Kvinder/politet


Vanda
 Share

Recommended Posts

Hej hej..

Jeg har søgt og jeg starter på skolen nu her på mandag :bigsmile:

Men mon ikke der gerne sku sidde nogen derude et sted, som gerne vil eller er i gang med det.

Tillykke tillykke det lyder rigtig spændende :-)

har du gået på forskole el været i militæret først?

Hvordan gik dine fysiske prøver?

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Hej Vanda

Jeg er gået igang med at træne til det.. Starter på forskole til januar, og så tager jeg den derfra..

Må jeg spørge hvorfor du spørger?

Hvilken forskole starter du på?

Jeg søger nemlig selv ind her i starten af 08, så var nysgerrig :-). Dyrker du noget sport nu el hvordan?

Er ofte mændene herinde som skriver om optagelsesprøverne..så ville høre nærmere om kvinderne (els er det bare mig ikke har opdaget tråden) :-)

Link to comment
Share on other sites

Hvilken forskole starter du på?

Jeg søger nemlig selv ind her i starten af 08, så var nysgerrig :-). Dyrker du noget sport nu el hvordan?

Er ofte mændene herinde som skriver om optagelsesprøverne..så ville høre nærmere om kvinderne (els er det bare mig ikke har opdaget tråden) :-)

Jeg starter på VUC i hvidovre..Havde også tænkt lidt på den i Ballerup men den koster 13.500 og VUC 1100.. Og hvad jeg kunne se var timerne meget ens.. Så det blev VUC.

Jeg har tidligere gået til jiu-jitsu, men stoppede da jeg var inde i militæret, og har bare aldrig fået startet op igen, men håber jeg for tid efter nytåret.

Jeg kører lidt mtb en gang imellem, ellers går jeg til mange forskellige danse/aerobic timer i sats. Ikke fordi det gir godt men fordi jeg godt kan lide det..

I øjeblikket løber jeg bare, skal lige have kondien i form inden jeg starter noget styrketræning.. Ved heller ikke helt hvor jeg skal starte, men regner med at få hjælp til det på forskolen..

Hvad med dig selv...?

Jeg synes at det er rigtig godt initiativ med denne her tråd.. Jeg er osse helt vildt nysgerrig.. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg starter på VUC i hvidovre..Havde også tænkt lidt på den i Ballerup men den koster 13.500 og VUC 1100.. Og hvad jeg kunne se var timerne meget ens.. Så det blev VUC.

Jeg har tidligere gået til jiu-jitsu, men stoppede da jeg var inde i militæret, og har bare aldrig fået startet op igen, men håber jeg for tid efter nytåret.

Jeg kører lidt mtb en gang imellem, ellers går jeg til mange forskellige danse/aerobic timer i sats. Ikke fordi det gir godt men fordi jeg godt kan lide det..

I øjeblikket løber jeg bare, skal lige have kondien i form inden jeg starter noget styrketræning.. Ved heller ikke helt hvor jeg skal starte, men regner med at få hjælp til det på forskolen..

Hvad med dig selv...?

Jeg synes at det er rigtig godt initiativ med denne her tråd.. Jeg er osse helt vildt nysgerrig.. :tongue:

Har de noget på Vuc?! men der er så ikke noget fysisk træning med i el hvordan?.

Jeg har også spillet noget bold, men stoppede også pga militæret :-) hvor har du været inde henne og hvor længe?

Jeg prøver også at løbe (el dvs skal til at starte op nu) også har jeg styrketrænet de sidste par mdr men er stadig rusten til kropshævningerne..så er mest det jeg øver lige for tiden :) og els går jeg også til noget aerobic for at holde mig lidt i gang det er også mest for hyggens skyld ligesom dig..jeg eelsker bare de tøsetimer :D

hehe tak jeg savnede bare nogen piger at tale med det om ! ku være sjovt at høre lidt om hvorn de forskellige træner sig op til det nemlig:-)

Link to comment
Share on other sites

Har de noget på Vuc?! men der er så ikke noget fysisk træning med i el hvordan?.

Jeg har også spillet noget bold, men stoppede også pga militæret :-) hvor har du været inde henne og hvor længe?

Jeg prøver også at løbe (el dvs skal til at starte op nu) også har jeg styrketrænet de sidste par mdr men er stadig rusten til kropshævningerne..så er mest det jeg øver lige for tiden :) og els går jeg også til noget aerobic for at holde mig lidt i gang det er også mest for hyggens skyld ligesom dig..jeg eelsker bare de tøsetimer :D

hehe tak jeg savnede bare nogen piger at tale med det om ! ku være sjovt at høre lidt om hvorn de forskellige træner sig op til det nemlig:-)

Fandt lige skemaet frem.. På vuc er det fordelt således:

dansk - 10 timer

matematik - 4 timer

sanfundsfag (politirelevante emner) - 4 timer

Orientering (geografi, historie, aktuelt navnestof osv.) - 2 timer

Psykologi - 6 timer

Politi-idræt - 3 timer.

