Back to NORMAL!


NORAH
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu været væk fra MOL i en periode, men har efter nogle ugers overvejelse besluttet at genoptage log på MOL i håb om at få nogle skub i den rigtige retning, herunder finde den nødvendige motivation til mit "nye liv".

Jeg har nu været en aktiv atlet gennem mange år, men eftersom dette lakker mod enden så er jeg i den grad på herrens mark.... for hvad nu? :blink:

Har altid trænet for at stille op og er på samme tid meget "enten/eller", så har i den grad svært ved at komme til tåls med min nye situation som pt. har været MÅLLØS!!!

Dette er også baggrunden for at starte en log og forsøge at målsætte min træning for det næste år...

Træningsprojekt 2008: SIX-PACK året rundt

... og forhåbentligt noget andet :tongue: projekt stadigvæk ukendt??

Dette vil kræve en fast vægt på omkring de 64-65 kg

(måske lavere hvis jeg vælger at droppe endnu mere muskelmasse)

Med hensyn til træning så har jeg tænkt at drosle væsentlig ned på styrketræningen til 3-4 gange om ugen. Primær fokus bliver på kredsløbstræning, pilates og hathayoga som noget nyt.

Styrketræningen kommer i første omgang til at blive noget 2/3-split med fokus på kendte øvelser og hvad jeg lyster... som noget nyt INTET fokus på mangler, INTET fokus på svagheder, INTET fokus på styrkeopbygning... blot funktionelt og vedligeholdende :bigsmile:

Fastholder som ALTID 50-60 minutters powerwalk hver morgen inden arbejde og vil fremover SLET ikke tænke over hvad jeg putter i munden, blot gøre det op ved aftentid, så jeg ikke ender med at spise aaaalt for lidt! Sker dette må jeg korrigere dagen efter.

Det skal til min nye log nævnes at jeg i september 07 fik konstateret en endokrin lidelse - en form for PCO som er ensbetydende med lavt stofskifte, svingende insulinniveau og - modsat mange andre - LAV testosteron. Når dette så er sagt så er det også et mål i sig selv... at få styr på dette og forhåbentlig se en bedring gennem 2008 og kæmpe med at fastholde en SUPER form på trods af at det ikke er det mest oplagte pt. da konkurrencerne jo er lagt på hylden og jeg i stedet skal fokusere på studie og en fremtidig karriere :superman:

Kort data ...

Køn: Kvinde

Alder: 78'er

Beskæftigelse: Reservelægevikar på onkologisk afd. R OUH / Stud. Med

Hjemmeside: NORAH.DK

post-15504-1197846787_thumb.jpg post-15504-1197846964_thumb.jpg

Edited by NORAH
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mit bud er at et "æstetisk" mål ikke vil være særligt animerende for dig. Bare af forfængelighed vil du sikkert ikke lade sixpacken forsvinde helt alligevel.

Jeg tror at du skal finde et performancemål. Noget du ikke umiddelbart har forudsætningerne for, men som alligevel vil udforde din fysiske formåen. Har ikke lige et bud, men sådan noget ala "svømme over kanalen".

Måske skulle jeg ikke spørge, men kunne man ikke forestille sig, at den endokrine dysfunktion du har fået konstateret, er et resultat af de mange dramatiske udsving du har udsat din fysiologiske energistatus for? Eventuelt at det er reversibelt hvis du kommer væk fra kontrolstrategierne og tilbage til autopiloten?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Mit bud er at et "æstetisk" mål ikke vil være særligt animerende for dig. Bare af forfængelighed vil du sikkert ikke lade sixpacken forsvinde helt alligevel.

Jeg tror at du skal finde et performancemål. Noget du ikke umiddelbart har forudsætningerne for, men som alligevel vil udforde din fysiske formåen. Har ikke lige et bud, men sådan noget ala "svømme over kanalen".

Måske skulle jeg ikke spørge, men kunne man ikke forestille sig, at den endokrine dysfunktion du har fået konstateret, er et resultat af de mange dramatiske udsving du har udsat din fysiologiske energistatus for? Eventuelt at det er reversibelt hvis du kommer væk fra kontrolstrategierne og tilbage til autopiloten?

