grebstræner coc alternativ?


Bo th
 Share

Recommended Posts

vildt, er det standarten herinde fra "joke"

wow, hvor seriøst :blink:

Jeg siger ikke at opbudet dengang (2003/4-stykker hvis jeg husker ret) var repræsentativt for "MOL", men det er helt sikkert mere repræsentativt end din og konens præstationer.

Jeg er overbevist om at langt de fleste med målrettet træning kan tage 2'eren, men det kommer dælme ikke bare sådan uden videre, med mindre man i forvejen har virkelig god grebsstyrke. Der er 176 i verden der har fået certifikat på 3'eren, og det ville da være mærkeligt at sætte standarden så lavt at alle og enhver kunne få et på ingen tid...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

wow, hvor seriøst :blink:

Jeg siger ikke at opbudet dengang (2003/4-stykker hvis jeg husker ret) var repræsentativt for "MOL", men det er helt sikkert mere repræsentativt end din og konens præstationer.

Jeg er overbevist om at langt de fleste med målrettet træning kan tage 2'eren, men det kommer dælme ikke bare sådan uden videre, med mindre man i forvejen har virkelig god grebsstyrke. Der er 176 i verden der har fået certifikat på 3'eren, og det ville da være mærkeligt at sætte standarden så lavt at alle og enhver kunne få et på ingen tid...

nu skrev jeg "joke" :blink:

jeg har læst det om certifikatet på pakken, men jeg har ikke kigget nærmere på det, det vil jeg lige få gjort, hvis at man ikke skal til us for at få det eller noget i den stil så kunne det være meget sjovt

Link to comment
Share on other sites

Igor<< Dig og din kone kan på ingen måder være repræsentivt for hvad der er normalt at kunne presse sammen.

Jeg har haft min Coc1 flere gange med op i OBBC (Et af Danmarks største Centre i den seriøse ende), og kun ganske få kunne rent faktisk lukke den. Herunder +100kgs BB / håndværkere.

Jeg selv dødløfter 280kg men kan ikke lukke 2'ere endnu selvom jeg efterhånden har trænet en del med det, og nok er den der træner mest underarme i min klub.

Jeg er meget på linie med Maxpower.

:xmas:

Link to comment
Share on other sites

Hm, kan sgu ikke helt finde ud af om jeg skal investere i COC eller de dersens HG. Der er jo ikke voldsom forskel i prisen.

HG-sæt: 36,5 pund = 376,42kr (inkl porto)

COC T, 1 + 2: 88,85 USD = 461,08kr (inkl porto)

Men så kommer der selvfølgelig risikoen for told, moms og jeg skal gi dig. Nogen der har en ide om hvor stor risikoen er for at skulle betale ekstra hvis man bestiller fra ironmind?

Link to comment
Share on other sites

Hm, kan sgu ikke helt finde ud af om jeg skal investere i COC eller de dersens HG. Der er jo ikke voldsom forskel i prisen.

HG-sæt: 36,5 pund = 376,42kr (inkl porto)

COC T, 1 + 2: 88,85 USD = 461,08kr (inkl porto)

Men så kommer der selvfølgelig risikoen for told, moms og jeg skal gi dig. Nogen der har en ide om hvor stor risikoen er for at skulle betale ekstra hvis man bestiller fra ironmind?

jeg har købt fra dem 4-5 gange og har aldrig betalt ekstra og har aldrig oplevet så god service og hurtig levering

Link to comment
Share on other sites

et sæt af heavy g. koster kun 27£ bob bob ca. 300kr. 400 inkl forsendelse ca.

coc 20£ stykket - x3 - ca. 700kr. +(9£)forsendelse. =800kr.

Moms mv. kommer der ikke noget af, da de kommer fra england og ikke fra usa (u-eu).

bemærk det er engelske pund!

jeg har idag testet lidt, kan godt snuppe (nr.1 coc ca.)150lbs. 10 rep med højre og 8 ve/hånd.

og 20-24 rep med 100lbs(ca. Traineren coc)

Men har ingen chance for at lukke 200lbs. endnu. Men min "gamle" svigerfar der kører

lastbil, snuppede let den på 200lbs, uden opvarmning.( 1 rep.)

jeg vil nok mene at (coc T)hg på 100lbs er fin til at få lidt volume på, og ellers bruges til

opvarmnings sættene.

husk at træne med gripperne både op og ned (fjederen), så pejefingeren også får

lidt at arbejde med.

-matzlink--> jeg begyndte selv at klatre i foråret, og må skuffet indrømme at

min dynamiske grebsstyrke ikke er øget en døjt! siden da.

Men det er den statiske selvfølgelig - men primært i de forskellige grebs typer

som bruges på væggen.

så med mindre du har trænet MEGET intensivt, er det nok ikke klatringen der har gjort det.

( jeg klatrer ca. 6b, og har redpointet 6c)

Link to comment
Share on other sites

Igor<< Dig og din kone kan på ingen måder være repræsentivt for hvad der er normalt at kunne presse sammen.

Jeg har haft min Coc1 flere gange med op i OBBC (Et af Danmarks største Centre i den seriøse ende), og kun ganske få kunne rent faktisk lukke den. Herunder +100kgs BB / håndværkere.

Jeg selv dødløfter 280kg men kan ikke lukke 2'ere endnu selvom jeg efterhånden har trænet en del med det, og nok er den der træner mest underarme i min klub.

Jeg er meget på linie med Maxpower.

:xmas:

jeg nægter nærmest at tro at folk render rundt med så svage greb, jeg har selv nogle gode løft men jeg vejer osse en del mere end de fleste.

