange kvinder som ikke bryder sig om almindeligt proteinpulver - både smag og konsistens. Så hvis der kunne laves et produkt, som kvinder lettere ville kunne indtag - så fint.

MEN! Når man så ser, hvad de skal spises af med, så er det sgu en sørgelig affære. Et af produkterne er en drik, der skal smage af frugt og indeholde protein. Det indeholder så 12,5 protein - i hele drikken. Eller med andre ord, hvad der svarer til ca. 3,5 dl mælk. Til gengæld har frugt/proteindrikken så mere end dobbelt så mange kulhydrater som skummetmælk. Så man har altså lavet en dyrt, dårligt alternativ til at drikke skummetmælk - og kalder det en proteindrik.

Så er det jo en stor trøst at producenten har "tænkt meget over både størrelse og emballage".

De andre produkter ligner til forveksling almindelige protein/energiprodukter - men med kvinder på emballagen. En "smoothie", som er et proteinpulver med 50/50% protein/kulhydrat, og en proteinbar lavet på sojaprotein. Det er vist kun overfor kvinder at soja-protein kunne lyde som noget man ligefrem ville reklamere med.

Alt i alt er jeg ikke imponeret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share