For mig lyder det som om, at du ville have gavn af et mere mentalt sundt og naturligt forhold til din krop?

Mange har faktisk også glæde af at læse bøger og gå i teatret i ny og næ...............

Link to comment
Share on other sites

Mit bud er at et "æstetisk" mål ikke vil være særligt animerende for dig. Bare af forfængelighed vil du sikkert ikke lade sixpacken forsvinde helt alligevel.

Hej Morten

LOL... der tager du faktisk fejl...har ingen problemer med forfængeligheden på det område! Six-packen er det første som forsvinder et par uger efter diæt og ALTID det sidste som kommer frem på diæt - er slet ikke vant til at have den :wink:

Jeg tror at du skal finde et performancemål. Noget du ikke umiddelbart har forudsætningerne for, men som alligevel vil udforde din fysiske formåen. Har ikke lige et bud, men sådan noget ala "svømme over kanalen".

Skulle ikke undre mig om du har ret!!

Har faktisk også været lidt i den retning! Forrige år købte jeg en lækker MBT og havde mulighed for at bruge min brors racer cykel og havde planer om at ligge træning om mod duathlon, men dette nok alligevel ikke min kop te... havde håbet - men nej.

Går lidt og overvejer nogle mål i forhold til løb, men synes endnu ikke rigtigt jeg lige kan overskue at sætte ord på hvad "næste projekt" skulle være... kender jo kun rigtigt til styrketræningen??!?!

Måske skulle jeg ikke spørge, men kunne man ikke forestille sig, at den endokrine dysfunktion du har fået konstateret, er et resultat af de mange dramatiske udsving du har udsat din fysiologiske energistatus for? Eventuelt at det er reversibelt hvis du kommer væk fra kontrolstrategierne og tilbage til autopiloten?

Spørg du bare løs :smile:

Nope... det er det med stor sandsynlighed ikke! Jeg er nok mere eller mindre født med PCO, om det er en miljøfaktor er dog muligt, men nok med større sandsynlighed en arvelig komponent idet meget i familien tyder på det. Både min mor og søster har mange af de samme symptomer som følger i kølvandet bl.a. har min søster også lige fået konstateret lavt stofskifte.. og endda så ekstremt lavt at alle lægerne er et stort spørgsmålstegn i det hun ligesom jeg er slank, ingen af de gængse symptomer har såsom træthed og muskelsvaghed osv.... dertil kommer nogle af de modsat rettede symptomer såsom hjertebanken og andre finuerligheder... vi skal åbenbart være medicinsk på tværs... LOL :tongue:

Jeg er blevet undersøgt på kryds og tværs og alt tyder på at jeg har haft tilstanden fra før jeg begyndte at træne, men den blot er blevet mere og mere udtalt for hvert år cysterne har fået lov at gro :dry:

Har koblet en endokrinolog på sagen, som rent faktisk mente min bedste medicin var at "udsulte" cysterne - altså SIX-PACK :blink: - da de synes afhængige af min fedt% og min krop åbenbart er kodet for at skulle længere ned i fedt% end andre "normale" for at genfinde et mere stabilt hormonelt leje (men har også de fleste leveår været meget slank... så passer nok meget godt)

Edited by NORAH
Link to comment
Share on other sites

For mig lyder det som om, at du ville have gavn af et mere mentalt sundt og naturligt forhold til din krop?

Mange har faktisk også glæde af at læse bøger og gå i teatret i ny og næ...............

Hvordan får jeg et bedre forhold til min krop ved at gå i teatret?? :eusa_think:

Du mener vel at jeg skulle lave andre aktiviteter i forhold til styrketræningen?

Kan fortælle at der ligger en tyk bog på sofa-bordet og jeg rent faktisk laver andet end at træne :wink: Er ofte meget kreativ i min fritid samt begynder at bruge en del tid på fotografering. Har endda indmeldt mig min i en fotoklub her i Odense og begynder at dyrke det fast en gang om ugen sammen med en kammerat, rejser til ROM i januar :w00t: samt har planlagt flere rejser i 2008... så adspredelser i min hverdag synes jeg der er nok af :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan får jeg et bedre forhold til min krop ved at gå i teatret?? :eusa_think:

Du mener vel at jeg skulle lave andre aktiviteter i forhold til styrketræningen?

