Nogle spørgsmål


Lundiq
 Share

Recommended Posts

Hej MOL..

Jeg har netop lige set krop i top extrem, og jeg hæfter mig ved nogle ting, som Henning Kristensen siger, som jeg bare altid kan læse mig til er komplet forkert.

"Det er ligegyldigt, om man tager 3 x 8 reps, 4x6, det der er vigtigt er, at man tager én mere end man ka'!"

"Man skal kører til udmattelse ellers medfører det ikke maksimal muskel tilvækst"

Sådanne udtalelser, hvad er jeres holdning til dette?

Man må da sige at manden har en pragt fysik, samtidig med at han har vundet diverse fitness konkurrencer.

Link to comment
Share on other sites

"Det er ligegyldigt, om man tager 3 x 8 reps, 4x6, det der er vigtigt er, at man tager én mere end man ka'!"

Første del er stort set korrekt, anden del er nonsens.

"Man skal kører til udmattelse ellers medfører det ikke maksimal muskel tilvækst"

Næppe.

Vi ved at det bestemt ikke er nødvendigt at køre til failure for nybegyndere og "normalt" trænede folk.

Uanset hvad er det ikke sådan en enten/eller-ting, der siger at hvis du ikke kører helt til grænsen, så sker der intet.

Hvis man påstår man har den perfekte formel for maksimal muskelvækst, så har man efter min mening ikke forstået hvor komplekst et problem det egentlig er.

Det der implicit ligger i både sidste halvdel af første sætning og denne her er at man ikke skal være bange for at give den gas og presse sig selv - vel at mærke når teknikken er på plads selvfølgelig.

Hvis man altid holder sig tilbage og et godt stykke på den sikre side, så får man helt sikkert ikke resultater så hurtigt som man kunne og det vil nok også flade ud tidligere.

Man må da sige at manden har en pragt fysik, samtidig med at han har vundet diverse fitness konkurrencer.

Gode gener, perfekt kost, at prioritere "projektet" højere end alt andet, vilje osv. er formentlig vigtigere parametre end lige præcis hvilket træningsprogram man kører.

Her er forklaret nogle af teorierne omkring hvad der giver muskelvækst:

http://www.motion-online.dk/styrketraening...se_-_artikel_2/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share