Fjerne fedt på siden.


Los-Alex
 Share

Recommended Posts

Hey Motion online brugere. Jeg hedder Alex jeg er 13 155 cm høj og vejer 47 kg. Jeg er ikk specielt overvægtig overhoved, Men vil gerne tabe mig lidt på siderne for at se lidt mere attraktiv ud. :D.

På forhånd vil jeg lige sige "Drop jeres, Du er for ung til at tabe dig kommentarer" Jeg er lige glad.

Men fortæl mig hvad jeg skal spise hvor meget af hvad for at slanke mig HURTIGT. Helst 5-6 kg i løbet af 1-2 måneder.

Edited by Los-Alex
Link to comment
Share on other sites

Men sagen er, at du er for ung og vejer alt for lidt..

Også hvis han er spinkelt bygget og med høj fedt%?

Men ellers enig - begynd til fodbold eller lign. Glem kosten - den slags kan du bekymre dig om, når du er ældre og ikke vokser mere. En god faktor - når du selv kan læse dig frem til og forstå via artikler osv., at du ikke skal leve af pizza og weekenddruk, så er du ved at være moden - det lærer de fleste knægte vist først, når de runder de 35 alligevel :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Også hvis han er spinkelt bygget og med høj fedt%?

Men ellers enig - begynd til fodbold eller lign. Glem kosten - den slags kan du bekymre dig om, når du er ældre og ikke vokser mere. En god faktor - når du selv kan læse dig frem til og forstå via artikler osv., at du ikke skal leve af pizza og weekenddruk, så er du ved at være moden - det lærer de fleste knægte vist først, når de runder de 35 alligevel :laugh:

hov hov. Nu ikke spydig :tongue:

Jeg har da mødt en del fra modsatte køn der gik mere op i dessert og snolder end hvad vi skulle have til aftensmad, :4pizza: samtidig med at de ikke kunne forstå de ikke tabte sig :blink:

Link to comment
Share on other sites

Eftersom du er 13 år, går jeg stærkt ud fra at du er underlagt mors kødgryder og hvad hun nu ellers har købt ind til køleskabet... Derfor går jeg ikke ud fra at du har en kæmpemæssig indflydelse på kosten, specielt ikke om aftenen.

Som nævnt tidligere vil det være spild af tid at tale om kalorieover/underskud og bestemte træningsprogrammer...

Begynd til noget sport, løb et par gange om ugen, tag cyklen til skole, køb ind for mor (så kan du måske også bestemme kosten :)) - og drop slik/chips/cola.

Link to comment
Share on other sites

Hey Motion online brugere. Jeg hedder Alex jeg er 13 155 cm høj og vejer 47 kg. Jeg er ikk specielt overvægtig overhoved, Men vil gerne tabe mig lidt på siderne for at se lidt mere attraktiv ud. :D.

På forhånd vil jeg lige sige "Drop jeres, Du er for ung til at tabe dig kommentarer" Jeg er lige glad.

Men fortæl mig hvad jeg skal spise hvor meget af hvad for at slanke mig HURTIGT. Helst 5-6 kg i løbet af 1-2 måneder.

Begynd til redskabsgymnastik! Det er ikke ment som en joke. Hvis du vil udvikle en "attraktiv" fysik er det, det helt rigtige sted at starte. Med din alder, vokseværk osv osv er det vigtigst at du fokusere på at spise nok og fornuftig og ellers holder dig fysisk aktiv. Hvalpefedtet svinder når det svinder. :wink:

Hvis jeg kunne gå tilbage i tiden, ville jeg allerede som 8-årig eller så INSISTERE på at mine forældre sendte mig til redskabsgymnastik. :bigsmile:

Men sagen er, at du er for ung og vejer alt for lidt..

For ung til hvad? Og vejer for lidt i forhold til hvad?! 13 år, 155cm og 47kg, det lyder da helt rigtigt. Godt udgangspunkt.