Kan fortælle at der ligger en tyk bog på sofa-bordet og jeg rent faktisk laver andet end at træne :wink: Er ofte meget kreativ i min fritid samt begynder at bruge en del tid på fotografering. Har endda indmeldt mig min i en fotoklub her i Odense og begynder at dyrke det fast en gang om ugen sammen med en kammerat, rejser til ROM i januar :w00t: samt har planlagt flere rejser i 2008... så adspredelser i min hverdag synes jeg der er nok af :smile:

Hej Norah,

ked af at laese det, men som saa mange andre gange, tror jeg bare at det vil anspore dig tyil at arbejde haardere/mere fokuseret mod dit maal(som du saa ikke har lige nu).

Jeg har ikke rigtig nogen gode forslag til hvad du eventuelt kunne goere, men er sikker paa at du nok skal finde et eller andet at bruge din energi paa. Pas nu paa at du ikke fokuserer for meget paa at finde en ny udfordring (lidt ligesom ikke at kunne finde sine noegler - man kommer altid i tanke om hvor de er naar man ikke taenker paa at finde dem :4winkkiss: )

Held & lykke, og et ganske fromt oenske om at fremtiden vil bringe et eller flere nye booty-shots :inlove:

Hils Kragen & de pelsede

Niske

Link to comment
Share on other sites

Hej Norah,

ked af at laese det, men som saa mange andre gange, tror jeg bare at det vil anspore dig tyil at arbejde haardere/mere fokuseret mod dit maal(som du saa ikke har lige nu).

Jeg har ikke rigtig nogen gode forslag til hvad du eventuelt kunne goere, men er sikker paa at du nok skal finde et eller andet at bruge din energi paa. Pas nu paa at du ikke fokuserer for meget paa at finde en ny udfordring (lidt ligesom ikke at kunne finde sine noegler - man kommer altid i tanke om hvor de er naar man ikke taenker paa at finde dem :4winkkiss: )

Held & lykke, og et ganske fromt oenske om at fremtiden vil bringe et eller flere nye booty-shots :inlove:

Hils Kragen & de pelsede

Niske

God morgen Mr. Niske :wink:

Det er netop at pin-pointe et af mine store dilemmaer! For hvad gør man når man beslutter ikke at gøre det længere man er bedst til??? Finder nye projekter ... right??

Kragen banker mig også i hovedet og siger jeg blot skal slappe af og tage nogle uger fri fra styrektræning meeeeeen DAMN... det kan jeg simpelthen ikke få mig selv til :unsure: ville også være surt at tabe så meget træning på gulvet ved at lave kold tyrker!!! Selvom jeg ikke skal stille op er det jo ikke ensbetydende med at jeg ikke gerne vil holde min krop i form...

Tror en del af mit perfektionist samt præstations-orienteret drive fremover skal kanaliseres i ASSASSINS CREED... LOL :grindance:

... spøg til side... og dog :innocent: ... er slet ikke i tvivl om at jeg er præstationsdrevet og dette er en del af min karakter som også gør, at jeg formår at gennemføre alle mulige mærkelige projekter jeg sætter mig for. Tror umiddelbart at dette behov for at præstere fremover kan dækkes af en karriere... eller faktisk helt... og derved give plads til sporten som blot en hygge hobby! Oplever faktisk en STOR RO ved det arbejde jeg laver nu på onkologisk... er sjovt nok meget tilfredsstillende at hjælpe andre mennesker :blink:

Dine hilsner er givet videre :4winkkiss:

Edited by NORAH
Link to comment
Share on other sites

Funktionel træning? Betyder det her at du vil til at fjolle rundt med alle mulige ligegyldige gadgets og sætte ligegyldige mål for hvor mange KB-swings du kan udføre med 5,7 kg på 48 sekunder inden Marts? Please sig det er løgn :blink:

hæhæ .. bare rolig du... slipper ikke det jeg kender :wink:

