Hvor går grænsen...


fitnessgirl?
 Share

Recommended Posts

JO det har jeg, jeg kan ikk gøre for at dit hovede ikke kan rumme at ens stofskifte rent faktisk godt ka gå i stå efter et rygestop.

Jeg ved HAR styr på maden.

Fx igår spiste jeg en en grovbolle til morgenmad.

3 bananer i løbet af dagen.

En rugbrødsmad.

Lidt fisk og kartofler til aftensmad.

drikker kun vand eller cola light.

Såda har min kost set ud længe og der sker ikk noget. OKAY!

Er det så skåret ud i pap

der var måske for 1600 kcal der...

kan sagtens regne kcal ud og kigger på pakkerne

For det første... Når du stopper med at ryge vil du, hvis du spiser uændret, tage ca. 2 kg på hvorefter du har nået dit nye basisstofskifte (da du forbrænder mindre end da du røg) alt der over er noget du tager på fordi du spiser mere end du gjorde før du stoppede med at ryge.... !!

Og med den kostplan du lige har postet, så har du ikke styr på maden.. for lidt protein og fedt... og 3 bananer giver 300 kcal men mætter ikke meget... det jeg før snakkede om med at vælge ens madvare med omhu... !!

Hvis du kun er ude efter vi skal give dig en kur der kan gi dit stofskifte et spark, så er du på det forkerte forum, for sådanen kur findes ikke... de er opreklameret lort som der er nogle der får folk til at tro på så de kan tjene penge... !!

Læs hvad folk giver dig af råd og ta det ikke personligt, men brug det på en positiv måde, så vil det lykkedes for dig..

//Anita

Edited by Anita Rye
Link to comment
Share on other sites

JO det har jeg, jeg kan ikk gøre for at dit hovede ikke kan rumme at ens stofskifte rent faktisk godt ka gå i stå efter et rygestop.

Jeg ved HAR styr på maden.

Fx igår spiste jeg en en grovbolle til morgenmad.

3 bananer i løbet af dagen.

En rugbrødsmad.

Lidt fisk og kartofler til aftensmad.

drikker kun vand eller cola light.

Såda har min kost set ud længe og der sker ikk noget. OKAY!

Er det så skåret ud i pap

der var måske for 1600 kcal der...

kan sagtens regne kcal ud og kigger på pakkerne

Der er ikke for 1600kcal der, så et eller andet er der galt med den måde du tæller på. Eller også undlader du en hel masse..

Og for at skære noget andet ud i pap for dig, så længe du lever, trækker vejret og dit hjerte slår er dit stofskifte IKKE gået i stå!

Link to comment
Share on other sites

nej ok... jamen hvor mange kcal er der så for?

efter portionsstørrelserne at dømme har jeg regnet ud at der er for så meget..

altså rugbrødsmaden var en ikke et helt stye rugbrød, men et halvt.. er der for mere end 1600?

For at kunne regne det ud skal du veje din mad... hvis ikke du vejer din mad har du ikke en chance for at beregnet hvad du intager...

1 banan tæller dobbelt så meget pr størrelse som et æble gør osv..

Mange bruger et program der hedder krop og kost og kan downloades gratis fra Henning Kristens hjemmeside, der kan du indtaste mængden af din mad og så regner programmet resten ud for dig.. !!

Så kan du hurtigt få et overblik over hvor meget du spiser og hvad fordelingen er mellem protein, kulhydrater og fedt.. Jeg vil f.eks. mene du skal have min. 100 g protein og 40 g fedt (så sundt som mulig), resten må så komme fra kulhydrater... hvor mange kulhydrater du må få, afhænger så af hvad antal kalorier du får..

/Anita

Link to comment
Share on other sites

nej ok... jamen hvor mange kcal er der så for?

efter portionsstørrelserne at dømme har jeg regnet ud at der er for så meget..

altså rugbrødsmaden var en ikke et helt stye rugbrød, men et halvt.. er der for mere end 1600?

Jeg kan sagtens komme med et skøn men det ville kun være lige så upræcist som din egen antagelse..

Jeg kan jo ikke vide hvor stor den grovbolle du har spist er, eller om du kommer tandsmør på brødet eller du bare kommer en tynd skive skinke på.

Du skal veje maden og tage alt med. Også pålæg, smør etc. og herefter udregne hvor meget der er.

I starten kan det være træls at tænke så meget over men efter ikke ret længe går det lidt nemmere.

Du behøver for eksempel ikke veje den samme bolle med den samme skive ost hver morgen.

Link to comment
Share on other sites

De fleste herinde har alle set diverse mennesker komme med atkins kuren og diverse ander underlødige pop-kure. At de harcellerer over dem, bør du ikke tage dem ilde op, for det er i en god mening. Sundhed i dag er en industri, hvor folk lever af at "rådgive" kunder, der tror at de ved betaling kan få en nem vej til vægttab og sundhed. Faktum er at der endnu ikke er nogen mirakelkure (undtaget amfetamin o.l.) hvorfor vægttab er hårdt arbejde og stædighed. Ingen hokuspokus.