Jeg var inden og snakke med en studievejleder, hun sagde i idrætten var det en politier der kom ud og undeviste. Bl.a hvad opvarmningen gik ud på og hvordan øvelser skulle laves.. Så man skulle ikke se på det som idræt-idræt men mere som hjælp til ens svage sider og får at få det helt på plads..

Jeg var i Vordinghul og bare de fire mdr det tog.. Hvad med dig?

Du bor i kbh et sted ikk? Kunne du måske være interesseret i at mødes og snakke lidt fordi, jeg tror foraet vil gå under hvis jeg giver los med at det jeg gerne vil snakke om :laugh:

Måske vi kunne lokke andre ligesindede med.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Fandt lige skemaet frem.. På vuc er det fordelt således:

dansk - 10 timer

matematik - 4 timer

sanfundsfag (politirelevante emner) - 4 timer

Orientering (geografi, historie, aktuelt navnestof osv.) - 2 timer

Psykologi - 6 timer

Politi-idræt - 3 timer.

Jeg var inden og snakke med en studievejleder, hun sagde i idrætten var det en politier der kom ud og undeviste. Bl.a hvad opvarmningen gik ud på og hvordan øvelser skulle laves.. Så man skulle ikke se på det som idræt-idræt men mere som hjælp til ens svage sider og får at få det helt på plads..

Jeg var i Vordinghul og bare de fire mdr det tog.. Hvad med dig?

Du bor i kbh et sted ikk? Kunne du måske være interesseret i at mødes og snakke lidt fordi, jeg tror foraet vil gå under hvis jeg giver los med at det jeg gerne vil snakke om :laugh:

Måske vi kunne lokke andre ligesindede med.. :wink:

Synes det er meget fagligt og knap så meget fysisk derinde, er nok mere omvendt jeg gerne vil :-), men ser ellers rigtig godt ud!

Ja er helt klart smart at man kan arbejde på sine svage sider og mere målrettet! hvornår regner du så med at søge!?

Jo det gør jeg :D..ja meget gerne har du evt msn? er også en masse ting jeg gerne vil tale igennem nemlig heh..

Jeg var i hos hussarerne i slagelse, 4 mdr men overvejer videre indenfor den retning... hvis alt ikke tegner sig hos politiet..men det skal d jo bare :)!

erhh kan du sende mig din msn direkte til mig herinde? ik helt klar over hvordan det fungerer, uden at alle kan se den!

Link to comment
Share on other sites

Nu er det fysiske jo ikke super omfattende til optagelsesprøven, hvorved der efter MIN mening ikke er grund til at komplicere det yderligere.

Træn bænkpres (både for styrke og high reps), kropshævninger (både rigtige og liggende) samt løbedistancer på 2-5km (evt som interval).

Hvis der derudover er tid kan man træne lidt koordinations øvelser.

Men held og lykke med det allesammen.

Link to comment
Share on other sites

Nu er det fysiske jo ikke super omfattende til optagelsesprøven, hvorved der efter MIN mening ikke er grund til at komplicere det yderligere.

Træn bænkpres (både for styrke og high reps), kropshævninger (både rigtige og liggende) samt løbedistancer på 2-5km (evt som interval).

Hvis der derudover er tid kan man træne lidt koordinations øvelser.

Men held og lykke med det allesammen.

Næ er sat op hvad man skal øve på, mangler bare de sidste par cm helt op i kropshævninger.

Men tak tak!

Link to comment
Share on other sites

Næ er sat op hvad man skal øve på, mangler bare de sidste par cm helt op i kropshævninger.

Men tak tak!