Da jeg var 13 år var jeg 168cm og vejede 88kg. Dårligt udgangspunkt. :wink:

Edited by AndersL
Link to comment
Share on other sites

Begynd til redskabsgymnastik! Det er ikke ment som en joke. Hvis du vil udvikle en "attraktiv" fysik er det, det helt rigtige sted at starte. Med din alder, vokseværk osv osv er det vigtigst at du fokusere på at spise nok og fornuftig og ellers holder dig fysisk aktiv. Hvalpefedtet svinder når det svinder. :wink:

Hvis jeg kunne gå tilbage i tiden, ville jeg allerede som 8-årig eller så INSISTERE på at mine forældre sendte mig til redskabsgymnastik. :bigsmile:

For ung til hvad? Og vejer for lidt i forhold til hvad?! 13 år, 155cm og 47kg, det lyder da helt rigtigt. Godt udgangspunkt.

Da jeg var 13 år var jeg 168cm og vejede 88kg. Dårligt udgangspunkt. :wink:

brydning er også godt... Og knap så afhængigt af at man forbliver lav.....

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sagt at i skal droppe de kommentarer.

Jeg skal til at gå til Tennis, Fodbold , og måske når jeg har tabt mig lidt. Så svømning. Mit mål er 42 kg.

En kende utaknemmelig unge herre?! :dry:

Der er folk der har sat sig ned og brugt tid på at give dig, hvad de mener er den bedste løsning for at nå dit mål med en "attraktiv" krop. Du kommer velsagtens herind og spørger fordi du ikke har forstand på det selv?! Så hvis du nu begynder forfra og udviser lidt respekt over for de indlæg der kommer, fremfor for at blive tøsefornærmet fordi du ikke hørte det du ønskede/håbede/troede, så kommer du en hel del tættere på målet. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg kunne gå tilbage i tiden, ville jeg allerede som 8-årig eller så INSISTERE på at mine forældre sendte mig til redskabsgymnastik. :bigsmile:

Jeg melder mig også i koret!

Gymnasterne på mit gymnasie løb sku med alle damerne og havde super kroppe... de svin! :dry:

Det tager også kegler at kunne lave nogen af de tricks gymnaster ALTID kan og som os andre gerne vil kunne - salto, baglæns salto, kraftspring flikflak osv. :superman:

brydning er også godt... Og knap så afhængigt af at man forbliver lav.....

I brydning skal man desværre bare stå ALT for tæt på andre fyre. I sparkedragt :crazy:

Link to comment
Share on other sites

En kende utaknemmelig unge herre?! :dry:

Der er folk der har sat sig ned og brugt tid på at give dig, hvad de mener er den bedste løsning for at nå dit mål med en "attraktiv" krop. Du kommer velsagtens herind og spørger fordi du ikke har forstand på det selv?! Så hvis du nu begynder forfra og udviser lidt respekt over for de indlæg der kommer, fremfor for at blive tøsefornærmet fordi du ikke hørte det du ønskede/håbede/troede, så kommer du en hel del tættere på målet. :wink:

Er ikk utaknemmelig. Jeg havde bare sagt på forhånd at i skulle lade vær med de kommentarer hvor i skriver " Du er alt for ung ... osv. ".

Jeg skrev herinde for at få ordenlige svar, Jeg havde allerede i forvejen sagt hvad jeg IKKE ville høre.

Men forresten hjælper det hvis man ikk spiser noget til morgenmad, frokost og kun lidt til aftensmad plus man drikker en masse vand.

Eller er det bedre hvis man spiser frugt til morgen og frokost og bare lidt almindelig mad til aften.

Ps. Hvad er cardio.

Link to comment
Share on other sites

Er ikk utaknemmelig. Jeg havde bare sagt på forhånd at i skulle lade vær med de kommentarer hvor i skriver " Du er alt for ung ... osv. ".

Jeg skrev herinde for at få ordenlige svar, Jeg havde allerede i forvejen sagt hvad jeg IKKE ville høre.

Men forresten hjælper det hvis man ikk spiser noget til morgenmad, frokost og kun lidt til aftensmad plus man drikker en masse vand.

Eller er det bedre hvis man spiser frugt til morgen og frokost og bare lidt almindelig mad til aften.

Ps. Hvad er cardio.

Nu spænder du hjelmen lille dreng... du kan ikke bede om hjælp for derefter at diktere hvilke svar du vil have/ikke have... folk gider ikke hjælpe dig en anden gang hvis du fortsætter ud af den sti

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

Er ikk utaknemmelig. Jeg havde bare sagt på forhånd at i skulle lade vær med de kommentarer hvor i skriver " Du er alt for ung ... osv. ".