OG KB-swings... NEVER!! Er ikke lige min kop te med den slags gadgets :innocent:

Funktionel træning for mig bliver blot fokus på de gode basis øvelser, fokus på at minimere tid og bruge et væld af stabiliserende muskler så det bliver til god all-round træning :smile: Det jeg IKKE vil fokusere på er rent symmetri-mæssigt... gider ikke bruge 3/4 af ugen på at træne skulder fordi det er en mindre mangel i forhold til resten af min fysik hvis vi snakker eks. symmetri i forhold til fitness konkurrencer... nu skal træning blot være god gammeldags BASIS tilpasset mit nuværende styrkeniveau :4flex:

Jeg bliver nok over tid endnu mere slim-line og fitness end nu... tror jeg??! Skal nok passe det går modsat når træningen bliver mere baseret på basisløft... men skulle jeg blive mere slimline af 2008 projektet er dette ikke nødvendigvis en dårlig ting :inlove:

Link to comment
Share on other sites

h�h� .. bare rolig du... slipper ikke det jeg kender :wink:

OG KB-swings... NEVER!! Er ikke lige min kop te med den slags gadgets :innocent:

Funktionel tr�ning for mig bliver blot fokus p� de gode basis �velser, fokus p� at minimere tid og bruge et v�ld af stabiliserende muskler s� det bliver til god all-round tr�ning :smile: Det jeg IKKE vil fokusere p� er rent symmetri-m�ssigt... gider ikke bruge 3/4 af ugen p� at tr�ne skulder fordi det er en mindre mangel i forhold til resten af min fysik hvis vi snakker eks. symmetri i forhold til fitness konkurrencer... nu skal tr�ning blot v�re god gammeldags BASIS tilpasset mit nuv�rende styrkeniveau :4flex:

Jeg bliver nok over tid endnu mere slim-line og fitness end nu... tror jeg??! Skal nok passe det g�r modsat n�r tr�ningen bliver mere baseret p� basisl�ft... men skulle jeg blive mere slimline af 2008 projektet er dette ikke n�dvendigvis en d�rlig ting :inlove:

phew

post-8549-1197880745_thumb.jpg

Edited by Tunen
Link to comment
Share on other sites

Fastholder som ALTID 50-60 minutters powerwalk hver morgen inden arbejde og vil fremover SLET ikke tænke over hvad jeg putter i munden, blot gøre det op ved aftentid, så jeg ikke ender med at spise aaaalt for lidt! Sker dette må jeg korrigere dagen efter.

Du slipper godt nok tøjlerne, hva'? :nissetunge:

Tæller du virkelig kcal hver dag always?

Det lyder også helt underligt at du med denne variant af lavt stofskifte nærmest har haft en fordel ift de konkurrencer du nu har stillet op i - eller at det i hvert fald ikke har været en hæmsko. Selvom det er forkert at opfatte stofskifte-problemer som én stor klump, så rykker det lidt ved min opfattelse af emnet. :smile:

Og god vind med dine kommende projekter uanset hvilken form de måtte ende med at tage.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu været en aktiv atlet gennem mange år, men eftersom dette lakker mod enden så er jeg i den grad på herrens mark.... for hvad nu? :blink:

Har altid trænet for at stille op og er på samme tid meget "enten/eller", så har i den grad svært ved at komme til tåls med min nye situation som pt. har været MÅLLØS!!!

Uden anden sammenligning i øvrigt, så kom jeg til at tænke på Per Kyneb, da jeg læste ovenstående. Bare med den forskel, at han har været i stand til at slippe sit tidligere liv og komme videre med triathlontræning.

Med forbehold for at jeg ikke kender dig, så dukker en tanke op i den forbindelse. Mens Per har hvilet i sig selv m.h.t. træning og resultater, og ikke haft noget behov for anerkendelse fra andre, gør det samme sig så gældende for dig? Din tidligere sport havde jo som udgangspunkt at udstille sig og få anerkendelse. Og hvis man har det behov i sig, så vil næsten alle forsøg på at skifte til en mere indadvendt sport vel være dømt til at mislykkes. Med mindre man erkender situationen.