Rygning hæver stofskiftet med det der svarer til et stykke franskbrød med ost, hvilket vist ikke falder helt ved siden af de 2 kg nævnt ovenfor. Det er altså minimalt.

Når nogen påstår at stofskiftet kan sættes i stå, så snakker vi måske en regulering på 5%. Men det er ikke noget der er bevist, så det er ren hypotese. Kostvejledere o.l. har alle deres kæpheste, om det er atkins, boldtype diæten eller hvad hulen det nu er. Når det kommer tik stykket, er der to store haner du kan skrue på, mens resten er i småtingsafdelingen. Det du spiser og den mængde energi du forbruger.

Så hvis du vil tabe dig hurtigere, så er kuren mere højintensiv motion som f.eks. løb og mindre mad. Skær ikke et måltid væk, men spis mindre til dem du indtager. Vej maden, hvis det er nødvendigt.

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

2000 kcal pr. dag er muligvis for meget hvis du vil tabe dig. Hvis du lever ret inaktivt - dvs. ikke cykler, men kører bil eller tager bussen, har stillesidende arbejde/studie etc. så er det minimalt hvad du forbrænder.

Jeg kan iøvrigt anbefale en smågammel slankesag - fra Hjerteforeningen. Den er sober og du får virkelig mad for kalorierne :smile:. Jeg brugte den for en del år siden, og den var virkelig god.

Men husk - uden regelmæssig motion (af den slags hvor du får pulsen op) bliver det bare så meget sværere...

Link to comment
Share on other sites

Jimbo ->> Nej du kan ikke se om jeg putter tandsmør på maden osv.. men helt ærligt.. jeg skriver jeg spiser sundt.. såå... og motionerer...

enhver idiot ved da at det ikke er sundt med tandsmør på.. der var for 1600 kcal dér.. kan godt regne det ud.. af hvad der står på pakkerne og regne ud hvor mange gram mad jeg har taget for.. sååe... kan godt være det ikk er det bedste for at tabe sig, men ved had jeg taler om.. så lad være med at kom og sig der ikke er for det der, når du ikke engang kan komme med en skøn.. tsk

og ved ikk hvem fanden aerobicgirl er tak...

Og det er forskelligt hvem der siger hvor meget mht. rygning.

men de fleste steder siger man altså 7 kg som tommelfingerregel..

Er sgu da idiotisk at blivce ved med at sige common sense sætninger, idioti

Link to comment
Share on other sites

Jimbo ->> Nej du kan ikke se om jeg putter tandsmør på maden osv.. men helt ærligt.. jeg skriver jeg spiser sundt.. såå... og motionerer...

enhver idiot ved da at det ikke er sundt med tandsmør på.. der var for 1600 kcal dér.. kan godt regne det ud.. af hvad der står på pakkerne og regne ud hvor mange gram mad jeg har taget for.. sååe... kan godt være det ikk er det bedste for at tabe sig, men ved had jeg taler om.. så lad være med at kom og sig der ikke er for det der, når du ikke engang kan komme med en skøn.. tsk

og ved ikk hvem fanden aerobicgirl er tak...

Og det er forskelligt hvem der siger hvor meget mht. rygning.

men de fleste steder siger man altså 7 kg som tommelfingerregel..

Er sgu da idiotisk at blive ved med at sige common sense sætninger, idioti

Du spiser muligvis sundt, men du spiser generelt meget mere end det du skrev var en typisk dag! Ellers ville du ikke være blevet så tung....

EDIT: Relativt tung

Edited by Christian B
Link to comment
Share on other sites

Jimbo ->> Nej du kan ikke se om jeg putter tandsmør på maden osv.. men helt ærligt.. jeg skriver jeg spiser sundt.. såå... og motionerer...

enhver idiot ved da at det ikke er sundt med tandsmør på.. der var for 1600 kcal dér.. kan godt regne det ud.. af hvad der står på pakkerne og regne ud hvor mange gram mad jeg har taget for.. sååe... kan godt være det ikk er det bedste for at tabe sig, men ved had jeg taler om.. så lad være med at kom og sig der ikke er for det der, når du ikke engang kan komme med en skøn.. tsk

og ved ikk hvem fanden aerobicgirl er tak...

Og det er forskelligt hvem der siger hvor meget mht. rygning.

men de fleste steder siger man altså 7 kg som tommelfingerregel..

Er sgu da idiotisk at blivce ved med at sige common sense sætninger, idioti

Bevar venligst en ordenlig tone, tak!

Link to comment
Share on other sites

Jimbo ->> Nej du kan ikke se om jeg putter tandsmør på maden osv.. men helt ærligt.. jeg skriver jeg spiser sundt.. såå... og motionerer...

enhver idiot ved da at det ikke er sundt med tandsmør på.. der var for 1600 kcal dér.. kan godt regne det ud.. af hvad der står på pakkerne og regne ud hvor mange gram mad jeg har taget for.. sååe... kan godt være det ikk er det bedste for at tabe sig, men ved had jeg taler om.. så lad være med at kom og sig der ikke er for det der, når du ikke engang kan komme med en skøn.. tsk

og ved ikk hvem fanden aerobicgirl er tak...

