180.000 til Julemærkehjem!


Arne
 Share

Recommended Posts

Super arrangment som du kan deltage i - fra deres hjemmeside www.impulsmotion.dk

Cykelevent - vi cykler for cykler!

Lørdag d. 17. november kl. 08-20

På ovenstående dato afholder vi i cykelsalen et 12 timers event, hvor vi samler ind til træningsudstyr til julemærkehjemmene – både indendørs og udendørs cykler.

Alle almindelige cykeltimer er aflyst den dag, til gengæld vil der være mulighed for at cykle op til 12 timer i træk under dette event.

HVORFOR?

Instruktørerne kører uden løn, Impuls udlåner cykelsko gratis og det koster 200,- per cykel per time at deltage hvoraf hver en krone går videre til julemærkehjemmene. Har man benene, men ikke pengene er man selvfølgelig velkommen til at lade sig sponsere. På skemaet herunder kan du se, hvem der kører hvilke timer og hvilket tema de forskellige timer har.

Julemærkehjemmene er hjem, der tilbyder træning, sund kost og et pusterum i kortere eller længere perioder for overvægtige børn ofte også med sociale problemer. Det er ikke en organisation med mange penge i ryggen og er en ærlig og redelig organisation, der tager fat hvor det gælder. Vi glæder os til at kunne købe cykler i rå mængder til dem.

Tilbuddet om at være med i dette arrangement gælder både Impuls' kunder og også alle firmaer, store som små, der kunne tænke sig at være med. Har dine kolleger altid undret sig over, hvad det er du laver i det træningscenter i tide og utide, så er her muligheden for at vise dem, hvad det går ud på.

TILMELDING

Tilmelding og betaling i receptionen er begyndt. Du meldes på som gæst til dette event mod betaling af 200,- per time i receptionen, det samme gælder ikke-medlemmer.

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne,

Jeg har i længere tid haft lyst til at prøve noget ala det her.

Men er det korrekt forstået, at hvis jeg tilmelder mig alle 12 timer, koster det 12 X 200 kroner ?

Eller har jeg misforstået noget ?

Mvh Mikkel

Ja det er karakteren af det her... skal lige sig at jeg ikke er involveret i arrangementet... Der afvikles 10,12 og 24 timers spin rundt omkring hvor du kan være medtil en billigere penge - men formålet her er jo super... (du kan jo spørge om mængderabat!)

Link to comment
Share on other sites

Halløj!

Det er mig, der står for arrangementet og den er god nok - det er dyrt - dels pga det gode formål og fordi det er de færreste af vores medlemmer, der ønsker at køre mere end 1-3 timer. De, der kører længere, er for de flestes vedkommende sponsoreret af deres firma el. lign. Husk velgørenhed over 500,- kan trækkes fra - jeg skal nok skrive en kvittering. Har du spørgsmål, så smid en mail til [email protected], så finder vi ud af det hele.

Det er ikke længere muligt at køre alle tolv timer, da timerne kl 12 og 13 er fuldt booket. Men mon ikke det går alligevel?

Vi udlodder cykelferie fra aktiv cykelrejser + frank højs cofidis trøje, jeg har snuset og den er vasket :blush:

Spock herfra er på podiet kl. 14-16 med to gode hårde timer og jeg selv slutter festen af fra 18-20 med 60'er-70'er musik og happy hour på provinsdiskotek :4thumbup: Det kan kun blive godt.

Så på med de stramme shorts og frem i vognen.

Ciao - Mette

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Arrangementet blev en kæmpesucces. Næsten fuld besat på alle 12 timer, god stemning og en super flot overskud.

Ca. 180.000 kr blev det til - direkte til cykler mv. til Julemærkehjem

Største sponsorer Kildemoes cykler og www.badmintonsiden.dk

Link to comment
Share on other sites

Det var alligevel en sjat. Godt gået!

Julemærkehjemmene er en af de ting, som jeg gerne ville støtte økonomisk af egen lomme, hvis det ikke var fordi staten mente den skulle disponere over mere end halvdelen af min indtægt.

Edited by AVE
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hej.

Jeg arbejder på et julemærkehjem. Jeg vil gerne knytte en kommentar til det med at børnene tager det hele på igen når de kommer hjem og at forældrene ikke inddrages. Det er for det første slet ikke alle børne som tager det hele på igen. Der er også forældre dag, hvor der er foredrag for forældrene om sund kost osv. Men man skal tænke på at børnene som regel ikke kun er der pga overvægt, ofte er der også andre problemstillinger, eller familieproblemer.

Der arbejders hele tiden på hvad man kan gøre for de børn som tager hjem. Men når de tager hjem så er det hjem kommunen som tager over og i nogle kommuner er der god succes med, at en person fra kommunen "holder øje " med barnet og har følger familien.

Men det vigtigste er vel også at børnene under opholdet får mere selvtillid, bliver glade og har mod på livet, oplever at få venner, finder ud af at der faktisk er noget de er gode til. Den selvtillid de har fået under opholdet, den har de jo med sig i rygsækken, når de går der fra og måske skal starte på en ny skole eller hjem til den gamle. Og det er da en god ting at have med sig.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Først og fremmest , Et kæmpe skulderklap til alle de cykelister der deltog i dette velgørende arrangement!

:4thumbup: .

Men som Sarah1979 siger, bliver forældrene såmænd klædt godt på med div. råd og opskriftspjecer, men problemet ligger i at nutidens forældre måske er for blødsødende og derfor kigger igennem fingre at deres børn langsomt , men gradvist øger mængden af mad og usunde sager , da de simpelthen ikke tør og være hårde og kontante i frygt for at barnet istedet trøstespiser.

Og dette siger jeg af erfaring som jeg selv oplevede på egen krop, da jeg kom hjem fra et 10 ugers ophold på Fjordmarken i Kollund, og havde jeg ikke været en tur på julemærket vil jeg vove og påstå, at jeg aldrig ville have haft den samme vilje til og tabe de tilbagevendende kg. for udover de tabte kg, de nye bekendtskaber (deriblandt de første kærester, måske ;p) giver opholdet masser af selvtillid og vilje med rygsækken senere i livet.

. . .

Og til Sarah1979:

begynder muligvis snart på et socialpædagogisk seminarium og da jeg inderligt brænder for og gøre en forskel for disse børn som i høj grad har kæmpet med samme problemer som mig selv.

ville jeg høre ,hvordan og hvorledes man ansøger om arbejde på de forskellige julemærkehjem og om det kræver andre kompetencergivende uddannelser udover det pædagogiske?

:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share