Jeg skrev herinde for at få ordenlige svar, Jeg havde allerede i forvejen sagt hvad jeg IKKE ville høre.

Men forresten hjælper det hvis man ikk spiser noget til morgenmad, frokost og kun lidt til aftensmad plus man drikker en masse vand.

Eller er det bedre hvis man spiser frugt til morgen og frokost og bare lidt almindelig mad til aften.

Ps. Hvad er cardio.

Jeg vil anbefale dig, at bruge en masse tid på at læse artikler på denne hjemmeside. Og evt. få nogen (=dine forældre) til at hjælpe dig, hvis der er noget du ikke forstår.

Der er ting du er for ung til. For det første at tabe dig. Du vil fortsætte med at vokse en 5 år endnu. Og jeg kan garantere dig, at du vil blive tungere. Så drop dit vægtmål. Brug i stedet spejlet for at finde ud af om tingene går den rigtige vej.

Du er til gengæld ikke for ung til at dyrke en masse motion og spise ordentligt. Du må endelig ikke springe nogen måltider over. Det er det dummeste du kan gøre. Lad dine måltider bestå af noget ordentlig: havregryn m. rosiner og skummemælk til morgenmad, rugbrød med fedtfattig pålæg til frokost og magert kød med masser af grønsager til aftensmad. Derudover noget frugt til mellemmåltider fordelt over dagen.

Cardio betyder kredsløbsmotion, dvs. motion, hvor din puls kommer højt op over længere tid, som f.eks. løb, fodbold eller cykling.

Ellers så følg nogle af de andre gode råd du har fået.

Link to comment
Share on other sites

hvis jeg var dig ville jeg, løbe en masse. lade vær med at spise slik og sukker på hverdagene, tage mavebøjninger, normale og skrå mavemøjninger. så vil du se en foreskel hvis du gør det.

Okay. :D . Tak for svaret.

Men jeg har læst mig frem til at den mest effektive måde at tabe sig på er ved Kallorieunderskud.

Link to comment
Share on other sites

Hej med dig...

Jeg har lige læst alle svarerne igennem og jeg kan godt forstå at du ikke vil høre du er for ung, det har jeg også selv været igennem, men pointen er at i din alder burde man ikk gå igang med at tælle kalorier. Det er først nu du skal til at finde ud af dine egne madvaner osv så lad for guds skyld vær med at ødelægge dét. Jeg startede i din alder med at regne kalorier og jeg aner stadig ikke hvordan jeg skal spise uden at veje og måle og regne min mad ud og det er slet ikk fedt.

For det andet så lad for guds skyld være med at droppe dine måltider. Du skal have 5-6 måltider om dagen. 3 hovedmåltider og 2 - 3 mellemmåltider. Det er vigtigt at du får dette og så som du selv siger, VAND. det holder dit stofskifte igang, hvorimod hvis du kun spiser 3 gange om dagen kører dit blodsukker op og ned og dit stofskifte bliver ikke holdt igang.

For det tredje. Du kan ikke punktslanke, og når du laver mavebøjninger vil din mave også forme mig, ud over at den måske vil blive fastere (hvis den kan det i din alder og vægtklasse) så vil musklerne også "vokse".

Jeg sys det er vigtigt at du kigger på dt de andre har skrevet. Redskabsgymnastik er en skide god måde at få en super form og krop på + jeg har hørt at det sku være godt for koordinationen (hvilket måske gør det nemmere at danse - hvis man ikke er et naturtalent - og det sku være noget de fleste piger ka li)

Men lyt for guds skyld til hvad folk skriver. Du skal ikke på slankekur, du skal bare spise sundt og dyrke motion.

En sidste ting, husk nu også at belønne dig selv engang imellem med det du godt kan li, ellers kan det give voldsomt bagslag. OG snak med din mor og far om det, så de ved hvad du har gang i. Det sku jeg have gjort! ;)

Edited by Sigi
Link to comment
Share on other sites

Okay. :D . Tak for svaret.

Men jeg har læst mig frem til at den mest effektive måde at tabe sig på er ved Kallorieunderskud.

Den eneste anden måde du kan tabe dig på, end kalorieunderskud, er ved at skære nogle af sine lemmer af.

