Giv mig nogle resultater fra DM bænk


cookie_sq
 Share

Recommended Posts

sune bak(Conscience) løftede 240 det samme gjorde thomas juul. Thomas Juul vandt på wilks. De vandt henholdsvist 110 og 100kgs klassen. Tina(tinapigen) løftede 102,5 og blev danmarsk mester og nummer 3 overall hos kvinderne, efter Anette og Susse.

Anton Kraft (Kraft/stronggouy) bommede ud, så han fik desværre ikke sin verdens rekord. Louis (L^P) bommede også.

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Yesser pjevs

Coach Kosela lavede 205 - ny PR, missede 215 i tredje forsøg i strammere trøje (bronze), det store S. lavede 242,5 og missede 255 i tredje forsøg (sølv, vejede ind på 125,8). Stormesteren lavede 245 (guld) missede 255 i andet og et højere tal i tredje, Guruen lavede 175 efter at have misset 170 i andet forsøg, Patrick lavede 142,5 og missede 150 i tredje (sølv?), Michael 135 (bronze?) efter kun to løft, da han gik glip af førsteforsøget, fordi de missede, at han blev kaldt ud, Susse fik 100 kg og missede 102,5 i tredje (guld), Nanna fik 65 og tre godkendte forsøg - leee' debut (guld), Troels bommede såvidt jeg husker, men pressede ellers 255 i tredje, ser rigtig godt ud med styrken der, Formanden/Presi bommede desværre også, Leif lavede 205 i masters (guld), Martin 160 efter at have misset den i de to første forsøg (måske sølv?), Hans bommede desværre på 125, Præsten fik jeg vist ikke set hvad lavede, måske 150? (hvilket metal?), Allan lavede vist 200? i hvert gik der også guld afsted til ham :superman:

Derudover blev AAK bedste klub

Edited by blanco
Link to comment
Share on other sites

Det skal lige nævnes at Anton i frustration over at han ikke fik lov til at løfte i 2. forsøg kastede en stol afsted som ramte en af tilskuerne omme bagved, der udbrød:"Hvorfor fanden kastede du en stol på mig din lille snotabe!"

:laugh:

P.S.

Fint stævne, dog syntes jeg der var forskelsbehandling i bedømmelsen af løftene da der gik en del grimme løft igennem ved pigerne, i modsætning til de tungere klasser.

Link to comment
Share on other sites

Det skal lige nævnes at Anton i frustration over at han ikke fik lov til at løfte i 2. forsøg kastede en stol afsted som ramte en af tilskuerne omme bagved, der udbrød:"Hvorfor fanden kastede du en stol på mig din lille snotabe!"

Jeg så det ikke, men sådan noget burde man da blive diskvalificeret for?!?!

Fint stævne, dog syntes jeg der var forskelsbehandling i bedømmelsen af løftene da der gik en del grimme løft igennem ved pigerne, i modsætning til de tungere klasser.

Hvordan? Lagde ikke selv mærke til det, da jeg jo løftede i pigegruppen, så kan ikke udtale mig om, hvorvidt det skulle være tilfældet. Men nogle gange er der jo ting, man som tilskuer ikke lægger mærke til, som dommerne ser. Fx var der, så vidt jeg så, en del løft hos de "store", der blev underkendt på at bænke til mave, selvom de måske derudover så pæne ud.

Link to comment
Share on other sites

Det er lidt OT,

er der nogen som har eller ved hvor man kan finde et billede af Morten Rasmussen (formodentlig i 67½kg)? Han er en af mine 550 kolleger og jeg har ingen anelse om hvem "giraffen" er.

(Jeg har naturligvis prøvet at google men finder alle mulig andre)

Der er en video med ham her:

Link to comment
Share on other sites

Det hjælper vel ikke når man allerede er bommet? :bigsmile:

Der stod bare, at det var efter 2. forsøg, han havde kastet med stolen, og hvis dét var tilfældet, ville en diskvalifikation vel være meget relevant? Men principielt set burde man vel diskvalificeres uanset, om man var bommet eller ej?!

Link to comment
Share on other sites

Der var rigtig stor forskel i den måde dommerne dømmer på, RIGTIG stor endda, afhængig af hvilken løfter der er på podiet blir der givet startsignal og pressignal med meget forskellig tid, altså nogen lå meget længere end andre osv det er direkte latterligt, dommerne påvirker hinanden ved at sidde og kigge over på hinanden og nærmest med øjnene afgøre om de synes det skulle være godkendt, istedet for at bare dømme hvad de egentlig selv har set og ikke hvad den anden dommer har set

Allan Riis lavede 200 toughe kg i 82,5 og alt respekt for det løft, men det skulle bare ik ha været godkendt da røven lettede 3-4 cm jeg stod i siden og så det tydeligt, kunne kigge lige igennem røv og bænk, men sådan var der masser af eksempler af igår, folk bænkede helt ned til maven og det blev godkendt, andre gjorde det samme og så blev det underkendt, kvaliteten er sgu ikke god nok synes jeg.

Edited by L^P
Link to comment
Share on other sites

Jeg så det ikke, men sådan noget burde man da blive diskvalificeret for?!?!