Og det er forskelligt hvem der siger hvor meget mht. rygning.

men de fleste steder siger man altså 7 kg som tommelfingerregel..

Er sgu da idiotisk at blivce ved med at sige common sense sætninger, idioti

Hvorfor fanden bruger du din tid herinde, når du alligevel ikke vil høre efter? Hvad håber du på at få ud af det?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor fanden bruger du din tid herinde, når du alligevel ikke vil høre efter? Hvad håber du på at få ud af det?

Hun håber vel på bekræftelse af at Atkins eller andet pop er noget for hende.

Det er altid surt, når nogen fortæller een at gærdet ikke er særligt lavt nogen steder.

Link to comment
Share on other sites

På en aerobic time forbrænder du måske 250kcal(måske lidt højere/lavere).

Det lyder i mine ører som utroligt lavt. Men dermed ikke sagt, at det er forkert.

Jeg forbrænder selv omkring 900kcal på 1 time på ergometer, og kæresten ligger på cirka 320kcal på 0,5 time.

Men aerobic er måske ikke så stor en "kalorieforbrænder", som jeg troede (uden at have nogen viden om det)?

Link to comment
Share on other sites

Jimbo ->> Nej du kan ikke se om jeg putter tandsmør på maden osv.. men helt ærligt.. jeg skriver jeg spiser sundt.. såå... og motionerer...

enhver idiot ved da at det ikke er sundt med tandsmør på.. der var for 1600 kcal dér.. kan godt regne det ud.. af hvad der står på pakkerne og regne ud hvor mange gram mad jeg har taget for.. sååe... kan godt være det ikk er det bedste for at tabe sig, men ved had jeg taler om.. så lad være med at kom og sig der ikke er for det der, når du ikke engang kan komme med en skøn.. tsk

og ved ikk hvem fanden aerobicgirl er tak...

Og det er forskelligt hvem der siger hvor meget mht. rygning.

men de fleste steder siger man altså 7 kg som tommelfingerregel..

Er sgu da idiotisk at blivce ved med at sige common sense sætninger, idioti

Det var jo et eksempel, så lad dog være med gå så meget i forsvarsposition.

Du har jo ikke regnet noget som helst?! Du har ikke vejet noget af det du æder! Kommer det som en åbenbaring for dig at du skal bruge min. TO tal for at kunne UDREGNE noget?!

Jeg kan sagtens komme med et skøn, men jeg ved ikke hvilke madvarer du spiser, udregn det selv. En bolle på 60g med et næringsindhold på 220kcal/100g (eksempel): 0,6 x 220 = 132kcal. Du skal ikke komme og fortælle mig du har gjort det for alle de ting du har spist. Det er tydeligt du ikke har gjort det.

Og du skal nok holde dig fra at bruge nedsættende udtryk om de andre herinde, når det nu er så tydeligt at du på ingen måde er kyndig på dette område.

Uanset hvor godt styr du tror du har på det så spiser du for meget. Mere motion, mindre mad. Stop bitchin'!

Link to comment
Share on other sites

Det lyder i mine ører som utroligt lavt. Men dermed ikke sagt, at det er forkert.

Jeg forbrænder selv omkring 900kcal på 1 time på ergometer, og kæresten ligger på cirka 320kcal på 0,5 time.

Men aerobic er måske ikke så stor en "kalorieforbrænder", som jeg troede (uden at have nogen viden om det)?

Er nok lidt højere. Kommer jo også lidt an på hvilket hold det er. Nogen går mere til den end andre.

Link to comment
Share on other sites

hah ok.. men mente nu mere i forbindelse med rygestop har jeg hørt at den kan gå i stå... he he...

Jooh... er bare ikk vant til det kan gå så langsomt.. hvorfor kan man blive så fed på så kort tid og så skal tabe sig på så lang tid.. det er unfair..

Jeg var på et rygestop kursus og her fik vi afvide at hvis man ryger 20 smøger om dagen, svar det til en øget forbrænding på ca. 200 kcal. Det er derfor at mange oplever en mindre (1-2kg) vægtforøgelse ved et rygestop. Nå man tager meget på er det fordi, man "ubevist" kommer til at erstatte cigaretterne med noget usundt.

Austina :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var på et rygestop kursus og her fik vi afvide at hvis man ryger 20 smøger om dagen, svar det til en øget forbrænding på ca. 200 kcal. Det er derfor at mange oplever en mindre (1-2kg) vægtforøgelse ved et rygestop. Nå man tager meget på er det fordi, man "ubevist" kommer til at erstatte cigaretterne med noget usundt.

Austina :tongue:

200 kcl er heller ikke det helt store. Det svarer vist til 60 gram havregryn. Det bekræfter ihvertfald, hvis det er rigtigt, at et rygestop aldeles ikke stopper ens stofskifte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share