Udover det har simple mavebøjninger altså ikke den store forbrændingseffekt...

Link to comment
Share on other sites

Okay. :D . Tak for svaret.

Men jeg har læst mig frem til at den mest effektive måde at tabe sig på er ved Kallorieunderskud.

Ja det har du garanteret læst. Og på sin vis er det jo også rigtigt... Men dette illustrerer meget godt fejlen i at fokusere på begrænset fødeinput i forhold til at fjerne fedt.

Lad for alt i verden være med at begynde at fokusere på at tælle kalorier.

Det er meget vigtigt at du får en god kost.

Tænk istedet på hvad du spiser.. (hvad spiser du i øvrigt?) Ved du hvad der er sundt, at spise og hvad der ikke er?

Og glem med det samme alt om at tabe dig 5-6 kilo på 1-2 måneder.

Hvis du begynder at dyrke sport, som du skriver, samtidig med du spiser sundt (undgå specielt sukker og meget fede fødevarer)

Skal din krop nok begynde at ændre sig helt automatisk.

Men lad den gøre det i sit eget tempo.

Edited by pioneer.
Link to comment
Share on other sites

Ja det har du garanteret læst. Og på sin vis er det jo også rigtigt... Men dette illustrerer meget godt fejlen i at fokusere på begrænset fødeinput i forhold til at fjerne fedt.

Lad for alt i verden være med at begynde at fokusere på at tælle kalorier.

Det er meget vigtigt at du får en god kost.

Tænk istedet på hvad du spiser.. (hvad spiser du i øvrigt?) Ved du hvad der er sundt, at spise og hvad der ikke er?

Og glem med det samme alt om at tabe dig 5-6 kilo på 1-2 måneder.

Hvis du begynder at dyrke sport, som du skriver, samtidig med du spiser sundt (undgå specielt sukker og meget fede fødevarer)

Skal din krop nok begynde at ændre sig helt automatisk.

Men lad den gøre det i sit eget tempo.

Indtil videre har jeg overhoved ikk spist noget til morgenmad , Frokost, Også en lille smule til aften. Så har jeg dyrket massere af motion.

Men at jeg ikk spisr mad til morgen eller frokost, Kan det ha' noget at gøre med at jeg er så lav. ?.

Tak for tippet om redskabs gymnastik , har gået til det før, det var egentlig ret sjovt, det smadre bare ens krop fuldstændigt, men tror jeg starter igen.

Det jeg egentlig ville var at tabe mig i et nogenlunde tempo, og så holde det nede i et par måneder eller mere, før jeg trappede ned på slankekuren.

Hvad er bedst af sport at gå til. Svømning, Fodbold , Redskabsgymnastik el. Tennis.

Link to comment
Share on other sites

I 6 klasse vejede jeg over 80 kilo og var "underligt" nok klassens tykke dreng :4whistling:

Men så begyndte jeg til judo. Jeg cyklede 10 kilometer hver vej, og styrketrænede inden selv judotræningen. Det var tirsdag og torsdag. Mandag og onsdag var der fodboldtræning og i weekenden var der fodbold. På den måde kom jeg af med hvalpefedtet. Jeg havde en rimlig størrelse, og blev ved med at veje det samme. Men jeg voksede vel 15 cm i højden så jeg kom op over 1.90.

Men om det er judo, redskabsgymnastik eller svømning er næsten ligemeget. Bare det er en sport du kan lide som også får pulsen op i lang tid. Hvis du gerne vil imponere the ladies skal du finde en sport hvor man bruger overkroppen meget (Redskabsgymnastik, svømning, styrketræning, roning osv.)

Link to comment
Share on other sites

Du må endelig ikke springe måltider over, og skal du endelig gøre det, er det bedre med aftensmaden.

Spis et godt og solidt morgenmåltid - gerne rugbrød eller havregryn, f.eks.

Husk at spis en masse kød, så du får nok proteiner, så du kan øge din muskelmasse.

Spis mange grøntsager, da de mætter uden at indeholde mange kalorier.

Jeg kan se, at du allerede vil igang med tennis og fodbold, og det er fin motion.

Jeg synes nu bestemt ikke ud fra din højde og vægt, at du lyder det mindste tyk. Men dyrker du motion og spiser fornuftigt, så skal du nok opnå en lækker krop.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share