Perfekt, det fremgik bare ikke rigtigt ud fra diskussion omkring hvorvidt i faktisk vidste/ved at kropshævningsøvelsen for kvinder og mænd eksempelvis er forskellig. Men det har i jo nok formenligt læst på politiets hjemmeside :-)

Link to comment
Share on other sites

Perfekt, det fremgik bare ikke rigtigt ud fra diskussion omkring hvorvidt i faktisk vidste/ved at kropshævningsøvelsen for kvinder og mænd eksempelvis er forskellig. Men det har i jo nok formenligt læst på politiets hjemmeside :-)

jo jo ellers ville jeg føle mig pænt pinlig ved at skrive her..

si si ved præcis hvad man skal :-)

Link to comment
Share on other sites

Der skulle være en del der ikke kan finde ud af simple koordineringsøvelser, som er en del af opvarmningen til prøven. Det er dog primært mænd, men kan godt være i lige skal lave lidt for koordinationen.. og så ser man så dejlig dum ud når man kegler rundt i det :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Der skulle være en del der ikke kan finde ud af simple koordineringsøvelser, som er en del af opvarmningen til prøven. Det er dog primært mænd, men kan godt være i lige skal lave lidt for koordinationen.. og så ser man så dejlig dum ud når man kegler rundt i det :tongue:

Opvarmningen er ikke så slem igen, er jo noget med armene hver sin vej..og hinke på et ben mens man slår sig på hovedet..værre er det heller ikke :-)

Måske har piger en fordel der hvis de går til aerobic..i dont know :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været til prøverne og fandt opvarmningen klart den mest krævende, men det kan naturligvis sagtens hænge sammen med at jeg er en mand, og ikke kan multi-taske.. :)

Der er en tråd her på MOL.. "De fysiske prøver til La Policia" Der er kvinder også velkomne til at kigge og kommentere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været til prøverne og fandt opvarmningen klart den mest krævende, men det kan naturligvis sagtens hænge sammen med at jeg er en mand, og ikke kan multi-taske.. :)

Der er en tråd her på MOL.. "De fysiske prøver til La Policia" Der er kvinder også velkomne til at kigge og kommentere.

Var det så krævende fordi det var svært koordinations-mæssigt eller hårdt kondition-mæssigt?

Eller begge dele

hvordan gik prøverne så? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke tillykke det lyder rigtig spændende :-)

har du gået på forskole el været i militæret først?

Hvordan gik dine fysiske prøver?

På forhånd tak!

Tak tak.. glæder mig også helt vildt.

Jeg har gået på forskole i Aalborg fra jan-jun 07.

Du får lige alle karakterer i prøveforløbet, da der nok er nogle der vil spørge efter dem senere:-)

Skriftlig:

Dansk: 11

Matematik: 11

Referat: 10

Alm. viden: 4 fejl ud af 30 spørgsmål.

Fysisk:

Opvarmning: 3

Kropshævninger: 3

Bænkpres: 3

Hurtighed: 4

Løb: 3

Dukkeløft: 2

Mavebøjninger: 3

Kan ikke lige huske om der er flere discipliner, men fik samlet 3

Holdopgave:

4 i alle punkter, så dvs 4 samlet.

Afsluttende samtale: 3

Ellers så er det bare at klø på, de mangler jo kvinder eller dvs de mangler jo i det hele taget.

Link to comment
Share on other sites

.. og man må endelig ikke kimse af opvarmningen.

Det er forskelligt mht. de enkelte instruktører hvad der skal laves til opvarmningen.

1. gang jeg søgte, var det meget kondition de lagde vægt på. Dvs spurt fra den ene ende af håndboldbanen, ned på maven op igen og ja bare derud af med 145 km/t. Men nu her 2. gang, var det meget kordinationsøvelser og ved det syretræning eller hvad man nu kan kalde det - altså så benene etc. virkelig kommer til at syre til.

Der er nemlig mange som bare tror, at opvarmningen ik betyder noget. Man kan rent faktisk dumpe på opvarmningen, selvom man var skide god i de andre ting og det er lidt æv.

Link to comment
Share on other sites

.. og man må endelig ikke kimse af opvarmningen.

Det er forskelligt mht. de enkelte instruktører hvad der skal laves til opvarmningen.

1. gang jeg søgte, var det meget kondition de lagde vægt på. Dvs spurt fra den ene ende af håndboldbanen, ned på maven op igen og ja bare derud af med 145 km/t. Men nu her 2. gang, var det meget kordinationsøvelser og ved det syretræning eller hvad man nu kan kalde det - altså så benene etc. virkelig kommer til at syre til.

Der er nemlig mange som bare tror, at opvarmningen ik betyder noget. Man kan rent faktisk dumpe på opvarmningen, selvom man var skide god i de andre ting og det er lidt æv.

Ja er jo lige det!!

Har du evt?! msn? :)

Har nemlig selv været i militæret og søger her til feb regner jeg med!

Link to comment
Share on other sites

Jeps det har jeg, men sidder pt i lufthavnen på vej mod Kbh. Men kan jeg ikke lige sende en PM, når jeg er kommet derover. Ved nemlig ik, hvornår jeg kommer til en computer med net og også mht. tid :smile:

Men skal nok lige gøre det, så snart jeg kommer "herind" igen.

God weekend.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share