Det var lidt lommefilosofi om noget, jeg ikke har forstand på :rudolph: . Men med tilstrækkeligt mange mærkelige input i sådan en tråd her, så rammer en eller anden måske tilfældigvis noget brugbart :wink: .

Link to comment
Share on other sites

Du slipper godt nok tøjlerne, hva'? :nissetunge:

Lav du bare gas :rudolph:

Tæller du virkelig kcal hver dag always?

NEVER!!

Har heller ikke gjort det under sidste diæt... men mere et overblik over hvad jeg har spist dagen igennem når jeg tillader min krop/hjerne at bestemme tempoet! Mit store problem er nærmest at jeg glemmer at spise... så bliver nødt til at følge lidt op på det :smile:

Det lyder også helt underligt at du med denne variant af lavt stofskifte nærmest har haft en fordel ift de konkurrencer du nu har stillet op i - eller at det i hvert fald ikke har været en hæmsko. Selvom det er forkert at opfatte stofskifte-problemer som én stor klump, så rykker det lidt ved min opfattelse af emnet. :smile:

Forstår ikke helt hvad du mener med fordel?

Har jo lavet gennemsnitlig 3 timers kresløbstræning det meste af diæten igennem... vil næppe kalde dette en fordel!?

Oplevede dog til sidst i min diæt da fedt% først kom ned at mit vægttab accelerede sindssygt!! Og da jeg så begyndte at spise ekstra for at kompensere gik det helt galt og jeg begyndte oven i købet af svede som et svin... det får blandt andet også mig til at tro at min krop ved lavere fedt% "harmonerer" bedre :smile:

Jeg bliver fulgt med blodprøver fra januar og hver 3./4. uge frem indtil der umiddelbart ikke er basis for det mere... så i denne sammenhæng er det også rart med et kostoverblik for perioden.

Og god vind med dine kommende projekter uanset hvilken form de måtte ende med at tage.

:4winkkiss:

Link to comment
Share on other sites

Uden anden sammenligning i øvrigt, så kom jeg til at tænke på Per Kyneb, da jeg læste ovenstående. Bare med den forskel, at han har været i stand til at slippe sit tidligere liv og komme videre med triathlontræning.

Med forbehold for at jeg ikke kender dig, så dukker en tanke op i den forbindelse. Mens Per har hvilet i sig selv m.h.t. træning og resultater, og ikke haft noget behov for anerkendelse fra andre, gør det samme sig så gældende for dig? Din tidligere sport havde jo som udgangspunkt at udstille sig og få anerkendelse. Og hvis man har det behov i sig, så vil næsten alle forsøg på at skifte til en mere indadvendt sport vel være dømt til at mislykkes. Med mindre man erkender situationen.

Det var lidt lommefilosofi om noget, jeg ikke har forstand på :rudolph: . Men med tilstrækkeligt mange mærkelige input i sådan en tråd her, så rammer en eller anden måske tilfældigvis noget brugbart :wink: .

Hej Bruno J

Ved ikke om der er en sammenligning. For Per havde jo en vis interesse for sit nye projekt!

Mit store problem er mangel af interesse for andre sportsgrene! Det skulle da lige være ridning men det er udelukket pt. da det er endnu mere tidskrævende end den her sport samt ikke mindst økonomisk dårligt harmonerer med min nuværende situation :smile:

Det som gør det svært for mig er, at jeg tror jeg får RIGTIGT svært ved IKKE at træne igennem når jeg først er i centret... lidt ligesom at bede en junkie om at holde sprøjten med heroin ... før eller siden jerker han den i armen på sig selv!

Men begrænsninger er i første omgang sat i forhold til at jeg er tilmeldt andre aktiviteter uden for centret fra januar af, aktiviteter som jeg også nyder ... DAMN... man skulle lave en forening AWA (anonymous weight addicts) :rudolph:

Mht. til anerkendelse så har det aldrig været min drivkraft... det har været konkurrencen mod mig selv om at drive det lidt bedre gang for gang! Synes ofte dette er et misforstået element i sportsgrenen!