Hvordan? Lagde ikke selv mærke til det, da jeg jo løftede i pigegruppen, så kan ikke udtale mig om, hvorvidt det skulle være tilfældet. Men nogle gange er der jo ting, man som tilskuer ikke lægger mærke til, som dommerne ser. Fx var der, så vidt jeg så, en del løft hos de "store", der blev underkendt på at bænke til mave, selvom de måske derudover så pæne ud.

Generelt var der nogle løft der skulle underkendes på mere eller mindre overdrevet skæv udstrækning.

Så at det var Helges kone der dømte denne gruppe og det kan være hun ikke har lyttet til mandens ord der som regel er "lov", af hvad jeg har hørt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

jeg synes helt klart at anton burde være blevet diskvalificeret for at kaste med den stol, det ligner sku ikke noget hvad sker der for manden.

jeg stod lige ved siden af hvor den landede og der var godt med fart på den. i øvrigt var det lars mikkelsen han ramten bagfra.

Link to comment
Share on other sites

jeg synes helt klart at anton burde være blevet diskvalificeret for at kaste med den stol, det ligner sku ikke noget hvad sker der for manden.

jeg stod lige ved siden af hvor den landede og der var godt med fart på den. i øvrigt var det lars mikkelsen han ramten bagfra.

Det var squ da godt det var Lars han ramte, for er der nogen der kan tag det så er det da Lars :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Der var rigtig stor forskel i den måde dommerne dømmer på, RIGTIG stor endda, afhængig af hvilken løfter der er på podiet blir der givet startsignal og pressignal med meget forskellig tid, altså nogen lå meget længere end andre osv det er direkte latterligt, dommerne påvirker hinanden ved at sidde og kigge over på hinanden og nærmest med øjnene afgøre om de synes det skulle være godkendt, istedet for at bare dømme hvad de egentlig selv har set og ikke hvad den anden dommer har set

Alvorlige anklager.

Det kan være lidt svært at læse ud af dit indlæg, hvad det nøjagtigt er du mener, så jeg håber du lige vil uddybe.

Siger du at dommerne har dømt nogle løftere ude på forhånd, og bevidst forfordeler nogle løftere? Hvad skulle grunden være til det?

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Alvorlige anklager.

Det kan være lidt svært at læse ud af dit indlæg, hvad det nøjagtigt er du mener, så jeg håber du lige vil uddybe.

Siger du at dommerne har dømt nogle løftere ude på forhånd, og bevidst forfordeler nogle løftere? Hvad skulle grunden være til det?

Den diskussion gider jeg ikke gå ind på her Klaus, men du kan jo læse hvad jeg skrev, Den måde dommerne dømte på igår var bare ikke i orden.

Og JA der var primært EEN løfter der allerede var dømt rød på inden han overhovedet havde taget stangen i hænderne, hvis du vil vide mere om den sag må du jo sende en PM. og nej snakker ikke om mig selv

Ellers kan du jo prøve at spørge Helge om han synes dommerniveauet var i orden igår

Link to comment
Share on other sites

Den diskussion gider jeg ikke gå ind på her Klaus, men du kan jo læse hvad jeg skrev, Den måde dommerne dømte på igår var bare ikke i orden.

Og JA der var primært EEN løfter der allerede var dømt rød på inden han overhovedet havde taget stangen i hænderne, hvis du vil vide mere om den sag må du jo sende en PM. og nej snakker ikke om mig selv

Ellers kan du jo prøve at spørge Helge om han synes dommerniveauet var i orden igår

Kom nu, ikke alt det der hemmelighedskræmmeri. Det kommer man aldrig nogen vejne med. Hvilken løfter har du i tankerne? Anton?

Link to comment
Share on other sites

Den diskussion gider jeg ikke gå ind på her Klaus, men du kan jo læse hvad jeg skrev, Den måde dommerne dømte på igår var bare ikke i orden.

Og JA der var primært EEN løfter der allerede var dømt rød på inden han overhovedet havde taget stangen i hænderne, hvis du vil vide mere om den sag må du jo sende en PM. og nej snakker ikke om mig selv

Så du vil gerne over en kam svine samtlige dommere til (eller I hvert fald de, der var til stede i går), men ikke uddybe hvorfor?

Jeg forstår heller ikke hemmelighedskræmmeriet om "EEN løfter der allerede var dømt rød på", fortæl nu bare.

Jeg kender de fleste, om ikke alle, dommere herhjemme, og jeg kan overhovedet ikke forestille mig, man dømmer nogen ude på forhånd. Det er også derfor jeg føler mig kaldet til at reagere, når du fremkommer med sådan en anklage ud af det blå, og endda ikke vil uddybe.

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Glem det Klaus, du var ikke engang til stede igår, så lad være med at udtal dig om det! og jeg er da bedøvende ligeglad om du kender alle dommerne, det ændrer da ikke på en døjt!! vi kan tage den over PM eller så må du snakke med Helge så vidt jeg forstod var han vidst ikke tilfreds med kvaliteten igår

Og jeg kan ikke se jeg "sviner" nogen til, jeg skriver at der ikke blev dømt fair igår BASTA!! har intet at gøre med at svine nogen til så vågn nu op

Blanco-->Han var een af dem, men ikke ham jeg lige havde i tankerne

Edited by L^P
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share