Link to comment
Share on other sites

køb via ironmind, vidst ca samme pris og hurtigere levering

getbig leverrer gerne fra dag til dag hos mig, jeg har lige bestildt nr4 den er sendt afsted fra getbig idag, så det er op til posten, jeg ved at jeg ikke kan lukke nr 4 men jeg håber på at en dag kunne klare det

Link to comment
Share on other sites

getbig leverrer gerne fra dag til dag hos mig, jeg har lige bestildt nr4 den er sendt afsted fra getbig idag, så det er op til posten, jeg ved at jeg ikke kan lukke nr 4 men jeg håber på at en dag kunne klare det

ok har bare aldrig fået leveret så hurtigt fra dem og fra ironmind tog det en lille uge, venter jeg gerne

Link to comment
Share on other sites

tja det lyder da også mærkeligt, min svorger 32år og blikkeslager snuppede 4 rep i træk med heavygripperen på 200 lbs. (coc 2 195lbs).

og han har ikke prøvet det før. jeg loggede ham blot til at prøve igår da han var på besøg. så mon ikke han hurtigt også ville se fremgang med lidt træning.

Så at der ikke skulle være nogen brød i et vægtcenter, der kan lukke den - lyder sært.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil da holde med Igor. Vil købe en 3er til mig selv, så 2 og 3 ville være gode at starte med.

Kan ikke forstå Maxpower, når du siger, at ingen kunne lukke 2eren.

Har prøvet dem og jeg lukker let 2'eren.

Tillykke med det...

Jeg havde dog ikke forventet at dét indlæg skulle være så svært at forstå. Jeg havde CoC 1+2 med til et mol-træf (for 3-4 år siden), og ingen kunne lukke 2'eren. Slut færdig. :smile:

Til deres forsvar skal det siges at det vist var første gang de fleste i det hele taget prøvede CoC's og der var næppe heller særlig mange der lavede specifik grebstræning dengang.

Link to comment
Share on other sites

så mon ikke han hurtigt også ville se fremgang med lidt træning.

Han træner jo også kun greb 37 timer om ugen via sit arbejde

Så at der ikke skulle være nogen brød i et vægtcenter, der kan lukke den - lyder sært.

Hvorfor skulle de "store" brød, der ikke træner greb, blive gode til coc? De træner det måske statisk i dødløft, men ellers er det vel også det...

Link to comment
Share on other sites

Hvor opfører folk sig soms må børn. Æhh, jeg kan lukke en 8'er, min kone kan løfte et hus og i er pisse slappe :cry:...

Hvis Max siger, at folk ikke kunne lukke 2'eren til et Mol-træf, så var det nok fordi, folk ikke kunne løfte 2'erent il et mol-træf. Det er vel sådan lidt uden for diskussion :laugh:...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

For lige at genoplive denne efterhånden ret gamle tråd: Nu, hvor dollaren er rimeligt lav, så vil man vel stå sig rimeligt godt ved at købe gennem Ironmind (hvor man jo får de originale COC´er)?

Jeg har, efterhånden i årevis, gået som katten om den varme grød, hvad seriøse grippers angår. Men når jeg nu alligevel er der, hvor mine grippers fra Fitnessbutikken (de er hårdere end de gængse fra Intersport, men næppe på niveau med de virkelig seriøse produkter) ikke længere virker udfordrende, så er der vel næppe meget at betænke sig på.

Link to comment
Share on other sites

For lige at genoplive denne efterhånden ret gamle tråd: Nu, hvor dollaren er rimeligt lav, så vil man vel stå sig rimeligt godt ved at købe gennem Ironmind (hvor man jo får de originale COC´er)?

Jeg har, efterhånden i årevis, gået som katten om den varme grød, hvad seriøse grippers angår. Men når jeg nu alligevel er der, hvor mine grippers fra Fitnessbutikken (de er hårdere end de gængse fra Intersport, men næppe på niveau med de virkelig seriøse produkter) ikke længere virker udfordrende, så er der vel næppe meget at betænke sig på.

Ja, det skulle være det billigste. Er du kun vant til fitnessbutikkens grippere så ville jeg anbefale at du køber trainer, Coc1, Coc1,5 samt coc2. Så vil jeg tro du er god dækket ind :smile:

Link to comment
Share on other sites

For lige at genoplive denne efterhånden ret gamle tråd: Nu, hvor dollaren er rimeligt lav, så vil man vel stå sig rimeligt godt ved at købe gennem Ironmind (hvor man jo får de originale COC´er)?

Jeg har, efterhånden i årevis, gået som katten om den varme grød, hvad seriøse grippers angår. Men når jeg nu alligevel er der, hvor mine grippers fra Fitnessbutikken (de er hårdere end de gængse fra Intersport, men næppe på niveau med de virkelig seriøse produkter) ikke længere virker udfordrende, så er der vel næppe meget at betænke sig på.

selv da dollaren var højere har jeg ikk sluppet andet end ca 200 pr stk inkl alt. og det vil du ikke ofre på dit greb :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det skulle være det billigste. Er du kun vant til fitnessbutikkens grippere så ville jeg anbefale at du køber trainer, Coc1, Coc1,5 samt coc2. Så vil jeg tro du er god dækket ind :smile:

Jeg tror nok, at jeg starter med traineren og no. 1. Min venstre hånd virker ikke helt optimalt, og kommer aldrig til det (men netop derfor er grebssyrke en god ting at træne).

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok, at jeg starter med traineren og no. 1. Min venstre hånd virker ikke helt optimalt, og kommer aldrig til det (men netop derfor er grebssyrke en god ting at træne).

Okay, lyder fornuftigt. 1'eren er der såmen også rigeligt udfordring til rigtig mange. Jeg har flere gange haft 1'eren med i centret hvor adskillige store smede og BB'ere ikke kunne lukke den første gang de prøvede, så den kræver træning at lukke for de fleste :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share