Anerkendelse er da uden tvivl en dejlig ting men i den grad også overfladisk ... og for fitness som sportsgren MEGET sæsonbetinget... så slet ikke noget jeg tror de fleste ville kunne bruge til særligt meget i deres træning gennem året ... det er i bund og grund kampen mod dig selv og dine egne mål :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Norah!

Hvis jeg aldrig fik sagt det, så kommer her et sent tillykke med de flotte resultater i New York! Carl Marcus var også meget imponeret over din flotte form :smile:

Ellers held og lykke med dine nye mål - eller "anti-mål" eller hvad man skal kalde det... Jeg håber du bliver glad for det, men kan godt tænke mig det føles mærkeligt til at starte med, ikke at have en konkurrence at træne op imod.

Sgu en uderlig form for PCO du har, med LAVT testosteron. Nu kommer den nysgerrige blivende læge op i mig og vil selvfølgelig høre om andre måder den eventuelt afviger på, hvad du haft for symptomer o s v... Men måske er MOL ikke det bedste sted hvor du gider skrive det ned :wink: Det må jeg bare spørge om næste gang vi ses :smile:

Kram

PS. Blev det nogen rejse til DC til sidst, eller droppede du det helt?

Link to comment
Share on other sites

Hej Norah!

Hvis jeg aldrig fik sagt det, så kommer her et sent tillykke med de flotte resultater i New York! Carl Marcus var også meget imponeret over din flotte form :smile:

Hej Linis

Tak :smile: var også rart at spille lidt bold med ham omkring den sidste uge ... altid super med kvalificeret feedback :4boxing:

Ellers held og lykke med dine nye mål - eller "anti-mål" eller hvad man skal kalde det... Jeg håber du bliver glad for det, men kan godt tænke mig det føles mærkeligt til at starte med, ikke at have en konkurrence at træne op imod.

I den grad JA... som skrevet .. kan nok ikke finde ud af det pt. med mindre jeg laver nogle konkrete mål... bliver jo ikke i-konkurrence-form mål... men en eller anden form for del mål :blink:

Sgu en uderlig form for PCO du har, med LAVT testosteron. Nu kommer den nysgerrige blivende læge op i mig og vil selvfølgelig høre om andre måder den eventuelt afviger på, hvad du haft for symptomer o s v... Men måske er MOL ikke det bedste sted hvor du gider skrive det ned :wink: Det må jeg bare spørge om næste gang vi ses :smile:

Den kan vi tage ved lejlighed... bliver sgu ellers noget af en smørre :smile:

Kram

PS. Blev det nogen rejse til DC til sidst, eller droppede du det helt?

Den blev droppet... gad simpelthen ikke :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey Norah,

Nu er jeg jo normalt ikke så aktiv i din log, men følger alligevel lidt med på sidelinien. Tillykke med alle de flotte resultater - MEGET imponerende form! Jeg har selv stået lidt i samme situation, hvor jeg droppede en sport, jeg havde brugt 19 år af mit liv på (og var god til) til fordel for noget helt nyt! Det var noget af en udfordring og til tider et knæk for selvtilliden... men rigtig fed og hård udfordring!

Håber du finder på noget som du bliver glad for! Har du overvejet en holdsport; håndbold, basket, Volley, fodbold? Det kunne du jo let træne ved siden af din vægttræning + du ville have en stor fordel pga. din gode form og styrke. Nu har du jo trænet en individuel sport, så måske en holdsport ville være en udfordring?

Anyways, good luck!

Link to comment
Share on other sites

Hey Norah,

Hvad med at kaste dig over noget sport, hvor du har gavn af din styrke og gode form, og som samtidig er afvekslende fx atletik. På den måde vil også kunne supplerer med både styrke og konditionstræning i fornuftige doser.

Med hensyn til at være målløs, så tror jeg blot du skal lægge din fokus på nogle andre og måske kortsigtede "mål", der ikke er rettet mod noget direkte målbart. Fx blot at træningen skal være sjov hver gang, at du skal lave en ny øvelse hver gang, el. lign. på den måde vil du stadig være motiveret, men ikke nødvendigvis tynget over at et specifikt mål skal nås.

Link to comment
Share on other sites

Hey Norah,

Nu er jeg jo normalt ikke så aktiv i din log, men følger alligevel lidt med på sidelinien. Tillykke med alle de flotte resultater - MEGET imponerende form! Jeg har selv stået lidt i samme situation, hvor jeg droppede en sport, jeg havde brugt 19 år af mit liv på (og var god til) til fordel for noget helt nyt! Det var noget af en udfordring og til tider et knæk for selvtilliden... men rigtig fed og hård udfordring!

Håber du finder på noget som du bliver glad for! Har du overvejet en holdsport; håndbold, basket, Volley, fodbold? Det kunne du jo let træne ved siden af din vægttræning + du ville have en stor fordel pga. din gode form og styrke. Nu har du jo trænet en individuel sport, så måske en holdsport ville være en udfordring?

Anyways, good luck!

Hej DBM

Godt at vide man ikke er alene i verden - hjælper faktisk lidt på det... hmmmm 19 år siger du .. måske jeg så skulle vente med at sætte konkurrenceplanerne på hylden små 4 år endnu :wink:

naaaah :nissegrin:

Holdsport synes jeg bliver svært... ikke mindst pga. vekslende arbejdstider men nok mest fordi jeg ikke er en holdsport person... tager bare bolden selv og løber i mål :rudolph:

Takker for indput... fyld endelig på med mere hvis du skulle falde over noget spændende :nissecool:

NO

Link to comment
Share on other sites

Hey Norah,

Hvad med at kaste dig over noget sport, hvor du har gavn af din styrke og gode form, og som samtidig er afvekslende fx atletik. På den måde vil også kunne supplerer med både styrke og konditionstræning i fornuftige doser.

Med hensyn til at være målløs, så tror jeg blot du skal lægge din fokus på nogle andre og måske kortsigtede "mål", der ikke er rettet mod noget direkte målbart. Fx blot at træningen skal være sjov hver gang, at du skal lave en ny øvelse hver gang, el. lign. på den måde vil du stadig være motiveret, men ikke nødvendigvis tynget over at et specifikt mål skal nås.

Hej Quantanamo

LOL...Begynder snart at føle det her er ligesom studievejledningen i gymnasiet "Hvad vil du være??!"

Atletik er et meget fornuftigt bud, noget som jeg også tidligere har overvejet :smile:

Mht. tilgangen til træning så er det også et godt oplæg! Dog er jeg ikke i tvivl om at det uanset om ønske af tilgang kommer til at kræve en del fra mig at ligge "nu skal der trænes til konkurrence" mentalitet...

... første trin for mit vedkommende bliver at begynde at træne et nyt sted ud over OBBC, hvor jeg kan "passe mig selv" lidt og få trænet igennem uden alt for mange spørgsmål til "hvad nu?" og så teamer jeg op med den dejlige mage i OBBC de dage hvor han er der... så kan han få lov at holde mig lidt i ørene så jeg ikke forfalder til for meget hygge :wink::smile:

Link to comment
Share on other sites

LOL...Begynder snart at føle det her er ligesom studievejledningen i gymnasiet "Hvad vil du være??!"

Atletik er et meget fornuftigt bud, noget som jeg også tidligere har overvejet :smile:

Mht. tilgangen til træning så er det også et godt oplæg! Dog er jeg ikke i tvivl om at det uanset om ønske af tilgang kommer til at kræve en del fra mig at ligge "nu skal der trænes til konkurrence" mentalitet...

... første trin for mit vedkommende bliver at begynde at træne et nyt sted ud over OBBC, hvor jeg kan "passe mig selv" lidt og få trænet igennem uden alt for mange spørgsmål til "hvad nu?" og så teamer jeg op med den dejlige mage i OBBC de dage hvor han er der... så kan han få lov at holde mig lidt i ørene så jeg ikke forfalder til for meget hygge :wink::smile:

:cool: Jeg kan friste med et OL - benbøj program i modereret form, med dertil

hørende knæbind mv plus et 26 ugers bænkprogram. Du skal nok blive en

god styrkeløfter. :bigsmile: Du har stædigheden til det.

Edited by holsting
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share